Gå till innehåll

Speciell situation i live turre


dallzz

Recommended Posts

Satt o spelade 1500krs deepstack på den lokala klubben igår.

Följande hand utspelar sig på bubblan på finalbordet.

 

blinds 3000/6000 ante 500

 

vi är 6 spelare kvar i turren

 

UTG ställer på 66k

 

Alla foldar fram till mig i SB med JJ. Jag snapsynar (i tron om att jag sitter i bb och är sist kvar) och lägger upp min hand.

 

Då kollar alla på mig o säger att det är en spelare kvar i bb och att min hand är död. Vi ropar på turneringsledaren som säger att min hand är död och att jag ska betala dom 66k jag synade.

 

nu synar istället bb och visar 66 som står.

 

Nu till frågan. Är detta korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiot till turneringsledare.

 

En liknande händelse inträffade för mig på CC i sthlm ett tag sedan. I en 2,4k-någonting freezeout hamnade jag HU efter 11h. Båda var trötta. Fi öppnar på knapp med minraise, jag tittar ner på TT med 12bbs. Jag säger all in samtidigt som jag slänger upp korten face up. Först ville fi ha det till att handen är död. Brush kommer och vill ha det till samma. Efter diskussion anländer även floor manager som låter min hand få leva samtidigt som jag får en varning. Korrekt beslut tycker jag, och det säger jag inte bara för det råkade hända mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska och ska.... arrangörer / turneringsledning har tolkningsföreträde och sätter sina egna regler, men i stort sett alla turneringledare jag stött på skulle döma din hand som öppen och levande, därför att det är det mest rättvisa beslutet iom att ditt agerande var oavsiktligt.

 

NINJAEDIT: Som Gus-owicz säger så kan en varning vara rimlig också, t ex att du får sitta ut x antal händer EFTER handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alla foldar fram till mig i SB med JJ. Jag snapsynar (i tron om att jag sitter i bb och är sist kvar) och lägger upp min hand.

 

Hade jag varit tävlingsledare hade jag inte dömt din hand som död utan låtit BB agera med den extra informationen tillgänglig. Det du gjorde är ett uppenbart misstag och bör då inte bestraffas. BB - som är den enda kvar att agera - tjänar på den extra informationen som du ger bort gratis i detta fallet.

 

 

Men vill även påpeka att även om du suttit i BB så gör du ett misstag. Du synar UTG, alltså bör du vänta med att visa din hand tills efter att UTG visar sin hand.

 

Det finns en del som lägger ihop alla sina marker i en hög och skjuter in dem och du tror de är all-in. Du snappsynar och visar upp korten. Varpå de pekar på den marker som de har kvar som ligger och skyddar korten - de är inte all-in som du trodde. Kan bli dyrt att snappsyna och kasta upp korten med tävlingsledare som följer reglerna till punkt och pricka och inte tar hänsyn till regeln om uppenbart misstag.

 

Så visa aldrig korten först om du synar någon som är all-in - vänta på att de slänger upp korten först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade WSOP i år, hade QQ på en flopp : Q-2-2. Jag och en kille till ser floppen, han skjuter in alla sina marker, förutom en som han håller gömd bakom sin ena arm.

Jag snap synar och visar korten.

Brush kommer och säger att om jag hade slängt korten innanför "linjen" "mot dealern" hade de varit en fold enligt honom, men eftersom jag la dom precis framför mig, gick vi till turn med mina öppna kort och där ställde han för sista marken och jag synade....

 

otäck situation eftersom det va mitt första WSOP, ville bara krypa under bordet när dealern kallade på brush, Den andra hade KK föresten och jag plockade hem potten som va rätt tuneringsavgörande för mig även om jag slutade på en bubbelplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...