Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Så tänker dom flesta. Själv är jag av en annan åsikt.

 

Gör playerpoolen, tex via 2p2, lite bättre, dom flesta spelar på lägre nivåer, då är det större chans att dom hittar rushen och flyttar upp för tidigt till nivån där du väntar. :mrgreen:

 

Jo, jag haller med dig nu. Inga hemligheter direkt och vill ju fa igang en diskussion har ocksa.

 

Plo8 ar ju till skillnad fran nlh/plo ganska passivt preflop. Valdigt like 3bets osv... Nagot som absolut kan utnyttjas da som sagt playerpoolen ar liten och ingen ar direkt van att regelbundet bli 3bettad. Kruxet ar ju att vara valdigt balaserad. 70% av gangerna finns det en lag hand mojlig pa rivern och sitta dar och skjuta blindt bara for att 3betta mer ar valdigt fel vag att ga.

 

Filtrerade 4-5 handat pa 2-4 och 2.5 med kravet fler an 1500 hander spelade. Kvar blev da endast 46st spelare. Avg 3bet % ar 4.7 och PFR/VPIP ration ligger pa 32.6% som avg.

 

Da jag sjalv e tva av spelarna i listan (woooops) ligger min PFR/VPIP pa 56%. Har ar klart en stor del av min edge. Jag skulle dock vilja fa upp den till mycke hogre.

 

Och hur skall detta ga till.. Jo... Helt enkelt genom att 3betta den starka delen av min synrange och folda den daliga delen av synrangen (speciellt oop). Man kan ju filtrera pa preflop activity och dar markte jag hur mycket jag torskar nar jag inte har kommandot i handen och omvant hur mycket jag vinner nar jag har kommandot.

 

Men som alltid, enklare sagt an gjort.. Man kan ju spela valdigt ABC pa dessa nivaer, men hogre upp kommer dom totalt mosa mig. Sa lika bra att fixa allt har nere och slippa bli overkort hogre upp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 1000 hander med att applicera det jag kom fram till i foregaende inlagg. Legat pa en PRF/VPIP pa 82%. Obv ar samplesizen vaaaaaaaaldigt lite men det kanns plotsligt som ett annat spel och kanns som jag ser lackor hos det andra heeela tiden. Kanns som att vardet plotsligt okade med sisadar 33%

 

Har verkligen ingen att jamfora plo8-stats med sa jag far kora med hemsnickrade analyser for det mesta.. Sahar ser det ut hittills iaf

 

llllp.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att du försöker få igång hilo intresse för det är väldigt svagt på Svs på nästan alla nivåer. Nästan bara Pokerstars som du kan lira på alla tider. Visserligen har jag inte rulle för och lira 5-10.. Men sen jag spela för ett halvår sen märker jag att det är väldgt sällan det är nåt spel på 1-2 längre.. måste få igång det :D antingen är det 050 eller 5-10. Men inget imellan :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att du försöker få igång hilo intresse för det är väldigt svagt på Svs på nästan alla nivåer. Nästan bara Pokerstars som du kan lira på alla tider. Visserligen har jag inte rulle för och lira 5-10.. Men sen jag spela för ett halvår sen märker jag att det är väldgt sällan det är nåt spel på 1-2 längre.. måste få igång det :D antingen är det 050 eller 5-10. Men inget imellan :(

 

Om det ar 1-2 du vill spela rekommenderar jag dig att starta upp 1/2-bord. Det kommer alltid komma folk som vill spela! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja. Dags för någon slags halvmånadsrapport. Eller vad man nu ska kalla det...

 

Ingen aning vad som hände i början av månaden med mitt spel då det var fler än två spelare vid bordet. Tror det syns hyffsat tydligt på grafen vart jag börja tänka lite mer och spela som jag har skrivit i inläggen ovan.

 

80327884.th.jpg

 

HU-spelet har rullat på ganska fint ändå...

