Gå till innehåll

Svenska spel - Förbättra er klient eller fortsätt tappa trogna spelare


El Helado Patata

Recommended Posts

svs har mer än 50% lägre rake mätt i bb/100 om du jämför nl50/nl100 med 2/4 2/5 och 5/10 sek. Detta trotts att det är 200bb = större potter. Jämfört med pokertableratings mätningar av övriga siter.

 

Räknat från mina egna händer.

 

Det är helt omöjligt, såväl i praktiken som i teorin. Förresten säger du ju att det är räknat ifrån dina egna händer och sen att det är ifrån PTR. Vilket är det? Hursomhelst, vi skulle kunna försöka ta fram ett statiskt korrekt jämförelsegrej men även om vi skulle göra det skulle det vara tämligen ointressant. Resterande av oss ser rätt tydligt i HM att vi rejkar mindre på SvS men verkligen inte 50% mindre (återigen pga att maxtaket är i princip samma på SvS och övriga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pokertableratings känns som en säkrare källa än dina argument som endast bygger på dina negativt värdeladdade känslor.

 

Raken i HM stämmer överhuvudtaget inte, enligt HM rakar jag dubbelt så mkt än vad jag i verkligheten gör, alltså 100% mer. Så den kan du inte räkna efter, det finns många trådar där ute med folk som har gått efter HM som blir oerhört besvikna när rakebacken kommer och den är avsevärt mindre än vad de räknade med, ofta hälften av dn förväntade summan baserat på HM.

 

För nivåer 5/10 sek och neråt är det procenten, dvs SVS 2.5% mot övriga på 5%, som är det intressanta. För att maxtaket ska sättas in behövs potter på upp mot 1000kr och det är ju ett undantag på dessa nivåer iaf. Raken blir dyr och springer iväg i de oändliga småpotterna och medelpotterna som utgör den absoluta majoriteten av händerna när du spelar t.ex. 500 händer i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertableratings känns som en säkrare källa än dina argument som endast bygger på dina negativt värdeladdade känslor.

 

Raken i HM stämmer överhuvudtaget inte, enligt HM rakar jag dubbelt så mkt än vad jag i verkligheten gör, alltså 100% mer. Så den kan du inte räkna efter, det finns många trådar där ute med folk som har gått efter HM som blir oerhört besvikna när rakebacken kommer och den är avsevärt mindre än vad de räknade med, ofta hälften av dn förväntade summan baserat på HM.

 

För nivåer 5/10 sek och neråt är det procenten, dvs SVS 2.5% mot övriga på 5%, som är det intressanta. För att maxtaket ska sättas in behövs potter på upp mot 1000kr och det är ju ett undantag på dessa nivåer iaf. Raken blir dyr och springer iväg i de oändliga småpotterna och medelpotterna som utgör den absoluta majoriteten av händerna när du spelar t.ex. 500 händer i timmen.

 

Jag uppmuntrar dig att starta en ny tråd och/eller hänvisa mig till tråden där stats och "riktig rake" på HM tas upp. Osäker på vad du definierar som riktig rake, själv stämmer HM-raken extremt bra, de använder ju rätt metod då de tar hänsyn till huruvida sajten kör med contributed, dealt, weight etc etc. Men att gå vidare i denna diskussionen angående rake lär oss sidetracka oss rätt rejält i diskussionen angående SvS värdelösa klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PTR = övriga siter

 

Svenska spel = min egen rake.

 

Det är ju en felkälla dock då PTR är medelvärdet av alla spelare och Svs blir mitt eget.

 

Men ändå. Jämför jag microgaming och svenska spel mina egna siffror så rakear jag mindre än 50% på svs i bb/100 relativt microgaming... och då är svs 5 handat och microgaming 6 handed....

 

Sen ska man värdesätta att den lågvolymspelande amatören får 50% utan krux också. Det är riktigt bra för pokerekonomin och gäller inga andra siter.

