Gå till innehåll

5050 Poker i konkurs


Lamby

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Kul att höra alla jävla ställen de ska dricka sprit på för spelarnas pengar.

Jag kräver svar ifrån 5050poker vart mina pengar har tagit vägen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Kolla in datumet när filmen lades upp. Inte undra på att 5050konkat när dem åker till 8-9 olika ställen med 5050poker vem betalde det?!?!?!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla spelare som verkligen hade pengar på 5050poker borde alliera oss och gå ihop och sätta dit äcklena som har tagit våra pengar.

 

Det borde finns så extremt mycket folk om har fått sin pokerkarriär förstörda efter att 5050poker har länsat allas spelkonton och drgit iväg utan att ge en enda kommenter.

 

5050 skyller allt på Microgaming. Styrelsen påpekar att det här har pågott under en längre period.

 

Nej, kom fram alla som vill alliera sig och sätta dit packen som har tagit våra pengar. Ju fler vi blir dessto bättre.

 

Pengarna ska fram eller ska IDIOTERNA få ett kännbart sraff. Vart har Patric Sjögren tagit vägen. Har försökt ringa ala ifrån styrelsen utan någon framgång, nu sitter dem och gömmer sig och är rejält skraja.

 

Vi sluter ihop nu alla föredetta 5050spelare som har pengar kvar där inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att alla borde göra en polisanmälan, hade själv tänkt göra en imorgon. Lite osäker på vad man ska säga mer exakt bara. Nån kunnig som har några riktlinjer på hur man bör fylla ut en anmälan?

 

2+2 tråden: http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/5050poker-another-microgaming-skin-down-road-bites-dust-1211287/index2.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast så vitt jag vet är det ingen allmän rättighet att få starta en pokersite :-?

 

/#LOUDmouth#

Mitt inlägg förklarar väl mest att det är stora risker man tar om man väljer att skaffa konto hos ett nytt pokerbolag eller ett som aldrig varit speciellt stort. Utan sportsbetting finns ju uppenbarligen än större risk att man trots att det är en stor pokersite kan bli blåst. 2 av de 4 största pokerbolagen senaste åren som etablerat sig enbart som pokersite har ju gått omkull. För visst är väl Ultimatebet/Absolute Poker, Partypoker, Poker Stars och Full Tilt Poker de som borde kategoriseras som detta? Vet att t.ex. Everest Poker är stor utan betting men inte lika stor väl? Vet också att Partypoker numer äger Gamebookers som sannerligen ska räknas som en stor bookingaktör och att man samtidigt skapat Partygaming men detta är efter pokerframgångarna. För visst kan man väl räkna både Ultimatebet och Full Tilt Poker som körda?

 

Det finns skapligt starka bettingaktörer som gått omkull men ingen av de största som jag kan minnas. Det är mindre som Pointbet (var rejält stora under en kortkort period men alltid med suspekt ägarskap), Premierbet, BetOnBet (var aldrig speciellt stor på betting, kanske bland de 30-40 största aktörerna men inte mer) och några liknande aktörer. De stora brittiska klassiska bookmakers har klarat sig undan liknande kriser. Enda brittiska bookien som konkat som jag kan komma ihåg är SSP och deras storhetsperiod var före nätbooking och de var nog aldrig speciellt stor heller utan mest nichad mot svensk telefonbetting.

 

Vill man inte riskera sina pengar är det uppenbart att man ska lägga pengarna hos en stor bookmaker. Inte ens Poker Stars känns säker med tanke på vad som hänt Full Tilt Poker och Absolutepoker. Nu vet jag att allt är otroligt annorlunda i Poker Stars men man ägnade sig trots åt liknande mygel som Full Tilt Poker och Ultimate Bet men klarade sig undan det.

 

Ursäktar att jag stjäl 5050pokers tråd. Tyvärr känns det väldigt osannolikt att de med pengar på 5050 ska kunna få några pengar åter. Finns ingen tradition att rädda pengar hos de som haft pengar på små aktörer utan de med pengar hos t.ex. BetOnBet och Pot Raiser verkar helt blivit utan ersättning. Själv har jag haft mycket tur med att undvika att torska pengar på poker- och bettingsiter. Hade lite pengar på Premierbet och torskade även lite pengar på Full Tilt Poker och under hundralappen på BetOnBet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att alla borde göra en polisanmälan, hade själv tänkt göra en imorgon. Lite osäker på vad man ska säga mer exakt bara. Nån kunnig som har några riktlinjer på hur man bör fylla ut en anmälan?

 

2+2 tråden: http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/5050poker-another-microgaming-skin-down-road-bites-dust-1211287/index2.html

 

 

Kan du ladda ner anmälningsblanketten.

 

http://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/kontakta-oss/anmalningar-om-misstankt-ekonomisk-brottslighet/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hororna" är de flesta, kvällstidningarna framförallt. Väldigt, väldigt lite kritisk granskning även bland branschjournalister. Det är min bestämda uppfattning.

 

Men givetvis finns det undantag och man ska inte dra alla över en kam, det har du förstås rätt i.

 

Vad gäller så kallad kritisk granskning så hade vi en artikel nyligen om just detta ämne skriven av Markus Bränfeldt (sorry mod inte egenreklam jag är ute efter) där han efterlyser just detta. Dock finns det en hel del problem och då menar jag inte problem vad gäller att man t ex inte vill granska de som förser en med brödfödan dvs sajterna. Nej, problemen är av den arten att det helt enkelt är svårt att bedriva granskande journalistik, dels är det väldigt resurskrävande, dels är det svårt att få fram fakta och slutligen svårast av allt är vilka är det man ska granska? Alla - omöjligt (resurser finns ej). Några bolag? Återigen för svårt resursmässigt. Ett par, kanske ett bolag? Möjligt men faktum är att de allra flesta bolag sköts som de ska och när man har lagt resurser på att granska ett par så finns det inga resurser kvar. Om man skulle ha "turen" att man har råkat granska ett bolag där verkligen något felaktigt pågår så har man oftast ändå bara indicer och att gå med spekulationer är inte heller bra.

