Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Snyggt jimenez. Det är sån musik som nog faktiskt gör världen till en bättre plats att leva på. :)

 

 

 

Hej igen Namehere. Snyggt jobbat, det svänger :)

 

---

 

Satan att det är kallt på borden. Får grisiga setups mot mig och det kombinerat med att vara på rake får mig att spela sämre tyvärr. Satt exempelvis och funderade om jag skulle spela AKs all in preflop mot en spelare som i sanningens namn borde ha massa dåliga händer i sin range. Jag synade så klart brakt in i en hand som vann. Väldigt segt känns det. Bara hoppas att lite sömn lindrar antitaggen.

 

Det är verkligen en gåta om du drar oss alla vid näsan eller inte med din dagbok. Jag tycker att den är en av de bästa på pf, men att du fortf inte vet skillnaden på stejk och rake är minst sagt konstigt. Det är ju det som bidrar till charmen så jag får helt enkelt hoppas att det är ärligt.

 

Måste också fråga angående den där servitrisen som du via din mamma visade ditt intresse för, varför frågade du inte själv om hon var intresserad av en söndagsmiddag? Allt gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen en gåta om du drar oss alla vid näsan eller inte med din dagbok. Jag tycker att den är en av de bästa på pf, men att du fortf inte vet skillnaden på stejk och rake är minst sagt konstigt. Det är ju det som bidrar till charmen så jag får helt enkelt hoppas att det är ärligt.

 

Måste också fråga angående den där servitrisen som du via din mamma visade ditt intresse för, varför frågade du inte själv om hon var intresserad av en söndagsmiddag? Allt gott!

 

Hej igen snusarn och tack för att du skriver. Jättekul att du tycker om dagboken. Jag vet ju egentligen skillnaden på stake och rake, det är dock uppenbarligen så att jag fortfarande blandar ihop dem. Det beror nog mycket på att jag har stora problem med engelska uttryck. Användningen av sådana kommer som inte naturligt.

 

Servitris-texten skrevs ju sent på natten efter en ganska blöt födelsedagsmiddag så det var en hel del svammel. Min mamma deltog men var fri från inblandning i mitt flirtande. Eftersom många reagerade på ett något avogt sätt så ska jag undvika den typen av nattliga ordspewande. Det var i alla fall inte meningen att dra någon vid näsan och jag ber om ursäkt även till dig om du kände dig lurad. Hoppas att du fortsätter läsa och skriva ändå!

 

---

 

Krigarinställning aktiverad för att ta sig igenom denna fredag och ta en välbehövlig helgvila. Har förhoppning om en hel del grind men kommer också behöva fixa lite hemmagrejer där jag gruvar mig mest över tvättberget och minst över att klippa häck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Härliga klipp thefman. Man får lite gåshud. Tack!

Vet inte hur man gör snitsiga utube inlägg men här är några som hängt kvar genom åren

 

Faces-ohlala

Joddla med siv-svärmor tog täcket

Major Lazer feat Amber- Get free

Sture Alléns dansorkester-skona mig

 

Gott o blandat, lite beroende på väder o känsla!:)

 

Spännande fubbiken. Har inte hört någon av de där men ska ge dem en god chans. Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt med svensk måstematch ikväll. Hoppas på att få se ett mycket mer Lagerbäckskt spel med prioriterad och solid defensiv kombinerat med giftiga omställningar. Detta trots att det är hemmaplan. Har inte hängt med vad som ligger bakom förändringarna i backlinjen, men blir spännande att se vilken karaktär som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt med svensk måstematch ikväll. Hoppas på att få se ett mycket mer Lagerbäckskt spel med prioriterad och solid defensiv kombinerat med giftiga omställningar. Detta trots att det är hemmaplan. Har inte hängt med vad som ligger bakom förändringarna i backlinjen, men blir spännande att se vilken karaktär som finns.

 

 

När Lagerbäck styrde och ställde, det var tider det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Lagerbäck styrde och ställde, det var tider det..

 

Hej beercreek och välkommen till dagboken. Tack för din synpunkt. Jag kunde inte hålla med mer. Det var verkligen en förbundskapten som förvandlade ett på individuella plan ganska mediokert landslag till en kvalmaskin.

