Gå till innehåll

Kontrollera stationär dator med min bärbar?


behnam

Recommended Posts

Hej alla pokerspelare!

 

Bor på två våningar och undrar om det finns någon sjysst stabil mjukvara som tillåter mig att kontrollera min stationära dator från min laptop? Då kan jag sitta på nedervåningen och pimpla en bärs i köket samtidigt som jag kan köra ett par bord. Nån som vet? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ovan, eller gratisver. av Real VNC.

Använder den senare till att styra burkarna hemma, när jag inte är det...

Perfekt att filmen är laddad och klar när man kommer hem, bara sätta på TVn & trycka på play.

 

Kan självklart användas till det du vill också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat i princip alla fjärrstyrningsprogramvaror som finns under flera år. Radmin är överlägset alla kategorier. Fritt i 30 dagar: http://www.radmin.com/download/index.php

 

Annars fungerar väl TeamViewer okey då det erbjuder hygglig kvalité, prestanda och funktionalitet.

 

Tack Random, har du även testat RDP som benämns ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mecklen, har du testat t.ex. Radmin som nämns ovan? Eller vilka jämför du med? Och har du nån länk tack?

 

Jag har använt Radmin väldigt mycket förr. Jag har även använt mig av *VNC och TeamViewer.

 

RDP är Microsofts protokoll: http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Desktop_Protocol

 

Jag använder dock TeamViewer själv, detta för att jag inte har publikt IP men vill kunna ansluta utifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...