Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

19 timmar sedan, säger Sunbird88 :

 

Tillbaka i verkligheten efter semestern. Gjort lite omstruktureringar i jobbet och jobbar nu tis-fre. Har ju kört 80% innan, men tyckte inte 6h-dagar va såå gigantiskt skillnad ändå. Tar hellre 3dagars helg. Blir bättre struktur med då måndagen helt är vigd åt e-biz. Amazon täcker med god marginal 20% av lönen och snöbollen har börjat rulla på riktigt. Känner mig väldigt optimistisk där. Rullat ut ett gäng ljudböcker senaste tiden och den marknaden är verkligen en potentiell guldgruva. Utbudet av ljudböcker kontra e-/fysiska är väldigt begränsat. Ligger ungefär 100k titlar på Audiable jämfört med 5M på Kindle. 

 

Häftigt.

Skriver du själv eller lejer du bort den biten? Hur stor del av arbetet är marknadsföring? 

Fortsätt gärna uppdatera! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger mpee :

Häftigt.

Skriver du själv eller lejer du bort den biten? Hur stor del av arbetet är marknadsföring? 

Fortsätt gärna uppdatera! 

Skriver ingenting själv. Däremot bestämmer jag grovt vad alla böcker skall innehålla. Brukar skicka med delar av min research och be dem komma tillbaka med en outline innan själva skrivprocessen drar igång. Ofta går allt snabbt. 15-20k ord får du tillbaka på 10 dagar så länge det inte är för tekniska böcker. 

Det där med marknadsföring är lite beroende på vilken nivå man vill ta det till och hur mycket tid man vill lägga. Marknadsföring är jävligt intressant och något jag labbat med en hel del. Först gjorde jag det klassiska misstaget att tänka själv, utan koll på min marknad eller mina kunder. Då blir de telefonförsäljare all over. Försökte forcera massa produkter ingen egentligen ville ha och lösa oviktiga problem som inte finns. Då står man där och undrar om det är omslaget, boken, sales-pitchen, emailet, eller gud vet vad som är fel. 
Nu kör jag en omvänd och mer långsam process. Fråga kunderna vad dom vill ha och fixa fram det. Mycket mer träffsäkert!  

Majoriteten av den tidskrävande marknadsföringen sker genom e-mail till listan jag har. Sen kör jag mer automatiserade paid ads-kampanjer på FB för att driva trafik till min e-maillista och även en del paid ads inne på Amazon för mina bästsäljare. 

Men i och med att man är helt beroende av trafiken (som är helt jävla enorm) inne på Amazons plattform måste böckerna hålla måttet och vara självbärande. Kunderna går dit, pangar in diverse olika sökord och väljer bland de första två sidorna som kommer upp. Ligger du inte där är du rökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Sunbird88 :

Skriver ingenting själv. Däremot bestämmer jag grovt vad alla böcker skall innehålla. Brukar skicka med delar av min research och be dem komma tillbaka med en outline innan själva skrivprocessen drar igång. Ofta går allt snabbt. 15-20k ord får du tillbaka på 10 dagar så länge det inte är för tekniska böcker. 

Det där med marknadsföring är lite beroende på vilken nivå man vill ta det till och hur mycket tid man vill lägga. Marknadsföring är jävligt intressant och något jag labbat med en hel del. Först gjorde jag det klassiska misstaget att tänka själv, utan koll på min marknad eller mina kunder. Då blir de telefonförsäljare all over. Försökte forcera massa produkter ingen egentligen ville ha och lösa oviktiga problem som inte finns. Då står man där och undrar om det är omslaget, boken, sales-pitchen, emailet, eller gud vet vad som är fel. 
Nu kör jag en omvänd och mer långsam process. Fråga kunderna vad dom vill ha och fixa fram det. Mycket mer träffsäkert!  

Majoriteten av den tidskrävande marknadsföringen sker genom e-mail till listan jag har. Sen kör jag mer automatiserade paid ads-kampanjer på FB för att driva trafik till min e-maillista och även en del paid ads inne på Amazon för mina bästsäljare. 

