Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Knallar på och spelar så gott jag hinner med. Har väldigt fullbokad schema ungefär en vecka till, sedan kommer det bli gott om spel. Ser verkligen fram emot att spela mer regelbundet. Tycker i alla fall att jag spelat så bra som jag har kapacitet för, med några undantag.

 

Den här handen är ett exempel på undantag. Gillar väl tanken i sig, förutom saknaden av blockers, men spelaren som jag möter är dels polariserad och dels lär ha 90 % värdehänder. Därför blir spelet så vidunderligt dåligt att jag skämdes. Försvaret får vara att handen utspelade sig fredag 02.00 efter en mycket körig men fantastiskt rolig arbetsvecka.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($813)

BB ($705)

Hero ($1,306)

BTN ($1,378)

 

Dealt to Hero J:spade: J:diamond:

 

Hero raises to $14.37, fold, fold, BB raises to $45.61, Hero calls $31.24

 

FLOP ($93.72) 6:club: A:heart: 7:club:

 

BB bets $55, Hero calls $55

 

TURN ($203) 6:club: A:heart: 7:club: K:heart:

 

BB checks, Hero checks

 

RIVER ($203) 6:club: A:heart: 7:club: K:heart: 4:club:

 

BB bets $145, Hero raises to $1,205 (AI), BB calls $459 (AI)

 

Hero shows J:spade: J:diamond:

(Pre 54%, Flop 4.4%, Turn 2.3%)

 

BB shows Q:club: A:club:

(Pre 46%, Flop 95.6%, Turn 97.7%)

 

BB wins $1,398

 

---

 

Traderaköpet blev lyckat. Jag har idag gjort min debut som axelväskbärare och trivdes jättebra med det. Kände mig lite som Indiana Jones, tyvärr utan den alldeles fantastiska hakgropen. Det hade varit fränt att testa ha en sån. Man vet iofs aldrig, snart kanske den funktionen läggs till i fat booth och dylika utseendefixarappar.

 

---

Vad jag inte skulle ge för att behärska detta. Glider över mot fysiskt nödvändiga saker, typ tår och organ som man har två av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

---

Vad jag inte skulle ge för att behärska detta. Glider över mot fysiskt nödvändiga saker, typ tår och organ som man har två av.

 

 

 

Läste igenom ganska snabbt och trodde det skulle vara någon mindblowing asiat som spelade med tårna samtidigt som han spelade med händerna. Fast-forwardade fram o tillbaks i någon minut för att hitta när han lägger upp tårna på pianot men fick läsa om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom ganska snabbt och trodde det skulle vara någon mindblowing asiat som spelade med tårna samtidigt som han spelade med händerna. Fast-forwardade fram o tillbaks i någon minut för att hitta när han lägger upp tårna på pianot men fick läsa om. :)

 

Haha, ser i efterhand att jag ringlade in mig ordentligt med orden där. Mindblowing är det dock ändå ur ett musikaliskt skönhetsperspektiv. Tack för att du skriver JackVegas.

 

---

 

Sol, bad och god picknick större delen av dagen, varefter det blev ett ganska spontant besök på biofilmen Epic. Har varit rätt skeptisk mot den typen av filmer så genren är nästan helt outforskad för mig. Tyckte hursom att den var riktigt bra. Jag satt fängslad från start till mål, föll för de som jag förstått obligatoriska, sentimantala inslagen, och kollade heller aldrig på klockan. Det får utnämnas till årets bästa film efter Django, men med den viktiga poängen att jag sett ovanligt lite film i år + att mitt omdöme nog är riktat mot genren som helhet till väldigt stor del.

 

---

Siktar på att köra några händer ikväll. Blir defintivt ingen nattsudd eftersom morgondagen erbjuder spännande uppgifter och hårt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1800 händer igår. Tyckte mig hålla ihop spelet ganska bra, även om resultatet åkte upp och ner ganska mycket.

