Gå till innehåll

Månadsresultat Juli 2012


DickNiaz

Recommended Posts

fwiw tycker det är starkt få in 150h på en månad, jag tycker inte man kan spela poker som vilket halvsjaskigt jobb som helst där man kan dra halvt sjuk utföra sitt jobb pissigt(och komma undan med det) sen kasta sig i säng direkt man kommer hem med en coca cola och kolla en serie. Kanske funkar om man är guds gåva till poker, men det vet jag att jag verkligen inte är.

 

Jag skippar spela om jag känner mig otaggad, om jag har vaknat på fel sida(redan tiltad innan första koppen kaffe), eller om jag är hängig på nåt sätt, mer sugen på att göra nåt annat, t.ex spela dator eller se serier. Visst det är jag ju egentligen jämt då pokern inte står så högt på priolistan men t.ex. måndagmorgnar så är det ju breaking bad måndag och då går de ju inte o pokra förrän man har sett det avsnittet, eller t.ex. GoT-måndag, skillnad på serier och serier helt enkelt för att fortsätta på det exemplet :)

 

Jag resonerar helt enkelt så att om jag inte är på topp, så förlorar jag på poker per timme spelad, så därför om jag inte är på hugget så spelar jag inte, undantagen finns ju förstås, tidernas bord kör eller så... men jag vet hur jag funkar och "pressa in timmar så ordnar allt sig"-devisen stämmer inte in på mig för att ju fler timmar jag får in desto mer timmar av väldigt dålig kvalitet åker in, som i sin tur leder till att jag får sämre självförtroende som i sin tur leder till sämre beslut som gör att jag hamnar på -EV helt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw tycker det är starkt få in 150h på en månad, jag tycker inte man kan spela poker som vilket halvsjaskigt jobb som helst där man kan dra halvt sjuk utföra sitt jobb pissigt(och komma undan med det) sen kasta sig i säng direkt man kommer hem med en coca cola och kolla en serie. Kanske funkar om man är guds gåva till poker, men det vet jag att jag verkligen inte är.

 

Jag skippar spela om jag känner mig otaggad, om jag har vaknat på fel sida(redan tiltad innan första koppen kaffe), eller om jag är hängig på nåt sätt, mer sugen på att göra nåt annat, t.ex spela dator eller se serier. Visst det är jag ju egentligen jämt då pokern inte står så högt på priolistan men t.ex. måndagmorgnar så är det ju breaking bad måndag och då går de ju inte o pokra förrän man har sett det avsnittet, eller t.ex. GoT-måndag, skillnad på serier och serier helt enkelt för att fortsätta på det exemplet :)

 

Jag resonerar helt enkelt så att om jag inte är på topp, så förlorar jag på poker per timme spelad, så därför om jag inte är på hugget så spelar jag inte, undantagen finns ju förstås, tidernas bord kör eller så... men jag vet hur jag funkar och "pressa in timmar så ordnar allt sig"-devisen stämmer inte in på mig för att ju fler timmar jag får in desto mer timmar av väldigt dålig kvalitet åker in, som i sin tur leder till att jag får sämre självförtroende som i sin tur leder till sämre beslut som gör att jag hamnar på -EV helt plötsligt.

 

+++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+4900 sekish

fwiw fick in 165h speltid (23990 händer) enligt HEM under oktober och då spelade jag bara HU så tiden framför datorn vill jag inte ens fundera över, 4 säsonger Prison Break, antal filmer förbrukades även den månaden...under tiden då jag inte grindade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sjukt ointressant om man inte skriver ut nivån. själv har jag spelat på 0.05/0.01 upp till 0.25

 

Har 70k händer på någon vecka nu då jag kör upp till 12 bord samtidigt. Har dragit in 5k på senaste veckorna. För att vara nybörjare... tyckerjag det är bra. Men så tar jag det lite seriösare än de flesta här inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt ointressant om man inte skriver ut nivån. själv har jag spelat på 0.05/0.01 upp till 0.25

 

Har 70k händer på någon vecka nu då jag kör upp till 12 bord samtidigt. Har dragit in 5k på senaste veckorna. För att vara nybörjare... tyckerjag det är bra. Men så tar jag det lite seriösare än de flesta här inne.

