Gå till innehåll

Amelie SvSar och tror jag är bra! ¯\_(ツ)_/¯


amelie2001

Recommended Posts

Hej :evil::-P:-(:mrgreen:8-):shock::-):-D:lol::rolleyes:;-):twisted::oops:

 

¯\_(ツ)_/¯

Hej!

 

 

 

Oj, vilken dag. Lirat helt fruktansvärt stundvis, vaskat bort en massa inköp på helt onödiga grejer. Som tur är så är min viktigaste ingrediens i mitt spel kvar: att springa bra!

 

Anyway, quittar dagen på 2673 händer och 97bb! Har typ inga intressanta händer att posta som jag inte skäms för att visa upp. :|

 

Good news är iaf att jag ligger i takt med mitt halvseriösa timmarmål, att snitta 4h/dag varje dag på månaden, vilket innebär 124h, vilket knappast kommer uppnås. Men hittills iaf! I am nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($90.72) 181bb

CO ($47.77) 96bb

HERO (BTN) ($97.25) 195bb

SB ($152) 304bb

BB ($44.65) 89bb

 

Pre-Flop: ($0.75, 5 players) HERO is BTN K:diamond: J:diamond:

UTG calls $0.50, CO calls $0.50, HERO raises to $2.75, 2 folds, UTG calls $2.25, CO calls $2.25

 

Flop: J:heart: 10:diamond: 2:spade: ($9, 3 players)

UTG checks, CO checks, HERO bets $5.50, UTG calls $5.50, CO calls $5.50

 

Turn: 8:diamond: ($25.50, 3 players)

UTG checks, CO checks, HERO bets $16.50, UTG raises to $40, CO folds, $23.5 to HERO ($72.5)?

 

 

Fi har ~40kr bakom, jag är typ 80% på att han aldrig kommer vika river oavsett kort, han är en passiv fisk och verkar helt klart supernöjd med sin hand.

Jag har väl nästan direkta odds att flatta här pga att han höjer så lite? Och inräknat med implicita när jag spikar en ruter (som helst inte parar brädan) så lär det väl vara profitabelt att flatta här och spela ärligt på river. Y/N? Vad säger ni? =)

 

Gillar för övrigt inte min flopsize, skulle bettat större där fo sho. Kanske lite större på turn as well?

 

Såga hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($90.72) 181bb

CO ($47.77) 96bb

HERO (BTN) ($97.25) 195bb

SB ($152) 304bb

BB ($44.65) 89bb

 

Pre-Flop: ($0.75, 5 players) HERO is BTN K:diamond: J:diamond:

UTG calls $0.50, CO calls $0.50, HERO raises to $2.75, 2 folds, UTG calls $2.25, CO calls $2.25

 

Flop: J:heart: 10:diamond: 2:spade: ($9, 3 players)

UTG checks, CO checks, HERO bets $5.50, UTG calls $5.50, CO calls $5.50

 

Turn: 8:diamond: ($25.50, 3 players)

UTG checks, CO checks, HERO bets $16.50, UTG raises to $40, CO folds, $23.5 to HERO ($72.5)?

 

 

Fi har ~40kr bakom, jag är typ 80% på att han aldrig kommer vika river oavsett kort, han är en passiv fisk och verkar helt klart supernöjd med sin hand.

Jag har väl nästan direkta odds att flatta här pga att han höjer så lite? Och inräknat med implicita när jag spikar en ruter (som helst inte parar brädan) så lär det väl vara profitabelt att flatta här och spela ärligt på river. Y/N? Vad säger ni? =)

 

Gillar för övrigt inte min flopsize, skulle bettat större där fo sho. Kanske lite större på turn as well?

 

Såga hårt!

 

Kan tänka mig att checka bakom turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att checka bakom turn.

Ja, det kanske du har rätt i, för att det är trevägs eller? Eller vill du checka även HU? Men samtidigt så vill jag ju värdebetta alla par+drag, fd's och dyl. Jag kanske är lite skadad av att kunna värdebetta hela tiden på NL50kr. =) Förväntar mig iaf att bli bluffad på turn väldigt sällan iaf.

