Gå till innehåll

Fiskens Dagbok


Robin90

Recommended Posts

Vill absolut inte låta spydig, men du lever verkligen upp till dagbokens namn. Du säger att du vill utvecklas och spela om summor som betyder något, men känns som du har en lång väg kvar om du efter 10-sidor dagbok på ett pokerforum och med x antal turneringar i nacken fortfarande limpar AJ för 5-6bb eller vad du nu hade. Vet inte om du kollat HH:s i några andra dagböcker eller någonsin kollat på en turneringsvideo av något slag på youtube eller någon betalsida? Tror det kan vara vettigt att börja där än att sitta och whina för dig själv över en utdragning i en dagbok som knappt får någon respons. Om jag jag hade fått börja om från scratch och alla mina pokerkunskaper (förutom reglerna) försvann över en natt så tror jag fortfarande att jag skulle kunna spela bättre än dig i en turnering endast genom att kolla igenom 2-3 turneringsvideor någonstans på internet. Känns inte heller som det går att missa att det finns strategisidor/videosidor med bra material där du kan lära dig något, istället sitter du här på PF och för dagbok när du limpar AJ för 5-6bb och förargar dig för att du inte gick allin preflop för det kom en knekt på floppen.

 

Om du har råd att lägga ut lite pengar på videosidor så rekommenderar jag starkt deucescracked.com, sen har pokercampus.se en mängd sevärda turneringsvideos, dock vet jag inte om dom går att regga etc. där atm, vet i alla fall att det inte kommer upp mer material där på ett tag, men eisenhowers gamla serie är riktigt sevärd!

 

All lycka vid borden och förlåt om jag lät nedlåtande!

 

MVH

 

mackie

 

 

 

Joo jag vet att jag är en fisk,,,

A,J hande vet jag själv inte varför jag spela som jag gjorde brukar gå Allin med alla par och alla A händer i dom där situationerna men var feg och ville se en billig flopp,, tänker helt fel när jag spelar i tuneringar och kommit långt vill bara komma längre och få mer $ även om det handlar om några kronor,, åkte ut på 100plats ibland tänker jag eeh foldar och åker ut på 90 för då får jag mer pengar,, helthelt fel och en riktig fisk men aah något jag måste jobba på eller jobba och jobba det är ju bara att bestämma sig men,,

 

Och att ingen skrivit något här spelar ju ingen roll för skriver saker hur jag tänker och hur jag spelar nu för mig själv,, kul att läsa om nått år eller 2,, kanske inte ens borde skriva här på pokerforum men nu blev det här istället för i någon dokument/blogg

 

Menmen tack för tips om filmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yayy 2 tjugan spelade ikväll 5a i första och 1a i andra :-D

 

Så jävla värdelös på mtt kan jag inte vara hoppas ja :P visst fick Ak 1gång på finalbordet men annars varje inga spec händer :P kanske sprang bra menmen vann iallafal :-)

Men på PS CG går det inte ens hem på NL2 just nu,,,som är sjukt...bara 300 händer men wtf

+550kr

 

 

Kört 1,5$ SNG på ps 9st kom 1a fick 6$ rädda upp det jag blev - på CG iallafal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yayy 2 tjugan spelade ikväll 5a i första och 1a i andra :-D

 

Så jävla värdelös på mtt kan jag inte vara hoppas ja :P visst fick Ak 1gång på finalbordet men annars varje inga spec händer :P kanske sprang bra menmen vann iallafal :-)

Men på PS CG går det inte ens hem på NL2 just nu,,,som är sjukt...bara 300 händer men wtf

+550kr

 

 

Kört 1,5$ SNG på ps 9st kom 1a fick 6$ rädda upp det jag blev - på CG iallafal

 

 

 

 

Går bra i Tjugan :D 3 st spelade final bord i alla kom 2a nu nyss igen men visst var bara 37st med så +148kr

 

+ idag 600kr

 

SVS 2800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte spelat så mycket senaste veckan,, kört några mtt på svs och stars,, inte kommit på något finalbord i dom jag spelat,

Sluta precis på 21plats av ca 230 superselman en Rasie till 3xb Går allin med K,K han synar med A,J och standard A på flopp = Ute :) jaa är inte bitter:roll:

 

 

På PS går det inge vidare atm..

 

PS ca 40$

SVS 2600KR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag vad alla ni pratar om värde på lönehelger hahah

 

Kört texas 30+3kr kom till final,, blind 200 stack 8000 blev allin med A,K mot J,10 :S?

