Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Summary (seriös db osv)

 

Graf + lol-händer below.

 

Ok så. Drog igång liret igen för 4 veckor sen, och då var jag ganska lost och det kändes som jag tappat all spelförståelse (och hela mitt grundspel along with it). Så planen var att hitta nån form av vettig spelstil, samt balans mellan att vara cpaggro och solid. Första ~15k händerna gick otroligt trögt. Spelade dåligt och läckte pengar åt alla håll + sprang dåligt i kombination med det vilket inte hjälpte. Men sen vände det, har spelat bra och sprungit bättre. Känner mig ganska nöjd med spelet just nu.

 

Grafen över liret senaste månaden visar det här ganska accurately, helt lost första halvan och sen börjar jag förstå vad jag sysslar med under andra halvan. Det här är typ 95% 100bb-buyin på /1 (även om det självklart spelas större än så efter en halvminut).

 

rIJZD.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och säger det redan nu. Fram till den 20:e har jag tänkt trycka in 100k händer, även om jag kanske måste modifiera det här målet lite (oplanerade utekvällar, nyår, eventuella besök/resor osv.). Har otroligt mycket fritid/dötid där jag är nu innan jag återvänder till mitt vanliga liv. Kommer splitta volymen mellan /1 och /2. Inte riktigt tänkt efter om det är 100% doable, men 100k låter fint och sjukt nog för att ge det ett seriöst försök.

 

Har tagit ut en del från rullen så startar på 4000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 3k händer idag men går inte spec bra. :( Minst 4k siktar jag på.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($193)

BB ($411)

UTG ($200)

CO ($198)

Hero ($222)

 

Dealt to Hero 4:club: 5:club:

 

UTG raises to $3.50, CO calls $3.50, Hero raises to $15.50, fold, fold, fold, CO calls $12

 

FLOP ($36) 5:spade: 4:spade: 6:diamond:

 

CO checks, Hero bets $27, CO raises to $182 (AI), Hero calls $155

 

TURN ($401) 5:spade: 4:spade: 6:diamond: 6:club:

 

RIVER ($401) 5:spade: 4:spade: 6:diamond: 6:club: K:spade:

 

CO shows T:club: T:diamond:

(Pre 78%, Flop 27.9%, Turn 90.9%)

 

Hero shows 4:club: 5:club:

(Pre 22%, Flop 72.1%, Turn 9.1%)

 

CO wins $391

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in bra med volym igår, strax över 4k händer. Slutade dock 'bara' upp 700ish kr, med en peak på 1300 och låg också back 400 at one point. Spelade riktigt jävla dåligt i perioder, måste ha bränt minst 10 inköp på feltimade bluffar. Lyckades också med bedriften att tappa 4 inköp mot en och samma reg som satt med AA varje gång. :lol: Kände också att jag tappade fokus och började spela sämre på slutet, men som tur är spelar det inte någon större roll alla gånger med tanke på motståndet. Blev också dödshotad i chatten. Big money på /1 osv.

 

Har en massa social obligations idag så vet inte riktigt hur mycket lir det blir, men 2k händer ska jag nog lyckas trycka in med tanke på att jag vänt på dygnet fullständigt.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($589)

BB ($74.54)

UTG ($192)

Hero ($637)

BTN ($117)

 

Dealt to Hero T:club: K:heart:

 

UTG calls $1, Hero raises to $468, BTN calls $117 (AI), fold, fold, fold

 

FLOP ($237) Q:heart: J:diamond: 8:diamond:

 

TURN ($237) Q:heart: J:diamond: 8:diamond: T:diamond:

 

RIVER ($237) Q:heart: J:diamond: 8:diamond: T:diamond: 4:club:

 

Hero shows T:club: K:heart:

(Pre 27%, Flop 32.1%, Turn 13.6%)

 

BTN shows K:club: J:spade:

(Pre 73%, Flop 67.9%, Turn 86.4%)

 

BTN wins $231

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade antagligen min bästa dag någonsin på /1 idag (där jag enbart spelar /1). Ganska halvtrött till en början men fick rusha eventually. Åkte på ett extremt trisst tiltbeat i slutet som gjorde att jag kryssade allt direkt, även fast borden är magiska. Känns som ögonen blöder, komma däcka nu.

 

Dagsgraf:

 

t649yg.jpg

 

Händer: 8551/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~6500 kr

Dagar spelade: 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fishmannen, du är en vidrig horunge. Hoppas du läser det här, vidriga äckel. Sitter och nittar 17/12 dag in och dag ut på /2, sen när en fisk med 1000bb som nickar typ "Karin 78" lirar och drar på en bluff mot dig, som du sedan synar ner så du tar hem potten, så häcklar du henne i chatten i 20 minuter. "Fyfan så dålig du är!", "Var hittar du värde i den bluffen???", "Hahah, fyfan så dålig", "är du 12 år eller??", "Svara då, förklara hahaha så dålig". Spyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fishmannen, du är en vidrig horunge. Hoppas du läser det här, vidriga äckel. Sitter och nittar 17/12 dag in och dag ut på /2, sen när en fisk med 1000bb som nickar typ "Karin 78" lirar och drar på en bluff mot dig, som du sedan synar ner så du tar hem potten, så häcklar du henne i chatten i 20 minuter. "Fyfan så dålig du är!", "Var hittar du värde i den bluffen???", "Hahah, fyfan så dålig", "är du 12 år eller??", "Svara då, förklara hahaha så dålig". Spyr.