 

---

 

Här kommer en skön blandning med musik som får mig att bli glad:

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Lagerbäck hade ju Henke Larsson, Ljungberg, Zlatan, och yngre och snabbare Anders Svensson+Olof Mellberg.

 

Vi hade betydligt bättre spelare under Lagerbäcks tid än vad Hamrén har nu.

 

+1 Lagerbäck hade betydligt bättre spelarmaterial att jobba med.

 

Tobias Linderoth som defensiv Mittfältare får du inte glömma.

Och alexandersson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Lagerbäck hade ju Henke Larsson, Ljungberg, Zlatan, och yngre och snabbare Anders Svensson+Olof Mellberg.

 

Vi hade betydligt bättre spelare under Lagerbäcks tid än vad Hamrén har nu.

 

+1 Lagerbäck hade betydligt bättre spelarmaterial att jobba med.

 

Tobias Linderoth som defensiv Mittfältare får du inte glömma.

Och alexandersson.

 

Hej grabbar, vad roligt att ni vill diskutera fotboll. Jag tycker dock att ni skjuter hejvilt tyvärr. Hamrén har exakt samma material, om inte bättre, att bygga upp stjärnor på precis samma sätt som exempelvis Johan Mjällby blev en Viking bland oss alla som representerade urkraften hos oss svenskar. Att nämna Henke Larsson som en stjärna ter sig för mig, förlåt Metaddict, som ett riktigt sjukt skämt. Han gjorde massa mål i en kompisliga som väl som bäst kan mäta sig med allsvenskan, sen gled han in i Barca där väl jag personligen på riktigt hade kunnat gå in och se fräsch och pigg ut.

 

Att nämna Alexandersson och Linderoth som våra stöttepelare blir ju än mer sjukt eftersom dom ju med livet som insats precis platsade i Everton dom vid den tiden var ett riktigt kötta- och springlag.

Alltså exakt i den situationen som en betydande mängd mittfältare är i nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng med den lagerbäckiska filosofin är alltså att hitta en modell singlar oss som svenskar unika även i fotbollsvärlden och forma spelidén efter det. Hamrén är lite mer att han sett hur bra klubblag spelar i Europa och är så pass naiv att han tror den typen av fotboll finns i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som stadig läsare av dagboken tänkte jag då skriva för första gången. Tycker absolut Lagerbäxk hade bättre spelare än Hamren. Den enda riktigt bra spelaren vi har, som är outstanding, är Zlatan. På Lagerbäcks tid fanns även Ljungberg o Henke som var stjärnor o höll hög klass, men nu är det enbart Zlatan(som var solklart bäst även under stora delar av Lagerbäck). Personligen tycker jag att Elmander o Kaklaniklic är bra. Backlinjen nu är pinsamt usel, under Lagerbäcks tid varven bättre, även om han garanterat är bättre på att organisera defensiven o prioriterar den, så var spelarna bättre än de Hamren har. Så här i efterhand är jag snarare kritisk/besviken på Lagerbäck inte tog oss längre i mästerskapen, även om det var oerhört små marginaler både 2002 o 2004.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som stadig läsare av dagboken tänkte jag då skriva för första gången. Tycker absolut Lagerbäxk hade bättre spelare än Hamren. Den enda riktigt bra spelaren vi har, som är outstanding, är Zlatan. På Lagerbäcks tid fanns även Ljungberg o Henke o MELLBERG som var stjärnor o höll hög klass, men nu är det enbart Zlatan(som var solklart bäst även under stora delar av Lagerbäck). Personligen tycker jag att Elmander o Kaklaniklic är bra. Backlinjen nu är pinsamt usel, under Lagerbäcks tid varven bättre, även om han garanterat är bättre på att organisera defensiven o prioriterar den, så var spelarna bättre än de Hamren har. Så här i efterhand är jag snarare kritisk/besviken på Lagerbäck inte tog oss längre i mästerskapen, även om det var oerhört små marginaler både 2002 o 2004.

 

FYP BRAH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej grabbar, vad roligt att ni vill diskutera fotboll. Jag tycker dock att ni skjuter hejvilt tyvärr. Hamrén har exakt samma material, om inte bättre, att bygga upp stjärnor på precis samma sätt som exempelvis Johan Mjällby blev en Viking bland oss alla som representerade urkraften hos oss svenskar. Att nämna Henke Larsson som en stjärna ter sig för mig, förlåt Metaddict, som ett riktigt sjukt skämt. Han gjorde massa mål i en kompisliga som väl som bäst kan mäta sig med allsvenskan, sen gled han in i Barca där väl jag personligen på riktigt hade kunnat gå in och se fräsch och pigg ut.