 

65876749.th.jpg

 

Totalt ser eländet på svs ut såhär denna månaden...

 

210bx.th.jpg

 

Resultat so far..

 

Spelade timmar: 75

Svs: +4381kr

Heaven: +985 euro

Cake: +$320

Live: +1600kr

 

timlön: ~220kr/h

 

Får vara nöjd med tanke på den sega starten men hoppas komma upp mot 350kr/h andra halvan av månaden...

 

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte... Varenda kväll rullar det uppemot 8-10st 0.25/0.50 och 0.5/1 plo8-bord och 16st plo-bord från 2/4-5/10

 

Någon måste väl vinna som fan i dom microgamsen och vilja klättra upp i nivå?

 

Vi är 3-4 stycken som stabilt klockat 50-100 bb/100 där i några år med minimal risk. Jag tror de andra är studenter/grinders som behöver pengarna och jag är bara för gammal för att hjärtat ska klara av trebet, tunna riversyner och allt annat mer spännande än en stabil matsmältning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är 3-4 stycken som stabilt klockat 50-100 bb/100 där i några år med minimal risk. Jag tror de andra är studenter/grinders som behöver pengarna och jag är bara för gammal för att hjärtat ska klara av trebet, tunna riversyner och allt annat mer spännande än en stabil matsmältning.

 

Förstår precis. Tänkte att ett par spelare troligtvis rensar upp friskt där :) Brukar skanna av /1 ibland för att ha lite koll på vilka som är regs etc om det dyker upp nya spelare på /5. Tyvärr brukar dom försvinna illa kvickt igen dock :roll: Tror dock inte spelet skiljer sååå mycket om du vinner för 50+ bb/100. Testa ngn gång ett /5-bord ser enkelt ut!

 

amelie2001

 

Tänkte försöka lära mig detta spel även jag efter att ha läst lite här och var om värdet. Så som en total nybörjare, spelat lite PLO men i övrigt totalt oerfaren, var börjar man? Små tips om hur man bör tänka/spela?

 

-Börja med att lära dig identiferna alla möjliga låghänder och läsa dessa korrekt. Generellt skrivs alla låghänder fel och många förstår inte att man räknar bakifrån. Lägsta möjliga hand bör skrivas 5432A och inte A2345 tex.

 

-Sen är generell pokerstrategi applicerbar. Dvs, spela stora potter med bra händer och små potter med dåliga. Kör ganska tight (imo) och var inte för nyfiken med dåligt koordinerade händer som egentligen inte har något värde.

 

-Gå inte bananas med en seminötlåg i multivägspotter utan redraws, slutar aldrig bra :lol:

 

-Har du en bra hand så tryck på!

 

-------------------------------------------------

 

Lantmäteri - och värderingsdagarna i sthlm har sugit all energi ur mig så blir sparsamt med spel ikväll. Smygande tentaångest kommer även hålla mig borta från mycket spel resten av månaden. Orkar fan inte kugga en tenta....

 

Ska ändå försöka lägga upp ett lässchema och få ihop 25-30h till denna månaden.

 

Fått två gifts från svs på under en vecka! :lol:

 

Först deras marknadsundersökning som blev inställd så man fick 50 pix gratis, sen vann jag en "unik" (mindre riggad?!) kortlek i deras facebooktävling 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är 3-4 stycken som stabilt klockat 50-100 bb/100 där i några år med minimal risk. Jag tror de andra är studenter/grinders som behöver pengarna och jag är bara för gammal för att hjärtat ska klara av trebet, tunna riversyner och allt annat mer spännande än en stabil matsmältning.

 

Wow, 50-100 bb/100, verkligen? Är spelen så sjukt enkla?

 

Som jämförelse torskar Blom, som är nybörjare, 1bb/100 mot näsblodsregsen.

