Gå till innehåll

b99andla - nystart @ SvS 0.5/1


pokerb99andla

Recommended Posts

Beskrivning

 

Är en kille från Skövde som spelat poker från och till nu i över 3 år. Har haft tre dagböcker här tidigare, men har haft uppehåll dom senaste tre åren eftersom jag fick barn och då inte kunnat spela i den utsträckningen jag velat.

 

Dagboken startar den 22:e Oktober 2012, då jag satte in 500:- på Svenska Spel.

 

Tanken jag har är att försöka ta mig från 0,5/1 -> 2,5/5 på Svenska Spel, genom tightaggressivt spel och genom att följa dom mål som sätts upp nedan.

 

Övergripande mål

 

* Se till att ha åtminstone 25x inköp till nivån ovanför innan jag börjar skotta. Dyker resultaten är det bara ner och bygga upp rullen igen.

* Lägga av om jag fastnar/tiltar på grund av bad beat.

 

Delmål

 

Bära eller brista på 1/2 upp till 20 000:-

Nå upp till BR för 2.5/5 (20000)

"Landa" på 2.5/5, se till att vara en vinnande spelare, fortsätta utveckla spelet, se till att ta mig en bra bit över 30x inköpet

 

 

Kommentar senaste månaden

 

(inte kommit dit än)

 

Mål kommande månad

 

Mål inför kommande månad är att komma igång med pokern igen, ställa frågor här i tråden om oklarheter samt börja jobba upp bankrullen.

 

Månadsresultat

Oktober: Inget resultat än

 

Bankrulle över tid

 

Bankrulle vid start på Svenska Spel (22/10): 500

 

Graf över bankrullens utveckling:

 

 

Förra dagboken:

http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/44301-b99andla-hemma-igen-svs-1-2-sh.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

BB: k103.33

UTG: k124.32

CO: k351.77

BTN: k381.04

Hero (SB): k234.86

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Ks As

 

UTG calls k1.00, CO calls k1.00, fold, Hero raises to k5.00, BB calls k4.00, UTG calls k4.00, fold

 

Flop: (k16.00, 3 players) Kh Ah Ts

Hero bets k12.00, BB calls k12.00, UTG calls k12.00

 

Turn: (k52.00, 3 players) 9h

Hero checks, BB checks, UTG checks

 

River: (k52.00, 3 players) 8d

Hero checks, BB checks, UTG bets k26.00, Hero calls k26.00, fold

 

UTG shows 6h 4h (Flush, Ace High)

UTG wins k101.41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

UTG: k27.68

CO: k71.13

Hero (BTN): k193.50

SB: k325.41

BB: k245.00

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Qs Ad

 

fold, CO raises to k4.00, Hero raises to k12.00, fold, fold, CO calls k8.00

 

Flop: (k25.50, 2 players) 6d Th Qh

CO checks, Hero bets k19.12, CO calls k19.12

 

Turn: (k63.74, 2 players) 9c

CO checks, Hero bets k47.80, CO calls k40.01 and is all-in

 

River: (k143.76, 2 players) Jd

 

CO shows Ks Ah (Straight, Ace High) (Pre 75%, Flop 31%, Turn 16%)

Hero shows Qs Ad (One Pair, Queens) (Pre 25%, Flop 69%, Turn 84%)

CO wins k140.17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte SvS blivit tightare.. har haft AA 4 gånger hittils ikväll, har inte gått till flopp en enda gång :/

 

Det är nog bara varians, finns fortfarande extremt mycket fisk på de lägre staksen.

 

Jag bet/foldar AK handen på turn, du har ofta nog den bästa handen och vi vill inte se en till hjärter / dam / knekt på river.

 

Du kanske vill se över dina c-bet ranges eftersom du verkar ha problem med de? :)

 

Lycka till!