Men i och med att man är helt beroende av trafiken (som är helt jävla enorm) inne på Amazons plattform måste böckerna hålla måttet och vara självbärande. Kunderna går dit, pangar in diverse olika sökord och väljer bland de första två sidorna som kommer upp. Ligger du inte där är du rökt.

Låter simpelt när du beskriver. :h: Lätt att förstå att det är en rejäl snöbollseffekt det handlar om . 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

I och med att det är mest dudes här tänkte jag dela med mig av online dating profil-facit.  

Tränat massa på copywriting det senaste och testa till och med att väcka liv i en gammal onlinedatingprofil jag hade. Som ett test och skrivövning uppdaterade jag presentationen med "business-approach" och "kunden i fokus", belyste pain points osv. Min mejlkorg har fan svämmat över senaste veckan. Då jag själv dejtar stabilt behöver jag den inte. Som sagt, ett test. Läst en del av mejlen och man märker ju även hur dålig koll tjejer har på att uttrycka sig, "bryta isen", och i övrigt ha något att komma med. Att ha en fitta och skriva lite vad som helst brukar dom nog komma undan med oförskämt lätt i onlinedatingvärlden.

------

Nicka om du känner igen dig i något av följande:
- Du är jävligt trött på att vara extramorsa till killar du dejtat.  
- Du är trött på att bli sedd som en potentiell knulldocka när du går ut och har kul med 
  kompisarna på krogen.
- Och nu får faaan räcka med otränade överkroppsbilder på äckliga gubbar! Gaah. Panik.

If so, då har du kommit rätt.

Du värderar självständighet i relationer, du strävar efter att göra varandra till bättre människor, du inser att allt inte är guld och gröna skogar, du är ingen porslinsdocka som vill bli buren på ett silverfat, och du vill ha jävligt kul!

Om det stämmer in på dig så är vi en potentiell match made in heaven.

info om dig själv ----->[X heter jag. X lång, X bra attribut, X något roligt du är intresserad av, X något mer som kan vara värt att nämna] 

Hör av dig!

------

Varsegod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2017-09-10 kl 13:23, säger emiiii :

Min första spontana tanke är att jag aldrig hade svarat på den presentation om jag varit kvinna.

Sen är jag inte kvinna och din inbox säger något annat!

 

 

Den 2017-09-15 kl 17:56, säger Metaddict :

Haha fyfan :mrgreen:

Haha man måste ju skriva en presentation som sållar! Det va ett lyckat test men nu har jag tagit bort alla konton :) 

Spelat vääldigt lite poker den senaste tiden. Känns mest som att banka huvudet i väggen och bränna timmar till ingen nytta. Har en €500-bonus på Bwin som skall lösas. Det tar runt 20h. Sen är det inte omöjligt att det bli en längre paus. Amazon snurrar bra på alla plattformar. Har 16 ljuböcker in the making som förhoppningsvis hinner genom promotion innan julförsäljningen. Ska bli sjukt spännande! Ser verkligen bra tendenser i ljudboksmarknaden. ACX rullar ju ut dom på Amazon, iTunes och Audible så spridningen är bra :)

Redigerad av Sunbird88
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fortsatt väääldigt lite poker för min del. Kollade hur jag låg till volymmässigt iår och är knappt över 400 speltimmar. Ligger plus 125k ungefär vilket får ses som godkänt. Däremot har jag vart sjukt osugen det senaste och blivit mer känslig mot variansen. Testat att spela ett par sessioner på lägre nivåer för att få en känsla av vilken timlön som är realistisk. Skulle gissa att det är svårt att vinna mer än 250kr/h på lägre stakes vilket inte är värt för mig. Blir nog ett par sporadiska inhopp då och då för att hålla spelet någorlunda ajour men annars får det räcka för en tid framöver.

