Gå till innehåll

Man foldade quads i One drop. Vad tycker ni?


pastan

Recommended Posts

i one drop foldade Mikhail Smirnov 88 på Js-8c-7s-8s-Ks när John Morgan gick all in. Mer kan ni läsa här: http://www.pocketfives.com/articles/folding-quads-wsop-one-drop-craziest-hand-i-ve-ever-seen-587508/

 

Vad tycker folk om den folden? tycker att alla som vill ska ge sin åsikt ska göra det oavsett om det är explo eller gto. eller skicklighetsnivå. vore intressant att höra folks resoneringar då jag hört allt ifrån att det är en bra fold med tanke vem han spelade mot till att det är en snapcall.

 

WSOP.com asked Smirnov for his logic on the rather unconventional move: "It’s impossible for [Morgan] to have a full house of kings, impossible [for him to have] a full house of jacks because he did not re-raise from the button [pre-flop]. He would have re-raised with jacks and kings [pre-flop]. If he has a full house of sevens, then he'd just call [the river bet]. A bluff is impossible because he likes to play in the tournament and he is not a professional. I think I have no chance to win, plus he was so excited on the turn [when he made what could be a straight flush]."

 

 

om någon har en bättre HH än den sidan skriver så får ni gärna länka.

 

god natt

 

(vet inte om den ligger rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde liknande (möjligtvis att denna tar priset) då jag var ny med poker och inte förstod att jag kunde lägga tiden på mycket vettigare saker än att soulreada extrema händer mot specifika spelare.

 

Det kan vara en bra fold, men så länge vi inte har tillgång till spelarnas huvuden och minnen är det ju svårt att veta. Och den är ju rätt onödig, bortom att den är cool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Smirnov levlar sig själv lite för mycket. JJ känns minst lika trolig som T9ss, och nog skulle han vara svinnöjd på turn då också. Finns även fler händer fi kan ha, och det räcker ju att hans känsla för relativ handstyrka är lite off för att han ska kunna dega t.ex 77 eller AsXs för värde. Syyyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen hade motståndaren straightflush eftersom han inte visade handen (för att verkligen vrida om kniven och strö salt i såren).

 

Förstår dock inte varför fi inte skulle kunan ha JJ, det är ingen hand man "är tvingad" att höja preflop med. Och om vi då säger att hans hand antingen består av T9s för straightflushen eller JJ så är JJ tre gånger vanligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...