Gå till innehåll

Plo på svs, samt annat


Bibbs

Recommended Posts

Hej hopp och japp. Det är ännu en pokerdagbok som startas upp här på pf och det är spelet plo som gäller. Samt annat

Dagboken startas (kan jag avslöja) för att jag inte har mycket annat att göra än att glo på The Poker Channel och vänta på att Chelsea-Seattle Sounders ska börja om 45 minuter...

 

Spelar f.n. på svs och på 0.5/1 blinds efter att ha mer eller mindre i mörkret slagits på 1/2. En sen natt med ännu en supersvängig session surfade jag in på 2+2forums, läste ett par hundra sidor i Advanced Pot-Limit Omaha och har sen dess inte tittat tillbaka.

 

Min bakgrund som pokerspelare består av ett antal framgångsrika pokerår i samband med pokerboomen för att sedan grinda it out so to speak. Spelat en wpt efter framgångsrikt sattelitande på stars och det är givetvis highlighten i karriären.

Har alltid varit "bäst" på Mtt men trott mig plussa även i sng och cashgame genom åren och har nu alltså vänt mig till plo för att dryga ut månadskassan.

 

Här följer resultat detta året:-P :

Månad 1: 23089

 

Här följer resultaten denna månaden:

Dag 1: -474

Dag 2: 343

Dag 3: 4648 (670 plus på cashet)

Dag 4: 1246 (jävla betting..)

Dag 5: 562

Dag 6-11: 4041

 

Som ni ser så ser det ganska stabilt ut och det har blivit lite fler turneringar på slutet när jag känt jag haft rulle för det.

 

Nu ska jag nog röka en skvätt. Undrar till sist också om det finns fler plo:are där ute och vilken sida som är bra för låga sh cashgamebord. Har varit på Unibet men trafiken är inte jättebra (vilket är problemet med svs)

 

Väl mött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag inte uppdaterat mer men befinner mig (förutom nu då obvs) på plats utan internet (eller dator för den delen). Blir således inte spel förrän imorgon, ni får hålla ut ett tag till!

 

Sjukt att man känner omaha-abstinensen kicka in när kvällen/natten kommer.. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch, blev lite grindstuga med kill bill i bakgrunden så därför blev det lite reckless men hittade (hittills, ska hem nu och fortsätta..kanske) svagt cashgameplus på 237 men sammanlagt minus på 350.

 

Imon ska jag försöka dra upp en hand här tom, tills dess: GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade häromdagen i en timme ungefär. Plussade 103 kr för en ganska sucking timmpenning men plus är plus.

 

Tänkte spela lite nu och se om jag kan hitta gröna siffror direkt, tyvärr har jag börjat med att tappa en hundring men its all good. Ska bara spela ett kort pass innan det blir lunch för att sedan spela iallafall ett par timmar

 

GL vid borden alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Någon som kan förklara hur man lägger upp händer från svs? Vilka converters är bäst osv:roll:"

 

Okej som jag fattar det behövs pt eller holdem manager för att importera händer och sedan konverta.. Det kommer således inga händer idag

 

Förmiddagssessionen slutade 123 upp. Var nere så mycket som 400 efter en 16-kortswrap på flop med lågt turnat fd (där pengarna åkte in) förlorade mot den floppade stegen i största potten idag.

Sen gick bluffar med torra Ess, mot särskilt en motståndare, sådär. Som tur var fick jag igen allt plus några hundra till mot just den fienden.

 

Nu: dags för isterband innan eftermiddagsjobbet drar igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 15: 237

Dag 16: 50

Dag 17: 695

 

Stängde precis ner alla borden och det blir nog inte mer spel ikväll eftersom jag får besök. Innan nästa session ska jag läsa lite mer noggrant om handkonverterare så det blir liiiite roligare än rabblande av gröna siffror

 

Fick in det ganska bra idag öht. Kändes stabilt (som det har gjort nu ett tag) men förmodligen springer jag bara bra och gular inom kort.

Rullen är inte än tillräckligt stor för att ta något kliv upp även om jag from time to time skottar på 1/2.

 

Snarare än att gå upp i nivå lär jag, när tiden är rätt, spela på någon mer site än svs då trafiken är minst sagt begränsad. Ett potentiellt minus är dock att det känns som spelare på någon annan site förmodligen inte spelar lika vekt/allmänt dåligt som de gör på svs.

 

Gl ni som ska spela mer idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en timme till på kvällen nu, 578kr in och ett sammanlagt plus på 1273 idag.

 

Nu vart biljetter till The Dark Knight rises beställt också, som en bonus för en bra pokerdag. Som uppvärmning vankas det The Dark Knight nu på kvällen här, gl alla som spelar!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog hem PT 30-dagars free trial och hade (visade det sig) 20k händer som åkte in i databasen.

