Gå till innehåll

5050 Poker i konkurs


Lamby

Recommended Posts

Ett annat scenario: Låt oss säga att de fick möjligheten att ta ut pengarna tidigare(nu vet jag att så inte är fallet men iaf). Tror du på fullt allvar att någon av alla konspirationskukar här inne hade tackat nej om dem var i samma sits?

 

Om någon plockat ut pengar med vetskapen om hur det stod till i företaget innan alla andra så har de handlat, om inte brottsligt, så åtminstone omoraliskt. Det minsta de kunde gjort var att varna alla andra.

 

Har ingen aning om någon i teamet tog ut sina pengar precis innan allt blev uppdagat men har heller inte hört eller läst motsatsen från någon i teamet. Det som gör att det spekuleras är tystnaden från alla inblandade.

 

OM man är intresserad av att rentvå sitt namn så är det konstigt med så kompakt tystnad, å andra sidan så kanske man inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om någon plockat ut pengar med vetskapen om hur det stod till i företaget innan alla andra så har de handlat, om inte brottsligt, så åtminstone omoraliskt. Det minsta de kunde gjort var att varna alla andra.

 

Har ingen aning om någon i teamet tog ut sina pengar precis innan allt blev uppdagat men har heller inte hört eller läst motsatsen från någon i teamet. Det som gör att det spekuleras är tystnaden från alla inblandade.

 

OM man är intresserad av att rentvå sitt namn så är det konstigt med så kompakt tystnad, å andra sidan så kanske man inte bryr sig.

 

 

Teamet har haft samma förutsättningar som alla andra.

 

Omoraliskt eller inte, alla hade tagit ut deg om dem fått inside info...spelar ingen roll om man har insyn eller inte.

 

Spekulera..fine...men vad sägs om att använda skallen när man gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Nej så de som har ägarintresse har alltså tappat mer deg på detta än vad ambassadörerna kan göra.

 

2: Vad är det som säger att teamets pengar är stulna? Det hade ju rakeavtal and what not. Och hur skall 6-7 pers från olika dela av pokerlandet ha koll på att dom eventuellt vart stulna? Felet är ju inte i instansen kallad teamet utan högre upp isf. Det är gtd.

 

Ett annat scenario: Låt oss säga att de fick möjligheten att ta ut pengarna tidigare(nu vet jag att så inte är fallet men iaf). Tror du på fullt allvar att någon av alla konspirationskukar här inne hade tackat nej om dem var i samma sits?

 

Jag tycker givetvis hela situationen är tragisk och hoppas alla får tbx sin deg men man får vara lite objektiv och försöka inse att det inte är killarna i teamet som är skurkarna.

 

Du VET alltså att så inte är fallet. Det känns tryggt att vi har ditt ord på det Masken81.

Om du nu vet detta, så kanske du även vet varför ingen ur teamet har uttalat sig?

Du kanske också känner till varför ingen från ledningen i 5050 uttalar sig?

 

Till alla oss "kötthuven" som sitter här och spekulerar vem som blåst oss spelare på våra bankrullar vore det trevligt om du som verkar veta ett och annat upplyser oss imbecilla idioter som har mage att kräva ett uttalande från företaget och dess representanter.

Hur kan vi ha mage att "anklaga" någon...?

 

Sannolikt är inte Silow eller någon annan sitespelare inblandad på något vis.

Men ett simpelt jävla uttalande från berörda personer kan väl omöjligt vara för mycket begärt?

Om inte annat för att rentvå sig själv..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du VET alltså att så inte är fallet. Det känns tryggt att vi har ditt ord på det Masken81.

Om du nu vet detta, så kanske du även vet varför ingen ur teamet har uttalat sig?

Du kanske också känner till varför ingen från ledningen i 5050 uttalar sig?

 

Till alla oss "kötthuven" som sitter här och spekulerar vem som blåst oss spelare på våra bankrullar vore det trevligt om du som verkar veta ett och annat upplyser oss imbecilla idioter som har mage att kräva ett uttalande från företaget och dess representanter.

Hur kan vi ha mage att "anklaga" någon...?

 

Sannolikt är inte Silow eller någon annan sitespelare inblandad på något vis.

