Gå till innehåll

Poker SM online 2012 - Okt 28- Nov 5


PokerStars_Fredrik

Recommended Posts

Har du själv frågat Legal? Kan du isåfall posta anonymiserade e-postkonversationer så kan var och en avgöra hur det står till med den saken.

 

Annars kan du ju sluta snacka ren skit.

Okey, om det är ren skit ska jag sluta. Ni får själva göra som ni vill. Sorry. :-(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 345
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okey, om det är ren skit ska jag sluta. Ni får själva göra som ni vill. Sorry. :-(

 

Njae, tycker inte alls att du ska sluta för jag tycker du ställer en utmärkt fråga. Däremot kan det bli knepigt när man talar om två olika fall. Vet inte om jag är ute och cyklar men kan det tänkas vara så att om skatteverket frågar Pokerstars.eu att de kommer att lämna ut information om ev vinster men också att Pokerstars.eu svär sig fria från det som hänt innan spelaren började spela på .eu?

 

Kl är 5:30 i vegas och vi jobbar på och vi är ganska trötta så ovanstående är kanske rent svammel. Ursäkta i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man frågar PokerStars Legal Department (legal@pokerstars.com) så säger de att de alltid samarbetar fullt ut med alla myndigheter när det gäller brottslig verksamhet och att smita från skatten är ett brott. Alltså kan Skatteverket redan idag bara fråga PS vem som står bakom ett nickname och få ut allt de vill om alla svenska spelare.

 

Hej,

 

Brottslig verksamhet och förfrågan om vem som står bakom ett nickname är två helt olika saker. Slutsatsen är felaktig och det skulle inte hanteras på det sätt du beskriver.

 

Dessutom, som förklarats i slutet på nedan tråd, är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

 

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/66812-pokerstars-eu-17.html#post1700933 - fortsätt gärna med frågor, diskussion om skatt i den tråden

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom, som förklarats i slutet på nedan tråd, är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare

 

Det är min uppfattning också. Men det hjälper inte de spelare som spelat på .com innan och kanske klonkat något, eftersom man inte kan byta nick när man startar om på nytt på .eu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Brottslig verksamhet och förfrågan om vem som står bakom ett nickname är två helt olika saker. Slutsatsen är felaktig och det skulle inte hanteras på det sätt du beskriver.

 

Dessutom, som förklarats i slutet på nedan tråd, är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

 

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/66812-pokerstars-eu-17.html#post1700933 - fortsätt gärna med frågor, diskussion om skatt i den tråden

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

 

Jo det är troligtvis skattefritt, så långt så väl. Men hur är det med grundfrågan, dvs om en svensk myndighet begär uppgifter om en viss spelare på PokerStars.eu får då myndigheten dessa uppgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Brottslig verksamhet och förfrågan om vem som står bakom ett nickname är två helt olika saker. Slutsatsen är felaktig och det skulle inte hanteras på det sätt du beskriver.

 

Dessutom, som förklarats i slutet på nedan tråd, är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

 

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/66812-pokerstars-eu-17.html#post1700933 - fortsätt gärna med frågor, diskussion om skatt i den tråden

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

 

Det är min uppfattning också. Men det hjälper inte de spelare som spelat på .com innan och kanske klonkat något, eftersom man inte kan byta nick när man startar om på nytt på .eu.

 

Jo det är troligtvis skattefritt, så långt så väl. Men hur är det med grundfrågan, dvs om en svensk myndighet begär uppgifter om en viss spelare på PokerStars.eu får då myndigheten dessa uppgifter?
Precis!

Eftersom PS.com inte var skattefritt och det är ett brott att inte skatta för vinsterna så skulle alltså PS hjälpa Skatteverket om de skulle fråga PS vem som står bakom nicksen.

Slutsatsen är att det inte är någon bra idé att spela SM just nu.

 

Karl, vi diskuterar inte skatt nu, vi diskuterar om PS lämnar ut information till svenska myndigheter om spelaren är misstänkt för skattebrott.

