Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Tryffelolja slår muskot i potatismos!

Hej igen hubbahubba och tack för tipset. Tryffelolja har ännu aldrig funnits i mitt kök, men nu finns anledning till att handla :)

Ah najs! :mrgreen:

 

United-Arsenal var helt sjuka matcher på den tiden, det har du allt rätt i. Jag tycker prestigen blivit nästan lika hög redan nu mot City men jag kan fortfarande inte se dem som en rättmätig konkurrent med det tillvägagångssätt dem tagit sig till toppen igenom. Lite samma med Chelsea. Med Arsenal var det nog ändå en slags hatkärlek om jag tänker efter medan det enbart är förakt mot City och Chelsea.

 

Helt underbart att United är med i Shieldmatchen igen iaf, på söndag drar det igång! :heart:

 

Måste verkligen reka dig att skaffa konto på viaplay.se för övrigt, 250 spänn i månaden utan bindningstid och både premier league och champions league ingår. Bra bildkvalitet och riktigt stabilt. Dessutom finns matcherna kvar i 4 timmar efteråt vilket är riktigt najs! Redan på söndag krockar mina favoritlag HIF och United men då kan jag se ena matchen live och andra direkt efter, heeeeeeelt magiskt :mrgreen:

Hej igen Metaddict. Jag tycker att de genuina kulturbärarna som faktiskt fanns Arsenal saknas i City samtidigt som även United hade några fler karismatiska spelare. Skulle ju hellre ha Kompany i bakhasorna än Martin Keown exempelvis. United-Arsenal-matcherna andades brittisk fotboll med all desperation samtidigt som den fullkomligt briljanta kvaliteten aldrig försvann.

 

Engelsmännen är dock väldigt duktiga på att piska upp stämningen kring dylika matcher så United-City kanske kommer dit en dag. Vi får hoppas det!

 

Viaplay låter onekligen bra, i synnerhet att kunna kolla matcherna i efterhand om det inte passar exakt i tid. Stort tack för tipset!

Men wtf. Får de sända alla matcher denna säsong??!! Sa upp det för någon vecka sedan(betalade då 199kr) pga att jag läste att de bara får sända en matchjävel på lördagar eller hur fan det var.

 

Vilken live? :x

 

Tror det rör sig om en 2-4 matcher/omgång iaf denna säsong ut.

Hej papiPope, hans_, och pumans. Välkommen till min dagbok. Vi får hoppas att någon som läser kan reda ut förutsättningarna. Jag har ingen aning men vill gärna veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf. Får de sända alla matcher denna säsong??!! Sa upp det för någon vecka sedan(betalade då 199kr) pga att jag läste att de bara får sända en matchjävel på lördagar eller hur fan det var.

 

 

Ändringen som FA har gjort är att det bara får visas en match live 16.00 på lördagar. Detta gäller inte bara Viaplay utan i hela Europa då det är FA som har bestämt att det ska vara så. Jag tror att man kan se dom andra matcherna typ direkt efter dom är färdigspelade.

 

Så jag sitter kvar med mitt 199kr abonnemang.

 

 

 

Edit:

1a omgången som visas live.

 

Lördag:

13.45 Liverpool - Stoke

16.00 En match som inte ännu är bestämd. Men antar det blir Arsenal - AV

18.30 Swansea - Man U

 

Söndag:

14.30 Crystal P - Tottenham

17.00 Chelsea - Hull

 

Måndag:

21.00 Man C - Newcastle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf. Får de sända alla matcher denna säsong??!! Sa upp det för någon vecka sedan(betalade då 199kr) pga att jag läste att de bara får sända en matchjävel på lördagar eller hur fan det var.

 

Blev aldrig klar över exakt hur det där låg till men som Unitedfan gissar jag att det spelar mig i princip noll roll ;) Men det är ju asbra om det är som någon klargjorde nu, att man ändå ska kunna se matcherna som inte får sändas live i efterhand.

 

Vilken live? :x

 

Haha inte bestämt mig än! Försöker utröna var spoilerrisken är minst :) Norrköping smäller ju inte såååå jättehögt heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryffel slår väl det mesta smakmässigt och det är underbart i potatismos, men tillsammans med ungsgratinerad falukorv passar sig antagligen muskoten bättre?

