Gå till innehåll

Poker grind 0.50/1 & 1/2@SvS


IQ1337

Recommended Posts

Tjena alla poker fanatiker ! Nu tänkte jag börja med en Seriös NLH short hand grind på svenska statens monopol Svenska spels poker klient (SvS). Valet av sida är de självklara svaret för att de är så jäkla fisk rikt. Nivåerna jag kommer hålla till på är 0.50/1 och 1/2. Blir mestadels 1/2 spel då de allt för oftast är riktigt fint värde där. Jag är en 22 årig snubbe som är en stolt hobby spelare med poker som ett av mina stora intressen som ligger mig nära till hands. I'm ready to have fun, Let's go !

 

Startkapital/Rulle: 5000 kr

Statistik program: PokerTracker 4

 

Mål med denna poker grind: Bära eller brista, får se var detta leder !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k403.32

BB: k110.00

UTG: k441.52

CO: k336.32

BTN: k144.17

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:heart: J:club:

 

fold, fold, BTN raises to k7.00, Hero raises to k19.00, fold, BTN calls k12.00

 

Flop: (k40.00, 2 players) 8:heart: T:diamond: 9:diamond:

Hero bets k384.32 and is all-in, BTN calls k125.17 and is all-in

 

Turn: (k290.34, 2 players) 2:heart:

 

River: (k290.34, 2 players) 7:diamond:

 

Hero shows J:heart: J:club: (Straight, Jack High)

Hero wins k283.09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swingat rätt rejält under min första session. Kan bero på att jag överskattade vissa spelare , visste att dom är kassa på SvS men inte så där dåliga. Jag har relativt tighta stats 18.13.7 mot en regg som är tight passiv. Höjer pre, bettar ut flopp, turn och river, får syn samtliga gator och förlorar en pott på 300 kr var tom med två över kort och han hade topp par med relativt dålig kicker på nivån 1/2. Den första Sessionen blev dock ett plus 200 kr på 521 händer. Låg plus strax över 600 kr men bluffade bort mig totalt, fick inte sätta en enda bluff alltså som jag ansåg mig tima in mot tight passiva spelare som jag trodde mig kunna beta ut. Ska tighta till mitt spel när de gäller större bluffar, dom synar ju ändå¨med riktiga skit händer så bluffarna känns långt borta nu när jag vet vilka skit dom synar med. Nu blir de en paus för att laga käk och äta. En ny session väntar därefter !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet av sida är de självklara svaret för att de är så jäkla fisk rikt.

 

Blir mestadels 1/2 spel då de allt för oftast är riktigt fint värde där

 

 

Flop: (k40.00, 2 players) 8:heart: T:diamond: 9:diamond:

Hero bets k384.32 and is all-in

 

visste att dom är kassa på SvS men inte så där dåliga

 

Vill inte gärna outa mitt nick när jag framöver kommer snacka lite strategier här i denna dagbok om mitt spel osv för att kanske försöka få lite feedback och förbättras. Du förstår :)

 

.välkommen till PF, hoppas du utvecklar ditt spel så du kan slå all fisk. Nu är jag knappast någon expert i ämnet men ditt flopspel JJ där tyder väl snarare på att du oxå är en av oss du kallar fisk, värde osv osv ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k403.32

BB: k110.00

UTG: k441.52

CO: k336.32

BTN: k144.17

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:heart: J:club:

 

fold, fold, BTN raises to k7.00, Hero raises to k19.00, fold, BTN calls k12.00

 

Flop: (k40.00, 2 players) 8:heart: T:diamond: 9:diamond:

Hero bets k384.32 and is all-in, BTN calls k125.17 and is all-in

 

Turn: (k290.34, 2 players) 2:heart:

 

River: (k290.34, 2 players) 7:diamond:

 

Hero shows J:heart: J:club: (Straight, Jack High)

Hero wins k283.09

 

Tjena, är ingen expert på nått sätt men din size preflop på din 3bet känns väl liten eftersom du är ur position, själv hade jag nog höjt till 24 typ, dom gillar som sagt inte och folda, sen att beta 3x pott postflop känns ju väl stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.välkommen till PF, hoppas du utvecklar ditt spel så du kan slå all fisk. Nu är jag knappast någon expert i ämnet men ditt flopspel JJ där tyder väl snarare på att du oxå är en av oss du kallar fisk, värde osv osv ;-)

 

Tyty :) Var en extrem fisk vi pratar om där, hade han inte varit så syn villig som han var hade jag aldrig ställt, han synade med allt, får dom flesta gångerna in de med bäst hand där med överpar och stegdrag. Han synade med allt den där firren vad spelarna än gjorde vid bordet kändes de som, i normala fall hade jag nog bara betat ut 3/4 delar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, är ingen expert på nått sätt men din size preflop på din 3bet känns väl liten eftersom du är ur position, själv hade jag nog höjt till 24 typ, dom gillar som sagt inte och folda, sen att beta 3x pott postflop känns ju väl stort.

