Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

In Real ....Coconut?

 

Då menar du nog IRL haha, "In Real Life" ;)

 

Måste ju vara årets inlägg på PF :)

 

:heart:

 

Hehe, jag är verkligen hopplös på de där förkortningarna. Hade inte ens tänkt något mer kring det om inte en vänlig spelare på borden uppmärksammat mig om min misstolkning. Litade bara blint på vad som skrivits tidigare i dagboken och gick på det. Hoppas på förståelse för min handikappade användning av internetbaserade låneord. :)

 

Tackar för er uppmärksamhet och för att ni skriver. (hjärta) [hjärta] (heart) [heart] :hjärta:

 

Någon som vet vilken "kod" man ska skriva för att få till ett hjärta? Antar att det är samma som någon hjälpsam tipsade om kring handhistorik, men vet inte exakt vad. Har testat med parenteser, kolon och hakar men inget funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, wp! :-) Du borde nicka till Level365 istället hehe

Hej igen RoyleAxe. Tack för din kommentar. Om jag ska vara ärlig förstår jag den inte alls men är som tidigare skrivits oerhört trög när det gäller internetslang.

Hej Markus800, tack för att du skriver. Detta är inte Harry Potter, personerna i bilderna lever inte.

 

Med kärlek från Ove :heart:

Hej Ove och tack för påpekandet. Har väl inte hängt med i animationsvärldens utveckling men för mig såg han då verklig ut även IRL eller vad man nu ska säga.

hahaha +1! :D .. Älskar den här dagboken! Så sjukt klockren, allt levlande och alla klockrena handhistoriker. Sjukt outstanding på båda fronterna

Hej gorillai. Vad glad jag blir när du tycker mycket om dagboken. Var ett tag sen jag postade någon HH, men blir förhoppningsvis läge för det snart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar bara vara en så fantastisk människa. Lova att höra av dig om du närmar dig Skåne så ska jag bjuda både på kaffe och kaka!!

Önskar dig förresten all run good vid borden

 

Hej Anteee. Vilken alldeles fantastiskt fin sak att skriva. Är förtjust i kaffe och kaka men har tyvärr väldigt sällan vägarna förbi Skåne. Har bara flugit över det med flygplan några gånger. En all run good skulle då sannerligen behövas just nu, det ska gudarna veta.

 

Tror kvällen kommer bjuda på lite lir. Känns som att min preflopfactor och VPIP kommer vara högre än någonsin när spelsuget är så här högt. Snickarbyxor på med andra ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade i soffan igår så blev inget lir. Om inte förr så blir det då mastodontpass till helgen. Enda göromålet är att för första gången i mitt liv kakla en vägg i köket, sen blir det att bara köra. Apropå kakel, köpte ett nybörjarset där det fanns ett snöre. Det ska naturligtvis bindas fast någonstans, men var gör man det?

 

Ett pokerforum är måhända inte det mest naturliga valet för hantverkarfrågor men jag har som tidigare nämnts imponerats av allmänbildningen hos alla skribenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå kakel, köpte ett nybörjarset där det fanns ett snöre. Det ska naturligtvis bindas fast någonstans, men var gör man det?

 

Du lägger snöret ovanför kaklet och sen lägger man bara nästa lager ovanför och så dit med snöret på nästa rad. Man drar snöret fram och tillbaka rad för rad.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Markus. Tack för din fina dagbok , jag är inte allmänbildad men jag undrar, hur ofta tittar du på pippi långstrump?

Hej Scaniac. Tack för tacket och frågan. Numera är det i princip aldrig men vem kan inte bli sådär varm av att tänka på barndomen och godtycklig Astrid Lindgren-karaktär?

 

Mina favoriter fanns ofta i filmernas biroller. Alfred, Jocke med kniven, Skalle-Per, skomakarn i Bullerbyn och Blodsvente för att bara nämna några. Allt ackompanjerat av magisk musik. Någon som sätter namnet på den huvudsakliga kompositören bakom Astrid-filmerna utan att använda Altavista?

Du lägger snöret ovanför kaklet och sen lägger man bara nästa lager ovanför och så dit med snöret på nästa rad. Man drar snöret fram och tillbaka rad för rad.

 

Lycka till!

 

 

Lycka till, var noggrann och glöm inte mjukfoga mot bänkskivan och diskbänk om du kaklar den ytan.

Snyggt som fasen! Uppskattade filmen extra mycket.

 

Ett par frågor:

 

Mjukfogar man mot bänken innan man börjar med kaklet?

 

Är det någon skillnad om man använder lim i stället för sån där

blandbar smet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Scaniac. Tack för tacket och frågan. Numera är det i princip aldrig men vem kan inte bli sådär varm av att tänka på barndomen och godtycklig Astrid Lindgren-karaktär?

