Gå till innehåll

Harry


Harrypoker

Recommended Posts

Hej igen!

 

Efter att ha vilat upp mig (lol) efter senaste lockdownen tänkte jag nu agera lite mer balanserat och satsa på en seriös, utvecklande och solid grindperiod.

 

Färre promenader (nej, ska absolut inte sluta med dom), längre sessions och mkt mer fokus på analys och utveckling. För att göra det lite roligare tänkte jag använda detta forum som bas och ev få lite input på mina funderingar. Har väldigt, väldigt svårt att sitta och nöta ranger och analysera hh:s med mig sj. Tycker det är svintråkigt.

 

Kommer lämna Svs tills vidare och gå tillbaka till Ongame där jag haft min bas senaste året. Tillgången till alla notes, mängden händer på mina motståndare samt bra rb gör att jag ser det mer ev+ att lira där.

 

Eftersom jag mestadels nöter nl100-nl200$ och möter en hel del obalans och explo så är mitt spel explo i grunden. Såklart ökar förståelsen för balans och teori för varje månad relativt snabbt även på dessa nivåer så kommer nog säkerligen dyka upp spots där jag behöver hjälp från alla er GTO-nördar för att hänga med i utvecklingen. Om det nu är någon som orkar förstås. :-D

 

MÅL

Kommer inte sätta upp nåt monetärt mål. Inte heller nåt volym-mål.

Kommer helt och hållet fokusera på kvalité och utveckling.

 

Kommer varva onlinepokern med lite livepoker på CC Sthlm och ett par "vanliga" jobb vid sidan om. Räknar inte med så mkt fritid närmsta tiden, faller allt väl ut kommer jag unna mig nån skön resa efter jul istället.

 

Ett lite sidomål är att bli så pass bra och lärd att jag kan återuppta min coaching igen. Körde på det för ett par år sedan och det var himla roligt och lärorikt. Tror mig ha bra pedagogisk förmåga och har alltid tyckt om att leda, inspirera och utveckla andra. :-)

 

Fundera på att spela in och lägga ut lägga ut korta "HH-videos" här i dagboken. Kan vara ett bra sätt att få feedback och ett roligare sätt att jobba med handanalyser.

Tanken är isf att fota händer via HM Replayer, ladda upp på vimeo.com och sedan ta diskussionen här. En idé. Vet inte om den är så bra. Måste fundera lite till kring det.

 

Nä, dags för ett grindpass! Hörs sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett gäng procent entreprenörs anda i mig och då faller det sig ganska naturligt att tycka vissa videos/föreläsningar av TED är intressanta. Här är en som berör ämnet poker/gambling. Tänkte den kunde va passande att lägga upp här. Mkt som sägs är självklarheter för oss som lirar på daglig basis men tycker ändå det finns tillräckligt med godbitar för att dela. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en kort session idag. Fick lust att rota i HM och leta efter läckor istället. Upptäckte en ganska ymnig blödning i bb vs BTN-opens. Efter lite pusslande med filter och annat kul kunde jag konstatera att jag behöver jobba fram en bredare synrange och bättre strukturerad 3b-range samt lite nya linjer post för att sy ihop såret. Kommer markera alla dessa händer i HM och följa upp om typ 10k nävar och göra en första utvärdering.

 

Alltid riktigt, riktigt kul att lira just efter att man rotat i HM, hittat läckor och framför allt hitta sätt att täppa dom! :-D

 

En hel del intressanta händer trots den korta sessionen. Denna var en av dom:

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Player9 ($200) 100bb

UTG+1 Player2 ($421.15) 211bb

CO Hero ($200) 100bb

BTN Player4 ($194) 97bb

SB Player6 ($274) 137bb

BB Player8 ($361.80) 181bb

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is CO Q:club: 2:club:

2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, Player6 calls $4, 1 fold

 

Flop: 3:club: 2:spade: Q:spade: ($12, 2 players)

Player6 checks, Hero bets $9, Player6 calls $9

 

Turn: 8:club: ($30, 2 players)

Player6 checks, Hero bets $23, Player6 calls $23

 

River: 10:club: ($76, 2 players)