 

Är ju som tidigare skrivits ingen pokermatematiker och har här två exempel där jag bara kör någon slags överslag för att bestämma min aktion. Har förstått det som att man räknar beloppet att syna i förhållande till pottens totala summa och sedan sätter det i relation till den procent man bedömer sig ha, men skulle gärna se ett exempel på hur detta ser ut vid en beräkning. Någon som vill visa?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,401)

BB ($471)

Hero ($1,446)

CO ($599)

BTN ($550)

 

Dealt to Hero Q:club: J:club:

 

Hero raises to $14.37, fold, fold, fold, BB raises to $49, Hero calls $34.63

 

FLOP ($100) 5:diamond: K:spade: 6:club:

 

BB bets $55, Hero calls $55

 

TURN ($210) 5:diamond: K:spade: 6:club: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $110, BB raises to $367 (AI), Hero

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($407)

Hero ($1,000)

UTG ($1,050)

CO ($1,192)

BTN ($820)

 

Dealt to Hero T:club: A:club:

 

fold, fold, BTN raises to $17.50, fold, Hero calls $12.50

 

FLOP ($37.50) 5:club: K:heart: 4:club:

 

Hero checks, BTN bets $37.50, Hero raises to $93.75, BTN calls $56.25

 

TURN ($225) 5:club: K:heart: 4:club: 3:diamond:

 

Hero bets $135, BTN raises to $708 (AI), Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du betalar för syn / vad potten kommer bli.

Ex 1, 250/900 = 0.28, dvs du behöver ha mer än 28% eq i snitt för att ha ev+.

 

Sätt upp din hand mot en uppskattning av hans range i pokerstove och se vad som händer.

 

I rena odds-situationer när du funderar på att syna av med drag eller inte för att matten dikterar det så tycker jag man kan semi-ignorera ranger lite för enkelhetens skull. Räkna exakt hur många outs du har till ditt drag (~2.6%(?) per kort per gata), sen räkna på det och höfta procenten lite. Tror du t.ex. att motståndaren kan ha sämre drag ganska ofta så får du hitta på en procent on the fly som du tycker känns rimlig att han har det och justera totalsumman. Nyvaken så jag kanske inte gör much sense men jag försöker :) Pokerstove är kul mellan sessionerna men i hetluften måste man kunna höfta snabbt och då är det rätt nice att lära sig ett par snabba metoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rena odds-situationer när du funderar på att syna av med drag eller inte för att matten dikterar det så tycker jag man kan semi-ignorera ranger lite för enkelhetens skull. Räkna exakt hur många outs du har till ditt drag (~2.6%(?) per kort per gata), sen räkna på det och höfta procenten lite. Tror du t.ex. att motståndaren kan ha sämre drag ganska ofta så får du hitta på en procent on the fly som du tycker känns rimlig att han har det och justera totalsumman. Nyvaken så jag kanske inte gör much sense men jag försöker :) Pokerstove är kul mellan sessionerna men i hetluften måste man kunna höfta snabbt och då är det rätt nice att lära sig ett par snabba metoder.

 

Most deff!

 

Strategitänk är också en viktig aspekt, att ge sig själv odds är ajabaja säger pappa MoP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du betalar för syn / vad potten kommer bli.

Ex 1, 250/900 = 0.28, dvs du behöver ha mer än 28% eq i snitt för att ha ev+.

 

Sätt upp din hand mot en uppskattning av hans range i pokerstove och se vad som händer.

 

Hej igen Starfitter och tack för hjälpen! Jag har hört talas om det där pokerstove, men vet inte vad det är. Är det ungefär samma som hold em manager fast mer avancerat?

