Gå till innehåll

Skatteverket på krigsstigen!!


nummer8

Recommended Posts

jag har med fått brev idag och vet inte vart jag ska vända mig överhuvudtaget när de vill ha nicknames till sidor osv. Jag hade uppfattat efter en gammal tråd att ftp typ var säkert skattefritt med. Läs gamla full tilt tråden. Kan bli sinnessjukt detta. hur enda in i helvete ska man få tag i alla uppgifter om spel egentligen. har provat att maila sidorna i fråga o be om historik från dom, imorrn får det bli ett samtal till skv med. Om nån vill/kan hjälpa så är jag uppriktigt tacksam!! Cyntax????

 

Du är inte ensam. Fick exakt samma brev som tydligen många andra har fått. "Kan bli sinnessjukt detta" sammanfattar saken ganska bra för det kunde fan inte komma olägligare. PM från folk som kan juridik, samordning av agerande(?) m.m välkomnas av mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 583
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är den röda tråden att alla spelat på Full Tilt och/eller Pokerstars?

Eller har nån som verkligen endast spelat "EU-siter" som fått idag?

Nån som fått brev som inte har vunnit några större summor?

 

Själv har jag spelat på alla möjliga sajter men Stars och FTP benämndes i brevet från SKV som "Icke EU/EES sajter" vilket jag tror de har fel i. Ska kolla detta med stars imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att skv är Rövhål. Samarbeta så lite som möjligt innan Cyntax börjat få ordning på detta. Vet någon från vilket skatteverk dom jobbar. Jag känner en Skatteutredare i Malmö och ska träffa denna i början av dec. En respektive till en god vän. Jag ska se om jag kan fiska fram nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att skv är Rövhål. Samarbeta så lite som möjligt innan Cyntax börjat få ordning på detta. Vet någon från vilket skatteverk dom jobbar. Jag känner en Skatteutredare i Malmö och ska träffa denna i början av dec. En respektive till en god vän. Jag ska se om jag kan fiska fram nåt.

 

Avs skv Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också drabbad av detta :( absolut ingen aning hur man ska göra nu :( mirakel sökes?

 

Asså va fan... Undrar hur många de är ute efter att sätta dit egentligen?? Verkar vara flera 100 pers som fått brev idag. Många verkar dessutom vara relativt anonyma nätspelare som mer eller mindre levt på RB som jag själv t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har skatteverket fått namnen?

 

Vad är den gemensamma nämnaren som gjort att skatteverket fått upp ögonen för er som är drabbade. Det kan vara extremt intressant och viktigt för att ta reda på hur mycket dom vet. Jag betvivlar anonyma tips.

 

Teori1. Ni har alla använt bankkonto för att göra insättning på FTP eller STARS.

 

Kom gärna med fler teorier. Svara gärna på om jag har rätt ni som är inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min empati går ut till alla er som arbetat hårt för att uppnå inkomst genom pokern och blir ruinerade p g a att stor del av vinsterna kommit från sidor utanför EU. Detta är helt klart den svarta tisdagen för poker-Sverige.

 

Att SKV kan göra så här får Sverige att lite likna en militärdiktatur. Lagarna har varit alldeles för diffusa fram till nu och jag hoppas innerligt att skickliga advokater kommer att strida för några av de större profilerna för att få det bevisat.

 

Det är svårt nog som det är att leva på poker idag och att de få som lyckas ska bli straffade är sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lider som f*n med er som blivit drabbade.

 

Men bara en tanke nu, ang MB och Neteller.

 

En pokersida får väl inte läcka med info till typ skv osv? Så skv kan inte bara skicka ut på måfå till massa folk o alla de skickar till " råkar " vara pokerspelare?

 

Måste ju vara så att MB eller Neteller har läckt med info till skv? För hur ska skv annars få tillgång till namn osv eftersom en pokersida inte får läcka med sån info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Neteller eller MoneyBr. rent legalt tvingade att dela med sig av denna information?

 

Hur har då SKV gått till väga. Har dom skickat en uppmaning till dessa att få information om alla som haft transaktioner med stars eller full tilt.

 

Vi vet ju att Stars eller ftp inte delar med sig av information till myndigheter vad jag har förstått.

 

Ni som "åkt dit". Bor ni själva eller har ni sambo/föräldrar som har beskattningsbar inkomst. Dom kan ju ha letat efter folk som betalar hyran, men som inte skattar. Det är inte så många andra sätt att försörja sig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Neteller eller MoneyBr. rent legalt tvingade att dela med sig av denna information?

 

Hur har då SKV gått till väga. Har dom skickat en uppmaning till dessa att få information om alla som haft transaktioner med stars eller full tilt.

 

Vi vet ju att Stars eller ftp inte delar med sig av information till myndigheter vad jag har förstått.

 

Ni som "åkt dit". Bor ni själva eller har ni sambo/föräldrar som har beskattningsbar inkomst. Dom kan ju ha letat efter folk som betalar hyran, men som inte skattar. Det är inte så många andra sätt att försörja sig då.

 

 

För min del sambo med heltidsjobb och stabil ekonomi. Tror dock inte så mkt på neteller eller mb. Vad skulle dom tjäna på att tala om för skv vart och varför folk använder deras tjänst för att skicka pengar hit å dit? Jag ser ingen win/win situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Neteller eller MoneyBr. rent legalt tvingade att dela med sig av denna information?

 

Hur har då SKV gått till väga. Har dom skickat en uppmaning till dessa att få information om alla som haft transaktioner med stars eller full tilt.

 

Vi vet ju att Stars eller ftp inte delar med sig av information till myndigheter vad jag har förstått.

 

Ni som "åkt dit". Bor ni själva eller har ni sambo/föräldrar som har beskattningsbar inkomst. Dom kan ju ha letat efter folk som betalar hyran, men som inte skattar. Det är inte så många andra sätt att försörja sig då.

Neteller/MB vet jag inte, men jag tror det gärna samarbetar med svenska myndigheter för att vara kompis med dem ... ifall de själva skulle utsättas för brott och behöver deras hjälp.

 

Angående Stars och FTP är det precis tvärtom som du tror. Jag har pratat med Stars om detta och deras legal department säger klart och tydligt att de alltid samarbetar med svenska myndigheter för att utreda brott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...