Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag skulle vilja ha hjälp med den här handen.

 

Pre: bettar jag standard $0.08

Flop: Bettar jag $0.16, ca 85% av potten, Han re-raisar... Ska jag fortsätt re-raisa eller ska jag bara syna för att försöka få ut mer cash?

 

Han kan ju sitta på ett färgdrag men... kanske KT eller nåt jag vet inte, vad trro ni?:-)

 

Poker Stars $2.00 No Limit Hold'em - 6 players - http://www.handconverter.com/hands/1812430

The DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $4.85 - VPIP: 38, PFR: 4, 3B: 0, AF: 4.0, Hands: 24

CO: $3.93 - VPIP: 17, PFR: 11, 3B: 0, AF: 1.5, Hands: 46

BTN: $0.94 - VPIP: 35, PFR: 14, 3B: 0, AF: 3.8, Hands: 51

SB: $1.10 - VPIP: 56, PFR: 4, 3B: 14, AF: 0.3, Hands: 25

BB: $2.29 - VPIP: 14, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1.0, Hands: 65

Hero (UTG): $2.14 - VPIP: 11, PFR: 9, 3B: 6, AF: 4.8, Hands: 6219

 

Pre Flop: ($0.03) Hero is UTG with Ah As

Hero raises to $0.08, MP calls $0.08, 4 folds

 

Flop: ($0.19) Th 7h 9s (2 players)

Hero bets $0.16, MP raises to $0.32, Hero raises to $0.84, MP folds

 

Final Pot: $0.83

Hero wins $0.80

(Rake: $0.03)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar det som spelat, många farliga turnkort som Pele08 säger.

 

Har du 11/9 VPIP/PFR shorthanded över 6,2k händer? Om du är vinnande så ska jag väl inte klaga men tror du kan tjäna mer om du öppnar upp lite :).

 

Raken är även cphög procentmässigt på micros så personligen gillar jag hyperaggressiv men disciplinerad brm för att ta sig därifrån asap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar det som spelat, många farliga turnkort som Pele08 säger.

 

Har du 11/9 VPIP/PFR shorthanded över 6,2k händer? Om du är vinnande så ska jag väl inte klaga men tror du kan tjäna mer om du öppnar upp lite :).

 

Raken är även cphög procentmässigt på micros så personligen gillar jag hyperaggressiv men disciplinerad brm för att ta sig därifrån asap.

 

På bara nl2sh är jag 11.7/9 över ca 5500 händer. Jag vet inte om jag kan säga vinnande men nu ligger jag bara plus ca $3 över 5500 händer, grafen går väl nåttsomnär uppåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bara nl2sh är jag 11.7/9 över ca 5500 händer. Jag vet inte om jag kan säga vinnande men nu ligger jag bara plus ca $3 över 5500 händer, grafen går väl nåttsomnär uppåt...

 

Spelar ni 11/9 så läcker ni en oändlig mängd s:k autopengar. Handen du postade är egentligen totalt ointressant eftersom det 1: är ett ovanligt scenario 2: är ett marginellt beslut och därför är skillnaden i snitt-värde av besluten är liten.

 

 

Poker är o-intuitivt och svårt men handlar i grunden bara om att stjäla blindsen. Spelar man 11/9 preflop 6-handat har man förlorat redan preflop. Skaffar du en bra preflopstrategi (och gärna förstå varför) så kan du med framgång fortsätta kriget om blindsen vidare på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ni 11/9 så läcker ni en oändlig mängd s:k autopengar. Handen du postade är egentligen totalt ointressant eftersom det 1: är ett ovanligt scenario 2: är ett marginellt beslut och därför är skillnaden i snitt-värde av besluten är liten.

 

 

Poker är o-intuitivt och svårt men handlar i grunden bara om att stjäla blindsen. Spelar man 11/9 preflop 6-handat har man förlorat redan preflop. Skaffar du en bra preflopstrategi (och gärna förstå varför) så kan du med framgång fortsätta kriget om blindsen vidare på floppen

 

Tack, för ett bra inlägg! har börjat förstå att jag behöver en strategi istället för att bara gissa/anta mig fram.

 

Att "skaffa" en bra preflopstrategi verkar ganska svårt för mig då jag inte vet vad som är bra eller inte, jag förstår väl om den är kass men...

 

Verkar den här bra eller? http://www.beat6max.com/preflop.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ni 11/9 så läcker ni en oändlig mängd s:k autopengar. Handen du postade är egentligen totalt ointressant eftersom det 1: är ett ovanligt scenario 2: är ett marginellt beslut och därför är skillnaden i snitt-värde av besluten är liten.

 

 

Poker är o-intuitivt och svårt men handlar i grunden bara om att stjäla blindsen. Spelar man 11/9 preflop 6-handat har man förlorat redan preflop. Skaffar du en bra preflopstrategi (och gärna förstå varför) så kan du med framgång fortsätta kriget om blindsen vidare på floppen

 

Vill också ge ett tack till denna post. I en tid där ingen postar strategi är det välkommet och generöst att nån som vet vad han talar om delar med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, för ett bra inlägg! har börjat förstå att jag behöver en strategi istället för att bara gissa/anta mig fram.

 

Att "skaffa" en bra preflopstrategi verkar ganska svårt för mig då jag inte vet vad som är bra eller inte, jag förstår väl om den är kass men...

 

Verkar den här bra eller? http://www.beat6max.com/preflop.html

 

Är väl ett ok underlag men i dagens pokerklimat räcker det inte utan du behöver anpassa dig till motståndaren i större utsträckning. Men lägg istället pengar på en träningsvideosajt som deucescracked eller bluefirepoker och något HM eller PT om du inte har det redan och sätt dig ner och grinda videos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, för ett bra inlägg! har börjat förstå att jag behöver en strategi istället för att bara gissa/anta mig fram.

 

Att "skaffa" en bra preflopstrategi verkar ganska svårt för mig då jag inte vet vad som är bra eller inte, jag förstår väl om den är kass men...

 

Verkar den här bra eller? http://www.beat6max.com/preflop.html

 

Den där är för limit så den är ej relevant för NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...