Gå till innehåll

FullTilt - kommer du gamea el dega ut?


JohnH

Recommended Posts

Appropå det, det är väl smartast att vänta på att de gör om FTP.com, till ftp.eu för oss eller hur? Tyckte de sa att de skulle göra likadant med ftp som de gjorde med stars. Det innebär alltså (om inte jag missförstått vilket alltid är en betydlig risk) att om man väntar typ en månad med att casha ut kommer det att vara skattefritt?

 

mvh spekulation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå det, det är väl smartast att vänta på att de gör om FTP.com, till ftp.eu för oss eller hur? Tyckte de sa att de skulle göra likadant med ftp som de gjorde med stars. Det innebär alltså (om inte jag missförstått vilket alltid är en betydlig risk) att om man väntar typ en månad med att casha ut kommer det att vara skattefritt?

 

mvh spekulation

 

Om vi fortsätter spekulera :) :

 

Min gissning är att OM vi förutsätter att det inte skulle vara skattefritt vid öppning, men att de sedan gör om det till skattefritt (rent krasst att det går från vad SKV anser inte är skattefritt till vad de anser är skattefritt), så tror jag det är du som får nöjet att bära bevisbördan för när vinsten spelades in.

 

Dvs det är upp till dig att bevisa att pengarna vanns efter förändringen. Lycka till ;)

 

Åter till topic: Jag gejmar på. För lite pengar inne för att de ska göra skillnad för privatekonomin, men tillräckligt mycket för att det ska vara ett märkbart tillskott till rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi fortsätter spekulera :) :

 

Min gissning är att OM vi förutsätter att det inte skulle vara skattefritt vid öppning, men att de sedan gör om det till skattefritt (rent krasst att det går från vad SKV anser inte är skattefritt till vad de anser är skattefritt), så tror jag det är du som får nöjet att bära bevisbördan för när vinsten spelades in.

 

Dvs det är upp till dig att bevisa att pengarna vanns efter för. Lycka till ;)

 

Åter till topic: Jag gejmar på. För lite pengar inne för att de ska göra skillnad för privatekonomin, men tillräckligt mycket för att det ska vara ett märkbart tillskott till rullen.

 

Tror du SKV är medvetna om allt detta? Du tror inte dom bara nöjer sig med att "happ pengarna kommer från ftp.eu, det är skattefritt, fan ingen ny rolex denna månad då"? är folk tvungna att bevisa att vinsterna från pokerstars har vunnits efter förändringen till .eu i nuläget??

 

Då är det ju helt värdelöst att spela på .eu :( Hur svårt som helst att bevisa att vinsterna har kommit efter förändringen jue

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du SKV är medvetna om allt detta? Du tror inte dom bara nöjer sig med att "happ pengarna kommer från ftp.eu, det är skattefritt, fan ingen ny rolex denna månad då"? är folk tvungna att bevisa att vinsterna från pokerstars har vunnits efter förändringen till .eu i nuläget??

 

Då är det ju helt värdelöst att spela på .eu :( Hur svårt som helst att bevisa att vinsterna har kommit efter förändringen jue

 

Jag spekulerar bara :) Jag tror att om en nitisk handläggare får ärendet och bestämmer sig för att granska blir man tvungen att bevisa skattefrihet. Är personen inte nitisk släpper den igenom.

 

Men min poäng är att jag inte tror att det är självklart att det är skattefritt bara för att du väntar med att tömma kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer dega ut, även om jag bara har nån hundring dollars. Har tröttnat på nätpokern..

This. Fast ska jag vara ärlig så är det att inte vinna några pengar längre som jag är mest trött på.

 

Ni som tror att det kommer att vara fiskigt i början, vad får er att tro det? Det lär ju bara vara folk som hänger på pokerforum (inte nödvändigtvis det här forumet) som ens vet att sajten är tillbaka. (Det kan förstås vara så att det har gjorts massor av reklam som jag inte har sett eftersom jag inte ser på TV-sändningar).

 

Ni som tror att de kommer att göra en .eu-sajt, vad baserar ni det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This. Fast ska jag vara ärlig så är det att inte vinna några pengar längre som jag är mest trött på.

 

Ni som tror att det kommer att vara fiskigt i början, vad får er att tro det? Det lär ju bara vara folk som hänger på pokerforum (inte nödvändigtvis det här forumet) som ens vet att sajten är tillbaka. (Det kan förstås vara så att det har gjorts massor av reklam som jag inte har sett eftersom jag inte ser på TV-sändningar).

 

Ni som tror att de kommer att göra en .eu-sajt, vad baserar ni det på?

 

10. Will FTP open up as .eu thus making it tax-free in a country like Sweden/Finland like PS did?

 

- We are working on getting a .eu site up and running as soon as possible. We don't know yet if it will be ready in time for the relaunch, but it's definitely coming.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kan ju vara att skicka över pengarna från Full Tilt till Stars som kommer vara möjligt.

 

Dessutom var väl Full Tilt drivet från Dublin, alltså skattefritt.

 

Att föra över pengar till en skattefri sajt och sedan ta ut dem därifrån gör inte skattepliktiga vinster till skattefria. Skatteplikten uppstår när man tjänar in pengarna och inte när man tar ut dem.

 

Om FT var skattefritt redan innan är en annan fråga som jag inte har koll på.

 

Edit: såg nu att det var utrett redan på första sidan. Note to self=läs hela trådar innan man leker Bror Duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...