Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

980 händer idag. Kände att jag inte höll ihop spelet till det bästa, mest eftersom jag samtidigt försökte samordna ett livelir. Bland annat en lite spewig hand i 3betad pott som genererade lite hån från andra reguljära spelare. Ska ta och posta den handen när jag har tillgång till datorn. Nu är jag på väg för att spela dealers choice hos en kamrat till en kamrats kamrat. Ser fram emot det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 2000 händer idag efter att ha varit väldigt upptagen med jobb och annat senaste dagarna. Nu känns det som att ögonen håller på att trilla igen. Intressant från dagens session, vad tycks om riverspel mot en så vitt jag vet ganska duktig motståndare med 26/21/3.5 där det sista är aggressivitetsfaktor:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,579)

BB ($557)

Hero ($1,100)

BTN ($777)

 

Dealt to Hero 9:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $14.37, BTN calls $14.37, fold, fold

 

FLOP ($36.24) A:diamond: 9:spade: 2:spade:

 

Hero bets $25, BTN calls $25

 

TURN ($86.24) A:diamond: 9:spade: 2:spade: 4:heart:

 

Hero checks, BTN bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($206) A:diamond: 9:spade: 2:spade: 4:heart: K:heart:

 

Hero checks, BTN bets $150, Hero raises to $1,001 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 2000 händer idag efter att ha varit väldigt upptagen med jobb och annat senaste dagarna. Nu känns det som att ögonen håller på att trilla igen. Intressant från dagens session, vad tycks om riverspel mot en så vitt jag vet ganska duktig motståndare med 26/21/3.5 där det sista är aggressivitetsfaktor:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,579)

BB ($557)

Hero ($1,100)

BTN ($777)

 

Dealt to Hero 9:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $14.37, BTN calls $14.37, fold, fold

 

FLOP ($36.24) A:diamond: 9:spade: 2:spade:

 

Hero bets $25, BTN calls $25

 

TURN ($86.24) A:diamond: 9:spade: 2:spade: 4:heart:

 

Hero checks, BTN bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($206) A:diamond: 9:spade: 2:spade: 4:heart: K:heart:

 

Hero checks, BTN bets $150, Hero raises to $1,001 (AI)

 

Har så svårt för att sätta upp ranger och sätta mig in i hur en aggressiv spelare spelar och blir bemött. För egen del kan jag inte se hur någon skulle betala av med sämre - mot mig. Mycket möjligt att du med din spelstil skulle kunna bli synad av sämre!

 

Det är väl därför jag håller mig till tajtpokerz också :oops:

 

Ps. Såg ut att gå bra igår? Ett par jävla stackar såg det ut som!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har så svårt för att sätta upp ranger och sätta mig in i hur en aggressiv spelare spelar och blir bemött. För egen del kan jag inte se hur någon skulle betala av med sämre - mot mig. Mycket möjligt att du med din spelstil skulle kunna bli synad av sämre!

 

Det är väl därför jag håller mig till tajtpokerz också :oops:

 

Ps. Såg ut att gå bra igår? Ett par jävla stackar såg det ut som!

 

Hej igen Staash. Tack för att du skriver. Min generella spelidé är mycket riktigt en viktig aspekt att ta i beaktande här. En annan är så klart handens relativa värde och hur den står sig gentemot min motståndares värderange. För att min all in ska vara i närheten av försvarbar krävs att han betar alla sina bättre ess för värde på river. Eftersom jag fått intrycket av att det finns goda tankar hos denna reg tror jag att han inser att hans range också kommer innehålla missade färgdrag som bluffar och därför gärna går för värde med sina ess och även väljer den större storleken på riverbetet. I hans ögon lär min range innehålla väldigt många bluff-fångarhänder, vilka jag många gånger gör om till en ren bluff här. Det var också därför jag valde att skeppa in det.

 

Vet inte riktigt hur lätt det är att förstå mina tankegångar, men om något är oklart kring hur resonemanget har gått så förklarar jag gärna. :)

 

---

 

Du har rätt i att det rann på bra under gårdagen. Sprang naturligtvis alldeles fenomenalt bra.

 

tbn.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha kung. Bara du som kan få 2k hands grafer se ut sådär. :D Känns rent spontant som riktigt höga livegames vore din grej?!! Gillar du live, ej vs kompisar/slask? Spelat högt live nångång? Bor du söder lr norr om Hpda om dt e ok fråga?

 

Btw var det diskussion om vad denna dagbok sku heta lr hur kom det fram? Riktigt nice. 800kg.

