Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Meta kan slänga sig i väggen, du är Mr poker forum

 

Hehe, jag är väl den enda som till majoriteten postar pokerrelaterade inlägg iaf :)

 

---

 

Frustande frustrerande att sitta och nöta bra poker på 2/4, 2.5/5 och 5/10 för att sen hitta en finfint 10/20-bord som jag är jävlart iskall på. Så sinnessjukt. Måste ha blåst 15 k till en och samma spelare som väl knappast spelade färre än 75% av händerna, vilka pengar han sedan metodiskt och med sällan skådad envishet spred ut till de andra regsen. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr William Wallace, your reputation preceeds you. Skulle hitta explofolden då ingen SvS-reg (nåja vissa men) skjuter en tredje tunna tom i den spoten men då ville jag dra mig till minnes att det är W.W aka markus800 vi pratar om, han ger minsann inte upp potter i onödan, han håller hårt om det som vår favoritskotte höll om friheten, så bluffcatchen var ett faktum och en stack sköts åt vår hjältes håll och inte den girige engelsmannens and im okay with that.

 

wp glgl, kul db ifall jag ej nämnt det tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr William Wallace, your reputation preceeds you. Skulle hitta explofolden då ingen SvS-reg (nåja vissa men) skjuter en tredje tunna tom i den spoten men då ville jag dra mig till minnes att det är W.W aka markus800 vi pratar om, han ger minsann inte upp potter i onödan, han håller hårt om det som vår favoritskotte höll om friheten, så bluffcatchen var ett faktum och en stack sköts åt vår hjältes håll och inte den girige engelsmannens and im okay with that.

 

wp glgl, kul db ifall jag ej nämnt det tidigare

 

Snyggt dribblat killerwolf. Hänger inte riktigt med men gillar nånstans att du tar metaforen ännu längre! :)

 

:cry: :cry:

Är det dig brrr refererar till som Mr pf eller vad menas?

 

---

 

Gnidig session på kvällen idag. Volymat på bra under dagen och då blir det som skrivet extra segt när springet på semiskottarnivå underminerar det goda dagsverket. Nå, så är det att mixa nivåer så jag gör nog klokt i att ge det några dagar innan man kliver på igen. Fokus ikväll, i natt och kanske även i morgon får bli house of Cards i stället. För er som inte sett så rekommenderas det.

 

Kevin Spacey är perfekt för rollen, hans karaktär är smart och svinigt beräknande på ett sätt som jag gillar och så bär han en fräsch vittavlad iwc - bara en sån sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+111111 på House of cards

 

Inget mindre än magiskt, helt klart. Har bara blivit första avsnittet än så länge men verkade som att Francis bytt IWC:n. Nu är det ju inte alltför långsökt att en man av hans dignitet har en gedigen klockpark men lite ironiskt då jag nämnde den i förra inlägget samtidigt som den tidigare passade väldigt bra i sammanhanget. Dock, blir nog först när han kränger på sig en Calatrava eller dylikt som både karaktären och serien är komplett.

 

---

 

Hockeyslutspelet alltså. En riktigt sandlåda och alldeles, alldeles underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej valterego. Vad roligt att du håller koll på mig som ett prospekt för bloggande på heltid. Jag har uppsägningstid på mitt nuvarande jobb men annars ska det inte vara några problem.

 

 

 

Hej Mark_Julio. Vad roligt att du frågar. Jag har gjort en ganska bra återkomst vid borden. Ser min resa senaste veckorna lite som William Wallace och hans sista timme vid liv. Först hur jag stolt burit min GTO-dräkt bland nivåerna på svs och blivit utdragen och setupad på alla möjliga vis, vilket representeras av hur Skottlands frihetskämpe fjättrad skjuts fram mot podiet med ruttna tomater och spottloskor vinandes kring öronen. Sedan hur jag ensam och starkt höll mig till min strategi hela vägen fram till 25/50-giljotinen, ända till det sista ögonblicket. Tror mina grannar kan ha hört mig skrika GTO i freedom-stil när jag skickade in 300 bb pre med A8 off suit bara för att jag med en William Wallace-lik envishet ska ha bluffrange i alla lägen och stackdjup.

 

Hursom, Wheelinho lät klingan falla och min pokerkarriär gled iväg mot Murrons värld. Befinnandes i den världen, med min dräkt indränkt i passerad mat och fekalier, med tvivlets djävul ivrigt hetsande i tankarna, så gick jag tillbaka till ritbordet. Jag plockade upp näsduken och bestämde mig för att inte ge upp utan fortsätta tro. In med ny deg, samla trupperna och ta sikte mot Longshanks och hans gelikar. Jag tog vägen via York och de andra lite mindre stationerna innan jag idag äntligen fått vinna lite även framme vid giljotinen. Största slaget:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($9,368)

BB ($3,500)

UTG ($16,860)

CO ($16,308)

Hero ($4,725)

 

Dealt to Hero K:club: K:heart:

 

UTG raises to $143, fold, Hero raises to $415, fold, fold, UTG raises to $1,037, Hero raises to $1,659, UTG raises to $2,631, Hero raises to $4,725 (AI), UTG calls $2,093

 

FLOP ($9,525) Q:club: 8:heart: 8:diamond:

 

TURN ($9,525) Q:club: 8:heart: 8:diamond: K:spade:

 

RIVER ($9,525) Q:club: 8:heart: 8:diamond: K:spade: Q:diamond:

 

Hero shows K:club: K:heart:

 

Hero wins $9,510

 

Grafen över min kamp stämmer inte då det saknas förlorade potter men jag postar den ändå. Den ser alltså lite bättre ut än vad verkligheten är:

 

vtfxvcpfwssgn

 

 

Det är inte GTO att ha en "bluffrange" i multi street games (även om A8o definieras som en semibluffhand och inte en "bluff" som du felaktigt kallar den då den har outs att dra ut bättre händer och även ibland är bäst. Dock är den för svag att ha med i sin handdistribution som semibluff att gå allin med i fallet du beskriver). Är ju ungefär som att höja 72o UTG för att balansera och kalla det GTO ... Handdistributionerna ska vara sammanslagna, endast på river när man satsar eller återhöjer polariserar man sina handdistributioner ... Att polarisera sina handdistributioner på tidigare gator i multi street games som NLHE är mycket dåligt och långt från GTO. Du verkar ha noll koll på spelteori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte GTO att ha en "bluffrange" i multi street games (även om A8o definieras som en semibluffhand och inte en "bluff" som du felaktigt kallar den då den har outs att dra ut bättre händer och även ibland är bäst. Dock är den för svag att ha med i sin handdistribution som semibluff att gå allin med i fallet du beskriver). Är ju ungefär som att höja 72o UTG för att balansera och kalla det GTO ... Handdistributionerna ska vara sammanslagna, endast på river när man satsar eller återhöjer polariserar man sina handdistributioner ... Att polarisera sina handdistributioner på tidigare gator i multi street games som NLHE är mycket dåligt och långt från GTO. Du verkar ha noll koll på spelteori.

 

Hej BreeOlson och välkommen till dagboken. Du verkar utgå från att jag spelar 100 % GTO men det gör jag alltså inte riktigt än. Bytte från explo till GTO för ett par månader sen och har inte förädlat min strategi ut i fingerspetsarna. Den är dock där vid vecket som man kan böja på.

 

Jag förstår inte hur du med din ambitiösa framtoning kan göra en jämförelse mellan att spela 72 off suit och att spela a8 då de har väldigt olika effekter för min och mina motståndares handdistribution. Balans bör väl dessutom tas hänsyn till även på tidigare gator än just på river?

 

---

 

Hoppat in och skottar vidare. Klivit in i några minor med preflop-bluffar och fått en snabb all in som svar, men det är helt klart att många spelare har uppenbara svagheter även på så höga nivåer som 25/50. Jag har dock verkligen inget spring på min sida när det vankas läge att bluffa eller spela min hand för stack. Variansen är riktigt sjuk mot mig på denna nivå och jag upplever att jag borde få någon form av medalj för att jag kämpar vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte köra en liten stund till igår och spelade ganska bra för att vara mig. Fick aldrig någon riktigt bra träff utan fick försöka bomba mig till ett bra resultat. Största vunna potterna var också just bluffar.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,123)

BB ($10,470)

Hero ($15,140)

BTN ($17,091)

 

Dealt to Hero T:club: 8:club:

 

Hero raises to $143, BTN raises to $487, fold, fold, Hero raises to $1,481, BTN calls $993

 

FLOP ($3,037) Q:diamond: A:spade: J:club:

 

Hero bets $1,600, BTN calls $1,600

 

TURN ($6,237) Q:diamond: A:spade: J:club: 7:club:

 

Hero bets $1,950, BTN calls $1,950

 

RIVER ($10,137) Q:diamond: A:spade: J:club: 7:club: 6:spade:

 

Hero bets $10,109 (AI), BTN folds

 

Hero shows T:club: 8:club:

 

Hero wins $10,122

 

---

 

Samma med näst största

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($12,085)

BB ($10,098)

CO ($10,045)

Hero ($20,566)

 

Dealt to Hero A:diamond: Q:spade:

 

fold, Hero raises to $100, SB raises to $400, fold, Hero raises to $1,037, SB raises to $2,631, Hero calls $1,593

 

FLOP ($5,312) 2:club: 8:spade: 3:spade:

 

SB bets $1,900, Hero raises to $17,935 (AI), SB folds

 

Hero shows A:diamond: Q:spade:

 

Hero wins $9,097

 

---

 

Otroligt missnöjd med denna

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($13,328)

BB ($5,031)

UTG ($6,809)

Hero ($14,386)

BTN ($9,002)

 

Dealt to Hero 6:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $143, BTN raises to $487, fold, fold, Hero raises to $1,281, BTN calls $793

 

FLOP ($2,637) T:club: 2:spade: 2:heart:

 

Hero bets $900, BTN calls $900

 

TURN ($4,437) T:club: 2:spade: 2:heart: 9:club:

 

Hero bets $2,218, BTN calls $2,218

 

RIVER ($8,875) T:club: 2:spade: 2:heart: 9:club: J:heart:

 

Hero checks, BTN checks

 

Hero shows 6:club: A:diamond:

(Pre 56%, Flop 12.8%, Turn 6.8%)

 

BTN shows T:heart: Q:diamond:

(Pre 44%, Flop 87.2%, Turn 93.2%)

 

BTN wins $8,860

 

---

 

