Gå till innehåll

Hur va din väg till att leva på poker?


Robin90

Recommended Posts

Lånar en tråd från flashback/poker

Skulle va kul att folk på pokerforum får berätta också :)

 

https://www.flashback.org/t1934219

 

Har länge funnit det intressant hur pokerspelare har tagit sig dit dom är idag, att leva på poker. Jag har läst runt lite och jag har sett att det finns några stycken på forumet som lever utav att spela poker. Jag tycker det vore kul att få höra om din resa från start till dit du är idag .

 

Några frågor är:

 

Hur började du?

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

Fyll på, vore kul att läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

Far började spela när jag var 12-13 år. Kollade när han spelade lite, fick till slut $20 av honom att spela för. Kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var, men måste ha gått i sexan för kommer ihåg min första tuneringsklonk så mycket väl. Jag och vän skulle baka något som vi skulle ha med oss till skolan dagen efter. Råkade då signa upp mig för en FL-tunering (trodde det var en NL), insåg att butiken (behövde handla för bakningen) skulle stänga innan turneringen var färdig så började spela aggro som bara den. Klonkade mer eller mindre varenda flopp och hur dåliga folk var på denna tiden bör vi inte tala om. Detta var alltså 2002-2003 någon gång.

 

Hur som helst, när jag är chip leader och 15-20 kvar går jag helt enkelt ifrån turneringen cyklar ner till Tempo och handlar bakpulver. Min stressade vän tillät mig inte fortsätta spela utan skulle ställa upp på bakningen med, när jag kom tillbaka någon timme senare var turneringen över och jag hade slutat trea och var 150-250 dollar rikare. Fortsatte spela och på något halvår var dessa $20 snart $10 000, kände mig riktigt baller. Fortsatte spela ett tag till tills det att morsan kom på "oss" då pappa tyckte jag skulle ge bort en del av vinsten till syrran.

 

Spelade inte på några år tills jag upptäckte Lee Poker när jag var 16 och att man kunde sätta in pengar med SMS. Jag och två, tre andra slaktade väl hela nätverket mer eller mindre - var ett väldigt litet nätverk. Vet att jag var klassens höjdpunkt på rasterna när jag satt och flippa $1000 potter :S (äldre har man blivit). När jag började gymnasiet provade jag att sätta in pengar med mitt visa på full tilt vid 17 års ålder. Fungerade :) lyckan :D Väl där fastnade jag ett tag. Skolan hade laptops för undervisningen så blev en del poker under dagarna i skolan med.

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

Gick ut gymnasiet hade klonkat friskt under en FTOPS, faktiskt snarare under hela gymnasietiden, så levde väl egentligen mer eller mindre på dessa pengar. Men grinda CG under något år efter gymnasiet tills jag inte tyckte det var särskilt kul längre.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

Har mixat väldigt mycket.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

Tjänar inget idag. Spelar inte. Lr jo, går nog back någon kaffepeng i månaden på CC tack vare raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor är:

 

Hur började du?

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

 

Inget svensk keyboard men de ska nog funka anda...

 

Borjade spela texas som alla andra men det gick helt at helvete i borjan. Tog ett tag innan jag insag att jag sog stenhart och bestamde mig for att ta tag i pokern lite mer seriost. Nagra veckor innan detta hade jag for fosta gangen spelat omaha hilow i ett homegame och tyckte de va skitkul!

 

Tankte att jag skiter i texas och kor pa med hilow. Satte in annu mer sas pa svs o borjade... Och krashade igen. Chuckles76 nollade mig regelbundet. Men jag markte en sak med honom. Sag honom sallan spela over 2.5-5kr.. De fick mig o tanka. Min bild av poker innan var mer att satt in o kor pa som fan och ju hogre du spelar desto coolare. Sen ska man garna beratta for sina polare att jag spela *saaahar hogt o hade sssssssaahar mkt otur*

 

Vandpunkten kom nar jag en dag insag att alla skiter fullstandigt i dig och poker handlar inte om att vara coolish o spela highstakes. Du spelar for dig sjalv och om du e kass sa synd.

 

Sa jag surfa runt inne pa sharkscope (detta va typ 2009) och letade efter spel dar folk vann mest till minsta insats. Hittade stud8 och razz hu sngs pa ftp dar rios pa 20%+ va std bland regsen.