Player6 checks, Hero bets $57, Player6 goes all-in $237, $106 to Hero ($106)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade snappat. Tror han ställer in alla färger river och inte bara K/A-hög då vi har backat in i den. Sen beroende på hans spelstil, stats, er dynamik osv så kan jag se att han ställer in en del bustade spaderdrag, något naket klöver A, gör om något pocketpar eller dylikt till bluff river om han tror du kommer 3-barrela mycket! Men med tanke på att du posta handen så tippar jag på att du synade och han visade upp nötfärgen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter! Verkar som de flesta är inne på en snap. Såhär dagen efter håller jag med efter att ha gått igenom handen en gång till. Han reppar ju typ bara Qx cc för värde och den har ju vi. :)

 

Jag synade i vilket fall och han visade 55 för bluff.

Range vs range tycker jag nog hans spel är fine med tanke på att jag kommer 3barrela brett vs hans passiva linje och runouten.

 

Återkommer senare med lite nya nävar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har återigen hamnat i en liten disciplins svacka och har därför gjort ett nytt schema för kommande tre dagar.

Istället för slösurfande, sporadiska, alldeles för korta och oinspirerade sessions osv är det dags för effektivitet. Vill få plats med lite träning, bättre kost, mer fritid och samtidigt betydligt högre volym pokermässigt.

 

Fanns lite brister i schemat jag hade förra veckan. Bl.a har jag lagt in tid för efteranalys (session review) samt förlängt mina sessions.

 

Torsdag 15 nov

14:45 Promenad

15:10 Uppvärmning

15:15 Session 1

16:45 Kort paus, frukt

17:00 Session 1 forts

18:30 Session review

19:00 Middag, fritid

21:30 Träna

22:15 Mat

22:45 Kort promenad

22:55 Uppvärmning

23:00 Session 2

00:30 Kort paus, nötter

00:45 Session 2 forts

02:15 Session review

02:45 God natt

 

Session review

* Gå igenom markerade händer i HM

* Kolla igenom största potterna

* Skriva i mitt pokerdokument (nya tankar, linjer, etc)

 

Uppvärmning

* Gå igenom pokerdokument (repetition, repetition , repetition!)

* Mindfulness (Bra sätt att komma i i session med fokus och rätt sinnessstämning från första stund) 1 min långa. Perfekt!

http://www.just-a-minute.org/resource_centre/

* Deep breathing (för ökat syreintag och ökad energi)

http://www.onepowerfulword.com/2010/10/18-benefits-of-deep-breathing-and-how.html

 

Kommer tillbringa första dagen på Ongame och Nl200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, session 1. Kändes riktigt bra! 90% A-game typ. :-D

Framför allt bra med analysen efteråt. Tror stenhårt på den. Upptäckte en hel del misstag som jag inte jag hade en aning om att jag gjorde under spelets gång. Nu har man gått igenom dom, talat om för hjärnan vad som gick snett och förhoppningsvis minskat risken för att man gör om dom i framtiden. Easy game.

 

Dagen såhär långt:session115nov.png

 

Färre bord under andra sessionen. Lite tröttare. Lite stökigare graf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är poker sådär underbart enkelt. Inget går fel. Allt står. Allt funkar. Regsen förlorar till fisken, fisken förlorar till mig. Nån blir tiltad, jag plockar upp AA. 5b bluff all-in. Snap.

 

Ni fattar. Tror alla varit där nångång.

 

Förutom rungood så måste jag ändå smyga in att den tiden jag lade på teori och analys igår redan börjar betala av sig. Kommer med helt nya ögon in i många situationer.

 

Så alla därute som sitter fast, känner sig trötta på poker, befinner sig i en svacka osv - Ta en dag helt off från liret och djupdyk in i HM/PT:s magiska värld. Sätt igång och arbeta. In och leta bb:s. Att bara hitta en liten större läcka någonstans kan vara av oerhört stor betydelse och vara direkt avgörande för en positiv eller negativ winrate.

 

Go go go! :-D

 

Imorgon blir det lite online på dagen och sen CC hela kvällen. God natt!