Kändes som att det var en miljard såna här

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,735)

Hero ($17,072)

UTG ($14,732)

CO ($15,341)

BTN ($10,607)

 

Dealt to Hero K:diamond: J:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $150, Hero raises to $450, SB raises to $1,125, Hero raises to $2,812, SB raises to $10,735 (AI), fold

 

SB wins $5,625

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($6,535)

Hero ($10,439)

UTG ($12,381)

CO ($14,133)

BTN ($4,971)

 

Dealt to Hero A:spade: 2:diamond:

 

fold, CO raises to $143, fold, fold, Hero raises to $487, CO raises to $1,131, Hero raises to $2,625, CO raises to $14,133 (AI), fold

 

CO wins $5,275

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte köra en liten stund till igår och spelade ganska bra för att vara mig. Fick aldrig någon riktigt bra träff utan fick försöka bomba mig till ett bra resultat. Största vunna potterna var också just bluffar.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,123)

BB ($10,470)

Hero ($15,140)

BTN ($17,091)

 

Dealt to Hero T:club: 8:club:

 

Hero raises to $143, BTN raises to $487, fold, fold, Hero raises to $1,481, BTN calls $993

 

FLOP ($3,037) Q:diamond: A:spade: J:club:

 

Hero bets $1,600, BTN calls $1,600

 

TURN ($6,237) Q:diamond: A:spade: J:club: 7:club:

 

Hero bets $1,950, BTN calls $1,950

 

RIVER ($10,137) Q:diamond: A:spade: J:club: 7:club: 6:spade:

 

Hero bets $10,109 (AI), BTN folds

 

Hero shows T:club: 8:club:

 

Hero wins $10,122

 

---

 

Samma med näst största

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($12,085)

BB ($10,098)

CO ($10,045)

Hero ($20,566)

 

Dealt to Hero A:diamond: Q:spade:

 

fold, Hero raises to $100, SB raises to $400, fold, Hero raises to $1,037, SB raises to $2,631, Hero calls $1,593

 

FLOP ($5,312) 2:club: 8:spade: 3:spade:

 

SB bets $1,900, Hero raises to $17,935 (AI), SB folds

 

Hero shows A:diamond: Q:spade:

 

Hero wins $9,097

 

---

 

Otroligt missnöjd med denna

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($13,328)

BB ($5,031)

UTG ($6,809)

Hero ($14,386)

BTN ($9,002)

 

Dealt to Hero 6:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $143, BTN raises to $487, fold, fold, Hero raises to $1,281, BTN calls $793

 

FLOP ($2,637) T:club: 2:spade: 2:heart:

 

Hero bets $900, BTN calls $900

 

TURN ($4,437) T:club: 2:spade: 2:heart: 9:club:

 

Hero bets $2,218, BTN calls $2,218

 

RIVER ($8,875) T:club: 2:spade: 2:heart: 9:club: J:heart:

 

Hero checks, BTN checks

 

Hero shows 6:club: A:diamond:

(Pre 56%, Flop 12.8%, Turn 6.8%)

 

BTN shows T:heart: Q:diamond:

(Pre 44%, Flop 87.2%, Turn 93.2%)

 

BTN wins $8,860

 

---

 

Kändes som att det var en miljard såna här

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,735)

Hero ($17,072)

UTG ($14,732)

CO ($15,341)

BTN ($10,607)

 

Dealt to Hero K:diamond: J:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $150, Hero raises to $450, SB raises to $1,125, Hero raises to $2,812, SB raises to $10,735 (AI), fold

 

SB wins $5,625

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($6,535)

Hero ($10,439)

UTG ($12,381)

CO ($14,133)

BTN ($4,971)

 

Dealt to Hero A:spade: 2:diamond:

 

fold, CO raises to $143, fold, fold, Hero raises to $487, CO raises to $1,131, Hero raises to $2,625, CO raises to $14,133 (AI), fold

 

CO wins $5,275

 

Du älskar verkligen AXo va? :mrgreen:

 

Hur många händer öppnar du från CO? A6o är ju knappast standard, A9o är väl sämsta om man utgår från vad som är standard för bra spelare att öppna med från CO som spelar nära GTO? Ska du inte sträva efter lite mer GTO? AXs är mycket bättre att semibluffa (3b,4b,5b) med istället AXo, främst för den har bättre equity och att det är lättare att ha mer rimliga frekvenser med dem i stället för AXo. Du måste ju ha för hög frekvens semibluffar i dina distributioner om du håller på så med AXo konstant ... Sedan är det klart att spela exploativ vinner mer pengar då ingen kan spela riktig GTO i nuläget och inte kommer göra det på länge, men är ju bra att försöka hålla sig nära till uppskattad GTO annars blir man väldigt lätt att exploatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej BreeOlson och välkommen till dagboken. Du verkar utgå från att jag spelar 100 % GTO men det gör jag alltså inte riktigt än. Bytte från explo till GTO för ett par månader sen och har inte förädlat min strategi ut i fingerspetsarna. Den är dock där vid vecket som man kan böja på.

 

Jag förstår inte hur du med din ambitiösa framtoning kan göra en jämförelse mellan att spela 72 off suit och att spela a8 då de har väldigt olika effekter för min och mina motståndares handdistribution. Balans bör väl dessutom tas hänsyn till även på tidigare gator än just på river?