Du har dragit in motsvarande 200 buy-ins för den högsta nivån du spelar på? Jag antar att du hade en trekant med Megan Fox och Miranda Kerr också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är runt 5-10 per /100 ditt jävla retard. Alla spelar inte som idioter.

 

Ok att du tror att 1:or är ett kort i poker och att du inte kan handranking för kåkar. Att du dessutom postar ditt resultat för Augusti månad i Juli månads resultatstråd. Allt detta kan jag ha överseende med.

 

MEN att kalla någon retard när du bevisligen inte kan räkna överhuvudtaget är väldigt roligt.

 

NEJ det är inte 5-10 bb/100 utan 28.57 bb/100 och då har jag ENBART räknat på den högsta nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt ointressant om man inte skriver ut nivån. själv har jag spelat på 0.05/0.01 upp till 0.25

 

Har 70k händer på någon vecka nu då jag kör upp till 12 bord samtidigt. Har dragit in 5k på senaste veckorna. För att vara nybörjare... tyckerjag det är bra. Men så tar jag det lite seriösare än de flesta här inne.

 

Snälla banna trollet!!

Var rolig i en eller två poster, men känns bara pinsam och löjlig nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok att du tror att 1:or är ett kort i poker och att du inte kan handranking för kåkar. Att du dessutom postar ditt resultat för Augusti månad i Juli månads resultatstråd. Allt detta kan jag ha överseende med.

 

MEN att kalla någon retard när du bevisligen inte kan räkna överhuvudtaget är väldigt roligt.

 

NEJ det är inte 5-10 bb/100 utan 28.57 bb/100 och då har jag ENBART räknat på den högsta nivån.

 

Gå n u till borden och låt mig pumpa dig tom.

 

3.5bb/100 hade jag tydligen. och ja det är inte omöjligt..

 

4.5k har jag tydligen tjänat.

 

då blir det

 

(640/0.25)/(76000/100)

 

http://www.cardschat.com/f13/help-calculating-bb-100-a-124879/

 

edit: jävla retard lär dig skilja på dollar och kronor i dina uträkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå n u till borden och låt mig pumpa dig tom.

 

3.5bb/100 hade jag tydligen. och ja det är inte omöjligt..

 

4.5k har jag tydligen tjänat.

 

då blir det

 

(640/0.25)/(76000/100)

 

http://www.cardschat.com/f13/help-calculating-bb-100-a-124879/

 

edit: jävla retard lär dig skilja på dollar och kronor i dina uträkningar.

 

du får grinda på bra om du ska "pumpa någon tom" på nl10 ;p fjant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får grinda på bra om du ska "pumpa någon tom" på nl10 ;p fjant.

 

Ni kommer och ska försöka äga mig men då får ni för fan räkna rätt. 3.5bb/100 är det och fjanten över mig blandade ihop dollar och kronor.

 

KLARAR MAN INTE 3.5/100 SÅ ÄR MAN SUPERJÄVLADÅLIG.

 

VOLYM+TALANG=PROFIT

 

EDIT: pLANEN är att flytta upp snart. dessutom skäms jag inte för att vara vinnande på de lägre nivåerna. många fjantar som inte ens klarar av det.

 

dubbeledit: längtar till fjanten som inte kunde räkan kommer tillbaks och ber om ursäkt när det egentligen var han som inte kunde räkna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kommer och ska försöka äga mig men då får ni för fan räkna rätt. 3.5bb/100 är det och fjanten över mig blandade ihop dollar och kronor.

 

KLARAR MAN INTE 3.5/100 SÅ ÄR MAN SUPERJÄVLADÅLIG.

 

VOLYM+TALANG=PROFIT

 

EDIT: pLANEN är att flytta upp snart. dessutom skäms jag inte för att vara vinnande på de lägre nivåerna. många fjantar som inte ens klarar av det.

 

dubbeledit: längtar till fjanten som inte kunde räkan kommer tillbaks och ber om ursäkt när det egentligen var han som inte kunde räkna.