 

Självklart kommer 2par för han på turn och jag sitter med K par på flopp = ute som 5a +100kr

 

Spelat några tjugan,, åkt ut mot sämre händer varje gång så spelat bra men Allin 24/7 så snabbt i tjugan tuneringarna men så äre.

 

CG på svs haha kört 3bord mtt och 2bord cgsvs går så sakta att få volym där men + på mina kanske 200 händer ca 100kr+ kanske. kvällen inte slut än !

GL TILL ALLA ANDRA DENNA LÖNEFREDAG :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte prova Fulltilt för första gången :P Drog in 10$

Körde någon Rush tunering 1$ 280st var 12 kvar får in mina 22k på flopp 6,J,Q

Mot Q,4 jag sitter på A,A låg 5a i tuneringen VAD kommer turn ? Jo en Q

80% att jag vinner,,såå förlorar man så klart i dom lägena det är som viktigast varför kunde jag inte åka på den skiten när det var 250 kvar hade jag inte brytt mig men när det var 12 kvar WTF! Nattinatti :roll: Aja ute som 12 + 2,5$ eller nå blahablaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah roligt tänkt att sova för längelänge sen men var kvar i en tunering på Fulltilt 2500st 200 kvar har bara 10k avg runt 25k

Är på BB 2 limpar in jag checkar bara,, A,Q,9

 

Jag sitter på A,8 och checkar för vet att bigstack killen kommer dra Cbet så går jag allin,, med mina ca 8k sagt och gjort sitter han på K,9

SAMMA JÄVLA SKIT SOM IGÅR en 9a på TURN som vanligt precis när man börjar komma in lite djupare i pegarna så drar han in triss och jag åker ut = + ca 2$ FUNFUN SAMMA VISA DENNA KVÄLL!! GODNATT!!:evil:

 

SVS - på några Tjugan/Texas inköp // + ca 50-70kr på 150-200 händer på CG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lossnar ju aldirg i mina turrar åkt på utdragningar på alla mina allin på flopp när jag kommit långt i tuneringarna,, eller iallafal nära bubblan.

 

Hände nyss

 

Poker Stars $1.00+$0.10 No Limit Hold'em Tournament - t200/t400 Blinds + t50 - 6 players - View hand 2021459

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: t8008 M = 8.90

SB: t15932 M = 17.70

Hero (BB): t5418 M = 6.02

UTG: t6533 M = 7.26

MP: t6781 M = 7.53

CO: t14887 M = 16.54

 

Pre Flop: (t900) Hero is BB with K :heart: K :diamond:

4 folds, SB raises to t6200, Hero calls t4968 all in

 

Flop: (t11036) 6 :spade: 5 :club: 9 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: (t11036) 3 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: (t11036) 4 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: t11036

SB shows 7 :diamond: 7 :club: (a straight, Three to Seven)

Hero shows K :heart: K :diamond: (a pair of Kings)

SB wins t11036

 

 

Vet att man inte vinner alla allin när man är favorit men hänt ca 10 gånger irad efter bubblan eller precis innan kommer aldrig långt och tycker jag spelat bra preflopp och flopp men håller bara inte.... Varians heter det tror jag,,

Gillar att klaga men sista whine posten måste sluta... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medel är ca 3k jag har 6k så händer det här,, tänker WTF någon K,K? neeh då borde han rasiat så GLAD OCH KROSSAD som vanligt på river heeeela tiden säger ju det.... skulle inte whine mer men går ju fan inte TILT aaahthg

 

 

Full Tilt Poker Daily Dollar Rebuy No Limit Hold'em Tournament - t25/t50 Blinds - 8 players - View hand 2021507

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: t3000 60 BBs

UTG: t4255 85.10 BBs

UTG+1: t1475 29.50 BBs

Hero (MP1): t6661 133.22 BBs

MP2: t5151 103.02 BBs

CO: t2110 42.20 BBs

BTN: t5807 116.14 BBs

SB: t1620 32.40 BBs

 

Pre Flop: (t75) Hero is MP1 with 6 :heart: 6 :club:

2 folds, Hero raises to t100, 2 folds, BTN calls t100, SB calls t75, BB calls t50

 

Flop: (t400) 5 :spade: 6 :diamond: K :heart:(4 players)

SB checks, BB bets t50, Hero raises to t150, BTN raises to t5707 all in, SB calls t1520 all in, BB calls t2850 all in, Hero calls t5557

 