Hur är det med den saken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle onekligen vara intressant att få ett tydligt svar på detta från lite högre håll inom PS. Vad jag hört/läst ett par år sedan så ger PS bara ut personuppgifter när det finns ett domstolsbeslut (något i den stilen). Detta blir i realiteten lite moment 22, därför skulle det som sagt vara intressant att höra PS' ståndpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@SpaderKung m.fl.

 

För vidare diskussion om skatt etc. vänligen posta i korrekt tråd.

 

Fredrik

Vi frågar inte om skatt, vi undrar om PS lämnar ut information till svenska myndigheter om de frågar och isf. under vilka omständigheter eller inte?

 

Känns det som besvärliga frågor eftersom du försöker flytta fokus och till en annan tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som om frågan inte har att göra med Poker SM, det är allt.

 

Eftersom svaret kan ha en direkt påverkan på huruvida man vill spela SM eller inte så kan man ju argumentera för att den har med SM att göra.

 

Dessutom så är det väl enklare att bara svara på frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
dvs om en svensk myndighet begär uppgifter om en viss spelare på PokerStars.eu får då myndigheten dessa uppgifter?

 

Hej,

 

Skall se om jag kan svara ytterligare på frågan, återkommer med svar.

 

SpaderKung - Svaret säger inget mer än att Fredrik vill hålla den här tråden till SM mer specifikt. Precis som du nu läser mellan raderna kan man göra det i andra inlägg, ibland blir det rätt ibland fel.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skall se om jag kan svara ytterligare på frågan, återkommer med svar.

 

SpaderKung - Svaret säger inget mer än att Fredrik vill hålla den här tråden till SM mer specifikt. Precis som du nu läser mellan raderna kan man göra det i andra inlägg, ibland blir det rätt ibland fel.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Tackar Karl. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Terribleturk - Svaret blir tyvärr, det beror på omständigheterna (precis som det tidigare i tråden indikerats).

 

Generellt sett så behandlas personlig information och hur vi använder dessa uppgifter i villkoren i vår sekretesspolicy, som publiceras här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/room/privacy/

 

Och med hänvisning till frågan kan man då möjligen utveckla det något i stil med följande:

 

Rör det sig om brottsutredning (t.ex. bedrägeri eller någon annan olaglig aktivitet), så är vi skyldiga att samarbeta med berörda myndigheter.

 

I andra fall där avsaknad av information existerar omfattas situationen av vår sekretesspolicy. Det kan då kräva antingen gällande domstolsbeslut, häktningsorder eller liknande dokument för att vi ska uppfylla begäran om information.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hej. Rickard från pokerförbundet här.

 

Jag tänkte jag skulle förtydliga vår, pokerförbundets, ståndpunkt gällande vinnarnas eller finabordsdeltagarnas namn.

 

Vi har "rätt" eller "fått rätt" att få ut namn på spelaren som vinner men vi kommer inte att blint gå ut med det utan tanken är att vi, i samarbete med Pokerstars, kommer kontakta vinnarna och helt enkelt höra med dem ifall de är ok med att vi går ut med deras namn och ifall de vill vara med på en segerintervju.

 

Det är självklart min förhoppning och önskning att så många som möjligt gör detta och det är klart bättre medialt ifall alla gör det. jag skulle personligen vara stolt över en SM-titel och inte ha några problem att connecta mitt namn till mitt alias men det kan självklart finnas massor av anledningar till att man inte vill det. Att man spelat och vunnit så otroligt mycket under ".com-eran" tror jag inte nödvändigtvis är den viktigaste för folk. Anledningen spelar egentligen ingen roll, spelaren själv får bestämma om man vill gå ut med sitt namn. Krav är tråkigt.

 

Samma sak gällande medlemskap i förbundet för att delta. Nej, det är inget krav att man är det för hur skulle vi på ett enkelt och smidigt sätt kunna kontrollera det? Jag är ytterst lite intresserad av att tvångsansluta folk. Men på samma gång är det ju min förhoppning att spelarna inser att ju fler som är med i förbundet desto bättre saker kan vi förhandla fram och efter att ha insett det därmed går med i förbundet antingen nu eller lagom till Poker-SM online. Någon fördel kommer man ha i något event, mer kan jag inte säga nu.

 

Hoppas detta klarar upp dessa enskilda frågor iaf.