 

grafheldag15nov.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer ut några random stora potter. Inte tänkt igenom dom så mkt ännu i efterhand. Vore intressant att höra era tankar först! :)

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Player8 ($200) 100bb

CO Player9 ($200) 100bb

BTN Player1 ($232.15) 116bb

SB Player2 ($227) 114bb

BB Hero ($207) 104bb

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB K:heart: 9:club:

2 folds, Player1 raises to $4, 1 fold, Hero calls $2

 

Flop: J:club: K:spade: 9:heart: ($9, 2 players)

Hero checks, Player1 bets $7, Hero raises to $24, Player1 calls $17

 

Turn: 5:spade: ($57, 2 players)

Hero bets $40, Player1 calls $40

 

River: 8:spade: ($137, 2 players)

Hero ($139)?

 

 

 

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Player1 ($431.15) 216bb

UTG+1 Player2 ($226) 113bb

CO Hero ($208) 104bb

BTN Player6 ($197) 99bb

SB Player8 ($201) 101bb

BB Player9 ($200) 100bb

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is CO A:spade: J:spade:

2 folds, Hero raises to $5, Player6 calls $5, Player8 calls $4, 1 fold

 

Flop: A:heart: 6:club: Q:heart: ($17, 3 players)

Player8 checks, Hero bets $13, Player6 folds, Player8 calls $13

 

Turn: 4:club: ($43, 2 players)

Player8 checks, Hero bets $32, Player8 calls $32

 

River: 5:club: ($107, 2 players)

Player8 checks, Hero ($158)?

 

 

 

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Player1 ($192) 96bb

UTG+1 Player3 ($207.25) 104bb

CO Hero ($203) 102bb

BTN Player5 ($292.65) 146bb

SB Player6 ($421.70) 211bb

BB Player8 ($296.40) 148bb

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is CO 8:diamond: K:diamond:

2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, Player6 raises to $18, 1 fold, Hero calls $13

 

Flop: A:heart: 4:diamond: 3:diamond: ($38, 2 players)

Player6 checks, Hero bets $19, Player6 calls $19

 

Turn: 10:heart: ($76, 2 players)

Player6 checks, Hero bets $38, Player6 calls $38

 

River: A:diamond: ($152, 2 players)

Player6 checks, Hero ($128)?

 

 

 

 

 

$1/$2 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO Player3 ($422.28) 211bb

BTN Hero ($367.25) 184bb

SB Player8 ($302.04) 151bb

BB Player10 ($206.05) 103bb

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is BTN Q:diamond: Q:club:

1 fold, Hero raises to $4, Player8 raises to $14, 1 fold, Hero raises to $32, Player8 calls $18

 

Flop: 3:club: 7:club: J:diamond: ($66, 2 players)

Player8 checks, Hero bets $22, Player8 calls $22

 

Turn: K:diamond: ($110, 2 players)

Player8 checks, Hero bets $55, Player8 calls $55

 

River: K:club: ($220, 2 players)

Player8 checks, Hero ($258.25)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Jag skulle nog betta 60-70 och folda ifall han push.

 

Hand 2:

Jag skulle nog checka bakom. Hade han hjärter drag synar han ändå inte. Hade han backdoor draget så kommer han cr. Svårt att se hur många händer han skulle syna river med som du slår (A10 & KQ).

 

Hand 3:

Bet. Hårt. Push kanske t.o.m. Kan inte se att du är slagen. Push kan även få det att se ut som en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det ett par tim online på eftermiddagen och sen CC från 18-04.

Onlinegrinden gick sådär. Slarvade med uppvärmningen och det resulterade i att det tog längre tid än vanligtvis att komma in i "zonen". Ännu en gång blev jag bevisad för mig sj hur viktigt det är att komma in i sessionen med rätt fokus och inställning. Visst, ibland funkar saker och ting ändå, hur trött eller dåligt förberedd man än är men långsiktigt är det sååå mkt me +ev att "vara där" från hand 1. Självklarheter men ändå slarvar man med det ibland.

 

Jaja. Slut på moralsnacket.

 

På CC var det stökigt som vanligt. Fredag och många sköna partyprissar som ville spela Allan och in och rota i varje pott osv. Table-selectade ganska hårt och försökte hela tiden sitta på det bord som såg bäst ut. Blev ett lyckat drag och kunde gå hem med ett ok plus.

 

Ev dit ikväll igen.

 

Nu ska jag analysera lite händer! Hörs! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...