 

De är helt sant. Brukar 3 beta som du säger, blev helt galet i den Sizen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade min andra Session idag cirka 500 händer och plussade 200 till. Inga märkvärdiga potter. Vann några medel stora och torskade några mindre med två par mot högre två par osv. Gick rätt stabilt under denna Session. Plus 400 för dagen hittills. Ska lira en till Session senare ikväll. Åter kommer med dagens graf och säkerligen några händer efter sista sessionen för idag. Nu blir de att se Timrå-Luleå Forzaa Luleå !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k403.32

BB: k110.00

UTG: k441.52

CO: k336.32

BTN: k144.17

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:heart: J:club:

 

fold, fold, BTN raises to k7.00, Hero raises to k19.00, fold, BTN calls k12.00

 

Flop: (k40.00, 2 players) 8:heart: T:diamond: 9:diamond:

Hero bets k384.32 and is all-in, BTN calls k125.17 and is all-in

 

Turn: (k290.34, 2 players) 2:heart:

 

River: (k290.34, 2 players) 7:diamond:

 

Hero shows J:heart: J:club: (Straight, Jack High)

Hero wins k283.09

 

Personligen är jag ingen favorit att slå om med JJ/TT pre etc. För att fatta mig kort så gör du en bra hand till en bluff om du inte planerar att få in degen pre då dvs. Men då är det ju helt upp vem FI är, men ser hellre att man 3-4bettar med AT t.ex.

 

Anyway, GL med liret! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag ingen favorit att slå om med JJ/TT pre etc. För att fatta mig kort så gör du en bra hand till en bluff om du inte planerar att få in degen pre då dvs. Men då är det ju helt upp vem FI är, men ser hellre att man 3-4bettar med AT t.ex.

 

Anyway, GL med liret! :)

 

 

Blir rättså lättläst för en tänkande spelare, och personligen så gillar jag att ha initiativet i potten så jag tycker definitivt att han ska 3beta beta JJ från sb :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag ingen favorit att slå om med JJ/TT pre etc. För att fatta mig kort så gör du en bra hand till en bluff om du inte planerar att få in degen pre då dvs. Men då är det ju helt upp vem FI är, men ser hellre att man 3-4bettar med AT t.ex.

 

Anyway, GL med liret! :)

 

Håller med om det första du säger då man spelar deep, väldigt ofta att man blir 4bettad och hamnar i en situation där man är exploitable då man foldar och aldrig är bra då man 5bet shovar samt att calla 4bets oop blir aldrig lättspelat (Pratar oop nu, 3betta IP är fine imo).

 

Däremot anser jag att AT följer samma koncept, det är en stark hand och vi behöver inte göra den till en bluff. Föredrar då en hand som 79s eller A4s att 3betta om man nu vill göra balansera sin 3betting range.

 

Detta är dock mer ett koncept jag använder mot duktigare spelare, mot fisk funkar både AT och JJ bra att 3betta som värdehänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu snackar du inte svs lägsta nivåer iaf=)

Mja, skrev i slutet att konceptet gäller de bättre spelarna på nivån. Finns många duktiga regs som 4bet bluffar flitigt, men det är inte det enda negativa med att 3betta TT/JJ oop deep.

 

Väldigt svårt att gå för tre streets värde och det är sällan du har överpar till brädan vilket gör att fi ofta får möjlighet att bluffa dig ur potten på senare gator. När du spelar deep så minskar även top-par händer i värde, så du vill spela mer händer som kan floppa bra, dvs A4s för nötfärg och 79s för färg eller stege.

Kontra när du spelar short och händer som KJ ökar i värde, då du bara vill träffa ett topp par och få in degen.

Detta är ju definitivt inte hugget i sten utan bara mina erfarenheter, tvivlar inte en sekund på att ni spelar TT/JJ profitabelt med 3bets oop.