 

Att nämna Alexandersson och Linderoth som våra stöttepelare blir ju än mer sjukt eftersom dom ju med livet som insats precis platsade i Everton dom vid den tiden var ett riktigt kötta- och springlag.

Alltså exakt i den situationen som en betydande mängd mittfältare är i nu.

 

Ok lite misstolkning, menade inte att alexandersson var en stöttespelare.

Men Linderoth var viktig i det defensiva jobbet på mittfältet, o det materialet har vi verkligen inte idag imo. Vi hade mycket bättre försvarsspelare med lagerbäck. Idag har vi en väldigt dålig backlinje. Och det ser man tydligt, misstag på misstag på misstag.

 

Och att säga att Henke inte var en storspelare ( i svenska mått ) är ju som att säga att Messi inte tillför nåt i Barca.

 

Idag har vi ju bara Zlatan som riktig stjärna. Kan inte se nån annan vara på hans nivå, källström? nej, wernblom? nej, toivonen? nej, elmander? nej, elm? nej.

 

Med lagerbäck hade vi ju ljungberg, o zlatan, henke & mellberg som var riktigt heta på den tiden. Anders Svensson var ju bra på den tiden ( i svenska mått ) Och Allbäck var ju mycket bättre än t.e.x Toivonen.

 

Så Hamrén har ju verkligen sämre spelare att jobba med än Lagerbäck hade. Men är väl smaksak, precis som folk får väl tycka att seb larsson är bättre än ljungberg osv om ni skulle vilja det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chansar påatt Lagerbäck snarare gjorde dessa spelare bra och nyttiga för landslaget än att dom var så mkt bättre dagens resurser :--) vad är det för misstag du pratar om? utveckla!

 

Ja så kan det också vara, men Hamrén har inte varit med så länge än, ge han 1-2år iaf till så får vi utvärdera sen.

 

Men misstagen JAG tycker i backlinjen är ju alla misstag de gör, är ju ingen expert, utan jag tycker min åsikt, o jag tycker de är fruktansvärt usla i försvaret, iaf vad jag sett så sjunker de ner så långt, så fort motståndarna har anfall så spelar de igenom försvaret så jädrans enkelt, även om motståndarna heter Norge, Österrike, Tyskland eller England.

 

Jag själv tycker de ska ha mer press snäppet högre upp i banan för att inte låta deras anfallare o mittfältare komma ner så djupt ner i banan så enkelt.

Kan ju vara våra mittfältare som är dåliga på att ge motståndarna press..Som sagt är ingen expert :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej grabbar, vad roligt att ni vill diskutera fotboll. Jag tycker dock att ni skjuter hejvilt tyvärr. Hamrén har exakt samma material, om inte bättre, att bygga upp stjärnor på precis samma sätt som exempelvis Johan Mjällby blev en Viking bland oss alla som representerade urkraften hos oss svenskar. Att nämna Henke Larsson som en stjärna ter sig för mig, förlåt Metaddict, som ett riktigt sjukt skämt. Han gjorde massa mål i en kompisliga som väl som bäst kan mäta sig med allsvenskan, sen gled han in i Barca där väl jag personligen på riktigt hade kunnat gå in och se fräsch och pigg ut.

 

Att nämna Alexandersson och Linderoth som våra stöttepelare blir ju än mer sjukt eftersom dom ju med livet som insats precis platsade i Everton dom vid den tiden var ett riktigt kötta- och springlag.

Alltså exakt i den situationen som en betydande mängd mittfältare är i nu.

 

Du måste ju skoja när du säger att Henke inte var en stjärna..... Confirmed troll.