 

---

 

Hoppat in och skottar vidare. Klivit in i några minor med preflop-bluffar och fått en snabb all in som svar, men det är helt klart att många spelare har uppenbara svagheter även på så höga nivåer som 25/50. Jag har dock verkligen inget spring på min sida när det vankas läge att bluffa eller spela min hand för stack. Variansen är riktigt sjuk mot mig på denna nivå och jag upplever att jag borde få någon form av medalj för att jag kämpar vidare.

 

Klart dem har olika effekter på distributionerna, men tror nog du överskattar effekten av blockers lite. Vad jag menade med den analogin är att det inte är bra att ta allt för dåliga händer att semibluffa med, utan ta händer med lite mer equity. För om du ska ha rimliga frekvenser för det du gör så blir du tvungen att lägga andra händer som har bättre väntevärde att göra såna semibluffar med än A8o, då är det bättre med A8s etc. För du kan ju inte göra så med alla AX då blir dina frekvenser helt åt skogen ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som med A6o handen. Du kan ju inte göra så med alla Ax med svag kicker? Visst om spelaren 3b för mycket och lägger sig för ofta mot 4b så kan det vara bra att exploatera genom att göra så, men det är väldigt riskabelt exploativt spel ... Vilka händer öppnar du från CO och vilka lägger du mot 3b? vilka synar du 3b? Vilka 4b du med? (Mot BTN). Spelar du nära GTO och vill självklart ha några semibluff 4b i din distribution så bör du ta AXs med svag kicker. De har mycket bättre väntevärde än AXo.

 

Blir din 4b synad så floppar du aldrig färg med A6o; du floppar nötfärgdrag 1,12 % av gångerna. Har du istället A6s så floppar du färg 0,84 % av gångerna; nötfärgdrag 10,9 % av gångerna. Detta gör väldigt stor skillnad i väntevärde i längden.

 

Slutsats: ta AXs händer att semibluffa med i såna lägen istället för AXo. Särskilt A5s-A2s är väldigt fina händer att göra såna semibluffar med då de floppar stegar 0,32 % av flopparna och hålstege 12,5 % till 11,2 % av flopparna, A6o kan aldrig floppa stege och floppar bara hålstege 5,22 % av flopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du älskar verkligen AXo va? :mrgreen:

 

Hur många händer öppnar du från CO? A6o är ju knappast standard, A9o är väl sämsta om man utgår från vad som är standard för bra spelare att öppna med från CO som spelar nära GTO? Ska du inte sträva efter lite mer GTO? AXs är mycket bättre att semibluffa (3b,4b,5b) med istället AXo, främst för den har bättre equity och att det är lättare att ha mer rimliga frekvenser med dem i stället för AXo. Du måste ju ha för hög frekvens semibluffar i dina distributioner om du håller på så med AXo konstant ... Sedan är det klart att spela exploativ vinner mer pengar då ingen kan spela riktig GTO i nuläget och inte kommer göra det på länge, men är ju bra att försöka hålla sig nära till uppskattad GTO annars blir man väldigt lätt att exploatera.

 

Bree coachar du? Tacksam svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte köra en liten stund till igår och spelade ganska bra för att vara mig. Fick aldrig någon riktigt bra träff utan fick försöka bomba mig till ett bra resultat. Största vunna potterna var också just bluffar.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,123)

BB ($10,470)

Hero ($15,140)

BTN ($17,091)

 

Dealt to Hero T:club: 8:club:

 

Hero raises to $143, BTN raises to $487, fold, fold, Hero raises to $1,481, BTN calls $993

 

FLOP ($3,037) Q:diamond: A:spade: J:club:

 

Hero bets $1,600, BTN calls $1,600

 

TURN ($6,237) Q:diamond: A:spade: J:club: 7:club:

 

Hero bets $1,950, BTN calls $1,950

 

RIVER ($10,137) Q:diamond: A:spade: J:club: 7:club: 6:spade:

 

Hero bets $10,109 (AI), BTN folds

 

Hero shows T:club: 8:club:

 

Hero wins $10,122

 

---

 

Samma med näst största

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($12,085)

BB ($10,098)

CO ($10,045)

Hero ($20,566)

 

Dealt to Hero A:diamond: Q:spade:

 

fold, Hero raises to $100, SB raises to $400, fold, Hero raises to $1,037, SB raises to $2,631, Hero calls $1,593

 

FLOP ($5,312) 2:club: 8:spade: 3:spade:

 

SB bets $1,900, Hero raises to $17,935 (AI), SB folds

 

Hero shows A:diamond: Q:spade:

 

Hero wins $9,097

 

---

 

Otroligt missnöjd med denna

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($13,328)

BB ($5,031)

UTG ($6,809)

Hero ($14,386)

BTN ($9,002)

 

Dealt to Hero 6:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $143, BTN raises to $487, fold, fold, Hero raises to $1,281, BTN calls $793

 

FLOP ($2,637) T:club: 2:spade: 2:heart:

 

Hero bets $900, BTN calls $900

 

TURN ($4,437) T:club: 2:spade: 2:heart: 9:club:

 

Hero bets $2,218, BTN calls $2,218

 

RIVER ($8,875) T:club: 2:spade: 2:heart: 9:club: J:heart:

 

Hero checks, BTN checks

 