Men ett simpelt jävla uttalande från berörda personer kan väl omöjligt vara för mycket begärt?

Om inte annat för att rentvå sig själv..?

 

Det jag säger är att killarna i teamet är helt oskyldiga och skall inte på något vis stå till svars. Hur det ligger till med resten vet jag INTE.

Jag sa aldrig nåt om att ni inte skall kräva ett uttalande från ledningen. Det jag skrev/sa var att killarna inte har med saken att göra.

Läs gärna samtlig text nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teamets upplägg med 5050 har jag inte en aning om. Men då alla frågor jag ställt till ansvariga inom 5050 med få undantag nekats svar på p.g.a av att det är ett noterat bolag och då gäller regler,så är det väldigt underligt om ,jag säger om,stor o teamspelare i god tid hann ta ut sina pengar. För noterade bolags regler gäller väl alla? Annars är det väl inside?

Bara spekulationer givetvis,men degen rasade ur bolaget på kort tid.

 

Sedan har Masken rätt i MG:s bötessystem,det var ett sätt att straffa ut 5050 ur MG och detta p.ga vinnande spelare,inte oriktig rb. Detta är jag 97.8 % säker på.

 

Tystnaden från bolaget är det mest störande,men kan bero på att forna vänner inte är så mycket vänner längre,vad vet jag?

 

Jag hoppas på löpande,glädjande info på hemsidan inom snar framtid.

Om inte,ja,då kommer jag börja skjuta bredsidor de luxe,för att citera en ofta bannad vän :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är nu att alla vänner till dessa herrar på 5050 nu försöker skydda sina vänner,

 

Kan någon som inte haft någonting med folket på 5050 skriva istället, det är varken MGs fel eller spelarnas fel att våra pengar är stuck. Allt är 5050pokers fel, dom fega jävlarna kan inte ens gå ut och tala ut eller ge någon sorts av information.

 

Sen läser man rykten om att öppna ett forum för att folk ska kunna snacka om detta, era jävla jubel idioter vafan stängde ni ner eran facebook sida för då?????? där folk frusterade inte ens fick ett enda jävla svar!!!!

 

Ni varken uppdaterade eller gav ett endaste jävla svar, ska massa maskens och snaskens försöka skydda er nu. Palla!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan har Masken rätt i MG:s bötessystem,det var ett sätt att straffa ut 5050 ur MG och detta p.ga vinnande spelare,inte oriktig rb. Detta är jag 97.8 % säker på.

 

Såklart att det är för att få bort vinnande spelare. Att 5050 delar ut för hög rakeback kostar bara pengar för 5050 och inte för MG som tar en fixed rate av grossraken. Regeln är från första början utformad för att få bukt med att skins lockar för många vinnande spelare och inget annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag säger är att killarna i teamet är helt oskyldiga och skall inte på något vis stå till svars. Hur det ligger till med resten vet jag INTE.

Jag sa aldrig nåt om att ni inte skall kräva ett uttalande från ledningen. Det jag skrev/sa var att killarna inte har med saken att göra.

Läs gärna samtlig text nästa gång.

 

Nja, "killarna i teamet" har väl varit sponsrade i utbyte mot att de gör reklam för sajten?

 

I så fall handlar det om en enkel affärstransaktion, "killarna i teamet" har satsat sina rykten i utbyte mot monetär kompensation, sajten har satsat pengar i förhoppning om att investeringen ska locka fler kunder och leda till större vinst.

 

Att låta sig sponsras är inte en freeroll. Om du gör reklam för Soylent Green får du stå ditt kast. Även om det inte handlar om juridiskt ansvar för "killarna i teamet" så bör de självklart anses vara någonstans mellan navelludd och avklippta fingernaglar, personer som ingen vettig människa skulle vilja ta i tång med. De är vuxna personer som borde ha insett risken som följde med när de tog pengarna.

 

Man kan ju bara beklaga att "killarna i T6-teamet" inte behandlats som de förtjänar.

 

Edit: Detta gäller ju självklart bara om det faktiskt visar sig att sajten agerat...ska vi säga bedrägligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, "killarna i teamet" har väl varit sponsrade i utbyte mot att de gör reklam för sajten?