Den utebliva speltiden kommer istället bytas mot ännu mer Amazon och andra cash flow-maskiner. Har kommit upp till den nivån nu att royaltiesen från min portfolio täcker alla mina basic needs för ett drägligt liv :) ..Nästa är är fokus att sätta upp en bättre företagsstruktur med ett holdingbolag i toppen och trycka upp royaltisen till $10k i månaden. Fullt möjligt!
Har även slipat på ett intressant projekt att fylla ett hål i marknaden med att bygga upp en fiktiv karaktär och bygga in alla marknasföringshack från början. Då blir det mycket enklare att lansera produkter och skapa bättre hype. En jävla massa jobb men säkert sjukt bra long term EV.

Pluggat/studerat massa som stoicism detta året. Extremt mycket mer rationell och handlingskraftigt efter att jag greppade vad det handlade om. Kan varmt rekommendera att läsa Ryan Holidays böcker på ämnet, speciellt Ego Is The Enemy

Det får räcka för denna gången. Peace. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kunde inte hålla fingrarna borta från poker-kakburken helt. Fått in 12h grind nu under mellandagarna och lyckats få med mig en månadslön ungefär. Verkligen otroligt värde ibland. 

Sitter och funderar lite över hur mycket spel det egenligen kommer bli under 2018. Tycker fortfarande det är kul (när det går bra, lol), så en del timmar bör kunna liras. Känns rimligt att kunna snitta 2,5 sessioner i veckan. Kommer vara något hårdare med tableselection, troligtvis inte spela över $2/$4 och inte tänka så mycket på resultatet. 

Tidigare år har jag listat en hel del "mål" men det slopar jag helt inför 2018. Fokuset skall ligga på handlingskraft, förfinade processer och bygga system. För allt. Resultatet får bli en sidoeffekt av de. Allt har gått så otroligt mycket bättre sen jag sluta jaga resultat och koppla bort disstraktioner. På så sätt har detta året vart ett av de bästa. Årets accoplishments räknas till att de passiva cashflowet täcker alla mina baskostnader, min kropp platsar i Calvin Klein-kampanjer, vann ändå 6siffrigt på nätet, att dejta attraktiva och smarta tjejer är pretty simple, rejection är egentligen bra, och ett stort ego suger stenhårt. 

Vi ses nästa år. Gott slut. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

Mycket imponerade, följt din dagbok många månader även under uteblivna updates :)

 

Kan inte annat än och gratulera, ditt mindset är grymt. Just det där och koppla bort resultatet av något utan istället fokusera på att göra färden mot målet så nära perfekt det går, är ett intressant tankesätt.

Återigen, stort grattis och låt din pengamaskin växa så de passiva inkomsterna är en övervägande del utav din inkomst. 

Redigerad av Franco1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog väldigt lite poker för de flesta, crypto har fått massvis me regs att slutat/grindar mindre då ett par megaklonks där har gjort många av dem väldigt omotiverade med poker. Framförallt på högre stekar, är jäkligt öde på sina håll, men ju mer penki inspelat på sin karriär ju mer hade de att lasta i crypto när de tog fart och merparten har ju profiterat som sjutton då de räckte med att bara inte vara helt cpstörd med sina placeringar då market cap har ökat 5x på vad, ett halvår? 

Lycka till med ditt upplägg, jag gillart!
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hitta en smula skrivsug nu i samband med månadssummering så slänger in en update här. Skrev ju senast att jag slopade alla former av mål inför detta året för istället fokusera på process. Kan man handen på hjärtat säga att det kan ha vart ett av mina bättre beslut. Väldigt ostressad tillvaro när jag inte behöver kompensera för att "nå upp" till något speciellt och istället låter resultatet snurra i bakgrunden som en sidoeffekt av processen. Funkat otroligt bra med både jobb, poker och Amazonbusiness (alla räknar jag till "jobb"), träning (bara missat 1/25 gympass), relationer och allt det där andra.

