Gå till innehåll

Fantasy Champions League?


Recommended Posts

Om jag inte missuppfattade allt så var det unlimited transfers omgång 1, med tanke på det tog jag ut mitt lag med spelare som är i lag som bör vinna sina matcher i första omgången. Annars finns ju wildcard om jag missuppfattat upplägget.

 

Har därför undvikit spelare från dessa möten:

Dortmund - Ajax

Real M - Man C

Chelsea - Juve

Bayern - Valencia

 

Och istället satsat med 2 spelare från dessa klubbar som jag tror på i omgång 1:

Paris, Milan, Arsenal, Barca, Man U, Shaktar och Lille

 

Nu kör vi, all in.

 

Alltså, wildcardet finns ju närsom, inte bara vecka 1. Unlimited transfers är fram till 20.30 ikväll. Så visst, du kan ju använda det efter dom här matcherna men är ju smarrigare o välja lite mer långsiktigt än en vecka o sen använda sitt wild card när man behöver det, om ett par skadar sig längre fram eller om man varit helt fel på hur en spelare presterar.

 

Med det sagt, tog jag också spelare från arsenal, paris, barca o man u... (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

WTF?!?!??!? Jag bytte in Messi som kapten och Ribery/Robben från bänken och trippelkollade sen så bytena var gjorde o nu finns dom inte med?

 

Någon annan som har samma problem?

 

 

OJ.. jag gjorde också byten och kollat flera gånger att dom verkligen gått igenom så hoppas inte det blivit problem då jag bytte in Mkhitaryan som gjorde 2 mål för Shaktar. Kommer dock inte in nu så kan inte kolla, nu blev man lite nojjig.

 

Gjorde även det lysande bytet att byta in Lilles målvakt och en back från dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni säkra på att ni inte helt enkelt bara råkat fixa era lag inför gameweek 2? Det är ju den sidan man mötts av när man loggat in under dagen.

 

 

Det skulle inte förvåna mig det minsta, vore ju jävligt tiltande om man missade 12 poäng på sånt jävla slarv. Fast faktiskt hellre att det är mitt eget fel än nåt bugg på sidan. Shit vad tiltad jag är nu, jag som kände mig som ett geni där ett tag som hitta ett fynd ala Dzagoev / Michu. Fosterställning nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var enda sättet jag hittade att byta lag på. Samma problem för mig, missade Messi som kapten + andra byten :-(

 

Jo, alltså det gick ju inte att göra sina "under-omgångs-byten" förrän sent under eftermiddan igår. Och man kommer ju direkt till sidan för att fixa sitt lag inför omgång 2 när man loggar in, så jag är inte förvånad att vissa gjort en missclick. Har för mig att jag själv var inne där och klickade innan jag såg att det var fel sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att min back inte spela så dom tagit med Messis poäng iaf, finns med i totalscoren även om jag inte ser det på latest points eller nåt.

 

Tycker det är skönt gjort av sidan o inte be om ursäkt för problemen eller försöka sig på nån sorts kompensering. Frågan är om dom ens fattat sina problem, pallar inte med misären nästa vecka också, så det känns ju som om man ska ta det säkra före det osäkra o inte chansa med kaptener o sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

zzz, gick inte o göra byten för mig, tredje försöket ftw. Går inte o se folks lag fortfarande, vet inte om det är meningen att vara så. Dom har varit lite kalla såhär långt tycker jag.

 

Kan skrämma er lite att jag har Ronaldo, Messi och Big Z i anfallet iaf den här veckan (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är både bra och dåligt att man inte kan se andras lag, men faktiskt nog mest bra. Kan man se på matcherna och njuta och inte tänka "fuck där gjorde han mål shahin har ju han som kapten, suck". Som ett exempel =)

 

Vi har 2/3 anfallare samma, sen har jag en 3e lite billigare men kanske har jag då lite mera krut på mitten än dig? ;-)

 

Förövrigt så kommer Van Persie göra 5 baljor idag då jag bytt bort honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zzz, gick inte o göra byten för mig, tredje försöket ftw. Går inte o se folks lag fortfarande, vet inte om det är meningen att vara så. Dom har varit lite kalla såhär långt tycker jag.

 

Kan skrämma er lite att jag har Ronaldo, Messi och Big Z i anfallet iaf den här veckan (=

 

Skit också, jag har ju Messi, var du tvungen å jinxa honom? Nämen Messi känns som ett måste i CL, den enda som relativt ofta stänker in 2-3 mål i en match. Ikväll har jag dock spexat till det med Mandzukic som kapten, levererar han inte blir det typ Kieran Gibbs som kapten imorrn:-?

 

Håller annars med, iskall sida, nåt script som segar upp hela tiden och massa problem.

 

Edit: Hm, eller om det var Pirlo jag kaptenade till slut? Kan inte se laget nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att byta in en av mina spelare, en annan fick inte starta som normalt sett är given och en tredje är tydligen skadad. TILT

 

Robben?

 

VP scorat en iaf, 4 kvar (=

 

Edit; Souja, hade Pavlov som scorade på Bayern, hade han utanför elvan med 4 min kvar eftersom det inte funkade o göra byten förra omgången men la in han till slut.

 

Edit2; 3 baljor kvar

 

Edit3; Vilket ryck man gjorde i tabellen. Trippelsjuor på mittfältet och Messi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robben?

 

VP scorat en iaf, 4 kvar (=

 

Edit; Souja, hade Pavlov som scorade på Bayern, hade han utanför elvan med 4 min kvar eftersom det inte funkade o göra byten förra omgången men la in han till slut.

 

Edit2; 3 baljor kvar

 

Edit3; Vilket ryck man gjorde i tabellen. Trippelsjuor på mittfältet och Messi.

 

Ryck i tabellen? Dom har inte fått in alla poäng där. Jag ligger kvar på 52 poäng som jag hade innan omgången och jag har so far bla Ivanovic 10 p, Messi 8, RvP 10, Alba 6 p, Lampard 6 p och Pirlo 5p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryck i tabellen? Tror inte dom fått in mångas poäng där, jag ligger kvar på 52 poäng och jag har so far bla Ivanovic 10 p, Messi 8, RvP 10, Alba 6 p, Lampard 6 p och Pirlo 5p.

 

haha vafasen, borde väl räknat med nåt knas. Vem fan assade Ivanovic? Såg matchen och kommer ihåg alla mål, har inget minne av att han var inlandad i nåt.

 

Skryter imorrn ist efter Ronaldos hattrick då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...