 

Borjade pa $10-nivan och jobbade mig uppat till $100. Fick med mig runt $20k fran stud8 under de forsta 8 manaderna innan dom andra sin lobby totalt, la till massa filter o skit och gamsen dog. Da jobbade jag samtidigt och detta va forsta gangen jag kande mig som en vinnande spelare och bestamde mig for att jag vill satsa pa detta mer seriost.

 

Hosten 2010 kom jag in pa hogskolan och flyttade hemifran. Detta var ett ypperligt tillfalle att borja kora mer seriost sa jag gick tillbaka till omaha hilow cashgames och jobbade lite hardare och forsokte spela mer (100hr/man). Borjade pa 1-2 och gick uppat till idag nar jag spelar 2-4 till 5-10 plo8 pa svs och .5-1/1-2 dollar pa en del andra siter.

 

Ar valdigt overrullad for nivaerna men som sagt, jag skiter i alla andra o kor min grej. Har bra balans i sessionerna med 6-8 bord peaktime och en winrate pa 350kr e battre an manga studenters extrajobb.

 

 

wtfseeb8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

När boomen började pratade alla om att de spelade poker på skoj, på den tiden hade jag ingen avsikt att spela på nätet men tävlingsmänniskan i mig gjorde att jag började lira med lite polare. Vi hade väl ett homegame en gång i veckan i början av 2007, efter 2 månader i februari där någon gång satte jag in 100kr på betsson. Lirade NL10 men bustade rätt snabbt, satte in 200kr till som jag sa skulle vara de sista (om de faktiskt hade varit de sista får jag aldrig svar på) pengar jag satte in. Men från dessa byggde jag sen min rulle, fick ganska snabbt ihop 150$ men sen gick det segt tills jag i maj 07 klonkade den största vinsten hittills (relativt till rullen) då jag vann en 5$-turre för 800$. Gav mig rejäl boost o började lira NL25. Nu började tanken på att faktiskt tjäna pengar gå upp för mig, grindande mig upp i nivåerna med säker BRM och spelade NL400 vid årsskiftet 07/08.

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

Insåg hur lätt det gick, var som sagt aldrig något jag planerat men ju högre jag klättrade samtidigt som jag fortsatt vann desto mer insåg jag att jag skulle tjäna. När jag hade 1k$ var jag helt förstummad över hur mycket pengar jag hade, samma med 10k$ och 100k$. Men man blir ju luttrad.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

NLT CG till 95%, just nu mest 2-4 men går segt och dåliga games. Spelat upp till NL10k dock. Lite turrar när jag får lust men aldrig riktigt tagit det seriöst, lirar lite live också som jag för övrigt tycker är det som är roligast med poker just nu.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

När jag började tjänade man ju inget och vad jag tjänar idag tänker jag inte gå in på. Det jag kan säga är att det är betydligt mindre än när man peakade.

 

EDIT: Kan ju tilläggas att jag var betydligt äldre än majoriteten här när de började, 21 år. Verkar som alla var kids när de satte igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

Började precis som många andra spela under pokerboomen runt 2004-2005. Vi var ett gäng killar som satt varje rast under gymnasiet och spelade för kaffepengar och ibland straffpoker, dvs med fysisk bestraffning 8-)

 

Testade sedan på att spela online.. i början var det frirullar som gällde och jag kan fortfarande komma ihåg lyckan när man klonkade 20-ish dollar i en frirulle. Det var ju gratis pengar! Började lite smått samtidigt spela 2 resp 5-dollar sit n go´s på Expekt och brände frirullevinsterna på detta. Satte nog in lite dollars för att spela sit n gos i takt med att man torska. Började sedan spela mycket MTTs och klonkade nån gång ca 1000 dollar, varpå jag började spela cg. Spelade obv alldeles för högt. Kommer ihåg en session där jag torskat hela turre-vinsten på cg, smyger ner och snor farsans VISA och sätter in 5000SEK. Torskar detta mot gulkines eller Sao eller någit i den stilen på Expekt. Depositar ännu mer samtidigt som jag är jättetiltad.. Jag berättar för honom att jag spelat bort mina egna samt en del av min farsas pengar. Han säger till mig att gå all in i nästa hand när han höjer till 499 när jag sitter med 500 dollar och att han ska folda. Ung och naiv som var gick man på detta och han synar givetvis med AA och jag torskar det sista. Detta var otroligt mycket pengar för mig på den tiden.. kommer ihåg ångesten efter det här fortfarande och hur dåligt jag mådde när jag gick till banken dagen efter för att göra en övering till min farsas konto för att han inte skulle få reda på något. Hade haft UF, Ung Företagsamhet, i skolan och tjänat ihop ca 3000SEK var tillsammans med några polare. Dessa + en hel del sparkapital rök. Har torskat betydligt större belopp på poker efter det, men just detta tillfälle är ath-ångest i pokersammanhang.