Hej igen bigdwarf och tack för att du skriver. Verkar onekligen som att tryffelolja är ett måste att testa. Har verkligen ingen aning om smaken, men låter väldigt intressant!

Ändringen som FA har gjort är att det bara får visas en match live 16.00 på lördagar. Detta gäller inte bara Viaplay utan i hela Europa då det är FA som har bestämt att det ska vara så. Jag tror att man kan se dom andra matcherna typ direkt efter dom är färdigspelade.

 

Så jag sitter kvar med mitt 199kr abonnemang.

 

 

 

Edit:

1a omgången som visas live.

 

Lördag:

13.45 Liverpool - Stoke

16.00 En match som inte ännu är bestämd. Men antar det blir Arsenal - AV

18.30 Swansea - Man U

 

Söndag:

14.30 Crystal P - Tottenham

17.00 Chelsea - Hull

 

Måndag:

21.00 Man C - Newcastle

 

Hej Mira 1763515 och välkommen till min dagbok. Stort tack för tydliggörandet! Verkar ändå finnas möjlighet att se de flesta betydande matcherna så 199 för det känns minst sagt bra!

 

 

 

 

 

 

Blev aldrig klar över exakt hur det där låg till men som Unitedfan gissar jag att det spelar mig i princip noll roll ;) Men det är ju asbra om det är som någon klargjorde nu, att man ändå ska kunna se matcherna som inte får sändas live i efterhand.

 

 

 

Haha inte bestämt mig än! Försöker utröna var spoilerrisken är minst :) Norrköping smäller ju inte såååå jättehögt heller ;)

 

Hej igen Metaddict. En intressant tanke som slog mig nu, vad händer om United och Helsingborg möts? ;)

 

Vilka är dina favoriter från respektive lag genom moderna tider?

 

---

 

Kan bli spel ikväll om det inte blir en kväll i multipla ölens tecken :) Är grymt spelsugen, så om det inte blir ikväll blir det imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Metaddict. En intressant tanke som slog mig nu, vad händer om United och Helsingborg möts? ;)

 

Vilka är dina favoriter från respektive lag genom moderna tider?

 

Möjligheten fanns 2000 när HIF (WOOP WOOP) var i Champions League efter att ha slagit ut INTER (woop woop) i slutkvalet men lottningen gick inte rätt väg. Vi mötte Rosenborg, Bayern München och PSG och tog faktiskt hela fem poäng. Riktigt imponerande om jag får säga det :mrgreen:

 

Svårt att inte nämna det laget som ett av dem bästa svenska lagen på senare tid. Och omöjligt att inte nämna Alvaro Santos som var helt jävla omöjligt bra på den tiden, vi spelade nästan 9-0-1 i CL då och förlitade oss på att han skulle göra jobbet ;) Åtminstone hålla i bollen så några andra lagmedlemmar hann upp.

 

Sen tyckte jag inte HIFs prestation senaste guldåret 2011 fick nog med beröm. Det var många egna produkter i det laget, det var en riktigt vass fotboll som spelades och dessutom försvann dem bästa spelarna om och om igen. Att då slå rekord i överlägsenhet i allsvenskan tycker jag är helt otroligt!

 

Med United är självklart 99/00-laget omöjligt att inte nämna :) Men det var inte lika lätt att se varje match på den tiden så jag hade inte riktigt samma relation till spelarna och laget som jag fått på senare år.

 

07-08 måste jag nog säga att jag är svagast för. Rooney och Ronaldo (innan det visade sig att Rooney verkar vara en riktigt vidrig liten f*tta) var husgudar och Berbatov var fan inte dålig han heller :mrgreen: Vilken underhållare!

