Gå till innehåll

AKs vs Cold-5b WCOOP#02


jodan

Recommended Posts

PokerStars - Hold'em Tournament - $2000/4000 Blinds - 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

da_malganus (UTG+1): $308,098 Opens

HERO (MP1): $150,553 3Bs

trixrix (MP2): $145,196

heaven850 (MP3): $137,332

rimtutituki (CO): $312,294

grussiova (BTN): $360,875

JBzzzr (SB): $179,420 4Bs

Phisherman36 (BB): $159,511 5Bs

reen13 (UTG): $208,311

 

Pre-flop: Dealt to HERO K:club: A:club:

(1 folds), da_malganus raises to $8,000, HERO raises to $18,900, (4 folds), JBzzzr raises to $41,875, Phisherman36 raises to $159,011 and is all-in, HERO ???

 

Som cashgame-fisk undrar jag vad ICM/MTT-proffsen gör här; finns fold?

 

Det är i detta läge 500-600 spelare kvar och AVG ligger strax över 150k. JBzzzr har inte setts 3b/4b en enda gång på ca 150 händer, Phisherman har suttit vid bordet mindre än ett varv.

 

När det är foldat till mig ligger det 232K i potten och jag har 131K bakom, dessutom är JBzzr kvar att agera.

 

Två mindre matematiska saker som eventuellt är värda att överväga:

1) Phisherman funderade på sin höjd 1-2s innan han shipade.

2) Jag är väldigt nöjd med mitt bord. Två stora fiskar och fyra väldigt tighta spelare bakom mig som tillåter mig att stjäla mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom jag inte kan mttspel allt så spoilar vi!

Spoiler!

 

lol så svinigt läge, jag vill verkligen skrikfolda där då du ändå har över 30 biggar kvar och när de dessutom är ungefär snittstack men å andra sidan skulle jag aldrig kunna folda AKs i en mtt, för sällan man har en så ösig hand så jag klickar nog call och går och lägger mig,föreställer mig det live, ännu sjukare.. där har man suttit och bråkat med folk på borden med riktig skit i ett par timmar och så när du plockar upp AKs så glor du in i ett 4bet och 5bet från 2 nits.

 

Hoppas resultaten är att du smetade in allt och fick calls bakom och drog in en flurra och skeppade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta scenario så viker jag 95 ggr av 100;-) de andra 5 gångerna är jag på kokning och orkar inte vika:mrgreen:

 

Men om du är så nöjd med bordet och kan stjäla mkt så ser jag ingen anledning till att skeppa där. 1 kall 5betshove på en utg öppning och en utg+1 3bet är ju inte 77 iaf.

Lär ju vara så att din hand är skapligt blockad och du i stort sett bara drar på färgen.

I ett drömscenario så öppnar 99 utg, JJ 4 bettar å QQ 5 bet lastar men det känns jävligt troligt att det är tynge händer än så ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som det finns mer värde i att spela denna hand i position än att 3b/få in degen

 

såg nu i efterhand att vi inte var så djupa, runt 40bb så mycket möjligt att 3bet fungerar bättre men med infon som OP gav så föredrar jag flat pre här

 

Enligt dig vill du alltså 3bets syna av? Det kan ju inte vara annat än fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju ta med i beräkningarna att phisherman brukar spela upp till plo40k så han kanske gamblar lite extra här.

 

Hade dock inte den informationen när handen spelades.

 

känns som det finns mer värde i att spela denna hand i position än att 3b/få in degen

 

Jag flattar öppningen

 

Även om en flat troligtvis kommer resultera i en tre-femvägspot, pga. många flopglada spelare?

 

 

Har dessutom, pga. våra positioner och fint kortsnitt/timing, trebetat honom relativt flitigt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte phisherman väljer just denna spotten om han nu känner för att gambla pga tristess.

 

flat/3bet pre går väl att argumentera både för och emot, men om du 3betat honom flitigt så blir det lite annorlunda, du får sätta in dig i deras huvuden helt enkelt! svårt för oss att göra i efterhand.

 

som spelat viker jag väldigt väldigt snabbt och bryr mig inte ett skit om vad som händer resten av handen.

 

fyfan för fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...