 

Du tror inte Henke hade möjligheten att lämna Celtic flera gånger om eller? Han är den enda svensk som har vunnit guldskon, inte ens Zlatan har vunnit den eller någon av våra tidigare världsklassanfallare som vi har haft i Sverige. Senaste åren är det Messi, Ronaldo etc som har vunnit detta priset. Var alla sämst för 10 år sedan eller vad är det du säger? :D Faktumet att man utd ville låna honom när han var vadå, 35 år? Nog många svenskar som ens skulle få sätta sin fot med united-tröjan vid 35års ålder... Henke kanske inte lyckades så extremt bra i Barca, men vadå är han ingen stjärna för det? Finns ju MASSVIS av spelare som har misslyckats i ett lag, men lyckats i andra. Första spelaren som jag kommer på rent spontant är Michael Owen, som må ha varit den mest lovande talangen och var under sin topp iaf top 10, kanske top 5 av anfallarna i världen. Bara för att han blev sämst när han kom till Madrid, betyder det att han inte var en stjärna enligt dig då eller?

 

Håller f.ö med samtliga att Lagerbäck bidrog med mycket synergi till landslaget och att många av spelarna användes på bästa möjliga sätt. Det är väl ett faktum att Lagerbäck var oeeerhört taktisk då vi ser tillbaka på alla matcher mot stora nationer under hans tid. Sen att Sverige var rätt kassa i många av matcherna när de var favoriter kanske talar emot visserligen... Tycker det är lite intressant att ingen f.d Barca/Bayern-backen Patrik Andersson, som också var en spelare av riktigt hög kvalitet. Fast han kanske hade slutat i landslaget när Lagerbäck tog över rodret på riktigt. Kan vara jag som har lite dålig koll på tiden.

 

Edit: Kom att tänka på Sjevtjenko också, exempel på världsklass-spelare som det bara gick sämre och sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som stadig läsare av dagboken tänkte jag då skriva för första gången. Tycker absolut Lagerbäxk hade bättre spelare än Hamren. Den enda riktigt bra spelaren vi har, som är outstanding, är Zlatan. På Lagerbäcks tid fanns även Ljungberg o Henke som var stjärnor o höll hög klass, men nu är det enbart Zlatan(som var solklart bäst även under stora delar av Lagerbäck). Personligen tycker jag att Elmander o Kaklaniklic är bra. Backlinjen nu är pinsamt usel, under Lagerbäcks tid varven bättre, även om han garanterat är bättre på att organisera defensiven o prioriterar den, så var spelarna bättre än de Hamren har. Så här i efterhand är jag snarare kritisk/besviken på Lagerbäck inte tog oss längre i mästerskapen, även om det var oerhört små marginaler både 2002 o 2004.

Hej och välkommen till dagboken gnurfen. Tack för att du skriver. Jag håller inte med dig om att Ljungberg och Henke var internationella stjärnor i den bemärkelsen det är viktigt. Vi diskuterar Hamréns fotbollsfilosofi, vilken prioriterar andra saker jämfört med Lagerbäck. Pratar vi då om Ljungberg och Henke som stjärnor så fanns ju anledningen till att de upplevdes som just det i den fotboll Sverige spelade vid tillfället. Ljungberg var ju snarare ett typexempel på en spelare som klev fram just på grund av att Lagerbäck formade ett spel efter sitt material. Om du hade satt Ljungberg i en regista-roll hade det ju bara blivit pinsamt, medan han var extremt giftig i den omställningsfotboll som Lagerbäck förespråkade.

 

När det sedan gäller dagens backlinje och att det vimlar av individuella misstag på grund av de specifika spelarna är det ju bara ett tecken på bristfällig organisation och en otydlig bild från tränaren. Lagerbäck satte i ordning en organisation som inte var så beroende av individen. Det förekom massor med individuella misstag även då. Skillnaden var vilken effekt de fick. Under Hamren är det lika med ett friläge för motståndarna, under Lagerbäck blev det som mest ett blockerat långskott. Denna tes stärks också av att helt oerfarna spelare kunde gå in utan vidare förberedelse och prestera. Tänk Jacobsson och Petter Hansson.

FYP BRAH

 

Vadå landslaget? Skêcka Blåvitt!

Hej igen och tack minibiff. Det är väl härligt att diskutera något som engagerar så mycket. :)

chansar påatt Lagerbäck snarare gjorde dessa spelare bra och nyttiga för landslaget än att dom var så mkt bättre dagens resurser :--) vad är det för misstag du pratar om? utveckla!

Hej igen boman. Tack för att du skriver. Håller med dig i massor. :)

Ja så kan det också vara, men Hamrén har inte varit med så länge än, ge han 1-2år iaf till så får vi utvärdera sen.