 

I så fall handlar det om en enkel affärstransaktion, "killarna i teamet" har satsat sina rykten i utbyte mot monetär kompensation, sajten har satsat pengar i förhoppning om att investeringen ska locka fler kunder och leda till större vinst.

 

Att låta sig sponsras är inte en freeroll. Om du gör reklam för Soylent Green får du stå ditt kast. Även om det inte handlar om juridiskt ansvar för "killarna i teamet" så bör de självklart anses vara någonstans mellan navelludd och avklippta fingernaglar, personer som ingen vettig människa skulle vilja ta i tång med. De är vuxna personer som borde ha insett risken som följde med när de tog pengarna.

 

Man kan ju bara beklaga att "killarna i T6-teamet" inte behandlats som de förtjänar.

 

Edit: Detta gäller ju självklart bara om det faktiskt visar sig att sajten agerat...ska vi säga bedrägligt.

 

 

Vilka rykten har dem satt på spel och varför? Det är ju fan inte deras fel att 50/50 kursat. Dom gtd torskat mer på detta än de flesta här. Och då har ni nötter mage att kasta skit på dom. Killarna i teamet är ju snarare collateral damage om nåt:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det inte handlar om juridiskt ansvar för "killarna i teamet" så bör de självklart anses vara någonstans mellan navelludd och avklippta fingernaglar, personer som ingen vettig människa skulle vilja ta i tång med.

 

Förstår att alla såna här inlägg görs i affekt, men tror ärligt talat det bara tar fokus från ev process som faktiskt skulle kunna leda till något i det här.

 

Om Emirates Airlines råkade ut för en olycka och visade sig ha slarvat med säkerheten, anser du då att Zlatan borde behandlas som navelludd? Eller, om du anser att han som person är ett steg för långt bort i avtalskedjan, att klubben Milan bör behandlas som navelludd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jottepotte,menar du mej?

 

Jag känner de flesta på 5050 o har fått min deg frusen. Jag försöker få reda på vad som hänt.

Jag försvarar ingen,dock vidarebefodrar jag viss info jag fått från förstahandskällor,b.la det med forumet där svar skulle ges,o läs rätt,jag sa att dom sa att dom jobbade på det,inget annat.

Fb-sidan stängdes enligt 5050 ner pga av mordhot,om det är sant att det var därför den stängdes ner vet jag ej,det är förklaringen jag fått.

 

Vad teamet hade för deals vet nog bara de invigda.

 

Jag försvarar inte 5050,dock ska rätt huvuden rulla och så långt har jag inte kommit att jag kan säga vilka de är,har du? Det är en jävla soppa men att t.ex mordhota Patrik,som köpt aktier för egna pengar o blivit av med rubbet i stort sett,det är inte min stil. Visar det sej att han är skyldig till att det blivit som det blivit ska givetvis hans huvud rulla,bildligt talat.....men fram tills vi vet vad som hänt håller jag en låg profil,om det inte drar ut för långt på tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, "killarna i teamet" har väl varit sponsrade i utbyte mot att de gör reklam för sajten?

 

I så fall handlar det om en enkel affärstransaktion, "killarna i teamet" har satsat sina rykten i utbyte mot monetär kompensation, sajten har satsat pengar i förhoppning om att investeringen ska locka fler kunder och leda till större vinst.

 

Att låta sig sponsras är inte en freeroll. Om du gör reklam för Soylent Green får du stå ditt kast. Även om det inte handlar om juridiskt ansvar för "killarna i teamet" så bör de självklart anses vara någonstans mellan navelludd och avklippta fingernaglar, personer som ingen vettig människa skulle vilja ta i tång med. De är vuxna personer som borde ha insett risken som följde med när de tog pengarna.

 

Man kan ju bara beklaga att "killarna i T6-teamet" inte behandlats som de förtjänar.

 

Edit: Detta gäller ju självklart bara om det faktiskt visar sig att sajten agerat...ska vi säga bedrägligt.

 

Och om spelarna i teamet nu inte har haft något med driften i företaget att göra, och dessutom varit bland dem som förlorat mest på hela bedrägeriet. Varför ska de då ses som avskum? De är väl lika lurade som alla andra?

