Gå till innehåll

BeaktaDöden:s pokerdagbok


BeaktaDöden

Recommended Posts

Bakgrund

Trött på det fattiga livet som student har jag länge tänkt återuppta mitt pokerspel utan att lyckas då det enbart blivit sporadiska sessioner då och då. Accepterade därför nyligen ett stejkerbjudande, där den yttre pressen förhoppningsvis skall påverka mig positivt.

 

Stejkaren önskade att jag skulle skriva en pokerdagbok här då det troligtvis kommer ha positiva effekter på de problem jag känt kring pokerspel och dessutom gör att han kan följa mig. Jag har dock knappt satt min fot på forumet tidigare (när jag spelade aktivt var det prosharks och 2+2 som gällde) så jag vet inte alls vad jag har att vänta.

 

I samband med att jag ska återuppta mitt pokerspel kände jag att jag borde ta tag i andra delar där jag hamnat i förslappade rutiner för att kunna ta tag i mitt pokerspelande på ett professionellt sätt. Så dagboken kommer väl också handla mycket om hur jag försöker bli hälsosammare och produktivare rent generellt.

 

Målsättning

Ett inledande mål är att börja spela poker regelbundet, helst en fast daglig rutin.

Ett mål jag hoppas uppnå innan årskiftet är att jag ska spela minst 2h per dag (med väldigt få undantag) och gärna ca 20h per vecka.

Nivåmässigt kommer jag inleda på NL100 och hoppas nå NL400 inom relativt snar framtid (mina sporadiska sessioner de senaste åren har jag varierat mellan NL100-NL200 mest).

 

Innehåll

Till en början kommer jag i dagboken skriva hur mycket jag spelat, hur jag upplevt sessionen och vad jag borde utveckla. Några tips på saker jag kan skriva i dagboken som kan vara givande för mig/er?

 

Ses vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej och god lycka vid borden!

 

ingen dagbok idag är värd att bläddra tillbaka i imo, många är dock läsvärda dagsvis, du märker nog rätt snabbt vilka som smakar bra! många ligger på framsidan nu. om du har lust kan du försöka skaffa dig en bild av alla dagböcker på nuvarande framsida och redovisa för mig vad du gillar och inte gillar så kan vi jämföra våra unika smaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att bara kollat väldigt kort gillade jag JackVegas och Heltok (där fastnade jag majoriteten av tiden).

 

Men generellt är jag inte jätteintresserad av att följa dagböcker, tänkte mer om jag kunde få tips om forumets absoluta guldkorn ...

 

Typ: Vilket inlägg/tråd skulle du nominera till forumets bästa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att bara kollat väldigt kort gillade jag JackVegas och Heltok (där fastnade jag majoriteten av tiden).

 

Men generellt är jag inte jätteintresserad av att följa dagböcker, tänkte mer om jag kunde få tips om forumets absoluta guldkorn ...

 

Typ: Vilket inlägg/tråd skulle du nominera till forumets bästa?

 

Hatab2b's framfart var min favorit. Någon kommer säga Carldenstore för att han blev nyrik och lite utav ett svin i sina tidiga pf.nu år.

 

Länge sen nu dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, ska kika på det!

 

Dag 1:

Spelade ca 1h och sprang bättre än jag spelade. Spelade nödvändigtvis inte dåligt men aggressionen var generellt för låg.

 

Blev inte mer spel då jag spenderade kvällen med ett gäng psykologer. Såg och diskuterade Peter Josephs Culture in Decline. Mycket saklig och givande diskussion vilket var roligt. Förvånad både över hur öppna psykologerna var för budskapet och hur fruktansvärt dåligt Joseph argumenterar emot den fria marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! hur många bord ska du spela samtidigt? troligtvis bättre med mindre bord i början och mer koncentration. dock inte för få bord heller så du blir uttråkad..

 

Tack!

Förr spelade jag 6-12 beroende på humör, värde och väder.

 

Just nu spelar jag 3 FF-bord för att testa denna "nyhet".

 

Dag 2, är över. Som sagt, beslutat att ta tag i hälsan med. I dag började jag dricka vatten då jag en vanlig dag kanske dricker ett glas i genomsnitt. I dag har jag väl druckit 1,5-2l och därför flyttat in på toa.

 

Poker blev det också. Ungefär 1h spel. Tyvärr liggandes i soffan vilket egentligen är emot mina egna regler men eftersom min stejkare uppmanade mig att "spela sämre och ha mer tur!" så tänkte jag att det var okej.

