Gå till innehåll

500kr ska bli 100.000kr eller så slutar jag med pokern!


Daxxar

Recommended Posts

Tjena, dags att sätta lite press på sig själv!

 

Jag gillar inte poker längre. Eller jag gillar inte poker längre som jag gjorde förrut. Jag vinner inte längre, jag tiltar för ofta, och det tar på tok för mycket tid från mig nu när jag inte känner mig som en vinnande spelare. Varför ska jag spela något jag tycker känns halvkasst om jag inte vinner. Enda anledningen till att jag spelar poker är för att jag vill känna friheten i att vara sin egna chef, att inte ha någon tid att passa och bara kunna ta semester när man vill. Tänkte lägga av med pokern men sen tänkte jag att jag ska ge det en chans till. Misslyckas jag är det bara 500kr jag förlorar.

 

Börjar på 0.25/0.50 på Svenska Spel, omaha såklart. Gular jag slutar jag spela, når jag 100.000kr ska jag utvärdera min framtid inom pokern. Jag är realist och upskattar min chans på att nå 100.000kr till mindre än 1%. Hoppas att denna press håller mig borta från tilten.

 

Önska mig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckoönskningarna. Var så jäkla trött igår så blev inget spel. Nu har jag även bett till pokerguden om att inte har variansen i mot mig. Torskar jag 5 inköp på lägsta nivån direkt tar jag det som en hint om att pokern inte längre är något för mig. :shock:

 

edit: vad har du för BRM?

 

Jag tänker mig minst 20inköp per nivå. Men lär nog inte spela högre än 5/10 om jag når den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha lär mig bet-sizing!! Tänker att alla ska syna allt hela tiden på denna nivå. Vilket folk tydligen inte gör.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k32.89

BB: k51.89

UTG: k290.12

Hero (CO): k183.59

BTN: k383.03

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has K:club: 9:diamond: T:spade: 7:spade:

 

UTG calls k0.50, Hero calls k0.50, BTN calls k0.50, SB raises to k3.00, fold, UTG calls k2.50, Hero calls k2.50, BTN calls k2.50

 

Flop: (k12.50, 4 players) 9:heart: 9:club: 2:spade:

SB checks, UTG bets k12.50, Hero calls k12.50, fold, fold

 

Turn: (k37.50, 2 players) 7:club:

UTG bets k28.12, Hero raises to k121.86, fold

 

Hero wins k91.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn. Att potta turn känns jättestarkt efter du flattat 992r

 

Att bara syna känns dumt för mig, ger man han en gratis chans att dra ut. Spelar jag optimalt här (enligt mig) höjer jag till ca 60-70kr. Han lär syna med vilken 9a som helst när vi är så djupa. Synar alla river kort om han bettar ut, eller höjer om jag har nöten.

 

Så hade jag iaf velat spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoriteten händer han har i detta läget innehåller inte en 9a.

 

Oj. Tänkte inte alls i dessa banor baserat på att han sa att folda en svag 9a. Frågan är då vad vi sätter han på för händer som är troligare? Antar att du menar AA/KK? 22? (kan iofs vara galen tiltbluff som händer ibland på denna nivå har jag märkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från den tveksamma synen preflop, hur spelar jag handen?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k142.17

CO: k111.59

BTN: k200.96

SB: k119.33

Hero (BB): k163.12

 

SB posts SB k0.25, Hero posts BB k0.50, Hero posts DB k0.25

 

Pre Flop: (k1.00) Hero has 9:diamond: J:spade: T:heart: 2:club:

 

fold, fold, BTN raises to k1.00, SB calls k0.75, Hero calls k0.50

 

Flop: (k3.25, 3 players) J:diamond: J:heart: A:diamond:

SB checks, Hero checks, BTN bets k1.62, SB calls k1.62, Hero calls k1.62

 

Turn: (k8.11, 3 players) 9:spade:

SB checks, Hero bets k4.50, fold, SB raises to k13.05, Hero calls k8.55

 

River: (k34.21, 2 players) A:spade:

SB bets k17.10, Hero calls k17.10

 

SB shows 8:spade: 9:heart: 9:club: 8:diamond: (Full House, Nines full of Aces) (Pre 56%, Flop 8%, Turn 0%)

Hero shows 9:diamond: J:spade: T:heart: 2:club: (Full House, Jacks full of Nines) (Pre 44%, Flop 92%, Turn 100%)