 

Däremot tycker jag också att det kunde vara lämpligt för teamet att gå ut med ett gemensamt uttalande eller dylikt. Om så bara för att beklaga det inträffade och förklara att man känner sig lika lurade som alla andra. För självklart har man i dag ett ansvar mot de spelare som man lockat till sidan. Men ansvar och skuld är långt i från samma sak.

 

Kan bara tala för mig själv, men mina erfarenheter säger att man som sponsrad spelare har noll inblick i företagen. Om man vill vara hundra procent säker på att inte bli lurad finns det därför bara en enda arbetsgivare att hålla sig till - SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag säger är att killarna i teamet är helt oskyldiga och skall inte på något vis stå till svars. Hur det ligger till med resten vet jag INTE.

Jag sa aldrig nåt om att ni inte skall kräva ett uttalande från ledningen. Det jag skrev/sa var att killarna inte har med saken att göra.

Läs gärna samtlig text nästa gång.

 

Vad jag menar är att du verkar ha en del info från polarna (?) i spelarteamet.

Ingen diss mot dig Masken81, men att någon här på PF lovar att spelarna i teamet inte har fått ut pengar eller vetat om vad som komma skulle är liksom inte tillräckligt.

Frågan kvarstår. Varför inget uttalande från någon i spelarteamet?

Jag tror ju inte heller att någon i teamet är involverad i några oegentligheter, men eftersom alla i ledningen och teamet valt att hålla käft så kvarstår frågetecken, och misstankar, och folk fortsätter att spekulera.

Du som verkar känna folk i spelarteamet kan väl fråga dom varför inget uttalande gjorts?

Varför inte rentvå sitt namn, varför hålla käft? I synnerhet om man är oskyldig.

Att ledningen och personer i nyckelpositioner kniper käft kan jag förstå. Här gäller det att rädda sitt skinn.

Men jag begriper inte varför dom sannolikt oskyldiga spelarna i teamet inte försvarar sig själva eller i varje fall delger oss sin syn på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen börjar det skrivas lite vettiga saker i den här tråden. (Förutom det jag skrivit hela tiden, jag har bara skrivit vettiga saker :mrgreen:)

 

Jag försvarar inte 5050,dock ska rätt huvuden rulla och så långt har jag inte kommit att jag kan säga vilka de är,har du? Det är en jävla soppa men att t.ex mordhota Patrik,som köpt aktier för egna pengar o blivit av med rubbet i stort sett,det är inte min stil. Visar det sej att han är skyldig till att det blivit som det blivit ska givetvis hans huvud rulla,bildligt talat.....men fram tills vi vet vad som hänt håller jag en låg profil,om det inte drar ut för långt på tiden.

 

Men ansvar och skuld är långt i från samma sak.

 

Trodde ett tag att jag var ensam. Men som vanligt är det idioterna som orkar skrika. Vettiga människor orkar inte tjaffsa med dem (på så sätt har jag aldrig varit vettig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att du verkar ha en del info från polarna (?) i spelarteamet.

Ingen diss mot dig Masken81, men att någon här på PF lovar att spelarna i teamet inte har fått ut pengar eller vetat om vad som komma skulle är liksom inte tillräckligt.

Frågan kvarstår. Varför inget uttalande från någon i spelarteamet?

Jag tror ju inte heller att någon i teamet är involverad i några oegentligheter, men eftersom alla i ledningen och teamet valt att hålla käft så kvarstår frågetecken, och misstankar, och folk fortsätter att spekulera.

Du som verkar känna folk i spelarteamet kan väl fråga dom varför inget uttalande gjorts?

Varför inte rentvå sitt namn, varför hålla käft? I synnerhet om man är oskyldig.

Att ledningen och personer i nyckelpositioner kniper käft kan jag förstå. Här gäller det att rädda sitt skinn.

Men jag begriper inte varför dom sannolikt oskyldiga spelarna i teamet inte försvarar sig själva eller i varje fall delger oss sin syn på saken.

 

Jag anser att dom inte har nåt att rentvå sig från överhuvudtaget så varför skall dem öppna munnen alls? Vill dom säga nåt så fine men jag fattar verkligen varför dom inte orkar skriva massa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att alla såna här inlägg görs i affekt, men tror ärligt talat det bara tar fokus från ev process som faktiskt skulle kunna leda till något i det här.