 

Nu går vi som sagt rätt sidetrack som jag sa.... Spelar man lowstakes där potten sällan är över 1000 kr så kanske, fast då finns det sidor med 50-60% som är RB. Många av oss spelar dock inte så himla lågt. Vore kul att se hur du motiverar mindre än 50%. Det bör nämligen vara MAXIMALT 50% rb för yberlowstakes grinden då det är 5% rake per pott vs 2,5%. Har svårt att se detta skulle vara mindre än 50%... Själv så trodde jag ett tag att microgaming lurades med högre rake, sen kom jag på att jag gjorde några rätt stora missar (främst att jag glömde tänka på att euron står högre än dollarn) Men återigen, skapa gärna en tråd separat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappen på sh är 15sek på svs. btw, många av de små nätverken samt party, b2b och ongame har sämre mjukvara än svs imo

 

+1

 

 

Jag ogillar thaimat, men inte fan ställer jag mig upp o skriker i restaurangen hur äckligt det är när någon beställer det. Jag beställer pasta och håller käften istället, det känns som att du skulle må bättre av att göra det också Halado då jag får intrycket av att det här är något som upprör dig grovt att döma från dina inlägg. Håll dig borta från SVS och acceptera att folk tycker olika så finner vi nog alla lite harmoni i vardagen. :) Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att diskutera med en person som anser att saker är odiskuterbara.

 

Men personligen har jag av visuella/estetiska skäl, grafisk responstid och "mustryck - klientkänsla" svårare att spela på Ongame, Mikrogaming, Ipoker och 888 än ex de gamla Cryptologic, Pacific, Paradise och Expekt. Rent tekniskt har de säkert gjort de flesta nya klienterna bättre, men jag tycker som sagt de ser ut och känns mycket värre än Pokerstars, Full Tilt och ja t o m Boss.

 

Hur mäter man sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

 

Jag ogillar thaimat, men inte fan ställer jag mig upp o skriker i restaurangen hur äckligt det är när någon beställer det. Jag beställer pasta och håller käften istället, det känns som att du skulle må bättre av att göra det också Halado då jag får intrycket av att det här är något som upprör dig grovt att döma från dina inlägg. Håll dig borta från SVS och acceptera att folk tycker olika så finner vi nog alla lite harmoni i vardagen. :) Lycka till.

 

+1

 

Finns ju några andra val kvar om man föredrar det.

 

Sen om man blir blåst på en krona ibland får man kanske ta det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att argumentera mot en så oskön kille som El Patata. Han har bestämt sig verkar det som och skriker ut sanningen utan att lyssna, se eller höra.

 

Och ja, capen är 15kr på SVS, vilket gör att raken alltid är 100% högre på andra sidor. Så nu spelar det heller ingen roll att dina stora potter alltid cappas. Vi hade undvikit den debatten om du haft koll på det.

 

Min subjektiva sanning är att SVS är den skönaste klienten, endast slagen av Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga att jag håller med om det som sades i inlägg #1. Någon frågade om det är några spelare som har slutat spela där pga problemen. Jag har gjort det. Två gånger faktiskt. Det första försöket gav jag upp väldigt snabbt. Den andra gången, minst ett år senare, så försökte jag hålla ut längre och helt enkelt vänja mig vid klienten. Men inom en vecka så pallade jag inte längre. Den är helt enkelt för dålig.

 

En annan av orsakerna till att jag slutade var också att det var för lite folk som spelade på de nivåer jag ville spela på då. Men jag hade nog kunnat tänka mig att spela lite lägre om det hade fungerat bättre.

 

de försöken går tyvärrz inte under kategorin "trogna spelare", men såklart, wp ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad snackar El Helado om? SvS är en mycket skön klient och det är superbra att den gynnar hobbyliraren med sin simpla grafik och få inställningar samt att den tar låg "grundrejk". Någon rakeback skall inte finnas för att sådana som El Helado skall komma å grinda sönder den med 10 bord nitpoker.

 

Fixa disconnectionskyddet och skilj omaha high och hi/lo åt bara så har ni kommit lång väg :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi flesta trogna svs grinders skulle bli ledsna om Svs beslöt sig för att ändra något som har med klienten att göra. Visst att småbuggar bör fixas men annars är denna tråd bara ;s

 

Finns ingen som tvingar dig att spela på svs, gillar du det inte så är det väl bara att spela på några av dom andra 30 skinsen du spelat på. Och det där med

Rakefrågan så finns det inte många skin i dagsläget som har över 50% rb där man känner sig trygg att ha pengar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helaldo borde tagga ner lite, vill du diskutera får du vara lite mer öppensinnig.

 

Håller med om det mesta du skriver i inlägg 1. Tror dock inte att du ska förvänta dig speciellt mycket i form av kundservice när du har med ett statligt företag att göra. Inget som är lönt att gå igång på.