Hero shows 6:club: A:diamond:

(Pre 56%, Flop 12.8%, Turn 6.8%)

 

BTN shows T:heart: Q:diamond:

(Pre 44%, Flop 87.2%, Turn 93.2%)

 

BTN wins $8,860

 

---

 

Kändes som att det var en miljard såna här

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,735)

Hero ($17,072)

UTG ($14,732)

CO ($15,341)

BTN ($10,607)

 

Dealt to Hero K:diamond: J:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $150, Hero raises to $450, SB raises to $1,125, Hero raises to $2,812, SB raises to $10,735 (AI), fold

 

SB wins $5,625

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($6,535)

Hero ($10,439)

UTG ($12,381)

CO ($14,133)

BTN ($4,971)

 

Dealt to Hero A:spade: 2:diamond:

 

fold, CO raises to $143, fold, fold, Hero raises to $487, CO raises to $1,131, Hero raises to $2,625, CO raises to $14,133 (AI), fold

 

CO wins $5,275

 

 

Hur gick spelandet idag Markus? Mkt action vid borden vad jag skev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bree coachar du? Tacksam svar

 

Ja. Skicka PM om du är intresserad och beskriv vad för typ av coaching du är intresserad av. Jag kan tänka mig att analysera dina Holdem manager/PT stats och göra generella slutsatser om ditt spel, exempelvis: om du har för hög eller låg (i förhållande till approximerad GTO) vpip/pfr, om du har för hög bluffrekvens i förhållande till värdehänder i olika beslutspunkter etc; generella anpassningar efter olika former av motspelare för att exploatera deras luckor; gör även handanalyser.

 

Kan tänka mig att lägga ett par gratistimmar på att analysera din statistik och göra lite handanalyser så få vi se om du är intresserad av mer och i sådana fall om du tycker det är värt att lägga pengar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du älskar verkligen AXo va? :mrgreen:

 

Hur många händer öppnar du från CO? A6o är ju knappast standard, A9o är väl sämsta om man utgår från vad som är standard för bra spelare att öppna med från CO som spelar nära GTO? Ska du inte sträva efter lite mer GTO? AXs är mycket bättre att semibluffa (3b,4b,5b) med istället AXo, främst för den har bättre equity och att det är lättare att ha mer rimliga frekvenser med dem i stället för AXo. Du måste ju ha för hög frekvens semibluffar i dina distributioner om du håller på så med AXo konstant ... Sedan är det klart att spela exploativ vinner mer pengar då ingen kan spela riktig GTO i nuläget och inte kommer göra det på länge, men är ju bra att försöka hålla sig nära till uppskattad GTO annars blir man väldigt lätt att exploatera.

 

Klart dem har olika effekter på distributionerna, men tror nog du överskattar effekten av blockers lite. Vad jag menade med den analogin är att det inte är bra att ta allt för dåliga händer att semibluffa med, utan ta händer med lite mer equity. För om du ska ha rimliga frekvenser för det du gör så blir du tvungen att lägga andra händer som har bättre väntevärde att göra såna semibluffar med än A8o, då är det bättre med A8s etc. För du kan ju inte göra så med alla AX då blir dina frekvenser helt åt skogen ...

 

Som med A6o handen. Du kan ju inte göra så med alla Ax med svag kicker? Visst om spelaren 3b för mycket och lägger sig för ofta mot 4b så kan det vara bra att exploatera genom att göra så, men det är väldigt riskabelt exploativt spel ... Vilka händer öppnar du från CO och vilka lägger du mot 3b? vilka synar du 3b? Vilka 4b du med? (Mot BTN). Spelar du nära GTO och vill självklart ha några semibluff 4b i din distribution så bör du ta AXs med svag kicker. De har mycket bättre väntevärde än AXo.

 

Blir din 4b synad så floppar du aldrig färg med A6o; du floppar nötfärgdrag 1,12 % av gångerna. Har du istället A6s så floppar du färg 0,84 % av gångerna; nötfärgdrag 10,9 % av gångerna. Detta gör väldigt stor skillnad i väntevärde i längden.

 

Slutsats: ta AXs händer att semibluffa med i såna lägen istället för AXo. Särskilt A5s-A2s är väldigt fina händer att göra såna semibluffar med då de floppar stegar 0,32 % av flopparna och hålstege 12,5 % till 11,2 % av flopparna, A6o kan aldrig floppa stege och floppar bara hålstege 5,22 % av flopparna.

 

Hej igen Bree. Tack för dina synpunkter. Det är mycket värt när någon tar sig tid att analysera händerna jag lägger upp. Jag tycker mycket riktigt Ax-händer är utmärkta att semibluffa med preflop. Det är oftast som exploativ avvikelse i mitt spel men GTO torde vara att ha några Ax i samma färg i preflopshove-rangen. Har skrivit en hel del om det tidigare i dagboken.

 

 

 

Bree coachar du? Tacksam svar

 

Hur gick spelandet idag Markus? Mkt action vid borden vad jag skev

Hej Magnifikt och välkommen. Ja, det har varit rätt bra drag de få dagar jag haft möjlighet att spela. Finns en del som pekar på att jag är orsaken till det i och med att jag ibland sätter mig i spelsituationer där det är tvek på att jag är vinnande.

