Gå till innehåll

Lockdownmode!


POkaa

Recommended Posts

okej, dags för en update.

 

Igår kom det upp lite saker på dan som behövdes fixas vilket ledde att jag fick börja spela senare än planerat. Men när jag väl kom igång gick det riktigt bra, fick in 6 timmar med bra spel samtidigt som jag sprang fint. Så blev grönt mao!

 

Idag har jag lyckats trycka in mina 9 timmar, gått rätt segt och blivit en hel del autopilot blandat med lite spewanfall här o där. Med bra värde och en drös tur blev det dock grönt även idag.

 

Igår o idag:

 

asasam.png

 

Dagar: 2/14

Timmar: 15/120

Springturer: 1/7

 

Känner mig rätt yr nu så ska bli SJUKT skönt att sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

what2do? fi är 48/25/3 på 150 händer

 

Boss Media - kr15 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k1,912.52

SB: k2,031.88

BB: k2,301.03

UTG: k4,135.88

Hero (CO): k2,943.19

 

SB posts SB k7.50, BB posts BB k15.00

 

Pre Flop: (k22.50) Hero has A:spade: A:club:

 

UTG raises to k45.00, Hero raises to k157.50, BTN calls k157.50, fold, BB calls k142.50, UTG calls k112.50

 

Flop: (k637.50, 4 players) 3:heart: J:spade: 7:club:

BB checks, UTG checks, Hero bets k400.00, BTN calls k400.00, fold, fold

 

Turn: (k1437.50, 2 players) J:heart:

hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls betsizen på flopp, känns alldeles för stor och ger för lite svängrum, den framkallar sällan floats och rebluffar, och de gånger du har AQ/AK/Tom ska det inte behöva kosta 400 att få potten.

 

Hade mer gillat 260-310 eller nåt (även om den är 3handad), och turn tycker jag man kan ta olika linjer på beroende på ens FI. Men som någon annan sa här så är ju c/f uteslutet.

 

Jag gillar personligen att betta turn igen och checka blanka rivers och kanske tillochmed checkfolda river. För de kommer nästan alltid checka bakom allt med showdownvalue på rivers och sällan göra om dom till bluff och du blir nästintill aldrig blufffloatad flopp och turn.

 

Du kan också gå för alla tre gator och ställa många rivers för balansering men det kanske är överkurs för 7,5-15 svs :)

 

Många gillar att floatsyna flopp med backdoors och ställa dig på just en sån turn om du bettar igen så tror du måste syna ställ om du bettar turn ändå, annars är det för weakt. Men då tycker jag du kan betta 360 på turn istället för någon polariserad 800 bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls betsizen på flopp, känns alldeles för stor och ger för lite svängrum, den framkallar sällan floats och rebluffar, och de gånger du har AQ/AK/Tom ska det inte behöva kosta 400 att få potten. köper detta

 

Hade mer gillat 260-310 eller nåt (även om den är 3handad), och turn tycker jag man kan ta olika linjer på beroende på ens FI. Men som någon annan sa här så är ju c/f uteslutet.

 

Jag gillar personligen att betta turn igen och checka blanka rivers och kanske tillochmed checkfolda river. För de kommer nästan alltid checka bakom allt med showdownvalue på rivers och sällan göra om dom till bluff (då borde bet på river vara överlägset) och du blir nästintill aldrig blufffloatad flopp och turn.

 

Du kan också gå för alla tre gator och ställa många rivers för balansering men det kanske är överkurs för 7,5-15 svs :)(balansering vs fisk är alltid överkurs oavsett nätverk. jag läser iaf 48/25 utan reads som en svagare motståndare)

 

Många gillar att floatsyna flopp med backdoors och ställa dig på just en sån turn om du bettar igen så tror du måste syna ställ om du bettar turn ändå, annars är det för weakt. Men då tycker jag du kan betta 360 på turn istället för någon polariserad 800 bet.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...