 

Galfond was talking about PLO, not O8 but it's best to ignore mumpfmampf, if isildur was losing at 20bb/100 in 08 he'd be down $3.8m by now. He's actually losing at 1bb/100 currently. Incidentally joiso is actually the biggest loser in O8 this year.

 

edit: Kom på att det är FLO8 han kör på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror fullring 1/2, 2/5 är nyckeln att attrahera friska holdemspelare. Det, i deras ögon, löjligt passiva preflopspelet i kombination med de stora potterna borde dra in ett och annat lejon.

 

Exakt. Enda problemet är att det kommer ingen när jag försöker starta 10manna-bord. Även om jag sätter mig på hu/5m/10m så startar i princip bara 5manna. Tyvärr.. Gillar faktiskt 10manna skarpt då som du säger, de fylls upp me randoms, sen fylls borden på hela tiden med nytt folk och ett game kan rulla i timmar. 5manna dör ofta när det blir trehandat eller hu.

 

 

Wow, 50-100 bb/100, verkligen? Är spelen så sjukt enkla?

 

Som jämförelse torskar Blom, som är nybörjare, 1bb/100 mot näsblodsregsen.

 

 

Har själv knappt spelat en hand på nivåan men med tanke på spelnivån på 2/4kr förvånar det mig inte om en winrate på 50bb+ är möjlig i fullring /1.

 

Tycker det är underbart att Blom spelar flo8. Finns nog ingen som kan göra bättre reklam för ett spelformat än honom!

 

Tack för tipsen! Uppskattas!

 

Trafiken på svs där jag spelat än så länge är ju lite sådär, så jag tänkte fråga om du har några rekommendationer på vilket nätverk man bör casha in för att hålla lite fler bord igång? Är Ongame nåt att ha eller?

 

Som O8-spelare måste du hela tiden försöka skapa din egen action. Du måste starta bord på den nivån du vill spela och spela hu mot spelare du kasnke egentligen inte vill spela mot i hopp om att fler ska komma och sätta sig.

 

Ongame är nog det nätverket jag har spelat allra minst på, så har faktiskt ingen aning om hur mycket eller lite action det finns där. Om det är svs du spelar på hade jag rekommenderat något av de skinsen som ligger på "det internationella" Boss. Mest för att ha en så homogen layout som möjligt. Personligen tycker jag det är jobbigt att spela på fler än fyra nätverk samtidigt. Värdet på Boss är väl inte riktigt jämförbart med svs, men inte långt ifrån då dom har ganska fina rb/race-deals :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa händerna brukar jag alltid spela på liknande sätt...

 

Vilken plan har ni här?

 

Revolution Gaming Network - $1 PL Hi/Lo (6 max) - Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: $46.00

Hero (UTG): $102.50

CO: $143.94

BTN: $112.17

SB: $48.24

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has 2:club: 7:spade: A:spade: A:diamond:

 

Hero raises to $2.67, fold, fold, SB calls $2.17, fold

 

Flop: ($6.34, 2 players) Q:club: 2:spade: Q:diamond:

SB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, 50-100 bb/100, verkligen? Är spelen så sjukt enkla?

 

Hehe, standard hos minst två spelare på ett normalt fullring är att syna hela vägen med 2-3:dje lågdrag utan redraws till scoop...även pott HU på turn.

 

Holdemlejonen som kommer in i en långsam men aldrig sinande ström toköverspelar pre, släpper aldrig en färg, sällan AAxx oavsett flopp och action och tycker två par är nöten när man sätter frirullade stegen.

Så...ja. Det ska två-tre fåoutare till i de stora potterna för att backa en sittning. Ingen spännande tillvaro dock, mest limp-kolla plopp-fold med en och annan visad bluff här och där för att upprätthålla lite image men enkronorna rullar in. Fan, nu öppnade jag väl Pandoras ask.