 

 

Åh en ödmjuk lirare, önskar dig all lycka och hoppas du klättrar i stakes glgl!

Tackar man tackar! =)

 

 

På tal om det så spelade jag faktiskt /2kr idag! Gjorde en del ruttna spel (bluffade bort en stack helt i onödan bland annat) i ren nervositet, haha. :D Men skulle blinda ur och lugna ner mig lite och absolut sista handen så blir jag stackad i 4bettat. =( AK vs QQ på AQx mot pure unknown för 100bb, sånt som händer. Slutade back runt 50bb eller nåt, sprang rätt bra så det gick inte så illa ändå, skönt.

 

Blir nog en till session om en stund, får se vilken nivå det blir. Ska nog kika igenom lite händer och sen hoppa på /2 igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar 382 riksdaler ner idag. Skottet gick inte sådär superbra. =) Men mtp att jag torskade två flippar för stacks, en TT vs QQ i BvB mot aggro reg (som jag hade note på att han är kapabel till att 5betbluffa) och bluffade bort en stack på skitkass bluff så är jag fan rätt nöjd. ¯\_(ツ)_/¯ Det kunde slutat värre, och jag fick känna lite på nivån!

 

Lite för trött för att grinda mer nu, men imorrn så säger jag nej till alkoholen och grindar lite /.5 med eventuellt skott på /2kr igen! :D

 

 

Purity Ring - Fineshrine

lyssnade ni inte när jag länkade youtubeklippet så är det dags nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du krossar 2 lätt:)))))

:)))))

 

Klart du krossar /2!!!!

Så jävla fett att du klättrat på så kort tid

 

Ja, ska ge mig fan på att krossa /2!

 

Vi lirar ju som sagt kanske inte i pokerns champions leauge men det bör has i åtanke att det ändå är lite skillnad att kötta in inköp på inköp på /.50 och på /2. Som sagt inte direkt några highstakes men ändå dag och natt på nivåerna mtp att regsen blir tuffare och tuffare ju högre upp du kommer. /0.50 kan man ju sitta "20-30k" händer utan att bli 3betad medans det smäller lite friskare på SvS rollsroycenivå numero uno /2 :lol:

 

Slutar 382 aggro reg (som jag hade note på att han är kapabel till att 5betbluffa)

 

De regs som är kapabla att fembetsbluffa på /2 kan du nog räkna på tvåfingrade Teodors ena hand ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kanske du har rätt i, för att det är trevägs eller? Eller vill du checka även HU? Men samtidigt så vill jag ju värdebetta alla par+drag, fd's och dyl. Jag kanske är lite skadad av att kunna värdebetta hela tiden på NL50kr. =) Förväntar mig iaf att bli bluffad på turn väldigt sällan iaf.

 

Precis, det turnkortet borde ha träffat nån av dom hyggligt, om dom nu inte är fullsketna redan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lirar ju som sagt kanske inte i pokerns champions leauge men det bör has i åtanke att det ändå är lite skillnad att kötta in inköp på inköp på /.50 och på /2. Som sagt inte direkt några highstakes men ändå dag och natt på nivåerna mtp att regsen blir tuffare och tuffare ju högre upp du kommer. /0.50 kan man ju sitta "20-30k" händer utan att bli 3betad medans det smäller lite friskare på SvS rollsroycenivå numero uno /2 :lol:

 

 

De regs som är kapabla att fembetsbluffa på /2 kan du nog räkna på tvåfingrade Teodors ena hand ;-)

Haha jo jag vet, det är brutal skillnad, for sure! Har lite händer från /2 spelade sen tidigare, och har även lite händer NL$50 spelade, så jag var inte helt oförberedd. =)

 

Jaså, skönt att höra ang 5betsen!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($223)

($400)

CO ($79)

 

Hero posts (SB) $1

 

Dealt to Hero T:heart: T:spade:

 

fold, Hero raises to $6, raises to $20, Hero raises to $46, raises to $400 (AI), Hero calls $177 (AI)

 

FLOP ($446) 9:diamond: 4:spade: 3:club:

 

TURN ($446) 9:diamond: 4:spade: 3:club: K:heart:

 

RIVER ($446) 9:diamond: 4:spade: 3:club: K:heart: A:spade:

 

shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 81%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows T:heart: T:spade:

(Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

wins $434

 

Oj, nu har hh buggat lite för att det var trehandat, men här är handen iaf!

