Gå till innehåll

HU-spelare på nystartat pokercamp i Danmark!


mangE_E

Recommended Posts

Det är väldigt kul om man klarar att vara borta från familj och bekanta så länge. Jag skulle rekommendera ett hus i turistort men en bit bort från allt stohej. Min absoluta favoritstad i Thailand är Chiang Mai. Det är mycket turism där men väldigt lite charter då det inte finns några stränder. Plussidan av det är att du slipper jobbiga försäljare och uppjackade priser. Allt är väldigt avslappnat till skillnad från Phuket/samui. Det bor också väldigt många pokerspelare där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för tipset. Det skall undersökas.

Varför jag har börjat kolla på det här, när jag precis kommit hit är helt enkelt för att jag är 25 och jag vill börja planera framåt så jag får tid till att resa innan jag blir för gammal. Vi får se vad som händer

 

Hur som helst så har vi fått en ny spelare på campet. Han heter Jeppe (tyvärr inte svensk), och spelar NL25$. Jag önskar honom all lycka till. Är osäker om jag personligen hade kunnat få ihop det på den nivån så får hoppas de går bättre för honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks på campet nu efter en vecka hemma med familj och vänner. Det blev ett par dagar spel även hemma, men det är inte riktigt samma sak att spela på laptop i knäet, som det är med riktig uppsättning

 

Kom tillbaks och märkte att killen som satt mittemot mig valt att inte längre spela ifrån kontoret. Han kände att han hellre ville spela hemifrån, så han kunde spendera mer tid med sin familj, och det kan man ju förstå.

Han märkte nog att campet i sig var mer individuellt än vad han trott, och således inte direkt "tjänade något" på att spela från kontoret om man jämför med hemma. Jag hoppas det går bra för honom hur som helst

 

Fick förövrigt en av de skönate kommentarerna på länge när jag började spela idag.

stsaab1195: lol u raised both times clain u land the cards and bet lol

stsaab1195: so sad u cant win unless u bluff

stsaab1195:

stsaab1195: donk

 

Försöker han verkligen övertala mig att det är dumt att bluffa hem potten när man missar. Skön snubbe :D

 

Jag gick precis igenom några händer jag spelade idag, och stannade till ett ögonblick på den här

 

Hero (BB): $241.60

BTN/SB: $213.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with T :club: J :club:

BTN/SB raises to $5, Hero calls $3

 

Flop: ($10.00) 9 :heart: 2 :heart: 7 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $7.12, Hero raises to $18, BTN/SB calls $10.88

 

Turn: ($46.00) Q :spade:(2 players)

Hero bets $33.00, BTN/SB calls $33

 

River: ($112.00) 5 :spade:(2 players)

Hero ?

 

Hade väl varit något bättre o craisa med ett hjärter i handen, men det fick gå ändå för denna gång.

Jag planerar ju självklart att skjuta på hjärter, K, 8, A (kan enkelt reppa A9,Ah2h+, även om jag äger mig själv ibland vs A2,A7)

Funderar på hur jag hade gjort på T o J, och vad det finns för värde att hämta. Snabbt räknat vet jag faktiskt inte. Jag kommer bryta ner den lite senare eller imorn för att se exakt.

Snabbt tänkt, hade ni kastat in det på T o J också vanligtvis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker verkligen inte om att syna flopen donka eller check raise imo donk om han inte cb så mycket

 

river tycker jag vi bör ge upp svårt att tänka mig tror han hero synar med typ allt här på den rivern.

 

tror bara om vi check synar så kommer fi bara beta alla turns och vi måste folda om du inte vill göra något typ check raise turn vilket jag tycker känns riktigt fiskigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte mycket han foldar på den rivern. Är jag min motståndare så synar jag glädjeligen ner med 2x där om han är den som bluffar med alla sina missade drag på det kortet. Vilket betsize hade du tänkt dig isåfall? ^^

 

Blir sjukt svårt o spela handen ur position när han har intiativet och vi måste spela efter honom. Jag skulle möjligt kunna checksyna denna med J/K/A hög om han är den som bara skjuter en gata och sen ger upp, så det är lätt för oss att komma till showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förklara er tack

 

Hittar inte STs gamla fina rivertabell men om man tar en linje som denna bör man skjuta den delen av sin range som inte har något SD-värde.