 

Ja. Skicka PM om du är intresserad och beskriv vad för typ av coaching du är intresserad av. Jag kan tänka mig att analysera dina Holdem manager/PT stats och göra generella slutsatser om ditt spel, exempelvis: om du har för hög eller låg (i förhållande till approximerad GTO) vpip/pfr, om du har för hög bluffrekvens i förhållande till värdehänder i olika beslutspunkter etc; generella anpassningar efter olika former av motspelare för att exploatera deras luckor; gör även handanalyser.

 

Kan tänka mig att lägga ett par gratistimmar på att analysera din statistik och göra lite handanalyser så få vi se om du är intresserad av mer och i sådana fall om du tycker det är värt att lägga pengar på.

 

Antar att detta var riktat till Magnifikt, men berätta gärna hur ert coachningsupplägg slutar. Är lite som gratisreklam för dig Bree.

 

---

 

Jobbat massor i veckan och volymen har därför blivit lidande. I fredags när jag kom hem hade standard varit att spela några tusen händer i alla fall eftersom jag längtat, men jag somnade direkt jag satte mig i soffan hemma.

 

Igår och idag har det i alla fall blivit lite lir. Ömsom skott, ömsom semiskott. Tycker att jag hållit ihop spelet bra överlag men märker att jag tänker mindre GTO när det är skott och att det tenderar att bli nog så många avvikelser. Mycket på grund av att jag tagit fasta på att om man bara hittar något att exploatera så ger det många gånger snabbare avkastning än att balansera sina ranger hundraprocentigt.

 

Tar några händer:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

Hero ($28,829)

BB ($19,975)

UTG ($30,859)

CO ($9,731)

BTN ($13,222)

 

Dealt to Hero A:club: J:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $100, Hero raises to $400, fold, BTN calls $300

 

FLOP ($850) 3:heart: K:heart: 4:spade:

 

Hero bets $550, BTN calls $550

 

TURN ($1,950) 3:heart: K:heart: 4:spade: 7:diamond:

 

Hero bets $1,250, BTN calls $1,250

 

RIVER ($4,450) 3:heart: K:heart: 4:spade: 7:diamond: 3:diamond:

 

Hero bets $2,750, BTN calls $2,750

 

BTN shows T:heart: K:club:

(Pre 36%, Flop 82.6%, Turn 93.2%)

 

Hero shows A:club: J:heart:

(Pre 64%, Flop 17.4%, Turn 6.8%)

 

BTN wins $9,935

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($12,651)

BB ($18,369)

UTG ($10,110)

CO ($7,975)

Hero ($4,956)

 

Dealt to Hero K:club: Q:club:

 

fold, fold, Hero raises to $100, fold, BB raises to $350, Hero calls $250

 

FLOP ($725) 9:spade: 7:club: T:spade:

 

BB checks, Hero bets $362, BB calls $362

 

TURN ($1,450) 9:spade: 7:club: T:spade: 8:spade:

 

BB checks, Hero bets $850, BB calls $850

 

RIVER ($3,150) 9:spade: 7:club: T:spade: 8:spade: 8:diamond:

 

BB checks, Hero bets $1,575, BB raises to $16,807 (AI), Hero folds

 

BB wins $6,285

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,520)

BB ($9,841)

Hero ($14,208)

BTN ($12,323)

 

Dealt to Hero T:spade: 7:spade:

 

Hero raises to $143, fold, fold, BB calls $93.75

 

FLOP ($312) T:diamond: 5:diamond: A:spade:

 

BB checks, Hero checks

 

TURN ($312) T:diamond: 5:diamond: A:spade: 4:club:

 

BB checks, Hero bets $156, BB raises to $625, Hero calls $468

 

RIVER ($1,562) T:diamond: 5:diamond: A:spade: 4:club: 9:club:

 

BB bets $1,000, Hero calls $1,000

 

BB shows 4:heart: 4:diamond:

(Pre 50%, Flop 13.9%, Turn 100.0%)

 

Hero shows T:spade: 7:spade:

(Pre 50%, Flop 86.1%, Turn 0.0%)

 

BB wins $3,547

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($37,149)

BB ($10,050)

Hero ($23,217)

 

Dealt to Hero T:club: J:heart:

 

Hero raises to $100, SB raises to $550, fold, Hero calls $450

 

FLOP ($1,150) 6:club: T:spade: 5:spade:

 

SB bets $775, Hero raises to $2,125, SB calls $1,350

 

TURN ($5,400) 6:club: T:spade: 5:spade: 3:heart:

 

SB bets $250, Hero raises to $3,200, SB calls $2,950

 

RIVER ($11,800) 6:club: T:spade: 5:spade: 3:heart: 9:club:

 

SB bets $125, Hero calls $125

 

Hero shows T:club: J:heart:

(Pre 69%, Flop 78.8%, Turn 84.1%)

 

SB shows 7:diamond: T:diamond:

(Pre 31%, Flop 21.2%, Turn 15.9%)

 

Hero wins $12,035

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($9,950)

BB ($8,745)

Hero ($4,816)

CO ($13,223)

BTN ($17,399)

 

Dealt to Hero K:club: T:spade:

 

Hero raises to $143, fold, fold, fold, BB calls $93.75

 

FLOP ($312) 3:club: 5:heart: 8:club:

 

BB checks, Hero bets $234, BB calls $234

 