Turn: (t16234) 5 :heart:(4 players - 3 are all in)

 

River: (t16234) K :diamond:(4 players - 3 are all in)

 

Final Pot: t16234

BB shows 6 :spade: 8 :diamond: (two pair, Kings and Sixes)

Hero shows 6 :heart: 6 :club: (a full house, Sixes full of Kings)

BTN shows Q :club: K :spade: (a full house, Kings full of Fives)

SB shows K :club: 5 :club: (a full house, Kings full of Fives)

BTN wins t5614

BTN wins t4140

SB wins t3240

BTN wins t3240

 

 

Sjukt irreteerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma tunering som 6,6 handen hade kvar ca 800 efter den,,

 

Åkte ut på den här

 

Full Tilt Poker Daily Dollar Rebuy No Limit Hold'em Tournament - t50/t100 Blinds - 8 players - View hand 2021541

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: t2010 20.10 BBs

SB: t10130 101.30 BBs

BB: t6640 66.40 BBs

Hero (UTG): t764 7.64 BBs

UTG+1: t3220 32.20 BBs

MP1: t14784 147.84 BBs

MP2: t7586 75.86 BBs

CO: t3780 37.80 BBs

 

Pre Flop: (t150) Hero is UTG with J :club: J :spade:

Hero raises to t764 all in, 6 folds, BB calls t664

 

Flop: (t1578) J :diamond: K :club: T :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: (t1578) 7 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: (t1578) 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: t1578

BB shows 8 :heart: A :club: (a straight, Jack high)

Hero shows J :club: J :spade: (three of a kind, Jacks)

BB wins t1578

 

 

 

 

Skratta eller gråta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tuneringen ikväll sluta precis kom 3a i en Tjugan på svs ca 90 st med,,

Bra start för kvällen men brukar ju inte hålla i får se :D GL

 

 

Några timmar senare då,,,

 

4 finalbord av 5 spelade SNG 45st Turbo 0.5$ Gick bra,, träffa lite när det var viktigt så lite $+ på PS

 

Och + 150kr på svs

 

- några $ på FTP

 

GODNATT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte blivit så mycket poker dom senaste veckorna,, blev några sng ikväll, och ca 200 händer på svs.

 

Ladda ner pokertracker 4 trial i 30 dagar.

På ca 2500 händer på svs 0,5kr är jag + 150kr

 

Ps inget hänt är på mina 35$ upp ner bara.

På SVS är jag på runt 2400kr atm

 

GODNATT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
400 st Mtt på SVS

Av ROI: 29,1%

ITM%: 39,6%

 

Antar att det inte säger ett skit när det bara är 400 st,, men skriver igen när jag har 1000st+ ,,,,se vad jag har då ;)

 

Hur är det ens möjligt att ha 40% ITM?

och om det är det, bör du nog sikta mindre på " bara ITM"

och vinna fler turneringar. Få upp ROI som är den viktiga

av dessa två.

 

400 turneringar visar en hel del om du spelat små startfält med bra struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp 40% itm

 

Joo misstänkte att jag ska försöka få upp ROI ist för att ha så hög ITM,,

 

 

Säger bara inge mer poker idag fyfaaan brukar gå upp 100 kr där och ner 100 där upp-ner-upp-ner IDAG - 400!!! mycket för min lilla rulle,, inköp på 50kr på nl5

 

set mot set 2x / färg mot färg 2x / Stege mot set x1 som inte håller och killen drar kåk river,, killen drar färg mot mitt set

 

Allt det där på ca 150händer....

 

Aja ska inte klaga för är bara små skit pengar men ville skriva av mig,,

Så kan man kolla tbx på det här senare ;)

 

Ska ta och köpa HM2 så måste skicka in papper till svs för att kunna ta ut penger drygt... "kanske är så på alla klienter"

 

GL!!

 

Ta hand om er där ute!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Helloo alla :)

 

Tänkt att köpa nytt skrivbord men finns ju så SJUKT dåligt utbud är ju bara ikea....Chili har inga / Em möbler har kanske några men inge fina / Mio har inga direkt heller vad jag såg,,,, då kan man lika gärna köpa på ikea,,

 

Så har ni några tips på bra skrivbord eller hemsidor?

 

Inga för dyra..

 

Kollade på

 

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50219044/

(Håller för upp till två 24" plattskärmar.)

jag som tänkte köpa 27.... hmm kanske funkar endå

 

Kan inte säga att jag tycker den är så fin men var kopphållarna som fick mig :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...