 

 

Sammantaget gör detta att när man jobbar inom branschen så blir det att man får vänta och se. Inte för att jag inte önskar att vi kunde bringa mer ljus över saker och ting, det gör jag men det finns tyvärr för få möjligheter i praktiken till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerbranschen är och har alltid varit riktigt rutten på enormt många plan. Tragiskt men sant, och det tog mig skrämmande lång tid att inse. Förhoppningsvis börjar de oseriösa aktörerna tunnas ut nu, men jag lovar att än finns väldigt många kvar.

 

Man kan inte nog understryka hur viktigt det är att inte ha för stora summor på någon site överhuvudtaget, allra helst små skins som enbart tillhandahåller poker.

Lider med alla er med smet på 5050, hoppas det löser sig så gott det bara går.

 

+1

 

**********************************

 

Hur säkra är ens pengar egentligen på icke-pokerrelaterade sajter som Moneybookers och Neteller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

**********************************

 

Hur säkra är ens pengar egentligen på icke-pokerrelaterade sajter som Moneybookers och Neteller?

 

Jag må vara extra nojjig, men jag litar inte fullt ut på dem heller.

Jag vet att jag vid något tillfälle fick godkänna ett formulär där de i princip ifrånsäger sig allt ansvar.

Dessutom så tycker jag det här är tillräckligt luddigt beträffande deras kort för att jag iaf ska vara fösiktig

Moneybookers-kortet är en produkt för online-pengar och trots att produkten regleras av Financial Services Authority, så omfattas den inte av Financial Services Compensation Scheme.Inget annat kompensationssystem finns för att täcka förluster kopplade till kortet. Det betyder att i händelse av att Newcastle Building Society eller Moneybookers går i konkurs så kan dina pengar bli värdelösa och oanvändbara och som resultat kan du förlora dina pengar.

 

Ditt Moneybookers-kort är inte ett kreditkort eller ett betalkort och erbjuder inte samma skydd som denna typ av kort.

 

 

Så nä, inga större summor där heller imo. Detta trots att jag inte är i närheten av att handskas med de summor ni som försörjer er på poker/spel

 

Man får tänka som man gjorde när man var ung, försiktighet är en dygd, annars kan det bli otrevliga överraskningar längre fram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

**********************************

 

Hur säkra är ens pengar egentligen på icke-pokerrelaterade sajter som Moneybookers och Neteller?

 

Har en kompis vars mb-konto blivit hackat ett par gånger på sammanlagt ~20k sek. Mb sa inte emot att det blivit hackat och ersatte med 4k. Jag vet inte riktigt, men det känns skumt.

De summorna jag har på mb blir max liggandes där ett par dagar, ser inte grejen med att riskera någonting alls (förutom kostnaden på 15kr/uttag eller vad det är)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni pokerspelare som drabbast i konkursen av 5050 POKER LTD ska anmäla styrelsen för moderbolaget 5050 POKER Holding AB för misstänkt ekonomisk brottslighet ;

 

 

Fyll iblanketten på sidan (några enkla rader), skriv ut den och skicka den till något av deras kontor.

 

Man kan också ringa till EKOBROTTSMYNDIGHETEN och tala med någon tjänsteman. De har redan tagit emot anmälningar riktade mot moderbolaget i Sverige kan jag upplysningsvis meddela. Så fort er anmälan är diarieförd kan ni sedan komplettera er anmälan för den tjänsteman som handhar ärendet. Ju mer relevant info ni kan maila in om det "eventuella brottet" desto bättre.

 

Ju fler av de drabbade som anmäler styrelsen i moderbolaget desto bättre. Ett antal jurister och revisorer som i detta skede tagit del av den offentliga information som finns i ärendet uppmanar spelarna att snarast göra en anmälan. De klassar preliminärt ärendet som grov ekonomisk-brottslighet och flera personer inom 5050 POKER Holding Ab riskerar att skaka galler i några år om ingen rimlig förklaring finns.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa vem som är "kommentator" i Sten, Sax, Påse SM som går av stapeln på Port del Soleil i GBG i morgon? Pontus Kåmark och ... trumvirvel... ta-daa Mattias Ericsson, som verkar vara den med handen djupast nere i syltburken på 5050pokers spelarkonto.

 

Som om inget har hänt liksom...

 

http://www.stensaxpasesm.se/

 

Går man djupt här bland stenar, saxar och påsar, hittar man även Jesper Hussfelt, kommentator på TV4. Ngn mer än jag som tänker resa ner till Framstjärten i morgon? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa vem som är "kommentator" i Sten, Sax, Påse SM som går av stapeln på Port del Soleil i GBG i morgon? Pontus Kåmark och ... trumvirvel... ta-daa Mattias Ericsson, som verkar vara den med handen djupast nere i syltburken på 5050pokers spelarkonto.

 

Som om inget har hänt liksom...

 

http://www.stensaxpasesm.se/

 

Går man djupt här bland stenar, saxar och påsar, hittar man även Jesper Hussfelt, kommentator på TV4. Ngn mer än jag som tänker resa ner till Framstjärten i morgon? :twisted:

 

lol, synd man missar detta. krockar med boulder session på klätterlabbet :(

annars hade jag lätt varit där, har en winningstreak på 6st SSP nu varav flera var 3handade mot blandade anti-GTFO och GTO-strategier. fick knappt betala en öl med chofrtiz och yenn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...