 

Edit; upptäckte såhär i efterhand att jag nog icke upplevdes speciellt tydlig med vad jag ville få fram, ser ruskigt stabilt ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara /5? Fy fan va vidrig du är

Hej igen Lolomgsiick. Tack för att du skriver i min dagbok. Du har rätt, det var bara på nivån 2.5/5. Om du menar att det är vidrigt att jag sätter upp grafen så tycker jag att mina poster är ganska välbalanserade där jag skrivit när det gått på tok också. Är dock mycket lättare att motivera sig för böket med att posta en graf när man känner sig glad över pokersessionen och det gör man som bekant sällan vid stor förlust. Hoppas på överseende med det.

Hahahaha kung. Bara du som kan få 2k hands grafer se ut sådär. :D Känns rent spontant som riktigt höga livegames vore din grej?!! Gillar du live, ej vs kompisar/slask? Spelat högt live nångång? Bor du söder lr norr om Hpda om dt e ok fråga?

 

Btw var det diskussion om vad denna dagbok sku heta lr hur kom det fram? Riktigt nice. 800kg.

 

Edit; upptäckte såhär i efterhand att jag nog icke upplevdes speciellt tydlig med vad jag ville få fram, ser ruskigt stabilt ut!

 

Hej igen boman. Tack för att du skriver, alltid roligt med en norrländsk broder. Har inga problem med frågan. Bor i fyrkanten :)

 

Har aldrig spelat särskilt högt live och skulle nog skaka som ett asplöv om jag ens försökte hehe. Tycker i alla fall att det är fantastiskt roligt, endast i konkurrens med att spela på nätet det roligaste som finns.

 

Det var mycket riktigt en omröstning om namnet på dagboken. Om jag nu minns rätt blev det förslaget från grinder som jag valde i tillfällig egenskap av envåldshärskare ;) Jag tycker också mycket om det!

 

---

 

Apropå livelir så blir det att köra hemma hos mig ikväll. Som vickning bjuder jag på chili som i detta nu står och kokar. Har precis som sig bör kört det obligatoriska ögonpetet efter att ha rensat pepparn. Ser nog inte så frisk ut.

 

28jx.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Lolomgsiick. Tack för att du skriver i min dagbok. Du har rätt, det var bara på nivån 2.5/5. Om du menar att det är vidrigt att jag sätter upp grafen så tycker jag att mina poster är ganska välbalanserade där jag skrivit när det gått på tok också. Är dock mycket lättare att motivera sig för böket med att posta en graf när man känner sig glad över pokersessionen och det gör man som bekant sällan vid stor förlust. Hoppas på överseende med det.

 

 

Haha, du verkar vara en sån skön människa. Man vet inte om du är allmänt sarkastisk eller om du är så genuint artig som du verkar. Hur som helst, jag menade vidrig graf i det avseendet hur du springer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du verkar vara en sån skön människa. Man vet inte om du är allmänt sarkastisk eller om du är så genuint artig som du verkar. Hur som helst, jag menade vidrig graf i det avseendet hur du springer.

Hej igen Lolomgsiick. Tack för det. Ja, jag sprang verkligen bra där ett tag. Träffade bra händer och lyckades bluffa i nästan alla lägen jag försökte.

Fan va go du verkar vara. Är du så här trevlig IRL också ?? :)

Hej pacic och välkommen till dagboken. Tack för att du skriver. Har aldrig spelat såna spel så vet inte riktigt angående IRL. Försökte lära mig Civilization för några år sen men fastnade inte.

 

---

 

Grymt trevlig pokerkväll och morgon. Vi höll i in på morgontimmarna. Största potten i rätt riktning var med :Ac::Qd::8s: i pineapple. Fick in pengarna på flopp :Ad::8c::6h: mot :Ah::2c: och den höll upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej pacic och välkommen till dagboken. Tack för att du skriver. Har aldrig spelat såna spel så vet inte riktigt angående IRL. Försökte lära mig Civilization för några år sen men fastnade inte.

 

Om du är seriöst nu så ber jag om ursäkt.

 

Men skrattade rakt ut på jobbet och 50 åriga gubben som sitter jämte mig undrade vad fan jag höll på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir avundsjuk på dig ibland, det kan du ta som en ordentlig komplemang. Förstår inte hur du lyckas med den grafen, sjukt! Hoppas det håller i sig för dig så att du kan få testa dina skills på högre nivåer.

 

Gillar även att du spelar och tänker annorlunda mot genomsnittet, det visar att det finns flera sätt att spela vinnande poker på. Ha en trevlig helg och keep on crushing!:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kevin-spacey-confused-o.gif

Hej GruGloG. Tack för bilden. Hade tänkt gissa på John Cusak eller vad hpan nu heter men ser i länken att det var Kevin Spacey.

Han menade in real life ;)

Hej igen brrr. Tack för att du skriver. Kanske inte lyckades förmedla mitt spelande, men menade också "i verkligheten".

Om du är seriöst nu så ber jag om ursäkt.