 

MvH // Victor

 

Ps. du kan kopiera handhistoriken in i http://handconverter.com och sedan välja phpbb-format och sedan visa resultat (eller dölj för den delen om du vill ha mer objektiva och mindre resultatorienterade analyser av händer) för att göra dagboken lite mer estetisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara varians, finns fortfarande extremt mycket fisk på de lägre staksen.

 

Jag bet/foldar AK handen på turn, du har ofta nog den bästa handen och vi vill inte se en till hjärter / dam / knekt på river.

 

Du kanske vill se över dina c-bet ranges eftersom du verkar ha problem med de? :)

 

Lycka till!

 

MvH // Victor

 

Ps. du kan kopiera handhistoriken in i http://handconverter.com och sedan välja phpbb-format och sedan visa resultat (eller dölj för den delen om du vill ha mer objektiva och mindre resultatorienterade analyser av händer) för att göra dagboken lite mer estetisk!

 

Tack för tipsen :). Ska ta till mig dom, nu blir det pokerfritt ett par dagar.. Ikväll ska jag spela tennis istället! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tiltad idag, får bli ett par dagars paus till tålamodet är tillbaka igen. Fick kanon händer idag. Sex stycken AA och tre stycken KK utan en enda syn. Samtidigt åkte jag dit på alla mina c-bets.

 

Idag: 110:-

 

Tjo =)

 

Tänkte bara tipsa om att lägga mer tid att tänka på sådant som är relevant. Jag har också en gång i tiden suttit och tiltat upp mig över att mina AA inte får action, men det leder ingenstans. Lägg tankekraften på att fundera efter bästa spela med alla händer, i alla potter. De små potterna är viktigast då de inträffar oftast och en läcka i t ex BTN vs BB kommer att bli väldigt stor iom att situationen är så vanlig.

 

Om du känner att du har mycket tid över för att tänka på att du har otur kan jag rekommendera att vända på steken och istället "leta" sätt som du har tur på. I början kommer det inte vara speciellt många sätt, men efter ett tag blir man kreativ och kommer på en massa olika sätt, "oj vilken tur att vi inte hade djupare stackar i den här setupen", osv. Efter ett tag ändras psyket och man börjar faktiskt tro att man är född till att ha tur för alltid vilket brukar leda till att man spelar och framförallt mår bättre per automatik =)

 

Men som sagt fokusera mest på att ta ALLA beslut bra. Sätt notes på beslut där du inte vet vad som är bäst och ta reda på det när sessionen är slut, även om det handlar om en limpad pott.

 

GLGL =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo =)

 

Tänkte bara tipsa om att lägga mer tid att tänka på sådant som är relevant. Jag har också en gång i tiden suttit och tiltat upp mig över att mina AA inte får action, men det leder ingenstans. Lägg tankekraften på att fundera efter bästa spela med alla händer, i alla potter. De små potterna är viktigast då de inträffar oftast och en läcka i t ex BTN vs BB kommer att bli väldigt stor iom att situationen är så vanlig.

 

Om du känner att du har mycket tid över för att tänka på att du har otur kan jag rekommendera att vända på steken och istället "leta" sätt som du har tur på. I början kommer det inte vara speciellt många sätt, men efter ett tag blir man kreativ och kommer på en massa olika sätt, "oj vilken tur att vi inte hade djupare stackar i den här setupen", osv. Efter ett tag ändras psyket och man börjar faktiskt tro att man är född till att ha tur för alltid vilket brukar leda till att man spelar och framförallt mår bättre per automatik =)

 

Men som sagt fokusera mest på att ta ALLA beslut bra. Sätt notes på beslut där du inte vet vad som är bäst och ta reda på det när sessionen är slut, även om det handlar om en limpad pott.

 

GLGL =)

 

Tackar! Ska till mig det. Har lätt att lessna när det inte går framåt. Å andra sidan är jag bra på att ta till mig det och sluta spela. Men visst kan man försöka jobba mer med positiva känslor! Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...