Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

Du 2barrellar med air i 3b pots och synar av ett ett standard värdepotbet på river, kanske standard hos dig men det är rätt semitiltat imo.

 

Svårt att kunna diskutera någonting när jag inte vet vad du pratar om/inte kommer ihåg handen. Är naturligtvis inte helt omöjligt att jag 2barrelar i 3bettade potter om jag anser att brädan tillåter mig att göra det profitabelt, och sen beror det också mycket på vem jag spelar mot. Syna av med air låter dock småsjukt och det känner jag inte igen.

 

Kan dock inte avgöra om du postar för att bjuda på lite anonym och vidrig dryghet, eller för att du vill lära mig att vinna lika mycket som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så du har också råkat ut för "loool" under kvällen!

 

Han är reg men vet inte hur pass vinnande (om ens det?) han är. Han brukar dock sitta på ganska stora stackar... men ja, man slutar aldrig förvånas över vilka händer han tar sig till showdown med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Var nära rekordback där ett tag, men är makalöst hur fokuserad och taggad man blir när man ska gräva sig ur hål. Snapquittade så fort jag kom över nollan obv. :-D Får ta och bräcka +20k imorgon. Dagsgraf:

 

Kw6WjIt.jpg

 

Så du har också råkat ut för "loool" under kvällen!

 

Han är reg men vet inte hur pass vinnande (om ens det?) han är. Han brukar dock sitta på ganska stora stackar... men ja, man slutar aldrig förvånas över vilka händer han tar sig till showdown med...

 

Yep. Speciell spelare. Har inget megasample på honom, men tvivlar väldigt väldigt starkt på att han ens är i närheten av att vara vinnande. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner nu vid 3k händer, vilket återigen är helt ok mtp psycho-volymen jag fick in igår när jag jagade back. Lite mindre dramatisk dagsgraf idag:

 

1PfzQI2.jpg

 

Dagar spelade: 14/16

Händer: ~58k/64k

Resultat: ~+22000

 

Spelade väldigt bra överlag, även om jag slängde iväg ~3 inköp på några extremt optimistiska bluffar. Bra för future battles dock, image osv. :-D

 

Mud (http://www.imdb.com/title/tt1935179/) nu. Kanske slänger upp ett par händer lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starkt fortsätta spela tills du är even dom sessionerna när det går dåligt!

 

Starkare att sluta när det går dåligt imo:)

 

Grym volym och res btw.

 

Beror helt på hur mycket resultatet påverkar ens mindset. Om det inte påverkar speciellt mycket så finns det ingen logisk anledning att lägga ner imo. Om man däremot börjar tilta, spelar sämre och tar emotionella beslut/suger så är det självklart en extremt dålig idé att fortsätta. Då krävs det mer styrka att stänga ner än att fortsätta.

 

Jag har tidigare haft ganska stora problem med tilt, och kommer ihåg förut hur jag kände att jag ville casha ut hela rullen efter att ha tappat 3 inköp på kort tid. :-D Tycker att det är just dessa hålgrävar-sessions som har gjort att jag utvecklats mentalt till den grad att jag kan fortsätta spela bra/normalt. Påverkas inte alls i samma utsträckning som tidigare av att ligga back, och även om det fortfarande kanske förekommer små korta tiltepisoder så går det över väldigt fort (och det har i princip aldrig med resultatet att göra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok alla är ju olika. Jag spelade också ofta helt ok förut när jag körde "jagabesessioner" men känns mkt bättre nu när jag inte kollar res under sessioner. Främst pga att jag kände mig som en speltorsk när jag spelade 5h längre än planerat bara för jag låg back. Så tänkte mer på allmänt välmående än på om du spelar bra när du jagar be.

 

Som krossande lowstakesgrinder förväntar man sig ju att plussa rakt ut varje session så är svårt att acceptera backsrssioner för väldigt många tror ja. Tror dock att många skulle MÅ bättre av att inte vara så resorienterade. Men alla är ju olika som sagt och du verkar ju vara en klok man som vet vad som funkar bäst för dig, tänkte mest allmänt så tkr jag det är "starkare" att kliva back än att jaga sig ikapp till be:)

 

(pm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok alla är ju olika. Jag spelade också ofta helt ok förut när jag körde "jagabesessioner" men känns mkt bättre nu när jag inte kollar res under sessioner. Främst pga att jag kände mig som en speltorsk när jag spelade 5h längre än planerat bara för jag låg back. Så tänkte mer på allmänt välmående än på om du spelar bra när du jagar be.

 

Som krossande lowstakesgrinder förväntar man sig ju att plussa rakt ut varje session så är svårt att acceptera backsrssioner för väldigt många tror ja. Tror dock att många skulle MÅ bättre av att inte vara så resorienterade. Men alla är ju olika som sagt och du verkar ju vara en klok man som vet vad som funkar bäst för dig, tänkte mest allmänt så tkr jag det är "starkare" att kliva back än att jaga sig ikapp till be:)

 

(pm)

 

Yep, du har en poäng. Skulle väl kanske också känna av det på samma sätt som du gjorde om det inte vore för att jag pressar löjliga timmar oavsett, så tidsaspekten blir ganska irrelevant. :-D

 

Har funderat på att börja spela utan att kolla resultat många gånger, men de få gångerna jag försökt med det så har det inte riktigt fungerat. Slutar med att jag försöker "gissa" hur mycket plus/back jag ligger och tänker på det konstant (eller för mycket iallafall). Old habits die hard. :-D Men ja, vore kanske värt att ge det här ett mer seriöst försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har också råkat ut för "loool" under kvällen!