 

Haha, nu tar vi det lilla lugna här. För det första skrev jag inget direkt illa om henne/honom. Absolut inget i klass med "Horunge". Jag hetsade lite för att få spelaren ur balans, vilket funkade. Sen kan man ju undra varför du bryr dig? Du kan stänga av min chatt exakt när du vill. (=Problem solved) Vet inte exakt vem du är, (Borttaget pga av outningsspekulation) antar jag? Du är väl sur för att din AA inte höll hela vägen mot mig.

 

Sen att du "klagar" på att jag nitar, well, det säger väl mer om dig än mig? Skulle absolut inte klaga på en nit.

 

btw, det är Julafton, slappna av, ta dig en stänkare så ses vi vid borden i framtiden!

 

Nu ska det bulkas julbord :-) , Peace!

 

Redigerat, pga outningsspekulation //Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nu tar vi det lilla lugna här. För det första skrev jag inget direkt illa om henne/honom. Absolut inget i klass med "Horunge". Jag hetsade lite för att få spelaren ur balans, vilket funkade. Sen kan man ju undra varför du bryr dig? Du kan stänga av min chatt exakt när du vill. (=Problem solved) Vet inte exakt vem du är, underbar1 antar jag? Du är väl sur för att din AA inte höll hela vägen mot mig.

 

Sen att du "klagar" på att jag nitar, well, det säger väl mer om dig än mig? Skulle absolut inte klaga på en nit.

 

btw, det är Julafton, slappna av, ta dig en stänkare så ses vi vid borden i framtiden!

 

Nu ska det bulkas julbord :-) , Peace!

 

Haha snälla. Ja du kan säkert få en medelålders kvinna (om man går efter nick + chatten) ur balans som skiter fullständigt i om hon spelar vinnande poker eller ej, som bara tänker lira någon timme för att det är kul. Hon skriver "nice call" direkt efter din syn, varpå du svarar "Hahahahah så dålig du är". Efter lite efterblivet och obefogat häcklande från din sida så säger hon nåt i stil med "Jag spelar bara på kul, vad spelar det för roll!", och då fortsätter du håna henne. Förstår tanken bakom att få vissa typer av människor ur balans, men tycker knappast en trevlig fisk ska behöva utstå massa skitsnack. Men fortsätt så, få folk att aldrig mer ha lust att spela en hand onlinepoker till i sina liv så kan vi alla sitta och nitta sönder klienten som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

679 händer våldtäkt på /1. Fortsätter senare ikväll/natt, bra julvärde osv:

 

nkGSo.jpg

 

Kände mig lite osäker i handen nedan, ingen info på Fi.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($199)

BB ($187)

Hero ($431)

CO ($203)

BTN ($72.66)

 

Dealt to Hero A:diamond: J:club:

 

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, fold, SB calls $3, fold

 

FLOP ($11.50) J:spade: 6:heart: 4:diamond:

 

SB checks, Hero bets $8.62, CO calls $8.62, SB raises to $36.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, nu får du lägga ner. Visst jag hetsade personen ifråga, men häckla i 20 min!? Snälla..... Du ser nog folk dagligen på SvS som skriver betydligt grövre saker än det. Ungefär de orden du använde i det första inlägget ang. detta! (Är det nu jag ska starta en tråd om att du använder väldigt grova ord på PF?)

 

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med detta? Om detta störde dig så sjukt mycket så visst, du har min ursäkt. Vi får hoppas att fisken vågar sig tillbaka på SvS efter dagens sinnessjuka händelse.

 

 

Ha de gött! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, nu får du lägga ner. Visst jag hetsade personen ifråga, men häckla i 20 min!? Snälla..... Du ser nog folk dagligen på SvS som skriver betydligt grövre saker än det. Ungefär de orden du använde i det första inlägget ang. detta! (Är det nu jag ska starta en tråd om att du använder väldigt grova ord på PF?)

 

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med detta? Om detta störde dig så sjukt mycket så visst, du har min ursäkt. Vi får hoppas att fisken vågar sig tillbaka på SvS efter dagens sinnessjuka händelse.

 

 

Ha de gött! 8-)

 

varför häckla öht? att få folk ur balans på micro-svs borde prioriteras ganska lågt imo då obalanserad mer eller mindre är baseline ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tycker om att bli hånad. Speciellt inte om du precis förlorat och jag kan tänka mig att det är ännu värre om du inte har rutin.