 

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

Märkte efter ett tag att jag hade en fallenhet för poker och la samtidigt ner mycket energi och tid på att spela. Spelade mycket turneringar och Expekt körde under den här tiden en promotion som hette "Player Ranking" där det spelades 2 turrar/vecka eller nått i den stilen under ett år. Det var månatliga priser i form av inköp till live-events men det stora priset var inköp till Main Event under wsop. Den som vann hela årets ranking fick åka till USA för att spela VM. Låg i toppen under hela året.. var en sväng i Norge och jobbade i december det året. Jobbade natt så kom ihåg att jag började spela vid 19ish och fick sedan gå ifrån när jobbet började vid 23. Det var jämt i toppen mellan mig och en kille från Scwheiz och rankingen som baserats på ett helt års spelande med två turrar i veckan avgjordes.. först på nyårsafton! Satt hemma och spelade nyår eftersom jag kände mig lite krasslig. Vann delturren och därmed hela rankingen, så det blev ändå på ett sätt ett lyckad nyårsafton. Fick dock aldrig åka till Vegas den gången då jag var 19 bast när jag vann. Detta kompenserades dock med 10 000usd insatt på pokerkontot.

 

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

Har i kronologisk ordning spelat framförallt frirullar, sit n goes, MMTs, NLHE fullring/6max, FLHE HU/6max.

 

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

I början i princip ingenting. Efter ett tag så att jag kunde unna mig att prylböga lite. När jag började plugga i Lund tjänade jag så pass att jag slapp ta studielån och sommarjobba "vanligt" jobb. Idag spelar jag de högsta FLHE-gamesen, vilket också är mitt starkaste spel, på de europeiska sidorna och klarar mig gott på det :-D. Har också nyligen startat ett eget företag och har tänkt ha pokern som en sidoinkomst tills företaget är så pass vinstgivande att det går att plocka lön från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

 

Satte in 50 dollar på Empire Poker hösten 2004. Planen var att inte sätta in mer om pengarna skulle ta slut. Jag har för mig att jag fick en liten insättningsbonus på 10 dollar, och var nere på 6-7 dollar på kontot ett tag, så det var nära. Men jag grindade limit Hold'em upp till runt 1K på kontot mot slutet av året. Jag bestämde mig då för att prova på NL hold'em-turneringar. Empire hade en daglig 50+5-turnering med 5K garanterat, som i regel hade övervärde. De fick bara ihop runt 90 spelare varje gång. Jag hade en löjlig tur ibörjan. Jag vann den första jag spelade, och en vecka senare, när jag spelade den för fjärde gången så vann jag igen. Förstapriset var 1400 båda gångerna. De vinsterna gjorde att jag hade bankrulle för att fortsätta spela den typen av turneringar.

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

 

Jag vann runt 20K under 2005, och 90K under de första 9 månaderna av 2006, mest på turneringar. Under sommaren hade jag börjat spela cash games. Hoppade direkt in på 3/6 NL 6-max, och spelade extremt aggressivt. Hade en otrolig tur i början. Tror att jag vann 24K på mina första 20K händer.

 

Det som var avgörande för mig var att jag under årets samtliga 9 månader gjorde en ganska bra vinst (totalt +90K), och att jag aldrig hade haft en downswing på så mycket som 5K. Jag fattade inte hur mycket tur jag hade haft, och trodde att jag skulle kunna börja snitta närmare 20K i månaden om jag inte hade ett jobb som tar en massa tid. Så jag slutade jobba samma vecka som UIEGA gick igenom (sjukt bra tajming).