Rio och Vidic kan mycket väl ha varit världens bästa mittbackspar någonsin när båda peakade och höll sig skadefria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligheten fanns 2000 när HIF (WOOP WOOP) var i Champions League efter att ha slagit ut INTER (woop woop) i slutkvalet men lottningen gick inte rätt väg. Vi mötte Rosenborg, Bayern München och PSG och tog faktiskt hela fem poäng. Riktigt imponerande om jag får säga det :mrgreen:

 

Svårt att inte nämna det laget som ett av dem bästa svenska lagen på senare tid. Och omöjligt att inte nämna Alvaro Santos som var helt jävla omöjligt bra på den tiden, vi spelade nästan 9-0-1 i CL då och förlitade oss på att han skulle göra jobbet ;) Åtminstone hålla i bollen så några andra lagmedlemmar hann upp.

 

Sen tyckte jag inte HIFs prestation senaste guldåret 2011 fick nog med beröm. Det var många egna produkter i det laget, det var en riktigt vass fotboll som spelades och dessutom försvann dem bästa spelarna om och om igen. Att då slå rekord i överlägsenhet i allsvenskan tycker jag är helt otroligt!

 

Med United är självklart 99/00-laget omöjligt att inte nämna :) Men det var inte lika lätt att se varje match på den tiden så jag hade inte riktigt samma relation till spelarna och laget som jag fått på senare år.

 

07-08 måste jag nog säga att jag är svagast för. Rooney och Ronaldo (innan det visade sig att Rooney verkar vara en riktigt vidrig liten f*tta) var husgudar och Berbatov var fan inte dålig han heller :mrgreen: Vilken underhållare!

Rio och Vidic kan mycket väl ha varit världens bästa mittbackspar någonsin när båda peakade och höll sig skadefria.

Hej igen Metaddict. Vilka härliga United-minnen. Vidic är ju bara för underbar. Yorke och Cole lär ju också vara bland de anfallspar som haft bäst kemi i modern tid. Individuellt ganska begränsade men grymma tillsammans. Frågan är dock om inte Paul Scholes är den allra största för mig, endast i konkurens med nämnde Keane.

 

Helsingborg har jag inte så himla god koll på, men Santos var fantastisk under ett par år. Har för mig att han skadade knät och sedan inte kom tillbaka ordentligt efter det.

Skottar du inatt eller?

 

Hej Dr_Anonymous och välkommen till min dagbok. Det är korrekt, jag valde att spela lite 25/50 igår eftersom jag blev tvärsugen. Gick ordentligt dåligt från början och var väldigt kortkall men en viktig utdragning satte mig på en bra avslutningskurs. Några händer från gårdagen.

 

Utdragningen

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

Hero ($4,875)

BB ($20,376)

CO ($8,859)

BTN ($15,825)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:heart:

 

CO raises to $143, fold, Hero raises to $487, fold, CO raises to $1,231, Hero raises to $2,125, CO raises to $8,859 (AI), Hero calls $2,750 (AI)

 

FLOP ($9,800) 5:diamond: 9:heart: K:club:

 

TURN ($9,800) 5:diamond: 9:heart: K:club: 8:heart:

 

RIVER ($9,800) 5:diamond: 9:heart: K:club: 8:heart: 3:club:

 

Hero shows K:diamond: K:heart:

(Pre 18%, Flop 91.4%, Turn 95.5%)

 

CO shows A:heart: A:diamond:

(Pre 82%, Flop 8.6%, Turn 4.5%)

 

Hero wins $9,785

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($3,201)

Hero ($7,578)

UTG ($22,554)

CO ($8,400)

BTN ($10,465)

 

Dealt to Hero J:club: J:spade:

 

fold, CO raises to $143, fold, SB calls $118, Hero raises to $687, CO raises to $1,631, fold, Hero raises to $3,175, CO raises to $8,400 (AI), Hero calls $4,403 (AI)

 

FLOP ($15,301) 8:diamond: 4:club: 3:club:

 

TURN ($15,301) 8:diamond: 4:club: 3:club: 4:heart:

 

RIVER ($15,301) 8:diamond: 4:club: 3:club: 4:heart: Q:diamond:

 

CO shows K:heart: K:diamond:

(Pre 81%, Flop 87.2%, Turn 95.5%)

 

Hero shows J:club: J:spade:

(Pre 19%, Flop 12.8%, Turn 4.5%)

 