Pokermässigt är det som vanligt, 400ish i timlön över 95h. Stundtals väldigt bra bord! Mest hållt mig till 1/2 i vanlig ordning. Ser väl ingen vits med att gå in och battla högre i dagsläget då skill-jumpet till 2/4+ innehåller en hel skara starka regs. Körde lite 4/8 och 5/10 några dagar när det va fina bord utan att det egentligen hände någonting, annars är det 1/2 som gäller. 

Amazon gjorde någon ändring i sin algoritm i okt/nov. Känns så iaf. Svårt för nyare böcker att sätta sig i algoritmen utan att få support med traffik utifrån. Jag märkte det och har sen årsskiftet satsat all fokus på att bygga plattform för ett nytt psedonym. Hon har en .com-hemsida, instagram, fb, engagerad e-lista och allt som en riktigt person har. Känns lite semisjuk ibland när vissa mailar "henne" och jag svarar, haha. Däremot tuggar de böckerna på som satt sig i algoritmen. Har lagt en timma på dem i år och fått in precis $4k. Känns fortf rätt sjukt att det är så passivt. Ser inga tecken på att det sjunker heller, snarare tvärtom efter att vissa ljudböcker fått bra fäste. 

Ang träning. Jag gillar att följa upp och skriver upp alla vikter, reps, osv. Mäter regelbundet midemått och vikt. Mätt mitt kroppsfett på tre olika sätt nu och alla visar samma 10%. Har snart tid för en Dexa ute i Mölndal för att få det svart på vitt. Var även och mätte mitt testosteron nyligen för skoj skull. Normal nivå. Någon som mäter/följer upp något intressant inom träning/hälsa som jag borde testa? Säg till isf!

Peace

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

95h :D, min nivå det. Jag noterade 91h denna månad. 95h förra månaden. Är sjukt lite imo men är så svårt kräma in timmar nu för tiden med barn och träning. Tradeoff för livsEV vill jag ursäkta mig själv med, mina bästa månad 2017 var typ 145h, totalen ifjol blev 1267h. :ph34r:

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger killerwolf2 :

95h :D, min nivå det. Jag noterade 91h denna månad. 95h förra månaden. Är sjukt lite imo men är så svårt kräma in timmar nu för tiden med barn och träning. Tradeoff för livsEV vill jag ursäkta mig själv med, mina bästa månad 2017 var typ 145h, totalen ifjol blev 1267h. :ph34r:

95h hittils i år ;) Det va nog lite otydligt.. 

1267h på ett år är väl jättebra med kids och rubbet? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, det är avg 5h per arbetsdag(251 arbetsdagar 2017 googla jag det till)  Eller t.ex. 4h morgon, och några timmar på helgen, inte direkt överarbetad.Just nu kör jag 4h efter jag lämnat kidsen på förskola/skola, -> gym -> mat -> göra bort lite ärenden -> hämta kids och decisiontime på kvällen då de lagt sig vid 8 om jag skall köra 2h till eller spela PUBG/serier/film/läsa.

Åså tar jag igen det på veckorna då dem är hos mamman då dem är 50/50 å kör lite semilockdowns. 


Visst, pga kids kan jag inte köra på som vissa av dem jävlarna jag spelar mot sitter ju 13h om dagen på average, min coach satt ju t.ex. 8-10h om dagen innan han gick in i retirement utan att det ens krämpade in på hans övriga dag med träning, umgås med vänner, studies osv. Fattar inte. De gånger jag tänker "NU JÄVLAR SKA VI GRINDA IN I KAKLET!!!!11" på mammaveckorna så blir det inte 60h direkt.. snarare 41. Vanlig normal arbetsvecka mao :)

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha precis. Finns vissa plo8-regs på mina hobbynivåer som ALLTID spelar också. Säkert 10h per dag 25 dagar i månaden. Lockar ju inte direkt ?

Städ/tvätt/stryka skjortor/handling/matlagning är lätt saker som är värda att deligera bort. Jag äter tex alltid vego-lunch ute på jobbet för att slippa stå med mat. Sen äter jag enbart lunch/middag varje dag så behöver inte fylla på med frukostmat och sån skit. Middagen blir tillsammans med någon 3-4 dagar i veckan och då brukar jag hålla mig i kulisserna och erbjuda moraliskt stöd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Sunbird88 :

Haha precis. Finns vissa plo8-regs på mina hobbynivåer som ALLTID spelar också. Säkert 10h per dag 25 dagar i månaden. Lockar ju inte direkt ?