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

 

När det gick som bäst, dvs 2007 och halva 2008, så spelade jag mest cash games, 2/4 NL 6-max i början. Flyttade upp till 3/6 efter ett tag. Spelade lite 5/10 under 2008. Nu spelar jag 1/2.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

Den första månaden som proffs gick jag -26K. Jag insåg att jag inte var så bra som jag trodde. Flyttade ner till 1/2, började kolla på instruktionsvideor, etc. Det tog ett tag, men till sist så började det gå bra igen. Snittade väl +5K i månaden då. Under 2008 hade jag några extremt bra månader. Den bästa slutade på +35K.

 

Sedan kom min andra riktigt stora downswing i karriären, mycket värre än den första. Låg minst 30K under förväntan enbart i all-ins under de två värsta månaderna, och hade nog tappat totalt 50-60K innan det stabiliserade sig. Sedan dess har jag inte tjänat någonting. Har gått jämnt upp i fyra år, trots att jag har flyttat ner några nivåer. Lite plus med rakeback.

 

I början av den perioden gjorde jag ingenting för att förbättra mitt spel. Jag tyckte att det fanns så många otroligt dåliga spelare att det inte kunde vara nödvändigt. De senaste månaderna har jag jobbat ganska hårt på det, men resultaten har inte blivit ett dugg bättre. Så karriären är nog slut nu. Om jag inte får ett bra resultat i september så kommer jag att börja söka jobb i oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

Spelade microstakes live FL holdém i centralamerika 2002 och tyckte jag var proffs som vann varannan gång. Skulle obv spela+krossa online vid hemkomst. Blev inte så.

 

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

Jobbigt på jobbet 2006 och pokerhobbyn drog in mer/timme.

Sa upp mig.

 

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

Har slutat spela nu. Sista 3 åren 90% PLO low/mid, 8% MTT, 1% NLH, 1% SnG.

 

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

Backade 10ksek min första månad online efter typ 10 stycken 1k deposits. Alla gjorde resan 1ksek-> X/XX ksek-> 0ksek. Fick ångest, tyckte 10ksek var sjukt mycket pengar att kasta bort. Svor att aldrig mer röra skiten, avinstallerade alla klienter och var spelfri i 3-4 månader.

 

Droppade det in ett mail med "vi saknar dig, här får du $25 att spela för". Spelade igen och sket i att gå upp i stakes med 200-300 bb. Då slutade gulningarna.

 

Nu eget företag istället. Mer/hårt jobb men roligare och bättre. Tiltade för mycket/ofta. Sämre personlig utveckling då också. Lathet/semidekadens.

 

Inte spelat en hand CG sen Juni förra året. Funderar på att börja hobbyspela igen men inte blivit av ännu.

 

Kan inte släppa PF dock, läser varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

Lärde mig spela poker 2005 med kompisar i ett home game (var 17). Spelade om typ 20kr och var väl runt BE i det gamet. Tog ett halvår lite drygt innan jag hittade ett nytt spel hos några andra kompisar där vi började spela lite högre, 50-70kr inköp. Klonkade ganska tidigt en turnering och fick upp intresset. Fick ett tips av en kompis att börja testa att spela lite på nätet och när jag fyllde 18 så gjorde jag min första deposit på Svenska Spel. Spelade med minbuyin på Anna borden och hade som plan att spela alla händer som var bättre än Q8 eftersom det var en bättre hand än snittet. Tror jag tappade 200kr eller något innan jag bytte över till partypoker. Gjorde minstainsättning på 10$. Satte mig ner i ett 0.02/0.05$ cash game och lyckades träffa en royal straight flush inom de fem första minuterna. Blev jävligt suspekt över att siten skulle var riggad och valde att casha ut min rulle efter den sessionen. Hade då 7$ kvar och fick betala 1$ i avgift för att casha ut. Tänkte i den stunden "aldrig mera partypoker" (party är den siten jag har gjort 80%+ av alla mina pengar på). Tog paus och sommarjobbade sen hela sommaren. Började skolan till hösten och fick upp pokerintresset igen. Började läsa lite pokerböcker och foruminlägg. Provade sen att sätta in lite mer pengar på SvS och spela 100bb inköp. Lyckades då bygga min rulle från där till ca 3000kr. Hade ganska dålig BRM för jag vet att jag tog ett skott i 500kr texastuneringen. Bubblade texasturneringen med AK vs KK när jag hade 7bb kvar (satt o övervägde fold när jag fick 3bet shove mot mig). Tröttnade ganska snabbt på svs och testade att bonushora runt på olika siter. Lyckades bygga en rulle till några hundra dollar innan jag beslöt mig för att casha ut eftersom jag tyckte det tog för mycket tid.