CO wins $15,286

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($21,333)

BB ($6,078)

UTG ($5,571)

CO ($14,779)

Hero ($2,586)

 

Dealt to Hero 9:spade: T:spade:

 

fold, CO raises to $143, Hero calls $143, fold, fold

 

FLOP ($362) 8:spade: K:club: 6:diamond:

 

CO checks, Hero bets $200, CO calls $200

 

TURN ($762) 8:spade: K:club: 6:diamond: J:spade:

 

CO checks, Hero bets $500, CO calls $500

 

RIVER ($1,762) 8:spade: K:club: 6:diamond: J:spade: J:heart:

 

CO checks, Hero bets $1,743 (AI), CO calls $1,743

 

CO shows Q:spade: Q:heart:

(Pre 81%, Flop 77.7%, Turn 70.5%)

 

Hero shows 9:spade: T:spade:

(Pre 19%, Flop 22.3%, Turn 29.5%)

 

CO wins $5,233

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $20(BB) Replayer

Hero ($2,125)

BB ($2,575)

UTG ($2,619)

CO ($3,121)

BTN ($2,958)

 

Dealt to Hero 4:club: A:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $45, Hero raises to $170, fold, BTN raises to $475, Hero raises to $2,125 (AI), fold

 

Hero shows 4:club: A:heart:

 

Hero wins $970

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($696)

Hero ($4,795)

CO ($1,172)

BTN ($2,288)

 

Dealt to Hero 8:spade: 7:spade:

 

fold, BTN raises to $20, SB calls $15, Hero raises to $100, BTN calls $80, SB calls $80

 

FLOP ($300) 3:spade: A:club: 2:spade:

 

SB checks, Hero bets $170, BTN calls $170, SB folds

 

TURN ($640) 3:spade: A:club: 2:spade: 6:diamond:

 

Hero bets $440, BTN calls $440

 

RIVER ($1,520) 3:spade: A:club: 2:spade: 6:diamond: T:heart:

 

Hero bets $4,085 (AI), BTN calls $1,578 (AI)

 

BTN shows K:spade: A:heart:

(Pre 59%, Flop 69.1%, Turn 81.8%)

 

Hero shows 8:spade: 7:spade:

(Pre 41%, Flop 30.9%, Turn 18.2%)

 

BTN wins $4,662

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,153)

BB ($1,528)

CO ($2,042)

BTN ($383)

 

Dealt to Hero T:club: K:club:

 

CO raises to $35, fold, Hero raises to $120, fold, CO calls $85

 

FLOP ($250) A:club: J:spade: 3:spade:

 

Hero bets $160, CO calls $160

 

TURN ($570) A:club: J:spade: 3:spade: J:heart:

 

Hero bets $427, CO calls $427

 

RIVER ($1,425) A:club: J:spade: 3:spade: J:heart: 7:heart:

 

Hero bets $1,445 (AI), CO calls $1,335 (AI)

 

Hero shows T:club: K:club:

(Pre 41%, Flop 18.2%, Turn 0.0%)

 

CO shows A:spade: J:diamond:

(Pre 59%, Flop 81.8%, Turn 100.0%)

 

CO wins $4,080

 

---

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($3,655)

BB ($1,085)

Hero ($2,272)

CO ($2,410)

BTN ($2,792)

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

Hero raises to $28.75, fold, fold, SB raises to $96.25, fold, Hero raises to $243, SB calls $147

 

FLOP ($497) K:club: J:diamond: 7:spade:

 

SB bets $248, Hero calls $248

 

TURN ($995) K:club: J:diamond: 7:spade: 9:diamond:

 

SB bets $497, Hero calls $497

 

RIVER ($1,990) K:club: J:diamond: 7:spade: 9:diamond: 8:heart:

 

SB bets $995, Hero calls $995

 

Hero shows A:club: A:spade:

(Pre 81%, Flop 88.4%, Turn 77.3%)

 

SB shows T:club: T:heart:

(Pre 19%, Flop 11.6%, Turn 22.7%)

 

SB wins $3,965

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Metaddict. Vilka härliga United-minnen. Vidic är ju bara för underbar. Yorke och Cole lär ju också vara bland de anfallspar som haft bäst kemi i modern tid. Individuellt ganska begränsade men grymma tillsammans. Frågan är dock om inte Paul Scholes är den allra största för mig, endast i konkurens med nämnde Keane.