Sen ska man se till att man inte dyker upp med allt för mkt skräp.

 

I ärlighetens namn såg jag lite fel när jag läste HH. Tycker ändå handen är fina c/c florren med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta bluffa ut mig preflop din filt.

förklara er tack

Flopp c/c håller jag inte så hårt i, för om man inte själv känner att det fungerar så är det antagligen en jättedålig idé. Det bygger ju på att man har frekvenser som tillåter det.

 

River-bet eller shove håller jag däremot hårdare i, för det enda som talar emot det är att folk kan få för sig att dumsyna allt så fort det är drag ute som missar. Det är dock bara spelarna med enorma spasmer som fortsätter så i praktiken, för de andra inser att om det ser ut som att en tänkande spelare har allt för många bluffar med en sådan linje så har han förmodligen inte det - till och med troligare att det är tvärt om.

 

Snurrigt förklarat säkert, men det är en sån där grej som alla sitter på forum och säger "alla drag missade, jag synar alltid med andrapar här" och sedan synar de i praktiken shoven 1 gång av 10 och motiverar alla folds med "jamen han vet att jag vet" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snubben i fråga raisade 57% ip, efter det sätter jag min raising range något som:

Value: 9T,J9,Q9,K9,Q8,QT,QJ,QK, 97s,22,77,68s - 93

Bluffar: T8,J8,TJ,KT,KJ, Ah8h,Ah7h,Ah6h,Ah5h,Ah4h,Ah3h,Kh8h, - 87 (tog bort 7hxh och 5hxh då jag antagligen x/c med de) (Säg gärna om ni hade lagt till/tagit bort någon)

 

Låt oss säga att vår motståndare har A2 här, och jag går all-in (Behöver funka minst 58%)

Då behöver han bara 36,8% equity för att syna, och det har han enkelt vs min range

87/180=48,3% equity

 

Bettar jag istället något "mer trovärdigt" som 92$, så behöver det visserligen bara funka 45%, men då behöver han såklart ännu mindre equity för att syna vilket gör det ännu lättare för honom (31% för att vara exakt)

 

Det blir en mattefråga. Spelar jag en regmatch så kan det vara +EV, för att få betalt i liknande spot senare i matchen, men att göra det här mot en randomfisk som kanske drar nästa hand är självmordsbenäget, för det funkar aldrig så ofta som det behöver göra

 

Ge en motståndare en ungefärlig raising range i samma spot, och jag synar glädjeligen ner med A2 här. Det spelar ingen roll hur många värdehänder han har, det blir aldrig ens i närheten av antalet combinationer av bluffar han kan ha, när jag bara behöver ha rätt 31-37%, OM han nu går hela vägen med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skickades nyligen ut ett informationsbrev om kontoret här nere. Här är det fritt översatt till svenska för de som är intresserade av att ansöka

 

Du har nu möjligheten att ingå i ett kontorssällskap med fokusen på pokern, det dagliga spelandet och inte minst det sociala.

Kontoret drivs av Tobias Storm och Anders Jensen. De strävar bara efter en sak, det är att skapa de bästa förutsättningarna att lyckas för de pokerspelare som har blivit givna en plats

 

Vilka sitter där: Förutom Tobias Storm (HU SNG) och Anders Jensen (6max cashgame) är det en NL1000 grinder, och en kille på NL400. Lägg därefter till sju andra deltagare som stärker motivationen då det alltid finns folk på plats.

 

Pris: 2800 DKK per månad

 

Vad är inkluderat: Hyra, 50mbit internet (du får din egen IP så det inte blir problem med pokerklienterna), 20mbit backup linje ifall den primära skulle dö, städning två gånger i veckan, möjlighet att ta hjälp av it-tekniker som har möjlighet att hjälpa till med eventuella datorproblem, ström, vatten, värme, kök och riktigt badrum med dusch. Därefter får du även möjlighet att kunna deltaga på föredrag från duktiga pokerteoretiker, mental coacher etc, som hålls månadsvis

 

Vad förväntar vi av dig: Du är redo att engagera dig aktivt på kontoret och strävar efter att utveckla dig som spelare

 