Hero wins k66.71

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av min största läckor i omaha. Att övervärdera min hand. Tänker "ofta att han nöten här, dessutom har jag FD". I verkligheten om jag tänker efter, vad ska han ha egentligen om inte 8T... sämsta handen jag kan tänka mig är set +fd typ.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k54.04

UTG: k78.65

Hero (CO): k96.75

BTN: k91.57

SB: k87.43

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has 5:heart: 3:spade: 8:heart: 4:spade:

 

UTG calls k0.50, Hero calls k0.50, BTN raises to k2.00, SB calls k1.75, fold, UTG calls k1.50, Hero calls k1.50

 

Flop: (k8.50, 4 players) 6:spade: 7:club: Q:diamond:

SB checks, UTG checks, Hero bets k6.37, BTN calls k6.37, SB calls k6.37, fold

 

Turn: (k27.61, 3 players) 9:spade:

SB checks, Hero bets k20.70, BTN raises to k41.40, fold, Hero raises to k88.38 and is all-in, BTN calls k41.80 and is all-in

 

River: (k194.01, 2 players) 2:spade:

 

Hero shows 5:heart: 3:spade: 8:heart: 4:spade: (Flush, Nine High)

Hero wins k189.17

 

Bara jag som tänker en sak men sen gör en annan. När jag bettar turn tänker jag att jag ska göra det för information, höjer han ska jag folda. Men kolla vad jag gör istället. Blir så arg på mig själv att jag inte vet vad jag ska ta vägen, slog mig så hårt i handen att den värker nu. GG WP, breakeven nu.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (UTG): k221.87

BTN: k51.41

SB: k258.81

BB: k444.55

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has T:spade: J:heart: K:heart: J:spade:

 

Hero raises to k1.75, BTN raises to k3.00, SB calls k2.75, BB calls k2.50, Hero raises to k12.00, BTN calls k9.00, fold, BB calls k9.00

 

Flop: (k39.00, 3 players) A:heart: J:club: 7:club:

BB checks, Hero bets k29.25, fold, BB calls k29.25

 

Turn: (k97.50, 2 players) A:club:

BB checks, Hero bets k20.00, BB raises to k60.00, Hero calls k40.00

 

River: (k217.50, 2 players) 3:club:

BB bets k80.00, Hero calls k80.00

 

BB shows J:diamond: Q:heart: T:diamond: A:diamond: (Full House, Aces full of Jacks)

BB wins k368.07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte någon av de senare händerna är så dåligt spelade, hyfsat marginella situationer som du råkat förlora och inte förstår variansen bakom.

Turnraisen med 97xx på 9927 känns riktigt illa och du behöver verkligen förstå varför om du ska sluta vara en av alla andra tiltfiskar som sprang bra i en period nån gång för länge sen.

 

i all välmening

 

 

edit: "Betta för information" var iof nästan ännu finare. Mitt råd är att gå upp så mycket i nivå du kan med din femhundring, turar du in 100k lägger du ner ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte någon av de senare händerna är så dåligt spelade, hyfsat marginella situationer som du råkat förlora och inte förstår variansen bakom.

Turnraisen med 97xx på 9927 känns riktigt illa och du behöver verkligen förstå varför om du ska sluta vara en av alla andra tiltfiskar som sprang bra i en period nån gång för länge sen.

 

i all välmening

 

 

edit: "Betta för information" var iof nästan ännu finare. Mitt råd är att gå upp så mycket i nivå du kan med din femhundring, turar du in 100k lägger du ner ändå!

 

Jag förstår varför turnraisen i den handen var dålig, visste det när jag gjorde det med men gjorde det ändå. Svårt att förklara varför ibland.

 

Förstår inte riktigt din edit. Tycker du det är extremt dålig spel av mig och att jag istället ska betta ca 60kr för att få ut värde? Varför lägger jag ner om turar in 100k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår varför turnraisen i den handen var dålig, visste det när jag gjorde det Om du visste varför den var dålig hade du aldrig gjort den, du VET att det är dåligt att öppna 2224 utg så därför gör du det inte, turnraisen hade du eventuellt en känsla av att det eventuellt var dåligt men det är långt ifrån att veta med versaler. med men gjorde det ändå Notera här hur din hjärna skyddar dig, när du postade handen var du säker på att raisen var rätt men att det var storleken som var fel, när vi nu har förklarat att den är genuint fundamentalt fel och att syn istället är det rätta har du kommit fram till att du är jätteduktig på poker egentligen och att du också visste. Svårt att förklara varför ibland.

