Gå till innehåll

SUPER micro PLO!


Daxxar

Recommended Posts

Tjena tjena!

 

Har nästan aldrig spelat omaha. Kan reglerna, inte mycket mera. Vill lära mig det då jag börjar tröttna på texas och eftersom jag inte kan plussa på texas kanske jag kan plussa på omaha! :lol:

 

Jag kommer spela på SvS. Börjar med 500kr, alltså 5inköp. Hoppas man har variansen på sin sida.

 

Använder mig av PT för att analysera mitt spel, det tillsammans med eran hjälp kommer jag att sitta på 200/400 (på ps ofcourse) om några år och vänta motstånd som aldrig kommer för att ingen vill möta mig. Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att du inte plussar på texas?

 

Bristande positionstänkande? Svårighet att lägga händer? Fancy-play-syndrome? Tiltproblem? Dåligt moneymanagement?

 

Har du något av dessa problem kommer Omaha bara få dig att förlora snabbare.

 

men lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill plussa på poker så stoppa in 1000 på SvS 0.25-50. Det är betydligt större chans att lyckas bygga nått större därifrån.

 

Japp, jag hann inte spela något på PS så istället blir det SvS. Ska sätta in 500kr och 2 tabla. Uppdaterar första inlägget.

 

Vad är anledningen till att du inte plussar på texas?

 

Bristande positionstänkande? Svårighet att lägga händer? Fancy-play-syndrome? Tiltproblem? Dåligt moneymanagement?

 

Har du något av dessa problem kommer Omaha bara få dig att förlora snabbare.

 

men lycka till!

 

Lider väl mest av tiltproblem. Men problemet ligger i mitt egna huvud och ALLA kan ändra sitt tänkande. Finns ingen som inte kan göra något åt sin egna situation och ändra sitt tänkande. Finns inget som hindrar mig från att bli en nosebleed spelare förutom mig själv. Det gäller bara att ta tag i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag hann inte spela något på PS så istället blir det SvS. Ska sätta in 500kr och 2 tabla. Uppdaterar första inlägget.

 

 

 

Lider väl mest av tiltproblem. Men problemet ligger i mitt egna huvud och ALLA kan ändra sitt tänkande. Finns ingen som inte kan göra något åt sin egna situation och ändra sitt tänkande. Finns inget som hindrar mig från att bli en nosebleed spelare förutom mig själv. Det gäller bara att ta tag i det.

 

EDIT: Jag är realist, jag vet att nosebleed spelare är något jag förmodlig aldrig kommer bli. Men genom att sikta mot stjärnorna kanske jag åtminstone kan leva pokern eller betala lite av mina skulder. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han ha något annat än färg på river? Foldar ni eller synar ni utan read på FI?

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k255.47

SB: k83.33

Hero (BB): k191.76

UTG: k121.24

CO: k219.90

 

SB posts SB k0.25, Hero posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has 9:club: A:club: J:heart: 5:diamond:

 

fold, fold, fold, SB calls k0.25, Hero checks

 

Flop: (k1.00, 2 players) Q:spade: 4:heart: T:heart:

SB bets k1.00, Hero calls k1.00

 

Turn: (k3.00, 2 players) K:club:

SB bets k3.00, Hero raises to k10.00, SB calls k7.00

 

River: (k23.00, 2 players) 8:heart:

SB bets k11.50, Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

argh spyr på variansen nu... back 3 inköp på mindre än 100 händer.

 

SvS största fisk sitter för första gången på något. Att man drar runner runner kåk hjälper ju inte heller.

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (UTG): k105.34

CO: k138.84

BTN: k98.47

SB: k76.76

BB: k112.65

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has 3:heart: 4:diamond: K:diamond: 2:heart:

 

Hero raises to k1.75, CO calls k1.75, fold, SB calls k1.50, BB calls k1.25

 

Flop: (k7.00, 4 players) 3:diamond: 5:diamond: 8:heart:

SB checks, BB checks, Hero bets k5.50, fold, SB calls k5.50, BB raises to k29.00, Hero raises to k99.50, fold, BB raises to k110.90 and is all-in, Hero calls k4.09 and is all-in

 

Turn: (k219.68, 2 players) 4:spade:

 

River: (k219.68, 2 players) 3:club:

 

BB shows 3:spade: K:heart: 5:heart: 5:spade: (Full House, Fives full of Threes)

BB wins k214.19

 

EDIT: 20händer senare har jag vunnit tillbaka 2 inköp. Kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig med svängningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folda skiten pre

 

Jag har lite svårt att värdera händer pre i omaha när jag kommer från Texas. Jag tänkte att det fanns steg+färgdrag möjligheter. Men å andra sidan är denna han verkligen i botten på min range som jag har spelat över 1500 händer. Jag hade ungefär 28/20 och afq på 3något och 3bet 10+. Kommer dock inte ihåg exakt nu. Hände något skumt med min databas den blev typ korrupt eller något kunde inte gör den till "active". Var tvungen att installera om PT och nu har jag ingen databas kvar. :( Tur att det hände nu och inte efter 100.000 spelade händer.

 

Sitter iallafall på 12inköp nu efter lite rush idag. Har börjat spela 4 bord med då jag känner mig mer van nu med 4kort på handen. Hoppas på fortsatt rush senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...