 

Skulle vara intressant att se vad en mid/high-stakesspelare på svs har för åsikter om detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir rättså lättläst för en tänkande spelare, och personligen så gillar jag att ha initiativet i potten så jag tycker definitivt att han ska 3beta beta JJ från sb :)

 

Behöver absolut inte vara lättläst bara för man inte 3bettar JJ? Fixa en bredare range på din 3bet så är man inte lättläst alls, sen som jag sa är det helt upp till hur FI är. Hur ofta tror du han får in degen bra pre med JJ för du 3bettar ju för värde där som du sa? Du är alltid slagen eller en flipp som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om det första du säger då man spelar deep, väldigt ofta att man blir 4bettad och hamnar i en situation där man är exploitable då man foldar och aldrig är bra då man 5bet shovar samt att calla 4bets oop blir aldrig lättspelat (Pratar oop nu, 3betta IP är fine imo).

 

Däremot anser jag att AT följer samma koncept, det är en stark hand och vi behöver inte göra den till en bluff. Föredrar då en hand som 79s eller A4s att 3betta om man nu vill göra balansera sin 3betting range.

 

Detta är dock mer ett koncept jag använder mot duktigare spelare, mot fisk funkar både AT och JJ bra att 3betta som värdehänder.

 

Jag tycker inte AT är tillräckligt stark för att syna in med ofta för du kommer bli squeezad ganska ofta och då kan det bli tufft med AT, sen när du 3bettar och får syn så är det rätt lätt och ta ner potter eller låta dom gå oavsett om man träffar A. Det kan bli dyrt om du ska syna och hittar ett A t.ex och sen synar 3 gator för du vet inte var du står. Kanske blev lite rörigt och svårt att förstå men hoppas det inte blev några konstigheter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte AT är tillräckligt stark för att syna in med ofta för du kommer bli squeezad ganska ofta och då kan det bli tufft med AT, sen när du 3bettar och får syn så är det rätt lätt och ta ner potter eller låta dom gå oavsett om man träffar A. Det kan bli dyrt om du ska syna och hittar ett A t.ex och sen synar 3 gator för du vet inte var du står. Kanske blev lite rörigt och svårt att förstå men hoppas det inte blev några konstigheter :)

 

Det går ju åt båda hållen, när vi träffar A i 3bettad pot och vi är dominerade (vilket vi kommer vara oftare i 3bettade potter än i singleraisade) så kommer vi definitivt förlora mer än när vi flatar pre. Anledningen till att jag inte 3bettar AT är egentligen simpelt nog att den spelar väldigt dåligt i 3bettade potter samt att vi håller kvar fler sämre händer vi kan få värde av i potten.

KJo, QJo m.m är händer jag tycker följer samma koncept.

 

Ett alternativ är ju att bara folda AT till en UTG/UTG+1 raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju åt båda hållen, när vi träffar A i 3bettad pot och vi är dominerade (vilket vi kommer vara oftare i 3bettade potter än i singleraisade) så kommer vi definitivt förlora mer än när vi flatar pre. Anledningen till att jag inte 3bettar AT är egentligen simpelt nog att den spelar väldigt dåligt i 3bettade potter samt att vi håller kvar fler sämre händer vi kan få värde av i potten.

KJo, QJo m.m är händer jag tycker följer samma koncept.

 

Ett alternativ är ju att bara folda AT till en UTG/UTG+1 raise.

 

Beror ju helt på FI gäller bara och anpassa sig. Känns som att man får bort AQ och AJ mot en 3bett om dom är ur position. En AK får man ju oftast 4bett av och det är därför AT fungerar imo. Men jag kanske är helt ute och cyklar, tror det är väldigt många faktorer som spelar in i detta som vi kanske inte riktigt har tagit upp än :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver absolut inte vara lättläst bara för man inte 3bettar JJ? Fixa en bredare range på din 3bet så är man inte lättläst alls, sen som jag sa är det helt upp till hur FI är. Hur ofta tror du han får in degen bra pre med JJ för du 3bettar ju för värde där som du sa? Du är alltid slagen eller en flipp som bäst.

 

Blir lättläst om du 3betar bara stål eller skräp, för om du inte vill 3beta JJ så vill du inte 3beta AQs eller AQo förmodar jag för då vänder du det till en bluff? Och då får du mkt skräp i din 3bet range, nu som du själv säger så är det ju givetvis beroende på FI oxå. Jag tänker att vill man ha en 3bet% på 7-9 som för mig känns rättså lagom så, blir det väldigt mkt skräp i ens range och få värdehänder ifall man inte 3betar AQ AJ JJ TT KQs osv, men givetvis brys det mtk på FI vilken range man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...