 

Mina favoriter fanns ofta i filmernas biroller. Alfred, Jocke med kniven, Skalle-Per, skomakarn i Bullerbyn och Blodsvente för att bara nämna några. Allt ackompanjerat av magisk musik. Någon som sätter namnet på den huvudsakliga kompositören bakom Astrid-filmerna utan att använda Altavista?

 

 

 

Snyggt som fasen! Uppskattade filmen extra mycket.

 

Ett par frågor:

 

Mjukfogar man mot bänken innan man börjar med kaklet?

 

Är det någon skillnad om man använder lim i stället för sån där

blandbar smet?

 

Nej du mjukfogar sist, annars blir det lurigt att vara säker på hur tätt det blir.

 

Nu vet inte jag riktigt vad du pratar om för något lim, men jag har sett (inte utfört, eftersom jag är komplett oduglig) en del plattsättning och aldrig någonsin sett någon använda annat än fix.

Se till att ha en bra tandspackel att dra fixen med bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du mjukfogar sist, annars blir det lurigt att vara säker på hur tätt det blir.

 

Nu vet inte jag riktigt vad du pratar om för något lim, men jag har sett (inte utfört, eftersom jag är komplett oduglig) en del plattsättning och aldrig någonsin sett någon använda annat än fix.

Se till att ha en bra tandspackel att dra fixen med bara.

 

Ok, tack Basselito!

 

Bakgrunden till limmet- är att jag fick det tipset av kundmottagaren i min lokala byggarbetarbutik. Eftersom jag är talanglös vad gäller allt sånt siktar jag varje gång på att om möjligt göra mig ännu dummare än vad jag är. Det är en utmaning, tro mig. Så gjorde jag också denna gång och hans ihopplockade lösning innehöll alltså kakellim och inte fix. Tänker mig att det borde ha samma effekt men kanske är lite enklare att hantera för mig som är nybörjare. Fix ska ju blandas och väntas in om man tittar på filmen.

 

Känner nu spontant att fix hade varit mer representativt att köpa för min pokerspelstil där ju standard är att dansa preflop med något konstigt och obekvämt för att sedan inte veta hur jag tar mig vidare. Kanske är en MIT i byggvärlden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack Basselito!

 

Bakgrunden till limmet- är att jag fick det tipset av kundmottagaren i min lokala byggarbetarbutik. Eftersom jag är talanglös vad gäller allt sånt siktar jag varje gång på att om möjligt göra mig ännu dummare än vad jag är. Det är en utmaning, tro mig. Så gjorde jag också denna gång och hans ihopplockade lösning innehöll alltså kakellim och inte fix. Tänker mig att det borde ha samma effekt men kanske är lite enklare att hantera för mig som är nybörjare. Fix ska ju blandas och väntas in om man tittar på filmen.

 

Känner nu spontant att fix hade varit mer representativt att köpa för min pokerspelstil där ju standard är att dansa preflop med något konstigt och obekvämt för att sedan inte veta hur jag tar mig vidare. Kanske är en MIT i byggvärlden :)

 

Haha säg inte det, kanske kakellim är nöten när man inte har profession plattsättning!

I vilket fall tycker jag att hela pärsen bör dokumentas för omvärlden! Kan bli kul osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrapat ihop 1700 händer idag. Efter ca 600 ångrade jag att det inte blev spacklingsdokumentär istället men det blev roligare mot slutet. Har bara spelat 2/4 eftersom det saknas kulor för nåt mer.

 

Vad sägs om riverspel här mot en reguljär spelare som verkar spela tight preflop och ganska ärligt efter

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,268)

BB ($1,201)

UTG ($967)

CO ($654)

BTN ($838)

 

Dealt to Hero J:spade: T:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $12, BB calls $8

 

FLOP ($24) 5:club: J:diamond: 2:diamond:

 

Hero bets $18, BB raises to $63, Hero calls $45

 

TURN ($150) 5:club: J:diamond: 2:diamond: T:heart:

 

Hero checks, BB bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($375) 5:club: J:diamond: 2:diamond: T:heart: Q:club:

 

Hero checks, BB betting 244

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrapat ihop 1700 händer idag. Efter ca 600 ångrade jag att det inte blev spacklingsdokumentär istället men det blev roligare mot slutet. Har bara spelat 2/4 eftersom det saknas kulor för nåt mer.

 

Vad sägs om riverspel här mot en reguljär spelare som verkar spela tight preflop och ganska ärligt efter

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,268)

BB ($1,201)

UTG ($967)

CO ($654)

BTN ($838)

 

Dealt to Hero J:spade: T:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $12, BB calls $8

 

FLOP ($24) 5:club: J:diamond: 2:diamond:

 

Hero bets $18, BB raises to $63, Hero calls $45

 

TURN ($150) 5:club: J:diamond: 2:diamond: T:heart:

 

Hero checks, BB bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($375) 5:club: J:diamond: 2:diamond: T:heart: Q:club:

 

Hero checks, BB betting 244

 

Syn, bustat färgdrag. MEN så har jag sällan varit en vinnande pokerspelare heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...