 

I rena odds-situationer när du funderar på att syna av med drag eller inte för att matten dikterar det så tycker jag man kan semi-ignorera ranger lite för enkelhetens skull. Räkna exakt hur många outs du har till ditt drag (~2.6%(?) per kort per gata), sen räkna på det och höfta procenten lite. Tror du t.ex. att motståndaren kan ha sämre drag ganska ofta så får du hitta på en procent on the fly som du tycker känns rimlig att han har det och justera totalsumman. Nyvaken så jag kanske inte gör much sense men jag försöker :) Pokerstove är kul mellan sessionerna men i hetluften måste man kunna höfta snabbt och då är det rätt nice att lära sig ett par snabba metoder.

Hej igen JackVegas. Tack för tipset. Känns som att det tankesättet passar mig väldigt bra under spelets gång. Nu gäller det bara att försöka räkna hur många kort det finns. Vet iaf att det finns 8 kort för ett öppet stegdrag. Skulle det då innebära att jag har 2+2+2+2+2+2+2+2 * 2 i procent för att träffa stege?

FYP

 

Lättast att räkna med 2% per kort och gata :)

Hej igen teh_mourse. Tack för att du skriver. Ja, min matematikhjärna klarar knappast av decimaler, men hade själv så klart i positiv anda valt att avrunda uppåt. Blir så klart lite svårkrigat om det nu är från 2.1 %.

 

jackvegas har över 2.6%/gata

 

mvh köpt procent

Hej igen okocha. Det hade varit fantastiskt att kunna köpa extra procent om det nu är så du menar. Finns säkert någon auktionssite på nätet som marknadsför sig som att sälja allt, så varför inte hålla dem till det löftet och be om 40 % extra för en billig penning.

Most deff!

 

Strategitänk är också en viktig aspekt, att ge sig själv odds är ajabaja säger pappa MoP!

 

Ja, det var ett mycket bra tankesätt som gick att förstå även för en imbecill som undertecknad. Är pappa MoP någon highstakesspelare man inte känner igen eller?

 

---

 

686 händer spelade och det sprangs inte bra alls. Det var många spelare som stod för spel som kanske inte är framgångsrika så ofta men som ändå lyckades besegra mig. Ska andas ett tag och försöka ta nya tag lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2286 händer idag med blandad kvalitet. Har bara kollat igenom händerna lite snabbt men funderar vad ni tycker om spelet här. Vad är klokast från turn?

 

Min motspelare är solid spelare. Tror inte han gör så himla många påhittiga saker, men ej heller särskilt många misstag. Har honom på 23/19 över 80 händer med 26 % från UTG. Han foldar 39 % mot 3bet.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,797)

BB ($1,997)

UTG ($992)

CO ($481)

BTN ($987)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:club:

 

UTG raises to $17.50, fold, fold, Hero raises to $65, fold, UTG calls $47.50

 

FLOP ($135) 9:club: 2:spade: T:heart:

 

Hero bets $75, UTG calls $75

 

TURN ($285) 9:club: 2:spade: T:heart: A:club:

 

Hero [/color]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

740 händer igår och dryga 13000 för månaden. Har förhoppningar om att åtminstone spräcka 20 k-gränsen om det fortsätter kännas roligt. Min plan är sedan att ösa på kommande veckor. Drömmen är att kunna återvända till mitt Mount Everest på 5/10.

 

Kall4betarspelaren är duktig och brukar spela högre. Bör jag beta turn och skiljer sig det beroende på om jag håller spader dam på handen?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($245)

BB ($1,759)

Hero ($2,235)

BTN ($514)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:club:

 

Hero raises to $14.37, fold, SB raises to $35, BB raises to $135, Hero calls $121, SB calls $100

 

FLOP ($406) 2:spade: 6:spade: 9:heart:

 

SB checks, BB bets $255, Hero calls $255, SB calls $109 (AI)

 

TURN ($1,026) 2:spade: 6:spade: 9:heart: T:spade:

 

BB checks, Hero

 

---

 

Vad tycker ni är lämpligt riverspel här? Samma motståndare som ovan.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($379)

BB ($747)

