Gå till innehåll

Plo Hu Hud?


Jinti91

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag har precis börjat spela nästan enbart heads up och funderar på om man faktiskt skulle försöka pilla lite med HUDen.

Kör i dagsläget på custom-HUD och känner att det lär ju finnas smidigare och bättre anpassade HUDs för HU.

Tänker typ vpip utefter poss osv osv.

 

Så sitter du på en jätteskön HUD för HU så får du gärna dela med dig av den!

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara bra precis när matchen börjar, om du har mött snubben förut men inte kommer ihåg, så kan de ge dig ett snabbt hum hur han spelar. Men då räcker en standard hud till bra. Problemet är att plo hu är väldigt känslosamt

Och folk kan spela väldigt annorlunda från gång till gång.

 

Ubättre att ligga på som dåre o ta notes. Det hjälper dig att vara på tårna.

Kolla på donk Range, dvs vilka typ av händer fi donkar ut med.

Leta efter aaxx, dvs om han trebetar alla aaxx, om han fyrbetar alla aaxx osv.

Kolla hur han spelar nötfärgdrag, topset osv, allt som kan hjälpa dig att få en så bra överblick om fi och hans läckor som möjligt.

 

Skriv ned allt du ser bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just i HU kanske det är lite meningslösare. Men säger man short handed tycker jag det är skönt som fan att se öppningsprocent på knapp+sb, c-bet/fold to c-bet och bet in position. Skulle aldrig kunna hålla koll på sånt själv annars.

 

Menade HU ju :( blev sent och för lite ord i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart hjälper HUD även för PLO HU. Jag använder mig av det hela tiden.

 

Jag kanske inte har spelat mot en spelare på väldigt lång tid. Att han då har ändrat sitt spel kan stämma men inte alltid och med HUD märker du det fort och har han inte ändrat sitt spel avsevärt så har du ett större sample att korrigera ditt spel efter.

 

Att sitta och gå på feel funkar fint men du får lägga mer tankekraft på att hitta/memorera vilka tendenser motspelaren har som jag hellre lägger på att t.ex. analysera ranger under matchen och hitta eventuella explolinjer osv.

 

Spelare jag har coachat som inte har använt sig av HUD i sitt spel och var kritiska mot det har vi tagit fram 4-5 spelare som de har spelat mycket mot. Så har de fått gå igenom vad de tycker om spelaren och dess tendenser. När vi sedan har kontrollerat detta mot deras stats så har de visat sig att de har i många avseenden varit helt ute och cyklat och har tack vare det korrigerat på ett felaktigt sätt mot just den spelaren, något som inte sker om du använder dig av HUD.

 

All extra information man kan få med hjälp av HUD och dessutom slippa lägga energi på det själv ser jag enbart som positivt.

 

Sen att HUD hjälper dig mer i shorthand/fullring är väl självklart men att säga att det inte alls är någon fördel i HU är helt felaktigt. Sen som tidigare skrev så får man komplettera detta med notes osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...