 

Helsingborg har jag inte så himla god koll på, men Santos var fantastisk under ett par år. Har för mig att han skadade knät och sedan inte kom tillbaka ordentligt efter det.

 

Kan stryka under om Scholes! Är nog min största favorit någonsin. Tycker det känns jobbigt nu när både han och Ferguson är borta :cry: Plus att Rooney varit lite av en idol för mig och hans beteende svider verkligen med, oavsett om han stannar eller ej så kommer det aldrig bli samma sak igen. Trist :evil:

 

Hade iaf turen att få se Scholes drämma in en volley från en bit utanför straffområdet vid mitt enda besök på Old Trafford :heart:

 

Ja precis Santos var knäskadad ett tag. Vet inte om det var det som "förstörde" men jag tyckte verkligen han borde ha varit bra nog för att kunna göra stora avtryck även i en högre liga men det tog aldrig fart i Frankrike tyvärr.

 

Hyfsat mycket kärlek kommer han alltid få från Helsingborg iaf :mrgreen:

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte JJ-handen lite väl kall? :-P ... Nu spelar jag inte 25/50, men man har ju aldrig bättre än en flipp där? Vill man få in JJ så finns det väl bättre spots än SB vs CO när ni är semidjupa. Kanske inte är något fel på högre nivåer, har inte någon aning som sagt. Men ser kallt ut ifrån en microgrinders perspektiv :D Annars får du gärna förklara handen om du vill. Kanske missar dynamik etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte JJ-handen lite väl kall? :-P ... Nu spelar jag inte 25/50, men man har ju aldrig bättre än en flipp där? Vill man få in JJ så finns det väl bättre spots än SB vs CO när ni är semidjupa. Kanske inte är något fel på högre nivåer, har inte någon aning som sagt. Men ser kallt ut ifrån en microgrinders perspektiv :D Annars får du gärna förklara handen om du vill. Kanske missar dynamik etc.

 

Markus spelar stört LAG, han kommer få action av en jävla massa händer :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan stryka under om Scholes! Är nog min största favorit någonsin. Tycker det känns jobbigt nu när både han och Ferguson är borta :cry: Plus att Rooney varit lite av en idol för mig och hans beteende svider verkligen med, oavsett om han stannar eller ej så kommer det aldrig bli samma sak igen. Trist :evil:

 

Hade iaf turen att få se Scholes drämma in en volley från en bit utanför straffområdet vid mitt enda besök på Old Trafford :heart:

 

Ja precis Santos var knäskadad ett tag. Vet inte om det var det som "förstörde" men jag tyckte verkligen han borde ha varit bra nog för att kunna göra stora avtryck även i en högre liga men det tog aldrig fart i Frankrike tyvärr.

 

Hyfsat mycket kärlek kommer han alltid få från Helsingborg iaf :mrgreen:

 

 

 

 

 

Jag kan inte ens se det första Santosklippet utan att bli rörd, älska fotboll! :mrgreen:

 

 

BONUSKLIPP *spam spam spam* hehe. Fantastiskt :heart: Minnen för livet :)

 

 

 

Underbart att se din lidelse Metaddict. Är verkligen något vackert med idrott när det engagerar så till den milda grad att blotta videoklipp framkallar rysningar. Tack!

 

Är inte JJ-handen lite väl kall? :-P ... Nu spelar jag inte 25/50, men man har ju aldrig bättre än en flipp där? Vill man få in JJ så finns det väl bättre spots än SB vs CO när ni är semidjupa. Kanske inte är något fel på högre nivåer, har inte någon aning som sagt. Men ser kallt ut ifrån en microgrinders perspektiv :D Annars får du gärna förklara handen om du vill. Kanske missar dynamik etc.

