Gå till innehåll

Mac vs PC för poker


SuckItOrMuckIt

Recommended Posts

Tjena, Funderar på att köpa en mac istället för pc. Tänkte helt enkelt höra med er som har erfarenhet av detta hur det fungerar, både att spela och med diverse program, allt som rör poker.

 

Diskussionen rör enbart fördelar och nackdelar när det gäller pokerrelaterat, vilket som är bäst i övrigt kan vi ta nån annan stans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå :)

 

Jag kör Mac och skulle aldrig köpa PC igen.

Nu är det dock så att alla saiter har inte ännu utvecklat programvara till OSx., exempelvis har förga förvånande inte svs det.

HM 1funkar heller inte i OSx miljö, men tvåan är på gång om ryktet stämmer. Hur det är med övriga hjälpmedelsprogram vet jag inte. Men det är riktigt lätt och smidigt att komma runt.

Jag kör paralles som tillåter att jag kör både Win och OSx samtidigt, det enda är att man för att det ska flyta smidigt bör ha minst 8gb ram, men det finn nog ingen som kör mindre idag?

Nu är jag Apple idiot, så det finns säkert massor av invändningar mot det jag sagt här :)

Men jag rekommenderar Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaret!

Jag har också fått höra om parallels, verkar funka riktigt bra. Isf som jag har förstått det kan man köra allt som går i windows rakt av i OSx. Isf verkar det ju inte vara nått problem alls, bara att köra igång HM och exempelvis SvS, ha uppe pokerstove, vad man nu vill.

 

Börjar luta mer och mer åt mac. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...