CO ($1,517)

Hero ($1,918)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 9:diamond:

 

CO raises to $17.50, Hero calls $17.50, fold, fold

 

FLOP ($42.50) 5:diamond: J:club: T:spade:

 

CO bets $31.87, Hero calls $31.87

 

TURN ($106) 5:diamond: J:club: T:spade: 2:spade:

 

CO checks, Hero checks

 

RIVER ($106) 5:diamond: J:club: T:spade: 2:spade: Q:club:

 

CO bets $79.68, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som spelat checkar jag turn i första, lite spelarberoende dock imo, mest för jag hatar o betfolda, tror dock vi har bäst hand typ jämt så vettefan, slänga iväg en liten 255 bet lr nå kanske kan va något =/ lär aldrig bli bluffade på rivers om vi checkar. checkar med sQ också

 

stackar ev pre lite beroende på fi btw

 

 

ptja som spelat slår vi väl en fin summa, säga 273 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja tror nog d går runt då bb lär isoraisa en jävla massa nävar som e sämre än våran, men 352bb kanske e lite väl =( 300 går du väl med på? :)

 

skulle va fint o veta hur SB stats ser ut

tror 300 är grovt det med men har ingen koll på djupstackat cashgame nu för tiden. även om vi nu skulle slakta hans kall4b-range tror jag inte vi mår så bra mot en ev 6bet. så tror syn spelar mkt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som spelat checkar jag turn i första, lite spelarberoende dock imo, mest för jag hatar o betfolda, tror dock vi har bäst hand typ jämt så vettefan, slänga iväg en liten 255 bet lr nå kanske kan va något =/ lär aldrig bli bluffade på rivers om vi checkar. checkar med sQ också

 

stackar ev pre lite beroende på fi btw

 

 

ptja som spelat slår vi väl en fin summa, säga 273 =)

 

Hej igen wheelinho och tack för synpunkterna. Vad gäller preflopspelet kändes det för det första nog så djupt mot denna spelartyp för att få in allt + att det är en shortstack som 3betat, vilket väl torde smalna av hans bluffrange en hel del. Sedan vill jag verkligen beta i denna situation eftersom handen precis som du skriver ofta är bäst. Jag checkade dock i denna situation och fick vika mot riverbet när fjärde spaderkortet landade.

 

Antar att du menar att den andra handen ska höjas till 273. Satt länge och funderade i den situationen och kände att en kreativ spelare inser att jag exakt aldrig har AK + att han med enkelhet kan stoppa in allt och att det då blir väldigt besvärligt för mig att syna. Så hade i alla fall jag tänkt mot många som spelar regelbundet och som höjt min riverbet.

 

BurningMoney.jpeg

Hej igen okocha. Tack för din bild. Antar att det du menar är att det är likställt med att bränna upp pengar om man går all in i denna situation med QQ. Är benägen att hålla med baserat på ovanstående. Min motståndare har ganska låg 3bet% också.

mvh limmet från flugans konto?

Hehe, detta tyckte jag var synnerligen roligt eftersom jag känner igen limmet som en av de mer försiktiga spelarna på svs. Garanterat väldigt duktig och vinnande dock.

finns roligare saker att göra än att ge bort 352bb innan floppen

Ja, lite så är det väl även om min spelstil i stort erbjuder möjligheter att stoppa in även här. Var mest bekymrad över det faktum att den tredje spelaren hade mindre i stacken.

ptja tror nog d går runt då bb lär isoraisa en jävla massa nävar som e sämre än våran, men 352bb kanske e lite väl =( 300 går du väl med på? :)

 

skulle va fint o veta hur SB stats ser ut

Precis, det är andra sidan av myntet. Jag öppnar så klart ganska mycket från CO, varför bb i vissa fall och vid vissa aktiva spelare vid bordet kommer slå upp sämre händer. Jag skulle dock inte vara så förtjust i att isolera med exempelvis 77 här, men det kanske är felaktigt.

tror 300 är grovt det med men har ingen koll på djupstackat cashgame nu för tiden. även om vi nu skulle slakta hans kall4b-range tror jag inte vi mår så bra mot en ev 6bet. så tror syn spelar mkt bättre.