Städ/tvätt/stryka skjortor/handling/matlagning är lätt saker som är värda att deligera bort. Jag äter tex alltid vego-lunch ute på jobbet för att slippa stå med mat. Sen äter jag enbart lunch/middag varje dag så behöver inte fylla på med frukostmat och sån skit. Middagen blir tillsammans med någon 3-4 dagar i veckan och då brukar jag hålla mig i kulisserna och erbjuda moraliskt stöd :)

Det bästa sättet att laga mat. "Är det något jag kan göra?" svara nähä innan hon svarar, och erbjuda ta fram vinet och korka upp det och hälla upp ett glas "åt kocken" och ta ett själv också.

 

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Det bästa sättet att laga mat. "Är det något jag kan göra?" svara nähä innan hon svarar, och erbjuda ta fram vinet och korka upp det och hälla upp ett glas "åt kocken" och ta ett själv också.

 

Haha ja. Som häromdagen. Erbjöd min hjälp och fick till svar "nejdå, det går fint". 10 min senare när jag sträckt ut mig i soffan låter det istället "ligg inte där som en jävla man och hjälp till istället!" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Yo,

Visst är det något härligt med månadsslut? Man får liksom en anledning till att titta sig själv i spegeln och täppa till glappet mellan sin fiction-bild av sig själv och hur verkligheten ser ut. Ibland när jag åker vagnen på morgonen får jag stoppa mig själv. Då spinner ego-tankarna på högvarv. Det kan låta typ såhär i mitt huvud: "Jag är med största sannolikhet den som har snyggast kropp, tjänar mest, mest fri och mest socialt kompetent på hela den här vagnen. Till råge på allt har jag säkert störst kuk också"  

Men hur skall jag veta det? Det kanske sitter en anonym och osynlig Bruce Wayne precis bredvid mig. Därför har jag slutat mäta mig mot omvärlden och kör stenhårt på en idé jag plockade upp från Ryan Holiday. Han pratar om att mäta sig mot ett "inner scorecard" och låta processorienterade och handlingskraftiga standards för dig själv vara din måttstock. Till skillnad från omvärldens uppfattning om vad som är bra/dålig. Funkar hur bra som helst! Steg 1 är då att veta vilka standards man har, vilket inte många vet. 

Nog om det. Pokern i mars gick först dåligt, sen bättre och sen en jättedåligt. Igår tappa jag 14 inköp på pl200, grrrr. 14 BI är mycket för min spelstil i hilow. Trots det blev det ändå ett helt okej plus för månaden. Bokade in Vegas 10 dagar innan midsommar som en för-semester. Kollade schemat och det går två event som är intressanta. Ett 1.5k stud8 och ett 1.5k flo8/plo8/bigO. Annars blir det mest cashgame och sola! Bokade även in en weekend till Rom nu i april. Intresserat mig mycket för Roms historia, så det skall bli kul att åka dit och kika. 

Fick förlängning på min 80%-deltid året ut och sålt mina första 1000 ljudböcker sen jag började med det i september, men annars har det inte hänt så mycket i mars.

Glad påsk! 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger Sunbird88 :

Yo,

Visst är det något härligt med månadsslut? Man får liksom en anledning till att titta sig själv i spegeln och täppa till glappet mellan sin fiction-bild av sig själv och hur verkligheten ser ut. Ibland när jag åker vagnen på morgonen får jag stoppa mig själv. Då spinner ego-tankarna på högvarv. Det kan låta typ såhär i mitt huvud: "Jag är med största sannolikhet den som har snyggast kropp, tjänar mest, mest fri och mest socialt kompetent på hela den här vagnen. Till råge på allt har jag säkert störst kuk också"  

Men hur skall jag veta det? Det kanske sitter en anonym och osynlig Bruce Wayne precis bredvid mig. Därför har jag slutat mäta mig mot omvärlden och kör stenhårt på en idé jag plockade upp från Ryan Holiday. Han pratar om att mäta sig mot ett "inner scorecard" och låta processorienterade och handlingskraftiga standards för dig själv vara din måttstock. Till skillnad från omvärldens uppfattning om vad som är bra/dålig. Funkar hur bra som helst! Steg 1 är då att veta vilka standards man har, vilket inte många vet. 