 

Tycker det är svårt att spela SvS samtidigt som man har någon annan klient igång, vilket har fått mig från att göra långa uppehåll och knappt spela där alls.

 

En sak till som får mig att avstå från SvS är den löjligt höga raken i HU på SH/FR-borden. Det är väldigt dåligt för pokerekologin att fisken alltid måste sätta sig ner på bord där ingen spelar och sen se det fyllas på upp 15 sekunder. Spelen och spelupplevelsn hade varit mycket bättre om det varit mindre rovdjursaktigt beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att först håller alla med och sen håller ingen med. Jag förstår självklart hur en klient kan falla personer i smaken. Nu tror jag det handlar mer om hur man förknippar en viss sajt med en viss rungood/runbad (jag gillade t ex tribeca back in the day för att jag vann mer där än nån annanstans) men det finns objektiva mätare. I princip samtliga klienter i världen har nu färgmarkering, inklusive numera även orginal-boss, det är ett exempel. Har 2-3 rätt starka andra exempel i förstaposten.

 

+1

 

 

Jag ogillar thaimat, men inte fan ställer jag mig upp o skriker i restaurangen hur äckligt det är när någon beställer det. Jag beställer pasta och håller käften istället, det känns som att du skulle må bättre av att göra det också Halado då jag får intrycket av att det här är något som upprör dig grovt att döma från dina inlägg. Håll dig borta från SVS och acceptera att folk tycker olika så finner vi nog alla lite harmoni i vardagen. :) Lycka till.

 

Dum analogi. Ett annat alternativ är att de återgärdar de buggarna och förbättrar sin klient, ungefär som alla andra pokersajter i världen har gjort under senaste åren.

 

Återigen, disconnectreglerna är helt sinnessjuka, jag fattar inte hur inte alla kan hålla med om att det närmast är skandal.

 

PS: Tack för rättningen av 15 kr maxrejk för SH. Det ger ändå en betydande skillnad även om folk fortfarande övervärderar SvSs rejkstruktur. Det är dock inte den som är under kritik utan den helt outvecklade boss-klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

 

Jag ogillar thaimat, men inte fan ställer jag mig upp o skriker i restaurangen hur äckligt det är när någon beställer det. Jag beställer pasta och håller käften istället, det känns som att du skulle må bättre av att göra det också Halado då jag får intrycket av att det här är något som upprör dig grovt att döma från dina inlägg. Håll dig borta från SVS och acceptera att folk tycker olika så finner vi nog alla lite harmoni i vardagen. :) Lycka till.

 

Måste även jag påpeka hur extremt dumdristig denna jämförelse är, snarare så är svs ditt favorithak som erbjuder diverse fin mat(fisken) för såväl dyr som billig peng(nivåer). Men desvärre är det läckage i taket och kackerlackor i matsalen(buggar), som föreståndaren inte bryr sig nämnvärt om att fixa med tanke på att han vet med sig att han serverar utsökt mat och besökarna kommer ha överseende med det här för att få ta del av din fina maten, trots att det egentligen är helt oacceptabelt.

 

För det är verkligen helt oacceptabelt av ett statligt ägt företag att hantera en sån här situation så jävla sämst.

 

Mest lol med att du promotar förståelse för folks olika tycke som något väldigt viktigt, men väljer likt många andra i den här tråden att lägga avsevärt större vikt vid hans formulering och din uppfattning av hans tongång snarare än det som faktist är väsentligt, vilket självklart är poängen?

 

Kontentan framstår oavsett väldigt tydligt, svs klient är full av buggar och det behöver uppmärksammas.

 

Förstår inte varför folk lägger så mycket vikt vid politisk korrekthet och blir så jävla offended hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer och tänka på när ipoker gjorde sin stora uppgradering för några år sen. Jag minns att jag tänkte att det kändes ogött och massa klagade och tyckte att den gamla klienten var goare. Sen funderade jag på vad som egentligen var sämre med den nya och bättre med den gamla så kom jag fram till svaret, absolut ingenting. Det var bara min egen idioti och vanemönster som fick mig att revoltera emot det nya förbättrade. Ungefär som äldre människor klagar på smartphones, datorer och allt annat som har möjlighet att förenkla (och försvåra) livet.

 

Det var då jag insåg att även jag nästan blivit en förbättringsmotståndare som handlar mer på vana en logik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...