 

Men skrattade rakt ut på jobbet och 50 åriga gubben som sitter jämte mig undrade vad fan jag höll på med.

Hej CAPS_PG. Tack för att du skriver och välkommen till dagboken. Stämmer nog att jag tillhör en minoritet som inte spelar såna där datorspel. Kul att jag kunde bjuda på ett skratt!

Jag blir avundsjuk på dig ibland, det kan du ta som en ordentlig komplemang. Förstår inte hur du lyckas med den grafen, sjukt! Hoppas det håller i sig för dig så att du kan få testa dina skills på högre nivåer.

 

Gillar även att du spelar och tänker annorlunda mot genomsnittet, det visar att det finns flera sätt att spela vinnande poker på. Ha en trevlig helg och keep on crushing!:-P

 

Hej igen rakebackhero. Tack för komplimangen, det värmer mig. Jag hoppas också på att få chansen att testa högre nivåer igen. Det blir om möjligt ännu roligare då under förutsättningen att bankrullen tillåter svängningarna som följer.

 

Kul att du gillar ett alternativt angreppssätt till pokern. Hoppas bara att min spelstil ska kunna vara vinnande i ett längre perspektiv också!

 

Hoppas på en fabulös helg och bra resultat för dig!

 

---

 

Blir sol, bad, mat och dryck idag. Är väldigt spelsugen men när sommarvädret äntligen visar sig känns det lite som en synd att missa. Hoppas på några händer fram mot kvällen i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markus, han menar om du är lika trevlig i vanliga (IRL) som du är här i din dagbok på nätet. Han snackar/menar ingenting om något spel :)

 

Reserverar mig för att det kanske är jag som missförstår eller blir superlevlad men sånt sysslar väl inte genuint trevliga Markus med? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markus, han menar om du är lika trevlig i vanliga (IRL) som du är här i din dagbok på nätet. Han snackar/menar ingenting om något spel :)

 

Reserverar mig för att det kanske är jag som missförstår eller blir superlevlad men sånt sysslar väl inte genuint trevliga Markus med? :)

 

Hehe, verkar som att jag rört ihop begreppen en del. Undrar om jag kanske tänkte på IRC i stället.

 

Tack för förtydligandet Staash!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att det kommit ett holdem manager 2. Finns det anledning att skaffa det i stället för den första varianten. Tänkte dels ur ett användningsperspektiv men även för inlärningen. Är det kanske till och med lättare att använda och lära sig?

 

Hm2 är ju bra och sånt. Rätta mig om jag har fel, men man behöver väl en ganska stabil dator då det drar mycket sås av datorn sas! Tänk på det innan du köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast IRC är ju inte heller något spel! :-D

Haha, min bisarra okunskap lyser uppenbarligen igenom lite då och då. Tack för påpekandet minibiff. Vetti fasen vad det är jag tänker på egentligen. Har försökt använda google och kan nästan bara tänka mig SIMS, men det är ju en bra jävla bit från IRL.

Hm2 är ju bra och sånt. Rätta mig om jag har fel, men man behöver väl en ganska stabil dator då det drar mycket sås av datorn sas! Tänk på det innan du köper.

Hej MangeJao. Tack för att du skriver. Sånt där är jag totalt kass på så uppskattar informationen mycket. Har en Sony Vaio som jag spelar på om det hjälper.

wat

 

Inte? Var så i de tidigare versionerna har jag för mig iaf ^.-

 

Folk snackade om SSD HDD:s hit och dit

 

Mja, handlar väl om att det startar 100x snabbare med SSD! Men knappast att det kräver mycket kräm av datorn överlag!

 

Det här säger mig inte så mycket. Har en klisterlapp på datorn där det står Full HD 1080. Är det månne där man kollar för att veta angående SSD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, min bisarra okunskap lyser uppenbarligen igenom lite då och då. Tack för påpekandet minibiff. Vetti fasen vad det är jag tänker på egentligen. Har försökt använda google och kan nästan bara tänka mig SIMS, men det är ju en bra jävla bit från IRL.

 

Hej MangeJao. Tack för att du skriver. Sånt där är jag totalt kass på så uppskattar informationen mycket. Har en Sony Vaio som jag spelar på om det hjälper.

 

 

 

 

 

 

Det här säger mig inte så mycket. Har en klisterlapp på datorn där det står Full HD 1080. Är det månne där man kollar för att veta angående SSD?

 

hd 1080 har att göra med skärmen och grafikkortet. SSD är en snabbare typ av hårddisk som jobbar mkt snabbare, som minibiff skrev. Det jag hade fått för mig var att HM2 flöt på mkt bättre med en sådan hårddisk, och lite knackigt med "vanliga" hårddiskar. Men om nån har koll så får hen gärna flika in! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...