 

Det visar sig bla att jag är minus från Cut-off. Lame

 

Här kommer en graf, mest för att jag precis hittade den själv. Händerna är limiterade till denna månaden då det var i början av Juli som jag själv anser mig (och grafen) ha startar en riktigt satsning på fyrkortspoker

graphvf.png

 

Nu: Frukost

Sen: Sluta vara under mitt EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--------------------------------------------------------------------------------

 

Tjena, köpte precis pt4 efter att ha haft det på trial ett par dagar, nu när jag köpte det så försvann alltind under "view stats" trots att händer importeras

 

Köpte table tracker silver till Omaha (för nivåer upp till 2/4) så vet inte vad problemet kan vara. Någon som har erfarenhet av liknande missöden?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jag skrev detta i en tråd här på pf men kan likaväl skriva det här också

 

Av någon anledning visar grafen de 3 händer jag spelar på Omaha Hi/Lo? Men alltså inga händer spelade på Omaha High, och då har jag alltså spelat samma nivå på de spelen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, en lång dag är kommen till ända.

 

En lång resa mer svåra toabesökbehov och en hunger i magen utan dess like slutade i spring på toa och sedan avnjutning av Jönköpings stolthet, Kebabpizzan.

 

Nåväl, lite Cashgame tänkte jag men jävlar vad dåligt det gick. Backade säkert 600 innan jag gav upp, och då vann jag inte särskilt många potter. Räddade dock det och var plus minus 0 efter ha vunnit en sattelit men valt pengarna istället..

 

Slösurfade och tittade på tv innan jag kände "äh, kanske lite mtt till Os skulle vara nåt?" Och väl var det, klonk i en turre och dagen slutar 5kish upp. Ägde final table (nåväl, från 4 kvar iallafall). 2 storstackar som var alldeles för tighta (läs: la sig om de var tomma och tvärtom, samt höjde typ var 3e runda med big blind på 1/20 av deras stack

 

God natt och gl alla som spelar vidare in i söndagsnatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in 400 på över 2.5 (2.0 i odds) för Man City. I halvtid (0-1) las spelet och efter 10 min stog det 0-3. Tog de pluspengarna och stoppade in (med 20 min kvar) inga mer mål (2.75 i odds) efter att alla stjärnspelare i city började gå ut.

 

Såg bra ut och bara ett skott mot mål.. tills 88e minuten då Malaysia all stars nätar efter att Zabaleta tokrusar bort sig. Nice

 

Läste om en kul grej jag tänkte testa. Spela på låga odds (runt 1.4) och ta pluspengarna och spela på nästa spel (runt 1.4) och så vidare. I exemplet jag läste ska man komma upp i 10 spel men ska försöka komma upp i 5 i rad. Jag ger det iallafall 2-3 försök beroende om jag lyckas sätta nån match.

 

Börjar med över 1.5 i Häcken-Gais och över 1.5 i Bröndys match ikväll.

342 spelat till 1.44 i odds.

 

Detta går alltså under rubriken "annat" och det görs mest för att jag inte ska spela så mycket cg ikväll, kanske några turneringar, pga fotbollsträning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillplus i pokern och slängde precis in 142 kr på under 133.5 (till 1.67) i Usa damers Basketmatch mot Angola.. kan gå kan gå

 

edit: Check på basketen, får se om jag hittar nåt mer

 

Nu blir det sova. Spelade en Omahaturnering ikväll och kom 2a, floppade trips i en mkt jämn hu (jag och fienden hade typ alla marker när det redan var 5 kvar(12 startande)) på 774 med 7AQT. Han hade dock 44xx och utan improvning rök jag, jaja inga stora pengar på spel.

 

Cashgamet: stabilt, tappade 200kr sista 2 potterna med lägre kåk och nåt annat blaj, surt, men men. Fick inte in någon direkt volym så ändå okej med 200 plus (plus är plus)

 

natt

 

Edit: Efter att ha läst runt en del lägger jag en dubbel på Brisbane wolves + Litauen i OS-basket @ 1.65, 237kr satsas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer annat:

 

Första matchen på morgonen var inga problem, wolves vann med 4-0 (eller ja, det står 4-0 i 86e) och nu ska bara Litauen göra jobbet mot Nigeria så sitter dubbeln från inatt

 

Hänger lite med barn idag så blir inte så mycket omaha på förmiddagen nu. Slänger iallafall iväg en singel på Dinamo Kiev till kvällen (rekad av Källberg på blogg.aftonbladet.se/youbet). 372kr @ 1.55 i odds spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer annat:

 

Första matchen på morgonen var inga problem, wolves vann med 4-0 (eller ja, det står 4-0 i 86e) och nu ska bara Litauen göra jobbet mot Nigeria så sitter dubbeln från inatt

 

Hänger lite med barn idag så blir inte så mycket omaha på förmiddagen nu. Slänger iallafall iväg en singel på Dinamo Kiev till kvällen (rekad av Källberg på blogg.aftonbladet.se/youbet). 372kr @ 1.55 i odds spelas.

 

Kanada-Sverige (damboll) u1.5 mål i 1a halvlek + Japan-Sydafrika ö2.5 mål spelas för 175kr @ 1.7 (rygg från obskyr bettingsida =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...