 

Om Emirates Airlines råkade ut för en olycka och visade sig ha slarvat med säkerheten, anser du då att Zlatan borde behandlas som navelludd? Eller, om du anser att han som person är ett steg för långt bort i avtalskedjan, att klubben Milan bör behandlas som navelludd?

Det finns en jättelik skillnad. Sponsrade spelare har pokerbolaget som något som kan liknas vid sin arbetsgivare. När Zlatan går till ett lag som har flertalet sponsorer så är det laget som är hans arbetsgivare och inte sponsorn. Av det skälet tycker jag verkligen inte man kan ge han samma ansvarar för att sponsorn missköter sig. Däremot när Zlatan gör individuell reklam så är det hans ansvarar att stå för produkten.

 

När spelarna i Team 50/50 deltog i en pokerturnering gjorde man det som representant för företaget och tanken med detta var DEFINITIVT att man skulle locka nya användare till 50/50. Det råder ingen som helst tvekan om att detta är 50/50's enda användning av spelarna för det är deras enda produkt.

 

På vilket sätt man sen kan begära att spelarna ska ta ansvar för oegentligheterna på 50/50 och stå till svars och ha insyn i 50/50's verksamhet är sen en helt annan fråga. Men helt klart går spelarna i godo för produkten och av det skälet kanske man ska begära att de faktiskt också vet vad bolaget står för. Om man struntar i vad bolaget står för så är liknelserna som nämnts i inlägg här kanske något överdrivna men ändå relevanta.

 

Sen gällande Zlatan så tycker jag man som spelare borde bojkotta ett lag som styrs av Berlusconis smutsiga pengar. Man borde som fotbollsspelare kunna begära moral och inte gå till klubbar som kontrolleras av smutsiga pengar. Jag skulle inte vilja spela i Chelsea, Milan, Juventus (systematisk doping) och alla andra klubbar som styrs av ryska oligarker och arabiska shejker som tjänat sina pengar via troligen väldigt smutsiga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en jättelik skillnad. Sponsrade spelare har pokerbolaget som något som kan liknas vid sin arbetsgivare. När Zlatan går till ett lag som har flertalet sponsorer så är det laget som är hans arbetsgivare och inte sponsorn. Av det skälet tycker jag verkligen inte man kan ge han samma ansvarar för att sponsorn missköter sig. Däremot när Zlatan gör individuell reklam så är det hans ansvarar att stå för produkten.

 

Men PSG borde vara ansvariga om deras sponsorer fifflar bort kunders pengar?

 

Om Zlatan gör reklam för ett schampo och tillverkaren helt plötsligt börjar slänga in lite syra i produkten med massor av skador som följd, ska Zlatan då vara moraliskt ansvarig för denna undermåliga produkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att alla såna här inlägg görs i affekt, men tror ärligt talat det bara tar fokus från ev process som faktiskt skulle kunna leda till något i det här.

 

Om Emirates Airlines råkade ut för en olycka och visade sig ha slarvat med säkerheten, anser du då att Zlatan borde behandlas som navelludd? Eller, om du anser att han som person är ett steg för långt bort i avtalskedjan, att klubben Milan bör behandlas som navelludd?

 

Om Zlatan fick veta det för 4 månader sen och har efter det valt att åka med SAS istället men skitit i att berätta det för någon annan. Ja då tycker jag att han kan behandlas som navelludd. Med det sagt så menar jag inte att spelarna i teamet är skyldiga på något sätt i denna härva. Det jag skulle vilja veta är fall teamspelarna fick ut sina pengar i tid eller fall alla deras pengar också är låsta.

 

Jag anser att dom inte har nåt att rentvå sig från överhuvudtaget så varför skall dem öppna munnen alls? Vill dom säga nåt så fine men jag fattar verkligen varför dom inte orkar skriva massa här.