 

Du sänker deras självförtroende och dom är mindre troliga att bluffa och göra tveksamma spel.

 

Risken att dom stänger ned är större och även att dom slutar spela poker eller byter nätverk.

 

Indirekt tar du pengar ur min ficka med dina dumma kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför häckla öht? att få folk ur balans på micro-svs borde prioriteras ganska lågt imo då obalanserad mer eller mindre är baseline ...

 

Jo absolut, håller med. Brukar aldrig leda till något bra att skriva en massa i chatten. Men tycker själv att han överdriver situationen extremt mycket. Visst, jag hetsade lite, det värsta jag skrev var väl i stil med "fyfan vad dålig du är". Jag vet inte vart han fick "häckla i 20 minuter" ifrån, då vi knappt satt 20 min tillsammans på bordet.

 

Skulle han skrivit ett vettigt inlägg, om att han tycker att jag betedde mig dåligt vid bordet, fine, då skulle jag köpt det. Men när han inleder ett inlägg i stil med "horunge", "vidriga äckel", då tycker jag han skjuter sig själv i foten. Både han och jag vet att hans inlägg inte handlar om detta egentligen.

 

J-tag, nästa gång kan du skriva till mig i chatten (eller meddelande här, du vet vad jag heter nu) istället för att skriva ett snyftinlägg på PF som egentligen handlar om en förlorad AA.

 

 

 

Ha det gött! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tycker om att bli hånad. Speciellt inte om du precis förlorat och jag kan tänka mig att det är ännu värre om du inte har rutin.

 

Du sänker deras självförtroende och dom är mindre troliga att bluffa och göra tveksamma spel.

 

Risken att dom stänger ned är större och även att dom slutar spela poker eller byter nätverk.

 

Indirekt tar du pengar ur min ficka med dina dumma kommentarer.

 

Självklart, det förstår jag. Dock tycker jag många tenderar att spela sämre i kampen om att vinna tillbaka pengarna de just förlorat.

 

Sen tror jag inte det är jättestor chans att en person skulle sluta eller byta nätverk enbart pga. lite hets i chatten. Då skulle nog SvS vara ganska tomt på folk i dagsläget baserat på vad som skrivs dagligen i chatten av folk.

 

Men absolut, jag förstår din poäng!

 

Ha de gött! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo absolut, håller med. Brukar aldrig leda till något bra att skriva en massa i chatten. Men tycker själv att han överdriver situationen extremt mycket. Visst, jag hetsade lite, det värsta jag skrev var väl i stil med "fyfan vad dålig du är". Jag vet inte vart han fick "häckla i 20 minuter" ifrån, då vi knappt satt 20 min tillsammans på bordet.

 

Skulle han skrivit ett vettigt inlägg, om att han tycker att jag betedde mig dåligt vid bordet, fine, då skulle jag köpt det. Men när han inleder ett inlägg i stil med "horunge", "vidriga äckel", då tycker jag han skjuter sig själv i foten. Både han och jag vet att hans inlägg inte handlar om detta egentligen.

 

J-tag, nästa gång kan du skriva till mig i chatten (eller meddelande här, du vet vad jag heter nu) istället för att skriva ett snyftinlägg på PF som egentligen handlar om en förlorad AA.

 

 

 

Ha det gött! 8-)

 

Lol, det här handlade verkligen inte om någon förlorad AA. Hur skulle det se ut om jag hoppade på specifika spelare varje gång jag blev utdragen? Jag har problem med människor som är sanslöst dryga mot personer som verkligen inte förtjänar det, och orkar inte upprepa mig/vad andra sagt, tror du fattar. Jag blev förbannad för att personen som höll bordet levande blev utskälld av bordets största nit för att hon gjorde något som inte står skrivet med laser i ABCtråknitrobot-guiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, det här handlade verkligen inte om någon förlorad AA. Hur skulle det se ut om jag hoppade på specifika spelare varje gång jag blev utdragen? Jag har problem med människor som är sanslöst dryga mot personer som verkligen inte förtjänar det, och orkar inte upprepa mig/vad andra sagt, tror du fattar. Jag blev förbannad för att personen som höll bordet levande blev utskälld av bordets största nit för att hon gjorde något som inte står skrivet med laser i ABCtråknitrobot-guiden.

 

Personligen skulle jag faktiskt inte brytt mig, absolut inte på ett poker bord online och skulle absolut inte gått in och skrivit ett inlägg om det. Än mindre inlett inlägget i stil med "horunge", vidriga äckel", om du kallar det jag skrev för "häckel" ja då borde det vara fängelsestraff på dina ordval. Känns som det är ganska uppenbart att du är lack över någon annan situation speciellt när du "klagar" på min spelstil.

 

Tillslut: God Jul!

 

 

Ha de gött! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...