Gå till innehåll

Prata om sin egen hand i MTT


snoka17

Recommended Posts

Har en fråga som jag slänger ut här.

Finns det någon regel i online mtts att man inte får säga vilken hand man har.

Till exempel: jag har QQ och mini raisar upp på knappen. BB skriver i chatten att han har AA och ställer. Jag synar och BB visar upp AA. Vad får man skriva och är det olika på olika pokernätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla involverade spelare är all in kommer nog inget nätverk banna dig eller liknande om du talar om vad du har (även om det är emot reglerna där). Vanligtvis visas alltid korten face up när en spelare är all in och blir synad i MTTs, oavsett om det är preflop, flop eller på turn. Dock får inte någon vara kvar att agera i form av sidopott eller liknande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt tror jag man får prata "ikorten" Varför skulle man inte få det?

Väljer du att avslöja innan du agerar vad du har eller inte har eller rent av ljuga :shock: är det upp till dig, likväl som det är upp till fi att välja om det är trovärdigt eller ej.

Däremot om det är någon som inte är med i handen som babblar blir jag vansinnig. En sådan tomte ska stängas av direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är ett regelbrott men sen kanske det inte är god pokeretik att sitta och berätta vad man har.Men i slutändan är det upp till dig att tro på det eller tro att det är en bluff.

Hade han inte sagt A A i chatten hade du foldat då?

Jag tycker personligen inte att det påverkar spelet så mycket eftersom det bara var ni två kvar i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...