Gå till innehåll

tips på instruktör (video)


MoSArdEJ

Recommended Posts

Jag är ute efter att få tillbaka suget efter poker igen, och konstigt nog brukar jag bli sugen på poker när jag ser en bra instruktionsvideo. Jag har inte varit särskilt aktiv i pokervärlden - varken spelat eller följt med i vilka som är bäst och hetast nuförtiden under det senaste 1-2 åren. Därför skulle jag vilja ha lite hjälp och be om tips på bra instruktionsvideos som man kan nöta (NL).

Jag har sett de flesta videos från det gamla gardet, typ CTS, Galfond, Sbrugby, Aejones, Sauce, finns det några "nya" duktiga instruktörer där ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Finns ett flertal sidor med bra instruktörer, men om du inte spelat på länge tror ja det är svårt att bara "hoppa in" och se när ett pro spelar och sen anpassa sig.

 

Skulle nog rekommendera en PokerCoach istället för dig, så ni kan börja där du slutade sist och du lär dig sjukt snabbare.

 

Finns ett flertal siter tex PokerCoach.se ? Med flera duktiga Coacher.

 

 

Vad spelar du frästen?

 

Mvh :)

 

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag spelar litegrand fortfarande, men inte i närheten av lika mycket som förr i tiden då jag spelade på heltid i många år. Jag är fortfarande vinnande men på lägre nivåer, och jag är inte helt "out of touch" med spelet, det handlar mer om att hitta motivation för spelet vilket jag får om jag ser en bra video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen ,

 

Japp då förstår jag men online pokern ändras såpass snabbt att man har svårt att anpassa sig om man inte är konstant inbiten.

 

Du kanske skall be nån kika på din handhistorik eller liknande. Och se vad de har att säga. :) Om det nu är nåt du kan ändra i ditt spel eftersom du är vinnande på lägre nivåer bara som du säger.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluefirepoker Alan Jacksson gillar jag.

 

Videos dar proffs drar upp massa live bord och hoppas pa att nagra intressanta hander och situationer ska komma upp far jag inte ut sa mycket av. Alan sysslar mycket med databas analys och analyserande av ranger och exploativa stats for honom och sina motstandare. Hjalper dig att anvanda HM optimalt. Han spelar inte direkt hogt men tycker hans satt att lara ut funkar valdigt bra for mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...