 

Men misstagen JAG tycker i backlinjen är ju alla misstag de gör, är ju ingen expert, utan jag tycker min åsikt, o jag tycker de är fruktansvärt usla i försvaret, iaf vad jag sett så sjunker de ner så långt, så fort motståndarna har anfall så spelar de igenom försvaret så jädrans enkelt, även om motståndarna heter Norge, Österrike, Tyskland eller England.

 

Jag själv tycker de ska ha mer press snäppet högre upp i banan för att inte låta deras anfallare o mittfältare komma ner så djupt ner i banan så enkelt.

Kan ju vara våra mittfältare som är dåliga på att ge motståndarna press..Som sagt är ingen expert :)

Hej igen Dr_Anonymous. Tack för att du skriver. Det är ganska vanligt att en otrygg backlinje hellre faller än står upp. Med en bättre organisation kommer aggressiv press ganska automatiskt tror jag.

Du måste ju skoja när du säger att Henke inte var en stjärna..... Confirmed troll.

 

Du tror inte Henke hade möjligheten att lämna Celtic flera gånger om eller? Han är den enda svensk som har vunnit guldskon, inte ens Zlatan har vunnit den eller någon av våra tidigare världsklassanfallare som vi har haft i Sverige. Senaste åren är det Messi, Ronaldo etc som har vunnit detta priset. Var alla sämst för 10 år sedan eller vad är det du säger? :D Faktumet att man utd ville låna honom när han var vadå, 35 år? Nog många svenskar som ens skulle få sätta sin fot med united-tröjan vid 35års ålder... Henke kanske inte lyckades så extremt bra i Barca, men vadå är han ingen stjärna för det? Finns ju MASSVIS av spelare som har misslyckats i ett lag, men lyckats i andra. Första spelaren som jag kommer på rent spontant är Michael Owen, som må ha varit den mest lovande talangen och var under sin topp iaf top 10, kanske top 5 av anfallarna i världen. Bara för att han blev sämst när han kom till Madrid, betyder det att han inte var en stjärna enligt dig då eller?

 

Håller f.ö med samtliga att Lagerbäck bidrog med mycket synergi till landslaget och att många av spelarna användes på bästa möjliga sätt. Det är väl ett faktum att Lagerbäck var oeeerhört taktisk då vi ser tillbaka på alla matcher mot stora nationer under hans tid. Sen att Sverige var rätt kassa i många av matcherna när de var favoriter kanske talar emot visserligen... Tycker det är lite intressant att ingen f.d Barca/Bayern-backen Patrik Andersson, som också var en spelare av riktigt hög kvalitet. Fast han kanske hade slutat i landslaget när Lagerbäck tog över rodret på riktigt. Kan vara jag som har lite dålig koll på tiden.

 

Edit: Kom att tänka på Sjevtjenko också, exempel på världsklass-spelare som det bara gick sämre och sämre.

 

Hej igen gorillai. Tack för dina synpunkter. Jag vidhåller att Henke inte var någon stjärna när vi pratar om landslagsfotboll. I Celtic jobbade han sig till en position där hela offensiven byggdes kring honom. När dom sedan mötte lag som väl håller svensk division 1-standard är det väl inte världens prestation att vinna guldskon. Nikos Machlas, Mario Jardel och Kevin Phillips är väl inte direkt spelare där man hajar till över stordåden de gjort på den internationella scenen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till dagboken gnurfen. Tack för att du skriver. Jag håller inte med dig om att Ljungberg och Henke var internationella stjärnor i den bemärkelsen det är viktigt. Vi diskuterar Hamréns fotbollsfilosofi, vilken prioriterar andra saker jämfört med Lagerbäck. Pratar vi då om Ljungberg och Henke som stjärnor så fanns ju anledningen till att de upplevdes som just det i den fotboll Sverige spelade vid tillfället. Ljungberg var ju snarare ett typexempel på en spelare som klev fram just på grund av att Lagerbäck formade ett spel efter sitt material. Om du hade satt Ljungberg i en regista-roll hade det ju bara blivit pinsamt, medan han var extremt giftig i den omställningsfotboll som Lagerbäck förespråkade.