 

Att ingen av Team spelarna har valt att kommentera vad som hänt är just det som stör mig. Det tar varken lång tid eller är särskilt påfrestande. Är väl inte mer än rätt att man går ut med ett litet statement ala. "Jag är ledsen för vad som hänt, bla bla bla, jag tar fullständigt avstånd, bla bla bla. Även jag har fått pengar låsta, bla bla bla, / Team5050"

 

För mig så betyder iaf att stoppa huvudet i sanden att man faktiskt har något att dölja. F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Zlatan fick veta det för 4 månader sen och har efter det valt att åka med SAS istället men skitit i att berätta det för någon annan. Ja då tycker jag att han kan behandlas som navelludd. Med det sagt så menar jag inte att spelarna i teamet är skyldiga på något sätt i denna härva. Det jag skulle vilja veta är fall teamspelarna fick ut sina pengar i tid eller fall alla deras pengar också är låsta.

 

 

 

Att ingen av Team spelarna har valt att kommentera vad som hänt är just det som stör mig. Det tar varken lång tid eller är särskilt påfrestande. Är väl inte mer än rätt att man går ut med ett litet statement ala. "Jag är ledsen för vad som hänt, bla bla bla, jag tar fullständigt avstånd, bla bla bla. Även jag har fått pengar låsta, bla bla bla, / Team5050"

 

För mig så betyder iaf att stoppa huvudet i sanden att man faktiskt har något att dölja. F

 

Skillnaden med Zlatanfallet är ju att här kan ingen komma te fysisk skada men principen är väl typ detsamma antar jag. Men min gissning till dom inte pallar skriva nåt alls är väl dels att vissa av dem inte hänger på pf, dels inte pallar mer korkade anklagelser och dels helt enkelt bara vill ta avstånd från skiten(klantigt skött eller stulna de, vad nu det är).

 

Och jag säger det igen. Dem inte Skyldig dig eller nån annan nån förklaring imo. Men visst skulle dom kunna säga nåt i sti med det du säger men tycker inte man skalll börja kasta skit bara för dom inte gjort så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden med Zlatanfallet är ju att här kan ingen komma te fysisk skada men principen är väl typ detsamma antar jag. Men min gissning till dom inte pallar skriva nåt alls är väl dels att vissa av dem inte hänger på pf, dels inte pallar mer korkade anklagelser och dels helt enkelt bara vill ta avstånd från skiten(klantigt skött eller stulna de, vad nu det är).

 

Och jag säger det igen. Dem inte Skyldig dig eller nån annan nån förklaring imo. Men visst skulle dom kunna säga nåt i sti med det du säger men tycker inte man skalll börja kasta skit bara för dom inte gjort så.

 

Men Masken, nu är du så blåögd att det nästan blir jobbigt. Jag tror inte heller att teamet är skyldiga till något. Det är bra killar som haft en jädra otur helt enkelt. Men hur ska gemene man som inte känner dem veta det? Skillnaden på detta bolag och andra är ju att teamspelarna också har varit stora ägare av bolaget. Därför är det lättare att felaktiga rykten har blossat upp, som nu.

 

Ponera att en teamspelare har gjort reklam för 50/50 och lockat in en spelare på sidan med ett vackert tal om hur bra den är. Den inlockade spelaren sätter in ett par tusen k och litar på teamspelarens ord. Denne är ju en go gubbe.

 

Teamspelaren lockar givetvis in denna spelaren på sajten för att tjäna pengar. Han får antagligen någon procent av vad ens egna spelare rejkar, eller dylikt. Eller så hoppas man bara att ens egna aktier ska öka i värde ju fler spelare sidan har. Rätt givet.

 

När det då skiter sig och spelaren som nu blivit inlockad förlorar sina insatta stålar. Tycker du verkligen inte att teamspelaren har något ansvar att förklara något då?

 

Som sagt, skuld och ansvar är inte samma sak. Även om teamspelaren också känner sig lurad så är det klart att man har ett ansvar gentemot de spelare som man faktiskt lockat in på sidan.

 

Det är precis som att kränga grejer i en butik. Även om du inte själv sätter ihop produkterna du säljer eller har någon egentlig inblick i hur de är ihopsatta så har du väl ändå ett ansvar mot kunderna om de brakar samman? Det är inte ditt fel, men ansvaret finns där ändå.

 

Hur du kommer i från det är en gåta för mig Masken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Masken, nu är du så blåögd att det nästan blir jobbigt. Jag tror inte heller att teamet är skyldiga till något. Det är bra killar som haft en jädra otur helt enkelt. Men hur ska gemene man som inte känner dem veta det? Skillnaden på detta bolag och andra är ju att teamspelarna också har varit stora ägare av bolaget. Därför är det lättare att felaktiga rykten har blossat upp, som nu.