 

Kanske skulle försöka vara lite ödmjuk och fimpa attityden. Bara ett litet tips. Ännu ett exempel på micros som är bäst i värden när de springer bra. What goes around comes around, grabben!

 

Edit: Om de nu är en level så är de inte ens kul.

 

Edit2: ($ / # of hands) * 100 / BB

 

Mvh trött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle försöka vara lite ödmjuk och fimpa attityden. Bara ett litet tips. Ännu ett exempel på micros som är bäst i värden när de springer bra. What goes around comes around, grabben!

 

Edit: Om de nu är en level så är de inte ens kul.

 

Edit2: ($ / # of hands) * 100 / BB

 

Mvh trött

 

Fattar inte din ekvation men om du vill bitcha kan du skriva i cardschat. Jag har rätt så fimpa attityden

 

edit: Jag fimpar ingening. Jag säger vad jag tycker och jag hänger här för att förbättra mitt spel så att ajg kan vinna ännu mer. Är inte här för att skaffa internetkompisar.

 

edit: om jag skriver något högst troligt och folk börajr skrika troll om att jag har 3.5 i bb/100 så blir jag jävligt pissed off om någon sedan säger att han har rätt och kommer med någon inavlad uträkning för att motbevisa mig så blir jag ännu mer arg

 

dubbeledit: jag har sprungit både dåligt och bra, du får gärna ifrågasätta om jag bara springer bra eller är bra men jag har 70k händer, det är mer än vad de flesta kan säga. Löjligt hur ni kommer med de mest löjliga förklaringarna för att förklara bort att jag har spelat 70k händer och fått 3.5bb/100.. Herregud... Det är inte 100bb vi snackar om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kommer och ska försöka äga mig men då får ni för fan räkna rätt. 3.5bb/100 är det och fjanten över mig blandade ihop dollar och kronor.

 

dubbeledit: längtar till fjanten som inte kunde räkan kommer tillbaks och ber om ursäkt när det egentligen var han som inte kunde räkna.

 

Haha underbart. Skriv då inte blindsen i $ och resultatet i SEK. 70k händer och 5k sek i profit och nu tror du att du är gud.

 

Bästa är nog senare när du inte förstår ($ / # of hands) * 100 / BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt ointressant om man inte skriver ut nivån. själv har jag spelat på 0.05/0.01 upp till 0.25

Eftersom du började ange nivåer på formatet "någonting/någonting" så antog jag att du menar "small blind/big blind", och att 0.25 är storleken på en big blind på din högsta nivå. Alla andra verkar ha tolkat det på samma sätt.

 

Jag såg inte att du faktiskt hade skrivit "0.05/0.01" vilket skulle innebära att en big blind är en femtedel av en small blind. Eftersom du inte ens klarade av att få det rätt så blir det svårare att förstå vad du menade med "0.25". Du kanske menade att din högsta nivå är 0.25/0.50.

 

NEJ det är inte 5-10 bb/100 utan 28.57 bb/100 och då har jag ENBART räknat på den högsta nivån.

Jag får samma resultat. Så här är en förklaring åt Helsingborg:

 

+5K på 70K händer är 5000/70000 dollar per hand. Det innebär att du vinner 5000/700000*100 dollar per 100 händer. Om 1 bb är 0.25 dollar, så måste resultatet divideras med 0.25 för att få det i bb/100.

 

5000/70000*100/0.25 ≈ 28.57

 

Om 1 bb är 0.50 dollar så blir resultatet hälften av det.

 

Men du spelar även lägre, så din win rate i bb/100 skulle alltså vara betydligt högre.

 

 

3.5bb/100 hade jag tydligen. och ja det är inte omöjligt..

 

4.5k har jag tydligen tjänat.

 

då blir det

 

(640/0.25)/(76000/100)

 

http://www.cardschat.com/f13/help-calculating-bb-100-a-124879/

 

edit: jävla retard lär dig skilja på dollar och kronor i dina uträkningar.

Du har inte ens nämnt några valutor. :) Däremot ser jag här att du har skrivit in 0.25 i din mycket underliga beräkning. Jag antar att det är en bekräftelse på att 1 bb = 0.25 (dollar eller kronor). Jag antar också att 76000 är antalet händer du räknar med. Men var fick du 640 ifrån?