 

När det sedan gäller dagens backlinje och att det vimlar av individuella misstag på grund av de specifika spelarna är det ju bara ett tecken på bristfällig organisation och en otydlig bild från tränaren. Lagerbäck satte i ordning en organisation som inte var så beroende av individen. Det förekom massor med individuella misstag även då. Skillnaden var vilken effekt de fick. Under Hamren är det lika med ett friläge för motståndarna, under Lagerbäck blev det som mest ett blockerat långskott. Denna tes stärks också av att helt oerfarna spelare kunde gå in utan vidare förberedelse och prestera. Tänk Jacobsson och Petter Hansson.

 

 

 

Hej igen och tack minibiff. Det är väl härligt att diskutera något som engagerar så mycket. :)

 

Hej igen boman. Tack för att du skriver. Håller med dig i massor. :)

 

Hej igen Dr_Anonymous. Tack för att du skriver. Det är ganska vanligt att en otrygg backlinje hellre faller än står upp. Med en bättre organisation kommer aggressiv press ganska automatiskt tror jag.

 

 

Hej igen gorillai. Tack för dina synpunkter. Jag vidhåller att Henke inte var någon stjärna när vi pratar om landslagsfotboll. I Celtic jobbade han sig till en position där hela offensiven byggdes kring honom. När dom sedan mötte lag som väl håller svensk division 1-standard är det väl inte världens prestation att vinna guldskon. Nikos Machlas, Mario Jardel och Kevin Phillips är väl inte direkt spelare där man hajar till över stordåden de gjort på den internationella scenen?

 

Ljungberg är ju en hyllad hjälte i Arsenal och spelade väl ungefär 10 år som ordinarie i ett top 4-lag i världens bästa liga. Var inte han en stjärna vet jag inte vem som är det enligt dig.

 

Dock så antar jag att du inser att en division 1-spelare lika gärna kan vinna guldskon, det väger ju tyngre om man gör mål i större ligor etc. Därav så hade det ultimata varit att en jättebra spelare, lirade i någon kass liga. Nikos Machlas har jag ingen koll på alls, så kan inte uttala mig om honom direkt. Jardel var ju dock en ganska bra spelare, har ingen aning varför han inte hamnade i några större klubbar då han levererade under flera år i lite halvdana europeiska klubbar. Nu har jag inte följt dessa 3 spelare, men jag har fått intrycket av att Philiips t.ex öste in bollar mot sämre lag i PL. Henrik Larsson var ju ett säker kort som alltid levererade. Var väldigt sällan Henke gjorde en dålig match i landslaget. Enligt mig är Henke helt klart en världs-spelare då han fick en hel del speltid i 2 av dem bästa lagen i världen. Sen att hela fotbollsvärlden har en väldigt stor respekt för hans insatser. Exempel på detta:

 

http://www.fotbollskanalen.se/england/fergusons-hyllning-till-henke-hela-laget-stod-upp-och-appladerade/

 

 

Du tror Henry och Ferguson häver ut sig dessa kommentarer dagligen om genomsnittliga spelare? Henrik Larsson var helt klart en underskattad spelare. Hade han lämnat Celtic tidigare hade du haft en helt annan syn vill jag lova. Men han var lojal mot sin familj/sin klubb, vilket inte är alltför vanligt bland fotbollsspelare. Eller lojal mot sin familj kanske är vanligt, men han kunde ju flytta men familjen ville ju stanna.

 

Tror inte det är många som skulle kunna hoppa in och få speltid i United som 35-åring iaf, spela så bra och sedan bli så hyllad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp kvoten de olika ligorna har är det självklart riktigt imponerande att vinna guldskon. Spelar man i Skottland är det mycket lättare att göra mål men man måste också göra en jädrans massa mål :)

 

Och Henke var knappast dålig i Barca, han gjorde ju det bra men hade såklart löjligt hård konkurrens. Citerar Henry efter Arsenals CL-finalförlust mot Barca. "I only saw Larsson".

 

I landslaget gjorde han 37 mål på 106 matcher vilket absolut inte är fantastiskt men långt långt ifrån kasst i ett landslag som Sveriges. Han gjorde en djävulsk massa annan nytta än bara mål också.

 

 

Patrik Andersson ska såklart också nämnas ja gorillan :)

 

Hamréns spelarmaterial är verkligen ljusår ifrån det Lagerbäck hade så tar han oss till VM förtjänar han som jag ser det ett riktigt bra betyg, även om VM sedan skulle bli ett fiasko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...