Gå till innehåll

Vad motiverar er att fortsätta spela?


freddyponken

Recommended Posts

Kul att så många bidragit med vettiga synpunkter, tackar för det! känner igen mig mest i det chofritz skriver om, jag har lyckats spela in en IRL-rulle som inte kräver att jag gör något jag inte är sugen på de nästkommande åren samtidigt som jag inte alls känner att jag kommer bli $-miljonär på det här spelet. Däri bottnar lite av min avtrubbade motivation, känner lite att roligare än såhär blir det inte och 100k extra varken gör till eller från även om jag tycker det är en stor summa.

 

Hoppar själv på plugget iallafall så förhoppningsvis hittar man lite extra motivivation där.. verkar ju som empirin pekar däråt åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är just nu inne i en stor motivationssvacka. Har inte spelat mer än sporadiska timmar de senaste 3 månaderna. Visst är man van i att pokerintresset kommer och går i perioder, men på senaste tiden har jag bara känt en total likgiltighet varje gång jag satt mig vid borden. Satt och funderade idag på vad som motiverar mig att spela vidare och kunde inte hitta en enda vettig sak; pengarna skänker ju en viss motivation men försumbar ändå. Att bli bättre går ju alltid men tror ändå det är slöseri med tid jämfört med vad man lyckas få ut extra/h eftersom jag inte är intresserad av att spela högre.

 

Aja, för att komma till sak; vad är er motivation till att fortsätta spela?

 

bonusfråga till er som lagt av, varför slutade ni och hur förändrades livet efter det?

 

mvh

 

Provat andra pokerformer? ialf jag känner att inlärningskurvan avtar efter ett tag när man spelar tex SnG. kontrasten mellan texas och omaha var som dag och natt, för mig ialf:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft motivationsproblem länge med pokern och tog upp mina studier förra hösten. Det är så klart väldigt individuellt, men jag ångrar det inte för en sekund. Det enda jag ångrar är att jag hade ett så långt studieuppehåll. Nu spelar jag nog 40-60h max i månaden, och det är främst för att dryga ut plånboken som student. Det går utmärkt att kombinera om man inte grindar för mycket och jag gillar friheten så man slipper anpassa sig efter nån jävla slavhandlare till chef.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag väldigt sport/spel intresserad och poker (hold em) är en sport jag faktiskt kan bli bra på, inget hindrar mig förutom tiden som krävs.

 

Jag har tidigare utövaat och försökt bli bra på bla thaiboxning och esport. Dessa kan jag inte syssla med längre. Då jag sen några år tillbaka blivit diagnostiserad med en svår obotlig sjukdom (spino cellebelär attaxia typ7) är valet att "satsa" på att bli bra på poker ett val som gör att jag kan fortsätta och leva ett drägligt liv. Både sysselsättning och ekonomiskt.

 

Hade det funnits någon annan sysselsättning jag kunnat syssla med utan förhinder hade jag gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde länge att pengarna var min största morot men har fått erfara dåliga år sedan dess. upptäckte då att min livsstil förändrades väldigt lite utav plånkans form (well sällanköpsvaror blir kanske mer av en hägring än något annat).

 

och självklart kommer motivationen att svalna till och från under årens gång, gäller bara att aldrig ge upp helt. bryt ihop och kom tillbaks. finns otaliga knep för att jobba in motivationen igen: levla i stakes, volymjakt (dont do it. leder alltid till psykbryt), stacka investeringar, bli bäst osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Kul att så många bidragit med vettiga synpunkter, tackar för det! känner igen mig mest i det chofritz skriver om, jag har lyckats spela in en IRL-rulle som inte kräver att jag gör något jag inte är sugen på de nästkommande åren samtidigt som jag inte alls känner att jag kommer bli $-miljonär på det här spelet. Däri bottnar lite av min avtrubbade motivation, känner lite att roligare än såhär blir det inte och 100k extra varken gör till eller från även om jag tycker det är en stor summa.

 

Hoppar själv på plugget iallafall så förhoppningsvis hittar man lite extra motivivation där.. verkar ju som empirin pekar däråt åtminstone.

 

Ja du får nog göra något annat. Good bye cya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...