Fi spelar iaf 24/21, 3bettar 12% (3bettar 23% mot öppning från sb), 4bettar 14%, fold to 4bet 53%. Det i kombination med att det är trehandat, är väl ok spel? Eller tycker ni jag ska flatta 3betten ur pos, vika känns väl lite sådär?

 

Såga på iaf, med sizes och allt. =)

 

Precis, det turnkortet borde ha träffat nån av dom hyggligt, om dom nu inte är fullsketna redan...

Haha, skönt uttryck. :D Men ja, det borde jag tänkt på. Tackar för inputen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aggro reg (som jag hade note på att han är kapabel till att 5betbluffa)

 

Vem är detta då? Vad nickar människan? :-D Kan iaf ge dig tipset att INTE göra det där spelet om du är uppe mot Danneball eller Alkopundis då dom båda "knäcker" extra som nöthandlare med sina 1% 3betsranger hehe

 

Åååh vi borde starta en tråd om regs. Finns så många roliga spelare på nivån (som alla förstås vinner miljoner och är bäst på sitt eget sätt :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är detta då? Vad nickar människan? :-D Kan iaf ge dig tipset att INTE göra det där spelet om du är uppe mot Danneball eller Alkopundis då dom båda "knäcker" extra som nöthandlare med sina 1% 3betsranger hehe

 

Åååh vi borde starta en tråd om regs. Finns så många roliga spelare på nivån (som alla förstås vinner miljoner och är bäst på sitt eget sätt :lol: )

 

alkopundis haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa smileyn ever? :-)

Sure is, no doubt about it! :D

 

 

Vem är detta då? Vad nickar människan? :-D Kan iaf ge dig tipset att INTE göra det där spelet om du är uppe mot Danneball eller Alkopundis då dom båda "knäcker" extra som nöthandlare med sina 1% 3betsranger hehe

 

Åååh vi borde starta en tråd om regs. Finns så många roliga spelare på nivån (som alla förstås vinner miljoner och är bäst på sitt eget sätt :lol: )

En sån tråd finns väl redan?

Hittade! SVS CG Regs: 0,5/1, 1/2 och 2/4 *le click*

 

Anledningen till att jag inte nämner nicket är väl för att jag inte vill outa massa stats för andra regs, känns lite orättvist mtp att jag inte ens outar mitt eget nick? =)

Det är iaf ingen av dem, och som sagt så har han en 12% 3bet över 1.5k händer eller nåt i den stilen.

Pluspoäng för nötknäckarskämtet! :D

 

 

Mitt svs-konto öppnas upp den 23 september så efter det kommer den glade "Jimizola" att synas på borden igen, och ja, nicket är jääääääääättegammalt...

Kul! Vilka nivåer får vi se dig på då? Vi kanske möts ifall jag inte harvar NL50kr fortfarande då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sure is, no doubt about it! :D

 

 

 

En sån tråd finns väl redan?

Hittade! SVS CG Regs: 0,5/1, 1/2 och 2/4 *le click*

 

Anledningen till att jag inte nämner nicket är väl för att jag inte vill outa massa stats för andra regs, känns lite orättvist mtp att jag inte ens outar mitt eget nick? =)

Det är iaf ingen av dem, och som sagt så har han en 12% 3bet över 1.5k händer eller nåt i den stilen.

Pluspoäng för nötknäckarskämtet! :D

 

 

 

Kul! Vilka nivåer får vi se dig på då? Vi kanske möts ifall jag inte harvar NL50kr fortfarande då. :)

 

Jag lär säkert börja om på NL50-100 och kanske snegla lite PLO på samma nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...