 

Fick nytt intresse under vårkanten 2008 och satte in lite småsummor och spela på PKR. Fixade pokertracker under denna tiden genom att "få det gratis genom att spela". Detta var nog största anledningen till att jag började vinna lite mer. Lyckades hitta att folk i FR foldade på tok för mycket mot 3bet och blev besatt av att sitta och exploatera denna luckan. Lyckades bygga upp min rulle efter ett tag till strax över 1000$ efter att ha klättrat från NL10 upp till NL25. Började sen plugga och spelade lite sporadiskt vid sidan om. Har en gammal dagbok här på forumet från den tiden. Spelade under större delen av ettan, men blev trött på det efter ett tag och cashade ut och stoppade in min rulle på börsen istället (ca 3-4$k).

 

Det var först ett år senare som jag verkligen kom igång. Min bror hade börjat spela och krossade NL200$ hu (detta var strax efter finanskrisen då dollarn stod i över 8kr). Jag tänkte typ "jag pallar inte spela ngt datorspel, poker det var ju kul men jag vill inte att det ska kosta några pengar". Satte in 10$ på stars och spelade NL10. Bustade efter fem händer och gjorde en ny 10$ insättning. Efter två dagar hade jag spelat upp rullen till 350$ och bestämde mig för att spela lite mer serriöst. Fixade rb-deal på ipoker och började grinda NL50 FR.

 

På ipoker gick det betydligt bättre. Satt och spelade superlös-explo på FR borden. Minns speciellt en kille som hade 92% fold to 3bet över ett 12k sample (egenspelade händer). Satt och 3bettade hans öppningar från alla positioner i två månader i streck innan han började med en ny taktik, minraise. Lyckades vinna 2000$ på två veckors spel i februari 09 och nu var jag såld på poker. Månaden efter gjorde jag 5$k efter att ha gått upp på NL100 FR samt provat lite NL200 också. Sommaren gick åt till att sommarjobba samt spela poker hela nätterna.

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

Spelade poker fram tills att jag var klar med trean. Hade då bestämt med brossan (som då slutade gymnasiet) att vi skulle båda ta ett sabbatsår för att spela poker/resa. Hade spelat NL400-600 FR under en lång tid och började även skotta lite NL400-600 SH under sommaren. Åkte till Melbourne och kombinerade live med onlinespel. Hade en väldigt bra höst på NL400-600 och var snabbt uppe på NL1k SH. Har alltid siktat uppåt så jag hittade snabbt in i NL2k, 3k och 5k. Tog mitt första skott på NL5k (stoploss 1 inköp) i början av 2010 och tappade snabbt ett inköp. Grindade mig upp igen på lite mer än en vecka och tog nytt skott när jag fick seat mot en stor fisk. Hade en 10k+ dag och därifrån är det. Kom till insikt med att NL5k var lite högt, men passade på när det fanns värde på 2k och 3k. Har lyckats bygga bankrulle och hålla mig kvar sen dess. Tog ett till sabbatsår men ska börja skolan nu till hösten (bara på halvtid). Framtiden är oviss och jag har ingen aning om var jag befinner mig om ett par år.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

Cash Games 3/6-25/50 online, 10/20-50/100 live.

Spelar liveturrar ibland, men har aldrig vunnit något.

 

Hur mycket tjänade du när du började?

3$k i månaden från och med februari 09 (när jag började spela seriöst)

Hur mycket tjänar du idag i snitt?

Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roliga att det är folk som tar sig tid och svarar :) kul läsning :-)

 

+1

 

 

 

Hur började du?

 

Vann en 14-manna liveturre på KTH med 100 kr buyin efter att ha sett lite wpt på tv och skyfflat in pengarna varje gång jag hade en bra hand. Hittade en kåk mot flush för att vinna HUn mot en kille som "levde på poker". Började spela en del på fritiden och sprang miltal över EV i början innan jag gulade den första insättningen på svs, 200 kr. Satte in 200 kr till och spelade i perioder till och från några år framöver. Var alldeles för dålig för att vinna regelbundet, men samlade ihop till några månader i Asien och lite extra cash då och då, på svenska spels HU-bord.

