Gå till innehåll

Bli av med raken en gång för alla!


B_simps0n

Recommended Posts

Jag tycker precis som alla andra lowstakesspelare att raken är på tok för hög. Den är inte bara på tok för hög utan den är tom löjligt hög. Visst går det fint att gå med på något bolag som erbjuder hög rakeback. Problemet är bara det att även med hög rakeback kan en hobbyspelare vara tvungen att betala 10000-tals kr till spelbolaget varje månad. Detta är för mycket!

 

Pokerbolagen har ju inga egentliga utgifter. Så varför betala så snuskigt mycket till dem?

 

Jag tycker att vi borde börja här på pokerforum och se till så att vi slipper raken.

 

Min ide är initiellt att vi samlar ihop en tillräckligt stor skara spelare och startar upp homegames på stars. Där får man köpa playmoneychips för riktiga pengar. Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en.

 

Jag vet att det finns en massa småproblem, men tanken i sig är inte dum och hade gått att genomföra!

 

Är bara så jävla trött på att betala spelbolagen för ingenting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker precis som alla andra lowstakesspelare att raken är på tok för hög. Den är inte bara på tok för hög utan den är tom löjligt hög. Visst går det fint att gå med på något bolag som erbjuder hög rakeback. Problemet är bara det att även med hög rakeback kan en hobbyspelare vara tvungen att betala 10000-tals kr till spelbolaget varje månad. Detta är för mycket!

Lowstake, hobby, 10000-tals kr i rake.

Jag får inte riktigt ihop dessa tre.

Pokerbolagen har ju inga egentliga utgifter. Så varför betala så snuskigt mycket till dem?

Avskrivning på hårdvara, utvecklingskostnader, bandbredd, el och support

är inga egentliga kostnader med måste lik förbannat betalas.

Jag tycker att vi borde börja här på pokerforum och se till så att vi slipper raken.

 

Min ide är initiellt att vi samlar ihop en tillräckligt stor skara spelare och startar upp homegames på stars. Där får man köpa playmoneychips för riktiga pengar. Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en.

 

Jag vet att det finns en massa småproblem, men tanken i sig är inte dum och hade gått att genomföra!

Ett problem kan vara Stars. Jag är ingen jurist och har inte satt mig in i det relevanta avtalet men kan tänka mig att "playmoney" innefattar att ditt förslag är ett kontraktsbrott.

Är bara så jävla trött på att betala spelbolagen för ingenting!

De tillhandahåller spel. De erbjuder motspelare. Klassar du det som "ingenting" är mitt förslag att du lägger patiens, och låter bli att betala rake till dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att du hade avskaffat raken om du tagit över ett spelbolag?

 

Givetvis hade jag inte avskaffat raken. Jag hade fortsatt precis som förut och tjänat orimligt mycket pengar.

 

Nu när jag inte är i positionen att ta över ett spelbolag utan är den som får lida av raken vill jag givetvis minimera denna.

 

Och även om spelbolagen har utgifter som någon poängterade skulle man kunna jämföra dessa med vilket annat spels utgifter som helst. Låt säga fifa har mycket större utgifter vad det gäller att utveckla och har antagligen lika stora servrar och utgiftr för det. De lyckas ändå hålla nere priset till 700kr/år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker tredje part ska ha lite för besväret - vad sägs om 2,5-5%?

 

Bara att få ha pengarna är en stor tillgång. Låt en bank sköta skiten och de kan få riktig hävstång på pengarna. Har för mig att de får låna ut någon stans kring 10 ggr mer än vad de har inlånat. De lär ju inte tjäna supermycket, men hade hela pokerbranschen skötts som en bank så hade den säkert varit en ganska betydande en.

 

Varför finns inte exempelvis pokerstarsbank?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag tycker precis som alla andra lowstakesspelare att raken är på tok för hög. Den är inte bara på tok för hög utan den är tom löjligt hög. Visst går det fint att gå med på något bolag som erbjuder hög rakeback. Problemet är bara det att även med hög rakeback kan en hobbyspelare vara tvungen att betala 10000-tals kr till spelbolaget varje månad. Detta är för mycket!

 

Pokerbolagen har ju inga egentliga utgifter. Så varför betala så snuskigt mycket till dem?

 

Jag tycker att vi borde börja här på pokerforum och se till så att vi slipper raken.

 

Min ide är initiellt att vi samlar ihop en tillräckligt stor skara spelare och startar upp homegames på stars. Där får man köpa playmoneychips för riktiga pengar. Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en.

 

Jag vet att det finns en massa småproblem, men tanken i sig är inte dum och hade gått att genomföra!

 

Är bara så jävla trött på att betala spelbolagen för ingenting!

 

 

Hahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...