Hej igen gorillai. Tack för din synpunkt. Först och främst så spelar inte jag heller 25/50 hehe. Du har rätt i att den som bäst ser marginell ut. Jag har dock ambitionen att försöka spela på samma sätt oavsett nivå och då är JJ en hand jag gärna spelar med stor övertygelse preflop. Mycket som Metaddict skriver nedan beroende på att jag har så många sämre händer i min range här. Vad som också tillkommer i denna hand är att min bedömning av spelaren i SB var något mindre välplanerad i sin spelstrategi och att mitt 3bet för den uppmärksamme och misstänksamme skulle kunna ses som ett försök att isolera denne. Nu tror jag ändå att du har mycket mer korrekta åsikter i din analys men det var så mina tankar gick. Härligt med synpunkter på händer!

Markus spelar stört LAG, han kommer få action av en jävla massa händer :mrgreen:

 

Jag tror precis som dig att jag kan få spela mot betydligt sämre händer än JJ. Sen kan den tålmodige fortfarande alltid ha bättre men då har jag två outs, vilket med min tänkta positiva filosofi är närmare 50 % ;)

 

---

 

Jag gör något fel för plussat har jag då inte gjort, men nära jämnt upp i alla fall. Bilden visar förutom resultatet även en kurva över mitt pokerhumör.

 

sgz.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade grafen en gång till och ställer mig lite frågande till hur jag tolkade den tidigare. Visar ju inte alls ett plusresultat som jag babblade om i ovanstående inlägg. Den stämmer nog trots allt. :)

 

Precis sett vargfilmen med Liam Neeson. Tror den hette gift. Blev lite besviken, trots att Liam sen Taken 1 alltid är riktigt brunkarfrän, oavsett roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du sa väl inte att du plussade? Eller har jag fattat fel?

 

Citerar det du skrev " Jag gör något fel för plussat har jag då inte gjort, men nära jämnt upp i alla fall. Bilden visar förutom resultatet även en kurva över mitt pokerhumör. "

 

Hej igen Dr_Anonymous. Jag fick för mig att grafen visade på ett positivt slutresultat trots att jag visste att så inte var fallet. Där ser man vad ett gäng speltimmar kombinerat med för lite sömn kan göra. Tack för frågan!

 

Apropå sömn har jag alltid funderat vad som är optimalt för att man ska känna sig så alert som möjligt. Ibland om jag sover en 10 timmars-natt kan jag vara mycket segare jämfört med om jag kör typ 6 timmar. Andra gånger är det tvärtom. Antar att det är en massa faktorer som spelar in, men är det någon som vet hur allt sånt fungerar generellt sett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvaliten på sömnen är nästan viktigare är durationen.

Tycker 8-9h är perfekt, helst i ett mörkt rum och att man inte ätit/tränat/kollat någon skärm på två timmar innan man somnar.

Om man spelar ska man nog varva ner lite innan också.

 

Sen är det väl rätt underbyggt att det är bättre sova i synk med solen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvaliten på sömnen är nästan viktigare är durationen.

Tycker 8-9h är perfekt, helst i ett mörkt rum och att man inte ätit/tränat/kollat någon skärm på två timmar innan man somnar.

Om man spelar ska man nog varva ner lite innan också.

 

Sen är det väl rätt underbyggt att det är bättre sova i synk med solen.

 

Hej igen Starfitter. Tack för informationen. Det låter väldigt bra tycker jag. Är väl mer eller mindre chanslös på att låta bli träning, ätning och pokerspel upp till två timmar innan sänggång, men då jag i alla fall vad som krävs ifall trötthet någon gång blir ett problem.

 

Sova i synk med solen när man bor i norr skulle för övrigt vara ett äventyr :)

 

---

 

Nu blir det strax några händer. Hoppas det blir kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg session. Åkte på några tuffa och spelade lite sämre så lägger ner.