Nog om det. Pokern i mars gick först dåligt, sen bättre och sen en jättedåligt. Igår tappa jag 14 inköp på pl200, grrrr. 14 BI är mycket för min spelstil i hilow. Trots det blev det ändå ett helt okej plus för månaden. Bokade in Vegas 10 dagar innan midsommar som en för-semester. Kollade schemat och det går två event som är intressanta. Ett 1.5k stud8 och ett 1.5k flo8/plo8/bigO. Annars blir det mest cashgame och sola! Bokade även in en weekend till Rom nu i april. Intresserat mig mycket för Roms historia, så det skall bli kul att åka dit och kika. 

Fick förlängning på min 80%-deltid året ut och sålt mina första 1000 ljudböcker sen jag började med det i september, men annars har det inte hänt så mycket i mars.

Glad påsk! 

 

Alltid intressant läsning när du skriver. Keep it up! Känner igen mig i det du skriver om ego-trippen. 

Forum Romanum är riktigt häftigt och ett måste att besöka om man är en romarriket-nörd. Trodde det skulle vara väldigt turistigt osv men slog ändå alla förväntningar jag hade på det.

Säljer du % i någon av dina wsop? Åker själv till vegas 19/6 så ses kanske där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Sunbird88 :

Yo,

Visst är det något härligt med månadsslut? Man får liksom en anledning till att titta sig själv i spegeln och täppa till glappet mellan sin fiction-bild av sig själv och hur verkligheten ser ut. Ibland när jag åker vagnen på morgonen får jag stoppa mig själv. Då spinner ego-tankarna på högvarv. Det kan låta typ såhär i mitt huvud: "Jag är med största sannolikhet den som har snyggast kropp, tjänar mest, mest fri och mest socialt kompetent på hela den här vagnen. Till råge på allt har jag säkert störst kuk också"  

Men hur skall jag veta det? Det kanske sitter en anonym och osynlig Bruce Wayne precis bredvid mig. Därför har jag slutat mäta mig mot omvärlden och kör stenhårt på en idé jag plockade upp från Ryan Holiday. Han pratar om att mäta sig mot ett "inner scorecard" och låta processorienterade och handlingskraftiga standards för dig själv vara din måttstock. Till skillnad från omvärldens uppfattning om vad som är bra/dålig. Funkar hur bra som helst! Steg 1 är då att veta vilka standards man har, vilket inte många vet. 

Nog om det. Pokern i mars gick först dåligt, sen bättre och sen en jättedåligt. Igår tappa jag 14 inköp på pl200, grrrr. 14 BI är mycket för min spelstil i hilow. Trots det blev det ändå ett helt okej plus för månaden. Bokade in Vegas 10 dagar innan midsommar som en för-semester. Kollade schemat och det går två event som är intressanta. Ett 1.5k stud8 och ett 1.5k flo8/plo8/bigO. Annars blir det mest cashgame och sola! Bokade även in en weekend till Rom nu i april. Intresserat mig mycket för Roms historia, så det skall bli kul att åka dit och kika. 

Fick förlängning på min 80%-deltid året ut och sålt mina första 1000 ljudböcker sen jag började med det i september, men annars har det inte hänt så mycket i mars.

Glad påsk! 

 

När drar du till Rom? Åker själv dit den 11 april. Hojtar gärna om det synkar! Har masterexamen i latin - kan bjuda på guidad tur i utbyte mot nåra drinkar och/eller lolplo-tips! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...