 

Inte för att jag tror att det kommer ske men personligen så skulle jag enkelt kunna klara eventuella "gamla" skatteskulder från ".com-eran" när jag vinner ett event, men det är ju för att jag vet vilka garantier som kommer finnas på eventen. (Oroa er inte, ni får snart veta ni med)

 

Fridens liljor

 

/Rickard

 

Fegt fegt och generalfel. En av ett förbund sanktionerad tävling där det INTE krävs ett medlemsskap av deltagarna, känns ju bara tramsigt och undergräver auktoriteten (som borde finnas)hos förbundet.

 

Att en SM-vinnare kan komma att vara anonym, LOL. Då är det ju bara en turnering vilken som helst ju, självklart ska vinnarna "outas" och hyllas under sina riktiga namn. Känner man att man inte vill eller kan stå ut med detta, ja då blir det ju till att avstå spel. Enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var reggad för Omaha-SM, men tycker 2000 startchips är för lite i en turre som detta. Har ställt en fråga på Svepofs hemsida angående detta, men då den nonchaleras har jag valt att avregga mig från turren. Finns ju faktiskt ett annat SM att spela, SvS verkar ju vara ganska mycket mer seriösa vad gäller SM-status på en turnering. Lägg ner skitförbundet, ni e såå odugliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Terribleturk - Svaret blir tyvärr, det beror på omständigheterna (precis som det tidigare i tråden indikerats).

 

Generellt sett så behandlas personlig information och hur vi använder dessa uppgifter i villkoren i vår sekretesspolicy, som publiceras här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/room/privacy/

 

Och med hänvisning till frågan kan man då möjligen utveckla det något i stil med följande:

 

Rör det sig om brottsutredning (t.ex. bedrägeri eller någon annan olaglig aktivitet), så är vi skyldiga att samarbeta med berörda myndigheter.

 

I andra fall där avsaknad av information existerar omfattas situationen av vår sekretesspolicy. Det kan då kräva antingen gällande domstolsbeslut, häktningsorder eller liknande dokument för att vi ska uppfylla begäran om information.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Hej Karl,

 

Det känns som om en stor andel spelare inte är riktigt nöjda med ditt svar. För många är detta trots allt en big deal, och ett tydligare svar direkt avgörande för deltagande överhuvudtaget i mästerskapet.

 

Jag förstår att er generella sekretesspolicy avsiktligt är lite "flummigt" formulerad då varje fall bör beaktas separat, men ditt svar bringar tyvärr inte någon större klarhet i frågan.

 

Hur definerar ni "brottsutredning" och "andra fall där avsaknad av information existerar" och hur särskiljer ni dessa? Som ni förstår är många mest nyfikna på om ni lämnar ut personuppgifter om alias "x" om, lät säga, en viss myndighet kommer med en allmän förfrågan och anger pokerbeskattning som motivering?

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var reggad för Omaha-SM, men tycker 2000 startchips är för lite i en turre som detta. Har ställt en fråga på Svepofs hemsida angående detta, men då den nonchaleras har jag valt att avregga mig från turren. Finns ju faktiskt ett annat SM att spela, SvS verkar ju vara ganska mycket mer seriösa vad gäller SM-status på en turnering. Lägg ner skitförbundet, ni e såå odugliga.

 

Håller helt med 2k är lite , borde vara bättre struktur på ett SM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

För er som vill passa på att kvala in så har det kontinuerligt varit övervärden i satelliterna med "5 seats gtd".

 

random_user -

Hur definerar ni "brottsutredning" och "andra fall där avsaknad av information existerar" och hur särskiljer ni dessa?

 

Tyvärr får jag nog säg att det är svårt att definiera "brottsutredning" ytterligare och andra fall är då när någon brottsutredning inte föreligger.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

För er som vill passa på att kvala in så har det kontinuerligt varit övervärden i satelliterna med "5 seats gtd".

 

random_user -

 

Tyvärr får jag nog säg att det är svårt att definiera "brottsutredning" ytterligare och andra fall är då när någon brottsutredning inte föreligger.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Personligen är jag nöjd ditt svar på min fråga Karl, det var ungefär som jag hade förväntat mig.

 

MVH

 

Murat Sahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...