 

Han är reg men vet inte hur pass vinnande (om ens det?) han är. Han brukar dock sitta på ganska stora stackar... men ja, man slutar aldrig förvånas över vilka händer han tar sig till showdown med...

 

Lool är den spelare jag personligen förlorat mest mot av alla under min tid på svs och det på ett extremt litet samplesize,, aldrig sett på maken till skumma linjer/träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok alla är ju olika. Jag spelade också ofta helt ok förut när jag körde "jagabesessioner" men känns mkt bättre nu när jag inte kollar res under sessioner. Främst pga att jag kände mig som en speltorsk när jag spelade 5h längre än planerat bara för jag låg back. Så tänkte mer på allmänt välmående än på om du spelar bra när du jagar be.

 

Som krossande lowstakesgrinder förväntar man sig ju att plussa rakt ut varje session så är svårt att acceptera backsrssioner för väldigt många tror ja. Tror dock att många skulle MÅ bättre av att inte vara så resorienterade. Men alla är ju olika som sagt och du verkar ju vara en klok man som vet vad som funkar bäst för dig, tänkte mest allmänt så tkr jag det är "starkare" att kliva back än att jaga sig ikapp till be:)

 

(pm)

 

Det du säger stämmer ju och är helt från T Angelos och Dusty schmidts playbook och personligen tycker jag alltid det är det bästa men när man spelar underrullad är det omöjligt :/

 

Dessutom låter svs klienten oss aldrig prova Dustys tips om att spela hela månaden utan att kolla resultat det hade varit roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, det är väl inte omöjligt att göra? :-)

 

Hur? Lär mig! :D

 

Enda jag kan tänka mig är att aldrig logga ur klienten men det funkar ju enbart i en vecka?

 

Det går ju inte lätt att dölja saldo och vi måste ju köpa in varje gång vi loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, när jag grindar och inte vill veta hur jag ligger till brukar jag skela alternativt titta bort när jag köper in för att inte se saldot.

 

Avd. turattingensernärmangrindarförmanserutsomettmongo

 

Hahaha, att kunna skela på begäran måste vara något riktigt unikt som du lärt dig efter alla lönlösa nätter med bisarra utdragningar och dyl framför datorn. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan konstatera att prata i tele över 1h samtidigt som man lirar inte är optimalt. :-)

 

Hahahahahaha! Åh med en tjej eller?

Kommer ihåg med i vintras när jag snackade mycket med en tjej (8h irad som mest..).. klassiskt att verkligen torska rakt ut varje jävla gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här hände samtidigt på två bord. Regs. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($893)

BB ($565)

UTG ($410)

CO ($439)

BTN ($115)

 

Dealt to Hero K:heart: K:diamond:

 

fold, CO raises to $7, fold, Hero raises to $23, fold, CO calls $16

 

FLOP ($48) 2:heart: 5:diamond: 2:club:

 

Hero bets $28, CO calls $28

 

TURN ($104) 2:heart: 5:diamond: 2:club: 4:spade:

 

Hero bets $68, CO raises to $164, Hero calls $96

 

RIVER ($432) 2:heart: 5:diamond: 2:club: 4:spade: 9:diamond:

 

Hero checks, CO bets $224 (AI), Hero calls $224

 

CO shows J:diamond: 8:diamond:

(Pre 18%, Flop 3.4%, Turn 0.0%)

 

Hero shows K:heart: K:diamond:

(Pre 82%, Flop 96.6%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $865

 

_______

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($417)

BB ($358)

UTG ($194)

CO ($457)

BTN ($433)

 

Dealt to Hero K:spade: K:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero raises to $42, BB calls $24

 

FLOP ($84) 2:club: 2:spade: 5:heart:

 

Hero bets $48, BB raises to $316 (AI), Hero calls $268

 

TURN ($717) 2:club: 2:spade: 5:heart: 5:club:

 

RIVER ($717) 2:club: 2:spade: 5:heart: 5:club: T:spade:

 

Hero shows K:spade: K:club:

(Pre 79%, Flop 96.6%, Turn 100.0%)

 

BB shows J:heart: T:heart:

(Pre 21%, Flop 3.4%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $702

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde helt att klienten skulle stänga idag. :-D Slutar dagen ~+1200 på 3k händer. Låg över 2k ett tag men det ville sig inte riktigt. Sprang in i Deltagaren i en mörk gränd och så våldtog han mig repeatedly med konstanta nuts.

 

Dagar spelade: 15/16

Händer: ~61k/64k

Resultat: ~+23000

 

3k händer imorgon. Ska hålla en jämnare nivå på spelet och försöka undvika maratonsamtal under sessionen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...