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

 

Spelade som en hobby rätt så länge. Sprang in i Opteron på krogen. Insåg efter lite coaching att jag gått runt i några år och tänkt att de som verkligen var bra på poker hade någon magisk kvalitet som jag saknade. I takt som jag ökade i nivåer så blev jag alltid förvånad över hur dålig koll många av "legenderna" på de olika stejksen hade.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

 

Cash game.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

När jag bestämde mig för att säga upp mig så hade jag typ 50k kr i rulle och i snitt 500 kr/h, ingenting jag rekommenderar. Tog skott på högre och högre nivåer och sprang riktigt fint i slutet av 2011/början av 2012. Inte spelat mycket sen maj och backat en hel del. Tänkte spela poker i höst också, men sen vette fan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

Första gången var det några vänner som introducerade det för mig när jag var runt 16. Berättade för far min som levde på poker varpå vi började kolla WPT avsnitt tillsammans, han hjälpte mig med tänket och introducerade mig både för livespel i sthlm (trots att jag var för ung egentligen) och onlinespel. Väldigt fint, blir nostalgisk när jag tänker på det (=

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

 

Gick väl såpass bra och det passade mitt slöa jag så väl antar jag. Måste turat rätt rejält ett tag iaf för bra var (är) jag inte. Men jag även om det var min enda inkomst (bortsett från familjegrejer och någon månad på ett lager som tjänst till en vän) så spelade jag inte så mycket och drog inte heller in tillräckligt heller, vettefan vart jag fick pengar ifrån men jag har alltid haft tur på den biten iaf.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

 

Var ju en sng grinder utan dess like egentligen förut, men numer är det bumhunting cg hu, nl100 till nl600 när det vill sig väl. Vill sig inte väl just i augusti är jag rädd

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

Rushade på bra där i början, min rekordmånad i gymnasiet på sngs och lågt cg var väl runt 250. Men spelade så pass sällan att snittet måste varit rätt lågt ändå. Numer är det jävligt oklart, har känts bra en längre period iaf men snittet vet jag inte om jag vill uppskatta ändå. Obekväm med det där generellt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du? Kommer ihåg en session där jag torskat hela turre-vinsten på cg, smyger ner och snor farsans VISA och sätter in 5000SEK. Torskar detta mot gulkines eller Sao eller någit i den stilen på Expekt. Depositar ännu mer samtidigt som jag är jättetiltad.. Jag berättar för honom att jag spelat bort mina egna samt en del av min farsas pengar. Han säger till mig att gå all in i nästa hand när han höjer till 499 när jag sitter med 500 dollar och att han ska folda. Ung och naiv som var gick man på detta och han synar givetvis med AA och jag torskar det sista.

 

vilken lam jävel. blev förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

Började 2006. Tänkte då pokerboomen började vid 2003 att det där ska jag aldrig börja med. Vill inte hamna i något pokerträsk, riskera att bli beroende ville jag inte!

Men våren 2006 blev det ändeså att jag satte in 100-200kr på bet365.

Förlorade säkert det rätt så snabbt, satte väl in någon mer 100-lapp. Efter jag vunnit någon 100-lapp så slutade jag och tog ut pengarna.

Vid nästa speltillfälle var det samma procedur, in och ut med pengar. Dock var det nog mer - än +.

Började hänga på forum, fick tips om att man kunde bonusjaga. Så började med det, NL-FR. Förde statestik på mina bonusar och vinsten på cashen.

Vet att jag provade FL, men blev så trött när folk bara synade ner och vann när man själv hade AA ;) Så tröttnade rätt fort på FL.

Köpte Dan Glimmes pokerbok, samtidigt som jag fortsatte hänga på forum. Vilket gjorde att jag började få lite mer koll på händers värde.

 

Kommer aldrig glömma för väldigt många år sen då jag vann en 100krs turre på svs. Vann 8k! Var en riktig fet vinst, när man spelade runt på 1-2 kr vanligtvis och vann / förlorade 100-lappar.