 

Ja, det var så mitt resonemang gick. Tack för bra synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Antar att du menar att den andra handen ska höjas till 273. Satt länge och funderade i den situationen och kände att en kreativ spelare inser att jag exakt aldrig har AK + att han med enkelhet kan stoppa in allt och att det då blir väldigt besvärligt för mig att syna. Så hade i alla fall jag tänkt mot många som spelar regelbundet och som höjt min riverbet.

 

då snappar vi av bara, han har ju aldig AK här, tror du oftare kan dyka upp med AK än fi btw så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då snappar vi av bara, han har ju aldig AK här, tror du oftare kan dyka upp med AK än fi btw så

Hej igen wheelinho. Tack för synpunkter. Intressant att du skulle vilja snabbsyna en all in om man tänker sig en 273-raise. Jag är lite mer tveksam även om en riverraise nog nästan tvingar fram en syn också. Tycker nästan alla alternativ sätter mig i en penibel situation. Syn missar värde mot en massa olika händer som min motståndare betar för värde. Raisefold känns ju äckligt eftersom en tredjenötsstege här så klart måste anses vara det bästa jag kan ha. Raisesyn blir också vidrigt eftersom jag till skillnad mot dig verkligen tror han kan ha AK givet den tagna linjen, samtidigt som ens mer konspiratoriska sida hade tänkt att han försöker luras.

Fan Marre är du jurist eller?

IRL-skrattade när du använder synnerligt som ett styrkeuttryck :lol:

Hej igen Starfitter. Tack för texten. Jag är inte jurist men gillar ändå ordet synnerligen. Det rullar ut bra ur munnen också.

 

---

 

Midsommarfirande på annan ort idag. Ser fram emot glad stämning och god mat och dryck. Förhoppningen är några händer till helgen men annars blir det att sikta på 10 K spelade händer nästa vecka från måndag. Glad midsommar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1211 händer idag. Denna var den med mest förvånande slutresultat.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($840)

BB ($814)

Hero ($1,011)

CO ($464)

BTN ($1,792)

 

Dealt to Hero 8:diamond: A:diamond:

 

Hero raises to $11.50, fold, fold, fold, BB calls $7.50

 

FLOP ($25) 5:club: 2:diamond: 7:spade:

 

BB checks, Hero bets $18.75, BB calls $18.75

 

TURN ($62.50) 5:club: 2:diamond: 7:spade: T:diamond:

 

BB checks, Hero bets $46.87, BB calls $46.87

 

RIVER ($156) 5:club: 2:diamond: 7:spade: T:diamond: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $117, BB calls $117

 

Hero shows 8:diamond: A:diamond:

 

Hero wins $380

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ända in i saker den inte ska kännas kändes den:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,274)

BB ($1,364)

CO ($997)

Hero ($1,008)

 

Dealt to Hero 2:diamond: T:diamond:

 

fold, Hero raises to $11.25, SB raises to $32.50, fold, Hero raises to $85, SB calls $52.50

 

FLOP ($175) T:heart: T:club: J:diamond:

 

SB checks, Hero bets $115, SB raises to $418, Hero raises to $923 (AI), SB calls $504

 

TURN ($2,022) T:heart: T:club: J:diamond: J:spade:

 

RIVER ($2,022) T:heart: T:club: J:diamond: J:spade: 4:diamond:

 

SB shows J:club: A:heart:

(Pre 65%, Flop 10.4%, Turn 97.7%)

 

Hero shows 2:diamond: T:diamond:

(Pre 35%, Flop 89.6%, Turn 2.3%)

 

SB wins $2,007'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...