Gå till innehåll

Visa korten i all-in situationer


bohden

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har en fråga ang. vad som gäller vid all-in situationer. Måste man visa

korten direkt, eller är det frivilligt?

 

Jag har fått för mig att det ligger till så här, både i turnering och cashgame:

Om t.ex. två spelare går all-in, så är det FRIVILLIGT att visa korten med en gång.

Efter river så måste spelaren som blev synad visa först. Har inte den andra spelaren

bättre hand så kan han folda utan att visa korten.

 

Har jag rätt eller fel?

Har jag fel, är det i så fall olika i turnering och cashgame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukade vara frivilligt. Nuförtiden har dock de flesta turneringar ändrat reglerna (på grund av TV) så att man måste visa korten. Kolla med tävlingsledningen när du spelar turnering, men de stora turneringarna typ EPT, WSOP etc. har alla att du måste visa, så vitt jag vet.

 

I cash är det fortfarande frivilligt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar vara olika. I turneringar brukar den som är att räkna som senast aggressiv få visa där efterföljande spelare "synar" vilket innebär "AI" för dom.

 

Vill man inte visa sin hand kan man gå AI med hela sin stack utom lite cash eller marker som är kvar och hoppas på syn och att dina motspelare bettar och tar dig all in på dina sista "glömda" pengar. Då kommer du syna och slipper visa din hand.

 

Om man drar ut på visningen fast man vet att man ska visa först vilket kan få personen med bäst hand att visa sina kort "out of turn", så behöver ingen annan spelare visa, med undantag om personen som visade sina kort "out of turn" var all in mot personen som var senast aggressiv.

 

Verkar uppstå mest fel när någon på knappen spelat dumt och inte vill visa sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...