Var: Kontoret ligger i hjärtat av Köpenhamn, precis i närheten av Gammel Torv. Det ligger centralt men diskret placerat så vi inte blir störda av trafik och ljud. Det är ca 50 meter att gå till Ströget, och i närheten finns det barer, caféer och restauranger med bara ett par minuters promenad. Skulle du ha bil, så finns det möjlighet att parkera den på innegården, annars tar det bara 10 minuter att gå till Nörreport

 

Säkerhet: Vi sätter säkerheten högt för alla. Ingången till kontoret sker först genom port till innegården, sedan från innegården till trapphuset, och sedan från trapphuset till kontorsdörren som har dubbla lås, och alla kräver separata nycklar. Nycklarna kan i sig inte kopieras, så de har full kontroll på vilka som har nycklar. Förutom nycklarna, så finns det naturligtvis alarmsystem installerat som är direkt kopplat till en alarmcentral som alltid är bemannad. Det finns även uppsatt videoövervakning av tillfartsvägarna i anslutning till kontoret, som göms på offsite servrar.

 

"Efter att ha prövat ett kontorssällskap med fokusen på poker kommer jag aldrig att gå tillbaka till den ensamma grinden hemma. Det är det dagliga på kontoret som har fått mig att utveckals professionellt och socialt. Det hade aldrig kunnat vara möjligt annars." Anders Jensen, Pokerexpert

 

Obs: Detta är ingen plats för pokerundervisning, utan du får en plats och sitter i samma rum som de resterande spelarna. Det gör självklart att du har möjlighet att raila, diskutera händer med alla här. Det finns för närvarande fyra platser på kontoret tillgängliga.

Kontakt: Tobias Storm eller Ander Jensen (kontakt@pokerlejren.dk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta bluffa ut mig preflop din filt.

 

Flopp c/c håller jag inte så hårt i, för om man inte själv känner att det fungerar så är det antagligen en jättedålig idé. Det bygger ju på att man har frekvenser som tillåter det.

 

River-bet eller shove håller jag däremot hårdare i, för det enda som talar emot det är att folk kan få för sig att dumsyna allt så fort det är drag ute som missar. Det är dock bara spelarna med enorma spasmer som fortsätter så i praktiken, för de andra inser att om det ser ut som att en tänkande spelare har allt för många bluffar med en sådan linje så har han förmodligen inte det - till och med troligare att det är tvärt om.

 

Snurrigt förklarat säkert, men det är en sån där grej som alla sitter på forum och säger "alla drag missade, jag synar alltid med andrapar här" och sedan synar de i praktiken shoven 1 gång av 10 och motiverar alla folds med "jamen han vet att jag vet" osv.

 

 

 

ok är med på hur du tänker

 

trode dock inte dom var så bra på 1/2

 

är dom det ?seriös fråga :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en snabb session häromdan mot en snubbe på NL400. Han köpte in sig fullt, blev stackad och köpte in sig igen på 50bb.

 

Han såg ut att spela mest 6max/mixxed games och det syntes direkt. Han raisade bara ca 50% ip, och callade väldigt löst med t.ex. händer som 35o till en minraise

 

BB: $223.25

Hero (BTN/SB): $824.75

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with J :spade: T :heart:

Hero raises to $8, BB calls $4

 

Flop: ($16.00) T :spade: 8 :spade: 3 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $9.00, BB calls $9

 

Turn: ($34.00) 3 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $24.00, BB raises to $106

 

Han hade tidigare 4bet shovat AK 95bb efter mitt 3bet till 10bb, så han har tidigare visat att han är ganska direkt med att kasta in det när han har en hand.

 

Detta var ca 50 händer in och i det här läget av matchen så har vi ingen aning om han skulle kunna göra den absurda raise sizingen med sina draghänder eller inte, även om han har mer 3x i sin range här än de flesta.

 

Jag lutar nog mer åt en fold här för att han var inte en HU-spelare till vardags, vilket får mig att tänka att han spelar mer rakt fram istället för att betta stort för att det ser bluffigare ut eller för att skrämma bort mig, och den teorin kan vi stärka med AK-handen, även om det inte är skrivet i sten efter en hand.

 

Hur som helst.. Så slutade det inte

 

, Hero calls $82

 

River: ($246.00) K :heart:(2 players)

BB bets $100.25, Hero calls $100.25

 

Final Pot: $446.50

BB shows 2 :club: 3 :club:

Hero shows J :spade: T :heart:

BB wins $445.75

(Rake: $0.75)

 

Hur hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...