TURN ($781) 3:club: 5:heart: 8:club: 2:heart:

 

BB checks, Hero bets $585, BB calls $585

 

RIVER ($1,953) 3:club: 5:heart: 8:club: 2:heart: 3:diamond:

 

BB checks, Hero bets $2,900, BB folds

 

Hero shows K:club: T:spade:

 

Hero wins $1,938

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir direkt efter jobbet idag då det var lite drag i klienten redan den här tiden. Spelade typ 5 första händerna på 25/50. Sen kändes det som att jag mest foldade.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($4,216)

BB ($5,805)

UTG ($16,081)

CO ($5,738)

Hero ($5,597)

 

Dealt to Hero J:diamond: Q:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $100, fold, BB calls $50

 

FLOP ($225) 9:spade: K:diamond: 9:diamond:

 

BB checks, Hero bets $112, BB raises to $337, Hero calls $225

 

TURN ($900) 9:spade: K:diamond: 9:diamond: 7:heart:

 

BB bets $600, Hero calls $600

 

RIVER ($2,100) 9:spade: K:diamond: 9:diamond: 7:heart: K:club:

 

BB checks, Hero bets $3,150,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,520)

BB ($9,841)

Hero ($14,208)

BTN ($12,323)

 

Dealt to Hero T:spade: 7:spade:

 

Hero raises to $143, fold, fold, BB calls $93.75

 

FLOP ($312) T:diamond: 5:diamond: A:spade:

 

BB checks, Hero checks

 

TURN ($312) T:diamond: 5:diamond: A:spade: 4:club:

 

BB checks, Hero bets $156, BB raises to $625, Hero calls $468

 

RIVER ($1,562) T:diamond: 5:diamond: A:spade: 4:club: 9:club:

 

BB bets $1,000, Hero calls $1,000

 

BB shows 4:heart: 4:diamond:

(Pre 50%, Flop 13.9%, Turn 100.0%)

 

Hero shows T:spade: 7:spade:

(Pre 50%, Flop 86.1%, Turn 0.0%)

 

BB wins $3,547

 

Före floppen: T7s är lite marginellt att öppna med i CO, antar att motspelarna spelar för tight-passivt? Min uppfattning är att T7s är standard att folda här annars.

 

Flopp: Jag föredrar att satsa, men spelar ingen större roll generellt. Är motspelaren lös och bluffar mycket check > satsning och vice versa.

 

Turn: Checkar du floppen så bör du checka här. Du har inte många starka händer i din handdistribution här och detta vet en bra motspelare som kan försöka bluffa dig löst med checkhöjningar om du satsar. Nu satsar du och blir checkhöjd så är du ju tvungen att lägga. Detta är en för svag hand att fånga bluffar med, men du synar vilket jag inte förstår varför?

 

River: När du synar turn och draghänderna missar på river så blir du väl tvungen att syna om motspelaren är en bluffare. Som sagt du borde ha checkat bakom turn och sedan värdebetat på river om motspelaren checkar igen och lägga dig mot en river checkhöjning. Satsar motspelaren på river så synar du. Mycket bättre än att satsa turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före floppen: T7s är lite marginellt att öppna med i CO, antar att motspelarna spelar för tight-passivt? Min uppfattning är att T7s är standard att folda här annars.

 

Flopp: Jag föredrar att satsa, men spelar ingen större roll generellt. Är motspelaren lös och bluffar mycket check > satsning och vice versa.

 

Turn: Checkar du floppen så bör du checka här. Du har inte många starka händer i din handdistribution här och detta vet en bra motspelare som kan försöka bluffa dig löst med checkhöjningar om du satsar. Nu satsar du och blir checkhöjd så är du ju tvungen att lägga. Detta är en för svag hand att fånga bluffar med, men du synar vilket jag inte förstår varför?

 

River: När du synar turn och draghänderna missar på river så blir du väl tvungen att syna om motspelaren är en bluffare. Som sagt du borde ha checkat bakom turn och sedan värdebetat på river om motspelaren checkar igen och lägga dig mot en river checkhöjning. Satsar motspelaren på river så synar du. Mycket bättre än att satsa turn.

 

Hej igen Bree och tack för dina synpunkter. Jag har kvar att jobba fram GTO på dylika brädor och har för få värdehänder i checkbackrangen även om det inte är något som kan exploateras i det oändliga, i synnerhet inte genom Check, CheckRaise, Bet-linjer. Du verkar dock föra en väldigt exploativ diskussion när du diskuterar motståndarens tendenser, medan jag mer är intresserad av att hålla en konsekvent linje i mina ranger. Tror därför det blir svårt att komma jättelångt men jag funderar i alla fall över din floppsatsning givet preflopspelet. Vad är tanken med den?