 

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

Poker var mitt efter jobbet syssla, de där extra tusenlapparna i månaden. Roligt att bygga upp ett kapital. Sällan tagit ut och "bränt" pengarna jag tjänat.

våren 2009 sa jag till min chef att jag ville ta tjänsteledigt ett halvår för att spela poker. Han skrattade väl lite när jag sa det, men han förstod snabbt allvaret i det hela och givetvis var det inga problem att ta ledigt. Så hösten 2009 började jag köra. Svenska spel där jag nötte 2,5-5 kr. Snittade väl runt 25k kr. Inga mega summor, men var härligt att göra något annat än sitt vanliga jobb och ta dagen exakt som man vill.

Gick sedan upp till att köra 5-10 och höll mig där. Aldrig tagit så mycket skott eller tabelselectat faktiskt.

Utan först den senaste tiden som jag började köra alla nivåer på svs (upp till 25-50). Gått rätt så bra!

Men perioden efter min tjänsteledighet (slutade våren 2010) tills idag så var jag rätt så trött på poker. Spelade bara när jag kände för det, kul när det gick bra. Fick jag några tråkiga backsessioner så spelade jag kanske inte på några veckor, eller på en hel månad! Blev rätt trött på nöta poker efter mitt halvår som poker"proffs".

Otroligt skönt att bara lägga det på is, och så var det i 1-2 år nästan.

 

Men pga detta så blev det att jag började spela mer aggresivt, 3-betta mer osv, körde en liten roligare spelstil. Detta har nog dels gjort att jag utvecklat mig, samt blivit bättre på poker.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

CG. Där det finns aktivitet, men minst 5-10 och max 25-50 kr.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

Som sagt lite bonusjagade i början så var väl 100-1000 kr i månaden. Nu den här månaden ser det ut som en rekordmånad om inget konstigt skulle hände de sista dagarna. Men det innebär 80 000 kr.

Snitt nu för tiden är svårt att säga då jag spelat i perioder de senaste 2 åren.

Inte alls den volymen eller höga nivåerna så en riktig chansning. Men kanske 4k-8k kr i mån(???).

 

 

Skulle varit intressant om man hade börjat de här åren tidigare än man gjort. Sett vart man varit idag! De nivåerna man spelar på + att man faktiskt är en plussande spelare.

Hade varit kul att faktiskt haft den kunskapen man har nu fast för x antal år sedan då spelarna generellt varit mycket sämre, mer fisk!

 

Och jises vad jag har rakeat på svs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du?

 

Tror det var runt boomen 2003. Lirade playmoney på pacific poker med brorsan och grindade loss och levde livet. Körde en freeroll på bet365 med 15k runners och klonka 2a plats för kanske 600$. Trodde man va kung och började lira 50$ turbo sngs och vänta på premiums och instashova pre. Regsen gjorde vistelsen kortvarig och så var man tillbaka på noll igen. Började spela på pstars och grinda låga cashgames och sedan var det bara uppåt sen dess.

 

Hur kom det sig att du började leva på poker?

 

När jag insåg hur mycket passion jag hade för spelet och hur mycket tomtar det fanns.

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?)

 

Förut var det uteslutande NL CG 6-max och HU. Stakes mellan NL100 och NL2000 på shorthanded och HU mest NL1000 ända upp till 50-100.

 

Nuförtiden är det MTTs som gäller då studierna tar mycket tid av en. Mid-High.

 

Lirat lite live tagit några cashar i wsop men ingenting jag tar speciellt seriöst.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt?

 

Från början tjänade man inte spec bra men från och med 2007 har pengarna rullat in.

 

I år +170$k usd på mtts tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började du? 2005

 

Hur kom det sig att du började leva på poker? Ville ha råd att resa

 

På vilket format inriktar du dig? (CG, SNG, MTT... vilka stakes?) Cash game, började med FL, sedan över till NL. Från FL $0.5/1 till 30/60 sedan NL25->NL5000 gick min resa.

 

Hur mycket tjänade du när du började och hur mycket tjänar du idag i snitt? Första månaden slutade +$700. Svårt att prata om snitt i en så föränderlig bransch som poker. Har slutat spela nu, mitt "snitt" föll rätt snabbt efter black friday, det var väldigt högt runt 2008.

När jag började 2005 var det lätt att bli rik på poker, idag är det svårt. Är du inte extremt driven eller väldigt talangfull så skippa proffstankarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...