 

3.5 bb/100 över 76K händer blir 76000*3.5*0.25/100 = 665, inte 4500.

 

dubbeledit: längtar till fjanten som inte kunde räkan kommer tillbaks och ber om ursäkt när det egentligen var han som inte kunde räkna.

Kommer du att be om ursäkt när du har tänkt igenom det här? Det var inget fel på hans beräkning. Om han fick fram fel resultat så var det för att du hade a) gett oss felaktiga siffror, och b) inte nämnt att vissa av dem var i kr och andra i USD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du började ange nivåer på formatet "någonting/någonting" så antog jag att du menar "small blind/big blind", och att 0.25 är storleken på en big blind på din högsta nivå. Alla andra verkar ha tolkat det på samma sätt.

 

Jag såg inte att du faktiskt hade skrivit "0.05/0.01" vilket skulle innebära att en big blind är en femtedel av en small blind. Eftersom du inte ens klarade av att få det rätt så blir det svårare att förstå vad du menade med "0.25". Du kanske menade att din högsta nivå är 0.25/0.50.

 

 

Jag får samma resultat. Så här är en förklaring åt Helsingborg:

 

+5K på 70K händer är 5000/70000 dollar per hand. Det innebär att du vinner 5000/700000*100 dollar per 100 händer. Om 1 bb är 0.25 dollar, så måste resultatet divideras med 0.25 för att få det i bb/100.

 

5000/70000*100/0.25 ≈ 28.57

 

Om 1 bb är 0.50 dollar så blir resultatet hälften av det.

 

Men du spelar även lägre, så din win rate i bb/100 skulle alltså vara betydligt högre.

 

 

 

Du har inte ens nämnt några valutor. :) Däremot ser jag här att du har skrivit in 0.25 i din mycket underliga beräkning. Jag antar att det är en bekräftelse på att 1 bb = 0.25 (dollar eller kronor). Jag antar också att 76000 är antalet händer du räknar med. Men var fick du 640 ifrån?

 

3.5 bb/100 över 76K händer blir 76000*3.5*0.25/100 = 665, inte 4500.

 

 

Kommer du att be om ursäkt när du har tänkt igenom det här? Det var inget fel på hans beräkning. Om han fick fram fel resultat så var det för att du hade a) gett oss felaktiga siffror, och b) inte nämnt att vissa av dem var i kr och andra i USD.

 

MEN LÄS TRÅDEN I FUCKING CARDSHAT:: FATTAR DU INTE NU ÄR DU BRA JÄVLA DUM.

 

du fattar alltså inte utträkningen som har blivit presenterad i cardschat. erkänn för i helvetet att du inte ens kan räkna.

 

min utträkning är inte ett dugg jävla konstig. din däremot är bra jävla märklig.. vem fan har ens sagt 700000??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN LÄS TRÅDEN I FUCKING CARDSHAT:: FATTAR DU INTE NU ÄR DU BRA JÄVLA DUM.

Jag hoppas att du inte är äldre än 14. :roll: Tack för PMet i alla fall. Det gav mig ett gott skratt.

 

Från: Helsingborg

Ämne: hej idiotjävel

Meddelande: ditt dumma jävla fanskap... fattar du itne ens det jag skriver.

 

Jag är inte intresserad av att prata med dig via PM, så i fortsättningen får du hålla dig till forumet (så länge du kan innan du blir bannad permanent).

 

OK, om jag utgår ifrån att du har gjort beräkningen på samma sätt som i slutet av inlägg #4 i den tråden, så har du alltså räknat med en vinst på 640 dollar, över 76K händer, på en nivå där en big blind är 0.25 USD. Det visar bara ännu tydligare att det var du som orsakade all förvirring här genom att ange vissa saker i SEK och andra i USD, utan att nämna några valutor.

 

din däremot är bra jävla märklig.. vem fan har ens sagt 700000??

Grattis till att du hittade ett skrivfel. Det hade räckt med att kolla på nästa rad för att se att den extra nollan inte kom med i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...