 

 

 

 

 

Förstår inte riktigt din edit. Tycker du det är extremt dålig spel av mig och att jag istället ska betta ca 60kr för att få ut värde?

 

Vem vet, jag kan tänka mig att det tredje osagda alternativet check kan vara ett alternativ, var inte själva spelet som jag reagareade på utan ditt uttryck "betta för information". Betta för information är ett uttryck som helt enkelt är fiskigt, kan rekommendera som övning att lista ut hur och varör "betta för information" _alltid_ är dåligt, kommer ge mer än facit på 100 handhistorys om du lyckas

 

 

Varför lägger jag ner om turar in 100k?

 

Därför att din grund-inställning är att du är bra och vill få ett kvitto på det genom att tjäna in 100k, varje gång det går åt skogen så hittar du på anledningar till varför som är skilda från din spelskicklighet: "tilt, otur, br-management, sömnbrist, olycklig kärlek, etc". Om du ändrar inställning till att du är riktigt dålig på poker och att tillochmed det lilla du redan lärt dig mycket möjligt kan vara heeelt fel så har du möjligheten att med lite jobb, nyfikenhet och vilja verkligen genuint förbättra dig och kanske tjäna många hundra tusen efter de första hundra. Sannolikheten är dock troligare att om du turar in 100k nu så kommer du tänkta: hah! Opteron hade fel, jag var visst bra på poker! Jag kan dock ändra mitt råd till att om du turar in 100k så borde du ta ut 90k, lägga 10k på något spännande/roligt och sen lägga 80k på poker-coaching! Tror CDS hade bra råd ang. vilken coach man borde välja

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daxxar, läs inlägget från Opteron ovan igen. Och igen. Det innehåller många kloka ord och dom är oftast inte gratis.

 

Du måste bestämma dig för om du ska/VILL bli bra på poker eller om du bara vill gamla för en femhundring och i detta fall lägga det på spelet poker. För det är bara gambling, med väldigt lite skicklighet som avgör när du spelar med så tight rulle.

 

Just nu är du med varsin fot i båda världarna.

 

Jag tycker, precis som Opteron är inne på, att du ska vara superaggro med din brm och gå upp i nivå så fort du har ett par inköp. Det är nog det enda sättet att nå dina 100k.

 

Alternativt så går du ner en massa nivåer, grindar dag ut och dag in, nöter instruktionsvideos, pillar med pokerstove, flopzilla, skaffar dig vänner att anlaysera händer med. När du har hyfsad rulle investerar du hälften i en microstakes coach (billigast tar runt runt 50$/h?) och sen grindar du in ytterliggare 100k händer och sen, sen kanske, om du har skött allt bra och varit en topp-elev kan du ha dina 100k inom ett år.

 

"Vissa drömmer om framgång, andra jobbar hårt för den"

 

Gl som f-n!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alternativt så går du ner en massa nivåer, grindar dag ut och dag in, nöter instruktionsvideos, pillar med pokerstove, flopzilla, skaffar dig vänner att anlaysera händer med. När du har hyfsad rulle investerar du hälften i en microstakes coach (billigast tar runt runt 50$/h?) och sen grindar du in ytterliggare 100k händer och sen, sen kanske, om du har skött allt bra och varit en topp-elev kan du ha dina 100k inom ett år.

 

 

 

Behöver ju inte få det att verka fööör svårt heller, betydligt viktigare än att grinda massa 100k händer, spela superlågt eller pilla massa i pokerstove är inställningen. Det är väldigt svårt att pilla i pokerstove och få ut något av det, betydligt effektivare väg är att betala en så bra coach som möjligt som berättar vad världens samlade hjärnor fått ut av pokerstove :mrgreen:

 

Går att spela 100k händer utan att egentligen lära sig någonting och går att lyssna på någon i 10 minuter o ta en jättekliv skicklighetsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår varför turnraisen i den handen var dålig, visste det när jag gjorde det Om du visste varför den var dålig hade du aldrig gjort den, du VET att det är dåligt att öppna 2224 utg så därför gör du det inte, turnraisen hade du eventuellt en känsla av att det eventuellt var dåligt men det är långt ifrån att veta med versaler. med men gjorde det ändå Notera här hur din hjärna skyddar dig, när du postade handen var du säker på att raisen var rätt men att det var storleken som var fel, när vi nu har förklarat att den är genuint fundamentalt fel och att syn istället är det rätta har du kommit fram till att du är jätteduktig på poker egentligen och att du också visste. Svårt att förklara varför ibland.