 

Edit: Jämförelsen med Blom är inte riktigt rättvis. Han kan ju reglerna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som O8-spelare måste du hela tiden försöka skapa din egen action. Du måste starta bord på den nivån du vill spela och spela hu mot spelare du kasnke egentligen inte vill spela mot i hopp om att fler ska komma och sätta sig.

 

Ongame är nog det nätverket jag har spelat allra minst på, så har faktiskt ingen aning om hur mycket eller lite action det finns där. Om det är svs du spelar på hade jag rekommenderat något av de skinsen som ligger på "det internationella" Boss. Mest för att ha en så homogen layout som möjligt. Personligen tycker jag det är jobbigt att spela på fler än fyra nätverk samtidigt. Värdet på Boss är väl inte riktigt jämförbart med svs, men inte långt ifrån då dom har ganska fina rb/race-deals :)

Är det så? :( Jag har nämligen starta 10manna och det slutar i att jag spelar ett spel jag inte kan HU i 20 minuter tills jag ger upp, 5manna startar som du säger mycket enklare, men 10manna verkar har mycket mer värde. Hur spelar man hi/lo HU? Jag har knappt erfarenhet HU öht, det underlättar ju inte direkt. :D

 

All right, jag är dock rätt van vid Ongame och har styrt en decent deal där, så jag ska spela några bord där och några bord på SvS tänkte jag, blir nog bra!

 

Dessa händerna brukar jag alltid spela på liknande sätt...

 

Vilken plan har ni här?

 

Revolution Gaming Network - $1 PL Hi/Lo (6 max) - Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: $46.00

Hero (UTG): $102.50

CO: $143.94

BTN: $112.17

SB: $48.24

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has 2:club: 7:spade: A:spade: A:diamond:

 

Hero raises to $2.67, fold, fold, SB calls $2.17, fold

 

Flop: ($6.34, 2 players) Q:club: 2:spade: Q:diamond:

SB checks, Hero ?

Kul att du postar mer av en standardhand! Jag är väldigt osäker på vad för linje som är bäst här så jag låter mer erfarna spelare kommentera denna. :D Om man cbettar, är det för värde? Vilka sämre händer synar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så? :( Jag har nämligen starta 10manna och det slutar i att jag spelar ett spel jag inte kan HU i 20 minuter tills jag ger upp, 5manna startar som du säger mycket enklare, men 10manna verkar har mycket mer värde. Hur spelar man hi/lo HU? Jag har knappt erfarenhet HU öht, det underlättar ju inte direkt. :D

 

10manna är bättre värde :). HU är inte så skrämmande som det verkar... Jag är ingen expert på HU men försöker hela tiden utveckla mig.

 

Värdet på händerna ökar ju väääldigt mycket i HU om du är van att spela 10manna. Att betta en halvdan låghand i hopp om att motståndaren skall folda en halvbra höghand kan ju vara självmord i 10manna man funkar bra i HU. Sen som alla säger, försöka anpassa sig till motståndaren och inte tilta. Den spelaren som börjar tilta i plo8 hu är bust inom ett par händer, tro mig.

 

Alltid vara medveten om varför du gör ett visst spel i ett visst läge... Tex detta om att 3betta i HU sklijer sig generellt mot att 3beta i 10manna. I 10m 3bettar du troligen med en väldigt bra hand i hopp om att en sämre hand skall syna och du skall således kunna ta betalt av den sämre handen. I HU 3bettar du för att kunna visa en positiv frekvens på dina C-bets före handens egentliga värde.

 

Ett bra sätt att få erfarenhet av HU kan vara att spela ett par HU sngs innan du ger dig på att starta bord och spela regs HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand från imorse. Såhär i efteråt tycker jag nog att 300-320 hade vart ett bättre floppbet. Men va har vi för plan på turn?