Resultatet blev väl så där. Om problemet i går var bristande aggressivitet så var det nog omvänt i dag. Till mitt försvar fick jag massa söta kortkombinationer som var svåra att inte klicka tillbaka. Resulterade väl i BE+.

 

Såg ett nytt klipp med Ron Paul i dag:

För tio år sedan förutsatte han allt som hänt de senaste tio åren, respekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timme+ poker. Alldeles för trött, men gjorde väl inte bort mig ändå. För aggressiv pre och för passiv post rent generellt. Kommer inte in i rätt mindset/fokus.

 

Sett Tim Ferris liveshow stor del av dagen, väldigt inspirerande. Tror han kommer köra gratis hela dagen i morgon också, väl värt att se (länk ovan).

 

Provade skrattyoga, väldigt längesen jag kände mig såpass löjlig. Men efteråt kändes det riktigt bra. Hjärnan är lättlurad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Kul dagbok! Även om det inte så mkt action här ännu så är det bara fortsätta skriva.

 

Skrattyoga lät riktigt skoj och sjukt! Hur går det till? :-D

 

Köpte en app med en inspelning. En trött man talar om för dig att hålla upp händerna och skratta. Efter tio minuter har man kramp i smilgroparna, endorfinkick och ett lätt skadat ego.

 

Inget spel i går tyvärr. Blev några KillKenny och trevlig häng istället. I dag blev det ca 1,5h spel. Börjar bli bättre. En positiv grej är att jag är totalt avskalad från resultatet, känner verkligen att det enda jag bryr mig om är att spela bra/bättre.

 

I morgon tänkte jag spela 4-5h, tänkte också lägga ner lite tid på att försöka strukturera min gameplan lite bättre.

 

Provade yoga i dag på gymet. Det var smärta i sin renaste form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare två pokerdagar i ryggen. Blev inte så mycket spel som jag önskat men valde att inte pusha när det började ta emot, brukar oftast leda till att man spelar mindre kommande dagar.

Nivån på spelet ökar, om än långsamt. Valt att inte lägga så mycket fokus på det utan mest försöka hitta viljan att spela. Och det verkar lyckat, sessionerna blir längre och suget större.

Snart dags att bli duktig igen också ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare två pokerdagar i ryggen. Blev inte så mycket spel som jag önskat men valde att inte pusha när det började ta emot, brukar oftast leda till att man spelar mindre kommande dagar.

Nivån på spelet ökar, om än långsamt. Valt att inte lägga så mycket fokus på det utan mest försöka hitta viljan att spela. Och det verkar lyckat, sessionerna blir längre och suget större.

Snart dags att bli duktig igen också ...

 

Löjligt många gånger jag gjort samma misstag tyvärr. Börjat sessioner när jag inte varit sugen, pressat in 2-3 timmar mer än jag hade tänkt, spelat kasst, somnat alldeles för sent och sen inte varit sugen på att spela igen på flera dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakgrund

Trött på det fattiga livet som student har jag länge tänkt återuppta mitt pokerspel utan att lyckas då det enbart blivit sporadiska sessioner då och då. Accepterade därför nyligen ett stejkerbjudande, där den yttre pressen förhoppningsvis skall påverka mig positivt.

 

Stejkaren önskade att jag skulle skriva en pokerdagbok här då det troligtvis kommer ha positiva effekter på de problem jag känt kring pokerspel och dessutom gör att han kan följa mig. Jag har dock knappt satt min fot på forumet tidigare (när jag spelade aktivt var det prosharks och 2+2 som gällde) så jag vet inte alls vad jag har att vänta.

 

I samband med att jag ska återuppta mitt pokerspel kände jag att jag borde ta tag i andra delar där jag hamnat i förslappade rutiner för att kunna ta tag i mitt pokerspelande på ett professionellt sätt. Så dagboken kommer väl också handla mycket om hur jag försöker bli hälsosammare och produktivare rent generellt.

 

Målsättning

Ett inledande mål är att börja spela poker regelbundet, helst en fast daglig rutin.

Ett mål jag hoppas uppnå innan årskiftet är att jag ska spela minst 2h per dag (med väldigt få undantag) och gärna ca 20h per vecka.

Nivåmässigt kommer jag inleda på NL100 och hoppas nå NL400 inom relativt snar framtid (mina sporadiska sessioner de senaste åren har jag varierat mellan NL100-NL200 mest).

 

Innehåll

Till en början kommer jag i dagboken skriva hur mycket jag spelat, hur jag upplevt sessionen och vad jag borde utveckla. Några tips på saker jag kan skriva i dagboken som kan vara givande för mig/er?