 

 

 

 

 

Förstår inte riktigt din edit. Tycker du det är extremt dålig spel av mig och att jag istället ska betta ca 60kr för att få ut värde?

 

Vem vet, jag kan tänka mig att det tredje osagda alternativet check kan vara ett alternativ, var inte själva spelet som jag reagareade på utan ditt uttryck "betta för information". Betta för information är ett uttryck som helt enkelt är fiskigt, kan rekommendera som övning att lista ut hur och varör "betta för information" _alltid_ är dåligt, kommer ge mer än facit på 100 handhistorys om du lyckas

 

 

Varför lägger jag ner om turar in 100k?

 

Därför att din grund-inställning är att du är bra och vill få ett kvitto på det genom att tjäna in 100k, varje gång det går åt skogen så hittar du på anledningar till varför som är skilda från din spelskicklighet: "tilt, otur, br-management, sömnbrist, olycklig kärlek, etc". Om du ändrar inställning till att du är riktigt dålig på poker och att tillochmed det lilla du redan lärt dig mycket möjligt kan vara heeelt fel så har du möjligheten att med lite jobb, nyfikenhet och vilja verkligen genuint förbättra dig och kanske tjäna många hundra tusen efter de första hundra. Sannolikheten är dock troligare att om du turar in 100k nu så kommer du tänkta: hah! Opteron hade fel, jag var visst bra på poker! Jag kan dock ändra mitt råd till att om du turar in 100k så borde du ta ut 90k, lägga 10k på något spännande/roligt och sen lägga 80k på poker-coaching! Tror CDS hade bra råd ang. vilken coach man borde välja

 

gl

 

OMG! :-o *mind blown*.

 

Jag måste säga att detta är det bästa inlägget någon någonsin skrivit till mig, till och med sagt till mig när det gäller pokern och då har jag fått höra sååå många tips under mina år på hur jag kan bli bättre. Wow, är fortfarande chockad.

 

Med det där korta inlägget känner jag mig för första gången på flera år som en fisk. Shit är jag en fisk? Wow *mind blown*!

 

Jag vet inte vad jag ska säga.. Måste bli genuint bättre på poker. Ditt exempel med 2224utg och att jag ansåg att turnraise var rätt vara så otroligt bra. Jag inser nu hur lite jag egentligen kan om poker. Sen så har vi att jag skyller ifrån mig på yttre faktorer och dåligt psyke. Så jäkla sant. Detta kommer ta ett tag att smälta.

 

Kommer fortsätta med denna dagbok och mitt mål med 100k. Når jag 100k har jag svängrum att bli bra på poker och att lägga ner min själ på det om det är det jag vill.

 

Alltså tack. Seriöst tack Opteron, behövde verkligen höra det där!

 

Nu blir det en ny databas (lyckades förstöra databasen på något vänster, den går inte att aktivera) och en omstart med dina ord ekandes i mitt huvud.

 

Rulle 973kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit; Felpost, sorry

 

Du är förlåten. :)

 

Hamnade i diskussion med en spelare på bordet som ansåg att jag borde enbart synat turn för att ut mer värde på river. Vet inte om jag kan hålla med gillar hur jag spelade den. Vad gör ni på river? Jag väljer att checka ner då jag är rädd att han försöker få mig att bluffa in i hans set/stege med missat färgdrag. Kanske är att övertänka det lite, vad tycker ni?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k155.07

UTG: k105.50

BTN: k150.60

SB: k100.72

 

SB posts SB k0.25, Hero posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has Q:club: K:diamond: K:club: 8:diamond:

 

UTG calls k0.50, fold, SB calls k0.25, Hero raises to k2.00, UTG calls k1.50, SB calls k1.50

 

Flop: (k6.00, 3 players) 4:club: 2:club: Q:diamond:

SB checks, Hero bets k4.50, fold, SB calls k4.50

 

Turn: (k15.00, 2 players) 3:diamond:

SB bets k11.50, Hero raises to k40.00, SB calls k28.50

 

River: (k95.00, 2 players) 8:heart:

SB checks, Hero checks

 

Hero shows Q:club: K:diamond: K:club: 8:diamond: (Two Pair, Queens and Eights) (Pre 68%, Flop 77%, Turn 85%)

SB shows T:club: 8:spade: 7:club: 4:diamond: (Two Pair, Eights and Fours) (Pre 32%, Flop 23%, Turn 15%)

Hero wins k92.63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...