 

GTECH G2 (Boss) - kr20 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k3,985.97

BB: k668.15

BTN: k3,476.25

 

Hero posts SB k10.00, BB posts BB k20.00

 

Pre Flop: (pot: k30.00) Hero has T:diamond: 2:heart: A:diamond: 4:club:

 

BTN raises to k70.00, Hero raises to k200.00, fold, BTN calls k130.00

 

Flop: (k420.00, 2 players) K:spade: A:club: 6:spade:

Hero bets k240.00, BTN calls k240.00

 

Turn: (k900.00, 2 players) Q:diamond:

Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand från imorse. Såhär i efteråt tycker jag nog att 300-320 hade vart ett bättre floppbet. Men va har vi för plan på turn?

 

GTECH G2 (Boss) - kr20 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k3,985.97

BB: k668.15

BTN: k3,476.25

 

Hero posts SB k10.00, BB posts BB k20.00

 

Pre Flop: (pot: k30.00) Hero has T:diamond: 2:heart: A:diamond: 4:club:

 

BTN raises to k70.00, Hero raises to k200.00, fold, BTN calls k130.00

 

Flop: (k420.00, 2 players) K:spade: A:club: 6:spade:

Hero bets k240.00, BTN calls k240.00

 

Turn: (k900.00, 2 players) Q:diamond:

Hero ??

 

Spontant vill jag beta. Vi har inte odds att syna en repot så det blir bet/fold. Men andelen händer han raisar turn med tror jag är ganska liten och det är många andra händer som vi vill ha värde av. Det vore intressant att titta närmare på hur hans range ser ut. Hur stor del av hans synrange som har oss slagna och hur ofta han viker turn. Men det arbetet tar ju tid att genomföra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant vill jag beta. Vi har inte odds att syna en repot så det blir bet/fold. Men andelen händer han raisar turn med tror jag är ganska liten och det är många andra händer som vi vill ha värde av. Det vore intressant att titta närmare på hur hans range ser ut. Hur stor del av hans synrange som har oss slagna och hur ofta han viker turn. Men det arbetet tar ju tid att genomföra...

 

Det hela hade vart så mycke enklare om vi hade position på fi :-) . Tror iaf att bet/fold är rätt väg att gå även om jag hatar att beta bort mig ur händer.

 

-------------

 

I övrigt gick lördagskvällen ungefär som regalskappet Vasas jungfruresa 1628. Det började lite svajigt men såg ut att gå fint tills det hela kollapsade och då fanns ingen återvändo. Några tusen tappra krigare från min armé fick sätta livet till igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite förlusthänder från lördagen. Är inget superfan av att gå igenom massa HHs o leta intressanta händer men här e iaf några :D

 

1)

 

BTN spela varje hand o kunde ha precis vad fan som helst... std imo

 

GTECH G2 (Boss) - kr5 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k3,982.79

Hero (SB): k1,034.90

BB: k460.65

UTG: k291.80

 

Hero posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has J:club: A:diamond: K:heart: 3:diamond:

 

UTG raises to k17.50, BTN calls k17.50, Hero calls k15.00, BB calls k12.50

 

Flop: (k70.00, 4 players) A:club: 6:heart: J:heart:

Hero checks, BB checks, UTG bets k70.00, BTN calls k70.00, Hero raises to k280.00, fold, UTG calls k204.30 and is all-in, BTN calls k210.00

 

Turn: (k904.30, 3 players) 5:club:

Hero bets k737.40 and is all-in, BTN calls k737.40

 

River: (k2379.10, 3 players) T:club:

 

BTN shows 7:heart: 2:diamond: 2:club: 4:club: (Flush, Ace High) (Pre 46%, Flop 44%, Turn 66%)

Hero shows J:club: A:diamond: K:heart: 3:diamond: (Two Pair, Aces and Jacks) (Pre 54%, Flop 56%, Turn 34%)

BTN wins k2,364.10

 

 

------------------

 

2) Aggro/spewy linje mot en random

 

GTECH G2 (Boss) - kr5 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k5,218.99

BTN: k802.62

Hero (SB): k969.49

BB: k437.91

UTG: k992.50

 

