Gå till innehåll

Statistik och varians -Förklara någon?


TackForAllt

Recommended Posts

Jag har under senaste 2 månaderna sprunget makalöst dåligt och för 3 veckor sedan fick jag för mig att samla in data på alla coinflips jag hamnade i.

 

Detta var mest för att motbevisa mig själv och mitt selektiva minne att jag inte alls vinner orimligt lite flips. Resultatet gav motsatt effekt och nu behöver jag hjälp av någon som förstår sig på statistik och varians bättre.

 

Jag känner mig oerhört paranoid nu och behöver höra att detta inte alls är speciellt konstigt och att det händer folk då och då. Jag spelar MTTs och valde att räkna med alla all-in showdownpotter på över 15bb. Totalt blev det 2200 coinflips under 3 veckor och jag har vunnit 28% av dessa. Något annat värt att nämna är att jag inte hade en enda speldag då jag vann mer coins än torskade.

 

Hur i helvete är detta möjligt och hur ska man acceptera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis.

 

Är du helt hundra på att du ställt in rätt? 2200 coinflips på 3 veckor låter extremt mycket för MTT. Snitta över 100 coinflips per dag, nu vet jag inte hur mycket du grindar men det låter fortfarande väldigt högt. Tror mer du har kollat på alla allins med showdown på 15bb+, och då låter inte 28% så tokigt om du är aggressiv alt. synglad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du, givet att du gjort 2200 genuina flips, bara vunnit 28% är effektivt omöjligt, så det är absolut dags att se sig om efter någon annan hypotes.

 

Personligen så skulle jag mer se över den ursprungliga problemställningen och se om något viktigt inte kommit med där, snarare än att undersöka siterig, men det är ju jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du, givet att du gjort 2200 genuina flips, bara vunnit 28% är effektivt omöjligt, så det är absolut dags att se sig om efter någon annan hypotes.

 

Personligen så skulle jag mer se över den ursprungliga problemställningen och se om något viktigt inte kommit med där, snarare än att undersöka siterig, men det är ju jag.

 

<3 Jag satt precis och letade efter nån liknande sida. Tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du, givet att du gjort 2200 genuina flips, bara vunnit 28% är effektivt omöjligt, så det är absolut dags att se sig om efter någon annan hypotes.

 

Personligen så skulle jag mer se över den ursprungliga problemställningen och se om något viktigt inte kommit med där, snarare än att undersöka siterig, men det är ju jag.

 

grym sida !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet att man fokuserar på fel saker när man sitter och räknar 2200 coinflips för att se hur man springer. Fan jobba på spelet istället och acceptera att vissa saker kan du inte kontrollera själv. Nu vet jag att du frågade om statistik, matematik och varians men jag är nog tyvärr inte smarter than a fifth grader när det kommer till siffror så av mig får du bara livstips. :) Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under senaste 2 månaderna sprunget makalöst dåligt och för 3 veckor sedan fick jag för mig att samla in data på alla coinflips jag hamnade i.

 

 

Eftersom vi sitter på samma ställe så vet jag att du inte använder ngt analysprogram, jag vet även att du sprungit makalöst dåligt men skulle vara intressant att höra hur du samlat denna data? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ganska dålig rubrik.

Du kunde döpt den till ja har sån otur så det är synd om mig.

 

Varians är nåt man får leva med.

Man kan imellanåt se hur hemskt otur man har haft.

Men om man letar efter sån statestik, och lägger ner en massa energi på att rättfärdiga sig, istället för att koncentrera sig på sitt spel och att förbättra det.

Då kommer man också fortsatt ha en anledning till att leta efter sån statestik.

För då tjänar man inga pengar på poker... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...