Gå till innehåll

Bör jag fortsätta?


slimmad

Recommended Posts

Spelar du for att det ar kul eller enbart for att gora pengar?

 

Om det ar enbart for att gora pengar far du studera och bli battre och om det inte fungerar ar det bara och lagga ner. Om du spelar mest for nojes skull sa spela sa lange du tycker att det ar kul. Annars lagg ner det.

 

Lycka till! :D

 

 

Spelar för att självklart göra bra med pengar (och för att jag tycker onlinepoker är sjukt kul)

 

okej kanske ska läsa på lite för att sedan börja med störra bankrulle?

1200 sek för att spela på 02/05?

 

Alla ni spelare där ute, hur stor rulle började ni med? Och är det vanligt att förlora ett gäng insättningar innan man börjar plussa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra och ha lite mer pengar ocksa. 100 sek ar det 2-3 inkop eller nat? Egentligen spelar bankrulle ingen roll om du inte vet att du ar vinnande. Da kommer du forlora allt anda kanske till och med ar battre och inte ha sa mycket inne pa siten. Gar saktare och forlora. :mrgreen:

 

Dock om du vill gora ett ordentligt forsok sa behovs det mer pengar. 3 inkop kommer du ingenstans med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra och ha lite mer pengar ocksa. 100 sek ar det 2-3 inkop eller nat? Egentligen spelar bankrulle ingen roll om du inte vet att du ar vinnande. Da kommer du forlora allt anda kanske till och med ar battre och inte ha sa mycket inne pa siten. Gar saktare och forlora. :mrgreen:

 

Dock om du vill gora ett ordentligt forsok sa behovs det mer pengar. 3 inkop kommer du ingenstans med.

 

till att börja med, tack för bra svaren! :)

Om du själv är onlinespelare, hur mycket började du med? Var du vinnande med detsamma eller tog det några deposits?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej kanske ska läsa på lite för att sedan börja med störra bankrulle?

1200 sek för att spela på 02/05?

 

Later bra!

 

Och är det vanligt att förlora ett gäng insättningar innan man börjar plussa?

 

Japp!

 

Alla ni spelare där ute, hur stor rulle började ni med?

 

30 inkop borjade jag med men det var nagra ar sedan. :mrgreen:

 

Var du vinnande med detsamma eller tog det några deposits?

 

Det tog nagra deposits. Dock hade ingen nagon koll sa det var enklare da tror jag. Fast iofs finns det mycket mer strategi material att lasa nu sa gar fortare att lara sig nu sa det kanske gar jamnt upp. Mindre fiskar nu men istallet blir du battre snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar för att självklart göra bra med pengar (och för att jag tycker onlinepoker är sjukt kul)

 

 

Tänk bara på den roliga biten till att börja med.

Har du minsta tanke på att tjäna pengar kommer det bara ta emot en massa för det kommer ta tid innan du gör, om du ens klarar av att komma ikapp!

Som boman säger är det ganska svårt nu för tiden..

 

 

Men om vi återgår till att du SKA spela och dina funderingar på ev storlek på rullen..

Du ska inte veva in en massa pengar för att kunna lira en nivå du blir totalt mosad på, börja från botten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cash Game är väldigt tufft nu. Väldigt mycket hajar överallt.

MTT har dock fortfarande en del fisk, speciellt de med höga garanterade prissummor jämfört med inköpet.

 

Vore det en bra idé att försöka lära sig och bli vass på MTT istället för att bara grinda cash games?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det en bra idé att försöka lära sig och bli vass på MTT istället för att bara grinda cash games?

 

iaf om du insisterar på att spela på stars... tror stars har det tuffaste cash gamen som finns överlag. vill du spela cash bör du nog söka upp någon annan sida och i samband med det skaffa ngn rakeback deal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något av en update????

 

för att kanske ta upp turneringsspel - Spelade en fpp-satellit igår (för 5 fpp), kvalade in till en turnering som hade ca 3 dollar buy in, kom någonstans på 80-100 och gjorde cirka 13 dollar. Ganska okej för att vara min 8de turnering.

 

Uppskattar tips ang detta: När pengarna var inne och jag hade en bra stack och låg top 10 stackmässigt, runt 250 000, med 1k/2k blinds, efter att ha missat TT, JJ OCH AKs mot 20-30 000 stackare som ville dubbla, var jag nere på runt 120-160 000, märkte att jag nu blev på tok för tight och tänkte väl "nu foldar jag mig djupare i cashen"

 

De gick inge vidare, blev 3-4 bettad när jag väl hade något, vågade inte calla/raisa heller.

 

Nog om det, hur ska man spela stora stacks när bara 80-100 pers är kvar? Ska man fortsätta vara ganska aggressiv och raisa, eller spela tight och låta andra åka ut?

 

//Oerfaren turneringslirare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man fortsätta vara ganska aggressiv och raisa, eller spela tight och låta andra åka ut?

 

Väldigt generellt svar här,

Eftersom större delen av prispotten ligger i toppen ska du spela för att vinna.

Det tjänar man på i längden. Dock ska man ju inte ställa till med dumheter bara för den sakens skull (inte onödiga super-bluffar osv.).

 

Dvs har du en bra hand så ska den spelas, och inte bli rädd för att åka ut.

Det blir man van med efter ett tag ändå. Eftersom man åker ut långt före finalbordet nästan alltid om det är ett större startfält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt generellt svar här,

Eftersom större delen av prispotten ligger i toppen ska du spela för att vinna.

Det tjänar man på i längden. Dock ska man ju inte ställa till med dumheter bara för den sakens skull (inte onödiga super-bluffar osv.).

 

Dvs har du en bra hand så ska den spelas, och inte bli rädd för att åka ut.

Det blir man van med efter ett tag ändå. Eftersom man åker ut långt före finalbordet nästan alltid om det är ett större startfält.

 

Tack som fan för bra svar! :) ska tänka så ikväll när (om) jag kommer i pengarna! Använder gårdagens vinst och spelar bla big 4.40 på ps ikv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...