 

Vad sägs om denna?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($2,200)

BB ($789)

CO ($7,450)

BTN ($1,146)

 

Dealt to Hero 7:heart: 7:spade:

 

fold, BTN raises to $20, Hero calls $15, BB calls $10

 

FLOP ($60) 8:heart: 9:diamond: 6:club:

 

Hero checks, BB checks, BTN bets $45, Hero calls $45, BB folds

 

TURN ($150) 8:heart: 9:diamond: 6:club: 6:spade:

 

Hero checks, BTN bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($375) 8:heart: 9:diamond: 6:club: 6:spade: K:club:

 

Hero checks, BTN bets $281, Hero raises to $2,023 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Starfitter. Tack för informationen. Det låter väldigt bra tycker jag. Är väl mer eller mindre chanslös på att låta bli träning, ätning och pokerspel upp till två timmar innan sänggång, men då jag i alla fall vad som krävs ifall trötthet någon gång blir ett problem.

 

Sova i synk med solen när man bor i norr skulle för övrigt vara ett äventyr :)

 

---

 

Nu blir det strax några händer. Hoppas det blir kul!

 

Låt mig citera den svenska mäklaren i "Million dollar listings"

 

Klockan ringer 4.23 då det är dags för gymmet. Hem för frukost, kontoret 06.30 och sedan hem igen vid midnatt. Nästa dag ringer klockan samma tid.

 

Efter att ha hört det kände man ju sig som världens latmask så drog igenom bokens 4-hour bodys "sömnkapitel" och insåg, precis som Starfitter skriver, att det är kvalitén som betyder något och inte antal timmar.

 

Efter att ha sovit 9-10h under pokeråren kör jag nu på 6-7h. Sover jag längre än 8h känner jag mig oftast segare och blir mindre produktiv.

 

Står ganska mycket grejer i boken, men något jag själv tar efter ibland är att köra en 20min nap mitt på dagen. Sover man 6 timmar ska detta ska motsvara 1h och 40 min vanlig nattsömn.

 

Väljer man att gå ner till 4-5h kan man istället klämma in 2 st 20min-naps osv...

 

För att hålla disciplinen och gå upp när man ska är nog det viktigaste att ha något planerat som man ska göra direkt när man vaknar. Annars kan det vara svårt att motivera sig.

 

Lite randomtankar från en fd pokerspelare som fått hyfsad ordning på det efter 4-5 år :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig citera den svenska mäklaren i "Million dollar listings"

 

Klockan ringer 4.23 då det är dags för gymmet. Hem för frukost, kontoret 06.30 och sedan hem igen vid midnatt. Nästa dag ringer klockan samma tid.

 

Efter att ha hört det kände man ju sig som världens latmask så drog igenom bokens 4-hour bodys "sömnkapitel" och insåg, precis som Starfitter skriver, att det är kvalitén som betyder något och inte antal timmar.

 

Efter att ha sovit 9-10h under pokeråren kör jag nu på 6-7h. Sover jag längre än 8h känner jag mig oftast segare och blir mindre produktiv.

 

Står ganska mycket grejer i boken, men något jag själv tar efter ibland är att köra en 20min nap mitt på dagen. Sover man 6 timmar ska detta ska motsvara 1h och 40 min vanlig nattsömn.

 

Väljer man att gå ner till 4-5h kan man istället klämma in 2 st 20min-naps osv...

 

För att hålla disciplinen och gå upp när man ska är nog det viktigaste att ha något planerat som man ska göra direkt när man vaknar. Annars kan det vara svårt att motivera sig.

 

Lite randomtankar från en fd pokerspelare som fått hyfsad ordning på det efter 4-5 år :-)

 

1_the_waste.png

 

polyphasic-sleep.png

 

http://dustincurtis.com/sleep.html

 

http://www.ballardadventure.com/polyphasic-sleep-an-introduction/

 

 

Tror de flesta pokerspelare har provat någon variant av "the siesta" under skoltiden då pokern spelades in på småtimmarna och det fanns inte tid för 8h sömn innan skolan började. Detta kompenserades med en härlig powernap på eftermiddagen :-)

 

Baksidan är att om du missar din powernaps blir du som en zombie ett par dagar framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en artikel om att sömn är individuellt och att vissa bara behöver 3-5timmar per natt medans vissa behöver 9+, minns inte var jag såg artikeln men om jag ramlar över den igen så postar jag, själv sover jag nästan aldrig mer än 5h per natt och de blir aldrig någon tupplur heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...