Gå till innehåll

Spärrat konto på William Hill


Lassis

Recommended Posts

Tja!

 

Öppnade konto på WH idag,och efter 5min så spärrade/frös dom kontot och insättningen för mig. Jag är ingen rik typ så det svider ganska hårt.

Pratade med deras support när jag va inloggad som inte upptäckte nåt som helst problem med min sida.

Loggade ur och skulle logga in igen och då är kontot spärrat. Deras support ringde även upp och ställde en massa kontrollfrågor, utan nåt som helst svar om spärren.

Fick sen mail om pic på Kontokort/Körkort/nån räkning som verifierar att jag är jag, men har ingen tillgång till Scanner just nu. Ska det va så jävla grisigt att öppna konto och spela poker? Fan va sur jag blir av sånt här skit!

 

Har ni haft strul med William Hill eller är det bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bild på Kontokort+Körkort fattar jag men...

 

"a recent copy of an utility bill verifying your name and address registered on your account" - Vad betyder det? Inte ens google översätt fixade den meningen. Mitt namn och adress reggat på mitt konto???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela handlar om att de ska konfirmera din ålder och din adress. För övrigt är det som folk säger superstandard, jag har nog aldrig spelat på en site som inte har gjort den här kollen. Vanligtvis requestar de dokument som påföljd av en withdrawal-request, lite skumt att det kommer från ingenstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och kontot förblir spärrat efter några timmar, trots att jag mailat dom. Och inte ett jävla svar tillbaka.

 

Det är tyvärr också superstandard. Men det kanske å andra sidan inte hänger på några timmar hit eller dit, även om det är irriterande? Det är ju inte som om de kommer att ta dina pengar (om inte kortet är stulet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och skickade det dom frågade efter (jpeg på Körkort, Kreditkort och en räkning) och får till svar att dom ber om ursäkt och att jag ska skicka det dom frågade efter.... Hmm.... WTF??

 

Jag tog William Hill för seriösa men det här är ju bara pinsamt.

 

Finns det nåt sätt att avsluta sitt konto och bara ångra insättningen och gå till en vettig sajt eller är det bara att lägga det på förlustkontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Öppnade konto på WH idag,och efter 5min så spärrade/frös dom kontot och insättningen för mig. Jag är ingen rik typ så det svider ganska hårt.

Pratade med deras support när jag va inloggad som inte upptäckte nåt som helst problem med min sida.

Loggade ur och skulle logga in igen och då är kontot spärrat. Deras support ringde även upp och ställde en massa kontrollfrågor, utan nåt som helst svar om spärren.

Fick sen mail om pic på Kontokort/Körkort/nån räkning som verifierar att jag är jag, men har ingen tillgång till Scanner just nu. Ska det va så jävla grisigt att öppna konto och spela poker? Fan va sur jag blir av sånt här skit!

 

Har ni haft strul med William Hill eller är det bara jag?

 

Extremt ovanligt att man begär bekräftelse av identitet när man öppnar konto. Jag tycker det är synd att man inte tvingats att alltid göra det som spelbolag. Speciellt då om man begär allt detta vid uttag.

 

William Hill är ett mycket bra bolag att ha att göra i dessa frågor och det finns absolut inget skäl att oroa dig över att du inte får dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Precis som Fredde säger är det väldigt ovanligt att det krävs identifikation för att öppna konto hos oss. Dock kan det påpekas att våra säkerhetsrutiner ytterst är till för att våra kunder ska kunna spela på ett säkert sätt, och av det skälet krävs ibland att man skickar in ID-uppgifter.

 

Beklagar det inträffade och hoppas att du kan komma igång med ditt konto snart igen. Du behöver inte heller känna någon som helst oro för de pengar du hade satt in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alltid att det känns obehagligt att scanna in sina id handlingar och sen skicka över dom digitalt via mejlen. Det är inte direkt som att visa leget i systemkön eller på banken. Sen om man har scannat in både sitt leg OCH sitt kreditkort borde det räcka, det är ett hån att man ska behöva leta fram en räkning också.

 

Spelbolag borde väga denna risk mot nyttan, och inte begära denna typ av koll i onödan, t ex vid insättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alltid att det känns obehagligt att scanna in sina id handlingar och sen skicka över dom digitalt via mejlen. Det är inte direkt som att visa leget i systemkön eller på banken. Sen om man har scannat in både sitt leg OCH sitt kreditkort borde det räcka, det är ett hån att man ska behöva leta fram en räkning också.

 

Spelbolag borde väga denna risk mot nyttan, och inte begära denna typ av koll i onödan, t ex vid insättningar.

 

Kreditkortet skulle iaf jag aldrig skanna in och skicka. Använder aldrig mitt kreditkort för pokersiter utan endast MB eller neteller.

 

Och du vill inte att spelbolag har den kollen? Jag hade gärna sätt att man måste skicka in sådant redan vid öppnande av pokerkonto. Då skulle man slippa asen som snor folks kreditkortsnummer och dumpar bort pengar till någon polare som tar ut pengarna så är det klart sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kreditkortet skulle iaf jag aldrig skanna in och skicka. Använder aldrig mitt kreditkort för pokersiter utan endast MB eller neteller.

 

Och du vill inte att spelbolag har den kollen? Jag hade gärna sätt att man måste skicka in sådant redan vid öppnande av pokerkonto. Då skulle man slippa asen som snor folks kreditkortsnummer och dumpar bort pengar till någon polare som tar ut pengarna så är det klart sen.

 

Du ska täcka över dom 8 mittersta numren plus den tresiffriga koden bak. Just för att nån inte ska kunna hitta på nåt dumt. Jag har dessutom flera kort och det här används enbart vid näthandel och har alltid en gräns för hur mkt jag kan handla.

 

Det löste sig idag efter typ en timme i livechatten, men det satt fan långt inne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...