 

Ses vid borden!

Mycket bilder:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notes: 5

 

Hej Döden.

 

Jag antar att notes syftar på spelaranteckningar.

 

5 notes på 5 dagar låter inte särskilt mycket.

 

Här är anteckningar från ett anförande jag höll på ett seminarium för några år sedan.

 

De flesta som tar notes verkar göra det när de precis förlorat en stor pott, ibland lite för att "straffa" motståndaren när han gjort något extra stort misstag / spelat dumt / dragit ut fult / inte foldat bottenparet för allt smör i småland.

 

Jag brukar då påpeka att det är billigare att ta notes genom uppmärksamhet på potter där du själv inte är iblandad och att sedan utnyttja dessa aktivt.

 

Att försöka få till flera anteckningar på detta sätt är billigare och tvingar dig dessutom att uppmärksamt följa spelet. Ha som mål att ge åtminstone en intressant anteckning till varje spelare! Kort sagt, mer notes billigare!

 

Om du inte redan gjort det rekommenderar jag att du utvecklar ett system med förkortningar så du snabbt kan skriva ned linjer för spelaren, t.ex. som kan betyda "spelar tp enligt cb (ragbräda färgdrag+1), cb(ett överkort+1), check (färgcomplete)" --> tpfd cb,ytpfd cb,ytpfdc x och "Spelar toptvå enligt cb, cb, cb" osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Döden.

 

Jag antar att notes syftar på spelaranteckningar.

 

5 notes på 5 dagar låter inte särskilt mycket.

 

Här är anteckningar från ett anförande jag höll på ett seminarium för några år sedan.

 

 

 

Om du inte redan gjort det rekommenderar jag att du utvecklar ett system med förkortningar så du snabbt kan skriva ned linjer för spelaren, t.ex. som kan betyda "spelar tp enligt cb (ragbräda färgdrag+1), cb(ett överkort+1), check (färgcomplete)" --> tpfd cb,ytpfd cb,ytpfdc x och "Spelar toptvå enligt cb, cb, cb" osv osv.

 

Nej, det är för lite och vittnar som du indikerar på för låg uppmärksamhet. Tyvärr "kan jag inte" skriva notes från andra potter då jag för tillfället spelar Fast Forward (partys version av zoom).

 

Angående förkortningar har jag provat det men slutade då det blev "oläsligt" i spelets hetta. Nu brukar jag istället markera en hand jag anser värd att notera och sedan försöka formulera något allmängiltigt.

 

Dag 1 (Vecka 2)

Laptop

Tid: 87 min

Notes: 0

Utveckling: 0h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 2

Speldagar: 2

Laptop-sessioer: 1

Stationär-sessioner: 1

Tid: 202 min

Notes: 1

Utveckling: 0h

 

Dag 2

Stationär

Tid: 105 min

Notes: 1

Utveckling: 0h

 

Åkte ner på stan för att köpa skor, gå på bildmuseet och äta sushi. Gick igenom varenda skoaffär utan att hitta ett vettigt alternativ, sushin var stängd och med lågt blodsocker orkade inte flickvännen att gå på bildmuseet. Tiltad gick jag på donken, åkte hem och förväntade mig dagens tur vid borden men icke. Låg plus i 90min men tappade 3-4bi sista 15 min. Sutade tidigare då jag kände viss frustration.

Kan bara betyda att Chelsea vinner i morgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 2

Speldagar: 5

Laptop-sessioer: 4

Stationär-sessioner: 2

Tid: ca 7h 20 min

Notes: 5

Utveckling: 0h

 

Dag 7

Laptop

Tid: 60 min

Notes: 1

Utveckling: 0h

 

Spelet i dag kändes riktigt bra. Har också lagt upp en plan för hur jag ska utveckla mitt spel som jag ser fram emot att genomföra. Skall också ha session med min coach snart och lägga upp planering/målsättning vilket jag ser fram emot. Det börjar ta sig som pyromanen sade!

 

Alla målsättningstips/rutintips mottages varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har du som Coach? Någon att rekommendera?

 

Vi är vänner, han coachar inte annars.

 

Vilken jävla skitdag. Chelsea slarvar bort en match de äger och Benitez för bort sig. Sedan kommer jag till kvällens två timmar och lyckas inte ens genomföra dem då jag blir för frustrerad av högen beats jag springer in i.

 

 

Skall sammanställa mitt spel och komma med målsättning etc för december när jag haft sessionen med min coach.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...