Gå till innehåll

Vilken valuta bäst för minst transaktionskostnader? (ipoker)


Balzamon

Recommended Posts

Pga förändringarna som kommer ske inom en månad på ipoker tog jag det säkra för det osäkra och byter nu till ett av de större skinsen på ipoker (William Hill). Där finns nu valet att ha sin rulle i SEK, vilket vid första anblicken verkar riktigt smidigt, har både satt in en liten summa och tagit ut med mitt VISA och det är exakt 0% avgift/valutaväxlingsavgift på det eftersom det är SEK till SEK.

 

MEN hur är det då man använder pengarna till att spela på bord som alltid är i andra valutor (euro, dollar, pund), kommer jag alltid betala en minimal avgift då jag sätter mig/lämnar bord eftersom mitt konto är i SEK?

 

Vet att detta inte är hela världen men en ~2% avgifter blir pengar i längden, så kort och gott min fråga är vilken valuta är det smidigast att ha sin rulle i, eller går det kanske jämnt ut i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp jag har läst om den där "buggen", vet dock inte om den finns kvar men i vilket fall går den ju inte att undvika oavsett vilken valuta man har (även om det tydligen är bra att ha en mindre värd valuta som SEK då det tas mindre).

 

Men måste väl fortfarande finnas en ytterligare växlingskostnad då jag sätter mig med min SEK-rulle på dollar/euro bord? Så är det väl även på PS, att om du har din rulle i euro och sitter på ett dollarbord så blir det en liten växlingskostnad?

 

Men antar att det går ganska jämnt ut i längden då jag slipper kostnad av att casha ut, och är väl generellt mer stressfritt att ha rullen i SEK med tanke på vad som händer med euron just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...