Hero posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has T:heart: Q:club: A:spade: 3:heart:

 

fold, CO calls k5.00, BTN raises to k22.50, Hero raises to k63.75, fold, fold, BTN calls k41.25

 

Flop: (k137.50, 2 players) 9:heart: 7:club: 4:club:

Hero bets k103.12, BTN calls k103.12

 

Turn: (k343.74, 2 players) J:diamond:

Hero bets k257.80, BTN raises to k635.75 and is all-in, Hero calls k377.95

 

River: (k1615.24, 2 players) A:heart:

 

BTN shows T:diamond: J:club: 3:diamond: 9:spade: (Two Pair, Jacks and Nines)

BTN wins k1,600.24

 

------------------

 

3) Samma Fi som hand nr2. Ganska svårt att kredda honom för något efter föregående hand och detta är bara några händer efter.

 

GTECH G2 (Boss) - kr5 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k5,247.57

BB: k1,577.74

Hero (UTG): k1,000.00

CO: k427.91

BTN: k985.00

 

SB posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has K:club: A:diamond: 4:club: A:heart:

 

Hero raises to k17.50, fold, fold, SB calls k15.00, BB calls k12.50

 

Flop: (k52.50, 3 players) 7:spade: 2:spade: 6:club:

SB checks, BB checks, Hero bets k52.50, fold, BB raises to k170.62, Hero raises to k564.36, BB raises to k1,560.24 and is all-in, Hero calls k418.14 and is all-in

 

Turn: (k2017.50, 2 players) T:spade:

 

River: (k2017.50, 2 players) 6:heart:

 

BB shows 3:diamond: A:club: 2:diamond: 2:heart: (Full House, Twos full of Sixes)

BB wins k2,002.50

 

------------------------------

 

4) När jag ändå hade donerat så mycke passa jag på o donera lite till... Har nog sällen spelat såhär dåligt. FI är solid och har mig 100% av gångerna men tänkte mest.. eh vafan nån tusing hit o dit.

 

GTECH G2 (Boss) - kr5 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k2,508.33

Hero (SB): k1,103.23

BB: k1,993.05

UTG: k1,002.13

 

Hero posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has 4:club: 5:club: 3:spade: 7:spade:

 

fold, BTN raises to k14.37, Hero raises to k39.67, BB calls k34.67, BTN calls k25.30

 

Flop: (k119.01, 3 players) 3:heart: 9:heart: 5:diamond:

Hero bets k89.25, BB calls k89.25, fold

 

Turn: (k297.51, 2 players) Q:diamond:

Hero bets k223.13, BB raises to k966.90, Hero raises to k974.31 and is all-in, BB calls k7.41

 

River: (k2246.13, 2 players) K:heart:

 

Hero shows 4:club: 5:club: 3:spade: 7:spade: (Two Pair, Fives and Threes) (Pre 42%, Flop 21%, Turn 13%)

BB shows 3:diamond: 4:diamond: 3:club: A:heart: (Three of a Kind, Threes) (Pre 58%, Flop 79%, Turn 88%)

BB wins k2,231.13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket nöjd med spelet denna veckan.

 

Dock har jag sjukt svårt att stå i större potter. Importerade från alla siter nyss och ligger -12k i AIEV bara denna veckan. Om man skulle ta hänsyn till ngt slagt EV när jag har 80% av stabeln inne på turn skulle det va en jävla massa mer. Som tur är har jag inte torskat så himla mycket... Men det känns som alla försöker spela så dåligt dom kan. Helt sjukt va dåligt många spelar nu. Har kännt mig för på /15 och /20 lite och samma visa där. Försöker folk verkligen spela så kasst dom kan?

 

Och till alla idioter som skriver massa skit i chatten. Kom och spela istället. Jag skiter fullständigt i vad ni skriver men att sitta o skriva massa skit o sen spring iväg me veckopengen känns ju inte så solitt. Orkar inte nämna namn men kom till hu-borden och ta med sparkontot så kan vi spela.