 

Ponera att en teamspelare har gjort reklam för 50/50 och lockat in en spelare på sidan med ett vackert tal om hur bra den är. Den inlockade spelaren sätter in ett par tusen k och litar på teamspelarens ord. Denne är ju en go gubbe.

 

Teamspelaren lockar givetvis in denna spelaren på sajten för att tjäna pengar. Han får antagligen någon procent av vad ens egna spelare rejkar, eller dylikt. Eller så hoppas man bara att ens egna aktier ska öka i värde ju fler spelare sidan har. Rätt givet.

 

När det då skiter sig och spelaren som nu blivit inlockad förlorar sina insatta stålar. Tycker du verkligen inte att teamspelaren har något ansvar att förklara något då?

 

Som sagt, skuld och ansvar är inte samma sak. Även om teamspelaren också känner sig lurad så är det klart att man har ett ansvar gentemot de spelare som man faktiskt lockat in på sidan.

 

Det är precis som att kränga grejer i en butik. Även om du inte själv sätter ihop produkterna du säljer eller har någon egentlig inblick i hur de är ihopsatta så har du väl ändå ett ansvar mot kunderna om de brakar samman? Det är inte ditt fel, men ansvaret finns där ändå.

 

Hur du kommer i från det är en gåta för mig Masken?

 

Men är du dum på riktigt? Jag har förståelse att man reagerar men dom har inget ansvar att förklara sig. Dom vet ju inte själva vad som hänt. Dom säger inget för dom vet inget. Visst, dem kan säga "sry att vi locka in er" men man kan inte snea om dom inte gör så...främst för att dom själva åkt på smällar större än de flesta så detär ju brutal needling ni sysslar med härinne.

 

Självklart är det olyckligt och jag hoppas samtliga oskyldigt inblandade får tbx sin deg.

 

Men för att svara på din fråga: Nej, JAG tycker inte dom har nåt ansvar. Men sen om dom går ut o beklagar sig så självfallet hade inte skadat men tycker det är så obv redan ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, nej.

 

Man ger ju ett utlåtande åtminstone, förklarar sig oskyldig, vi vet lika lite som ni bla bla bla. Som någon skrev tidigare så tar det 1 minut.

 

Har man råkat befinna sig på en brottsplats vid fel tidpunkt, helt oskyldig men ens fingeravtryck finns i närheten så springer man väl för fan inte iväg när man hör sirenerna i närheten. Då förklarar man sig oskyldig etc etc så slipper man ha hundar i nacken tills man blir tvungen att förklara sig. Antagligen en kass metafor men du måste förstå poängen i den. Tycker du det är normalt att sitta och se på medan rykten skapas och man fortsätter hålla käften? Varför tillåta sig själv att bli en misstänkt? Det är för fan ett lederer/ferguson-beteende och det sänder knappast ut trovärdiga signaler till oss offer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är du dum på riktigt? Jag har förståelse att man reagerar men dom har inget ansvar att förklara sig. Dom vet ju inte själva vad som hänt. Dom säger inget för dom vet inget. Visst, dem kan säga "sry att vi locka in er" men man kan inte snea om dom inte gör så...främst för att dom själva åkt på smällar större än de flesta så detär ju brutal needling ni sysslar med härinne.

 

Självklart är det olyckligt och jag hoppas samtliga oskyldigt inblandade får tbx sin deg.

 

Menar så klart inte att de ska förklara vad som hänt. Jag vet också att de inte vet mer än någon annan och är lika lurade som alla andra.

 

Jag menar bara att de borde gå ut med något slags budskap, typ, VI ÄR OCKSÅ LURADE OCH ÄR VÄLDIGT LEDSNA FÖR ATT DET BLIVIT SÅ HÄR! Då slipper det bli så mycket spekulationer.

 

Har också vänner i teamet. Det är bra grabbar, men det här är min åsikt. Så fattar inte varför du blir så förnärmad över den?

 

Vi kanske borde äta sushi nån dag och diskutera saken? Har i stort sett blivit beroende av den där råa fisken. Allt är ditt fel. As.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...