 

---

 

Fortsätter att styrketräna lite då och då för det allmänna välmåendets skull. Antalet tillfällen har dock minskat i samma takt som the maulers sponsorerbjudanden. Inte för att jag vet att han får färre nu men läste att han hade ny match på gång och slogs (häpp) av hur iskallt det känns nu jämfört med när han nästan besegrade Jon Jones. Hursom, styrketräningen. Finns det någon standard kring vilka vikter man bör träna på utifrån sin vikt? Tänker att en balanserad styrka borde vara otroligt viktigt för att inte skada sig vid exempelvis fotboll eller innebandy och att det kanske fanns riktvärden för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en backsession idag. Hade inte tålamodet och det blev lite som en avgörande hand när jag förlorade nedanstående.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,556)

BB ($3,195)

UTG ($761)

CO ($2,015)

Hero ($3,555)

 

Dealt to Hero J:spade: J:diamond:

 

UTG raises to $28.75, fold, Hero raises to $83.12, SB calls $78.12, BB calls $73.12, UTG calls $54.37

 

FLOP ($332) Q:club: 2:club: J:club:

 

SB bets $180, BB folds, UTG folds, Hero calls $180

 

TURN ($692) Q:club: 2:club: J:club: 7:spade:

 

SB bets $346, Hero calls $346

 

RIVER ($1,384) Q:club: 2:club: J:club: 7:spade: 4:heart:

 

SB bets $947 (AI), Hero calls $947

 

Hero shows J:spade: J:diamond:

(Pre 68%, Flop 32.4%, Turn 22.7%)

 

SB shows T:club: K:club:

(Pre 32%, Flop 67.6%, Turn 77.3%)

 

SB wins $3,265

 

---

 

Det ska dock påpekas att jag hann med denna skönhet också. Ingen standardfloat mot en spelare som är otroligt restriktiv med sina bet. Ville bara in och brottas.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,559)

BB ($2,931)

UTG ($2,013)

CO ($1,007)

Hero ($2,085)

 

Dealt to Hero T:diamond: J:diamond:

 

fold, CO raises to $28.75, Hero calls $28.75, SB calls $23.75, fold

 

FLOP ($96.25) 4:club: Q:diamond: 6:heart:

 

SB checks, CO bets $72.18, Hero calls $72.18, SB folds

 

TURN ($240) 4:club: Q:diamond: 6:heart: 9:heart:

 

CO bets $180, Hero raises to $460, CO raises to $906 (AI), Hero calls $445

 

RIVER ($2,053) 4:club: Q:diamond: 6:heart: 9:heart: 8:diamond:

 

CO shows A:spade: A:club:

(Pre 78%, Flop 90.4%, Turn 81.8%)

 

Hero shows T:diamond: J:diamond:

(Pre 22%, Flop 9.6%, Turn 18.2%)

 

Hero wins $2,038

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sålänge du roterar alla basövningar och inte bara discogymmar så behöver du inte bekymra dig för obalans ännu. Det kommer senare. Det är värre spela fotboll och innebandy som helt otränad :)

 

 

http://www.strstd.com , prova bolla lite med 1rm max där, försök få staplarna i en jämn linje så har du hyfsad balans. ett exempel i spoilertaggen below;

 

 

IaYLtLI.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tränat otroligt mycket i mina dar. Primärt fotboll, men också gymmat på sidan för att underhålla. Tror inte att man ska tänka så mycket vilka vikter man lyfter. Utan mer totalt köra slut muskeln= till failure. Sen lär man sig vilken nivå man ligger på och kan öka eftersom. Finns nog ingen direkt GTO när det kommer till gymmet.

 

Ifall man är ny ska man inte köra för tungt för då lär man inte centrala nervsystemet att spänna korrekt muskel.

 

Lite som poker börja lågt och se vilken nivå du är vinnande på :)

 

vet dock inte hur mycket du tränat innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sålänge du roterar alla basövningar och inte bara discogymmar så behöver du inte bekymra dig för obalans ännu. Det kommer senare. Det är värre spela fotboll och innebandy som helt otränad :)

 

 

http://www.strstd.com , prova bolla lite med 1rm max där, försök få staplarna i en jämn linje så har du hyfsad balans. ett exempel i spoilertaggen below;

 

 

IaYLtLI.png

 

Hej killerwolf och stort tack för länken. Var ganska exakt något sånt där jag tänkte mig. Var tvungen att googla marklyft och det har jag aldrig testat förr. Blir till att ta itu med efter lite påskledighet. Verkar ha ganska ok balans i nuläget men om man ser till en procentuell kurva sedan styrketräningsstarten så verkar jag lägga lite för mycket tid på bänkpress jämfört med övriga saker.

 

Vill bli stark i sådant som inkluderar en hantering av den egna kroppsvikten men något sånt fanns inte med tyvärr.

 

Har tränat otroligt mycket i mina dar. Primärt fotboll, men också gymmat på sidan för att underhålla. Tror inte att man ska tänka så mycket vilka vikter man lyfter. Utan mer totalt köra slut muskeln= till failure. Sen lär man sig vilken nivå man ligger på och kan öka eftersom. Finns nog ingen direkt GTO när det kommer till gymmet.

 

Ifall man är ny ska man inte köra för tungt för då lär man inte centrala nervsystemet att spänna korrekt muskel.

 

Lite som poker börja lågt och se vilken nivå du är vinnande på :)

 

vet dock inte hur mycket du tränat innan.

 

Hej Howard och tack för dina synpunkter. Jag har alltid tränat väldigt mycket men där det inte varit någon direkt styrketräning. Tror det är precis som du skriver att man får börja lätt så att tekniken sitter och så öka successivt. Blir definitivt ett sånt upplägg när jag testar marklyft då det nästan blinkade röda lampor vid intruktionsfilmen jag såg för den övningen. Känns som att fel utförande kan ta död på ryggen ganska ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...