 

Hoppas fru f ger mig medrigg igen i nov+dec. Då har jag en maaaassa tid o spela :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite händer från dollarborden...

 

 

1) Här har det potential o bli en stor pott men...

 

Revolution Gaming Network - $2 PL Hi/Lo (9 max) - Omaha Hi/Lo - 7 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: $358.41

UTG+1: $99.50

MP: $764.27

CO: $233.19

BTN: $187.95

Hero (SB): $271.92

BB: $197.50

 

Hero posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has T:spade: 3:diamond: A:spade: T:heart:

 

UTG raises to $5.34, fold, fold, fold, BTN calls $5.34, Hero calls $4.34, fold

 

Flop: ($18.02, 3 players) 2:club: 7:spade: 4:spade:

Hero checks, UTG bets $12.02, BTN calls $12.02, Hero raises to $48.08, UTG calls $36.06, fold

 

Turn: ($126.20, 2 players) 3:heart:

Hero checks, UTG bets $76.00, fold

 

UTG wins $123.20

 

 

----------------------

 

2) Här kan man ju undra vad UTG ens gör i handen från början. Dock är hans spel genialiskt för min hand om han lyckas skjuta bort en A2xx-hand.

 

GTECH G2 (Boss) - $2 PL Hi/Lo (6 max) - Omaha Hi/Lo - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: $184.70

SB: $251.75

Hero (BB): $506.95

UTG: $218.90

MP: $414.00

CO: $93.41

 

SB posts SB $1.00, Hero posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 5:diamond: 6:diamond: 4:diamond: A:club:

 

UTG calls $2.00, fold, fold, BTN raises to $9.00, SB calls $8.00, Hero calls $7.00, UTG calls $7.00

 

Flop: ($36.00, 4 players) K:diamond: 7:heart: 3:diamond:

SB checks, Hero checks, UTG bets $18.00, BTN calls $18.00, SB calls $18.00, Hero calls $18.00

 

Turn: ($108.00, 4 players) 6:spade:

SB checks, Hero bets $108.00, UTG raises to $191.90 and is all-in, BTN calls $157.70 and is all-in, fold, Hero calls $83.90

 

River: ($649.50, 3 players) 9:club:

 

BTN shows Q:diamond: A:heart: 3:heart: 2:heart: (One Pair, Threes) (Pre 41%, Flop 36%, Turn 44%)

Hero shows 5:diamond: 6:diamond: 4:diamond: A:club: (Straight, Seven High) (Pre 24%, Flop 27%, Turn 44%)

UTG shows K:spade: T:heart: 8:diamond: A:diamond: (Straight, Ten High) (Pre 36%, Flop 37%, Turn 11%)

BTN wins $289.05

Hero wins $34.20

UTG wins $323.25

 

-------------------------------------

 

3) Std men den får ju fan börja stå snart....

 

GTECH G2 (Boss) - $2 PL Hi/Lo (6 max) - Omaha Hi/Lo - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): $314.22

BB: $214.22

 

Hero posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 9:spade: T:diamond: T:club: 8:diamond:

 

Hero raises to $5.00, BB calls $3.00

 

Flop: ($10.00, 2 players) 4:spade: T:spade: J:heart:

BB checks, Hero bets $7.50, BB raises to $32.50, Hero calls $25.00

 

Turn: ($75.00, 2 players) 2:heart:

BB bets $75.00, Hero raises to $276.72 and is all-in, BB calls $101.72 and is all-in

 

River: ($428.44, 2 players) Q:spade:

 

Hero shows 9:spade: T:diamond: T:club: 8:diamond: (Straight, Queen High) (Pre 53%, Flop 57%, Turn 75%)

BB shows 4:club: J:spade: 4:heart: 3:spade: (Flush, Queen High) (Pre 47%, Flop 43%, Turn 25%)

BB wins $425.44

 

 

------------------------------

 

4) Svårt att undvika att "få in de dååååligt" här....

 

GTECH G2 (Boss) - $2 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: $239.23

Hero (SB): $198.00

BB: $134.17

 

Hero posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has A:spade: Q:heart: 4:heart: 6:spade:

 

BTN calls $2.00, Hero raises to $8.00, BB calls $6.00, BTN calls $6.00

 

Flop: ($24.00, 3 players) J:heart: 2:spade: A:diamond:

Hero bets $18.00, BB calls $18.00, fold

 

Turn: ($60.00, 2 players) T:heart:

Hero bets $60.00, BB calls $60.00

 

River: ($180.00, 2 players) 5:spade:

Hero bets $112.00 and is all-in, BB calls $48.17 and is all-in

 

Hero shows A:spade: Q:heart: 4:heart: 6:spade: (One Pair, Aces) (Pre 62%, Flop 61%, Turn 76%)

BB shows K:club: 7:heart: 4:club: 3:heart: (Straight, Five High) (Pre 38%, Flop 39%, Turn 24%)

BB wins $273.34

 

-----------------------------

 

5) Trodde inte man såg dessa genialiska spelen på $1-$2 längre...

 

Revolution Gaming Network - $2 PL Hi/Lo (9 max) - Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: $235.15

UTG: $98.48

CO: $0.00

BTN: $206.55

Hero (SB): $216.44

 

Hero posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 5:diamond: A:heart: Q:diamond: A:club:

 

UTG raises to $4.00, fold, fold, Hero raises to $14.00, fold, UTG calls $10.00

 

Flop: ($30.00, 2 players) 5:spade: A:diamond: K:spade:

Hero bets $30.00, UTG calls $30.00

 

Turn: ($90.00, 2 players) T:heart:

Hero bets $90.00, UTG calls $54.48 and is all-in

 

 

River: ($198.96, 2 players) 2:spade:

 

UTG shows J:club: 3:heart: 4:spade: 5:heart: (Straight, Five High) (Pre 37%, Flop 40%, Turn 25%)

Hero shows 5:diamond: A:heart: Q:diamond: A:club: (Three of a Kind, Aces) (Pre 63%, Flop 60%, Turn 75%)

UTG wins $97.98

UTG wins $97.98

 

-----------------------------------

 

6) Vnh!!

 

Revolution Gaming Network - $2 PL Hi/Lo (9 max) - Omaha Hi/Lo - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: $122.72

Hero (BB): $109.80

 

SB posts SB $1.00, Hero posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 2:spade: 6:heart: 6:diamond: A:heart:

 

SB raises to $4.00, Hero raises to $12.00, SB calls $8.00

 

Flop: ($24.00, 2 players) 2:club: 2:diamond: J:heart:

Hero bets $16.00, SB calls $16.00

 

Turn: ($56.00, 2 players) K:spade:

Hero bets $56.00, SB raises to $94.72 and is all-in, Hero calls $25.80 and is all-in

 

 

River: ($219.60, 2 players) 4:spade:

 

SB shows T:heart: T:spade: 2:heart: K:heart: (Full House, Twos full of Kings) (Pre 47%, Flop 24%, Turn 88%)

Hero shows 2:spade: 6:heart: 6:diamond: A:heart: (Three of a Kind, Twos) (Pre 53%, Flop 76%, Turn 13%)

SB wins $219.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting förberett för ftp nu. Det går tydligen inte att köpa pokertracker stud längre men som tur va hitta jag min gamla regkey och mjukvaran gick att ladda ner från deras hemsida. Ska bli såå nice o få spela stud8 hu igen!!

 

Vet att jag hade 16% avg roi i stud8 hu sngs $11-$55 innan dom la ner sidan. Ska bli kul o se vad man kan snitta nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...