Gå till innehåll

Jag vill byta nivå!


Deppodi

Recommended Posts

Hej!

 

Som ni kanske vet så spelar jag på 0.5$ 45-manna SNG.

Det går inte jättebra. Jag klarar knappt att slå den här nivån..

 

Vad säger det här om mig? Antagligen att jag är ganska dålig på poker. MEN jag vill ändå upp i nivå.

 

Jag började med 30 inköp. Nu ligger jag mellan 70-110 inköp. Mitt mål var 150 inköp innan jag skulle byta nivå. Just nu tror jag dock att jag är en bättre spelare än vad motståndet på den här nivån erbjuder ändå.

 

Vad tror ni? Är det dumt att banka in 250$ och sen sitta med 100 inköp på 3$ nivån?

 

Har ni någon gång fyllt på eran rulle för att gå upp i nivå? För/Nackdelar?

 

Jag vet inte hur det är att spela på andra nivåer, finns det fortfarande fiskar där? Det jag tror mig se "på andra sidan där gräset är grönare" är folk som inte spelar lika dåligt som folket som spelar på dom lägsta nivåerna..

 

Skulle ni syna ett raise som var 10x bb preflop med Q4 off? Jag vet inte hur jag ska spela när jag sitter med AK och flopen komme A,Q,4.

 

50% av dessa tillfällen så vinner jag för att jag har ett stark ess.

50% av dessa tillfällen så förlorar jag för att någon idiot spelar Q,4.

 

Jag slutar när jag gular min rulle, och jag spelar för att det är kul. Just nu har jag inte kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som princip själv att aldrig dunka in pengar för skottning. Men du spelar på så pass låga nivåer så spelar inte 250$ någon större roll och det ökar din motivation samt att du tycker det blir roligare är det bara att köra.

 

Jag själv hade valt att lägga de pengarna istället på medlemskap för t.ex Deucescracked eller Bluefirepoker och nöta lite SNG videos där istället. Tror det skulle gynna dig väldigt mycket.

 

Vill spelare syna 10x med Q4o så skulle jag bara vara glad. Det är enbart varians att du förlorar, bara att spela mer så jämnar det ut sig. AK pa AQ4 är nöt i det läget och du kan inte folda när stackarna är så pass grunda som de är i SNG.

 

Fiskar kommer du hitta väldigt långt upp i nivåerna. Klarar du inte 0.5$ över ett större sample så räcker nog inte dina pokerkunskaper och jag skulle därför igen råda dig att lägga lite pengar på medlemskap i någon av de jag skrev nyss. Det kommer att löna sig i längden. Jag har har allt att tacka att jag valde att köpa ett medlemskap hos Cardrunners. Hade absolut inte varit där jag är idag om jag inte hade gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du står på tröskeln till ditt första stora pokeräventyr.

 

Hur ditt äventyr ska se ut och vad som väntar beror i mångt och mycket på dig själv. Du har nu mött din första riktigt stora utmaning. Den unge mannens bristande tålamod.

 

Det som utmärker en man är hans förmåga till handling. En riktig man står vid sitt ord och undanröjer varje form av hinder eller motstånd som vågar korsa hans väg.

 

 

chuck-norris-002-thumb-400x498.jpg

 

 

Med kvinnan är det på annat vis. En kvinna definieras främst genom brister. Brist på disciplin och tålamod. Brist på förnuft och intelligens. Kvinnan styrs varken av klokskap eller eftertanke. Snarare är lust, rädsla och villkorslös dumhet hennes ledsagare.

 

En kvinna tänker inte, hon upplever och känner.

 

 

 

diesel-be-stupid-ss-2010_12.jpg

 

 

Är du man eller kvinna? Ger du ivrigt efter för lust eller följer du din plan? Visar du tålamod som ett lejon eller gillar du att klä dig i bikini? Valet är ditt, äventyret är ditt!

 

Dina handlingar definierar dig som människa. Det är nu hög tid att visa dig själv och världen vem du är!

 

Vilken väg du än väljer önskar jag dig god resa.

 

mvh

 

Chuck Norris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta händer mig konstant.. 50% av gångerna räcker esset. Jag vet aldrig när bara.. Är det bara att folda om man inte har "the nuts" som gäller?

 

Är jag dum eller är det "varians" som gör att jag förlorar?

 

Dealt to Deppodi [Kh As]

Just2donk4u has timed out while disconnected

Just2donk4u: folds

Just2donk4u is sitting out

Deppodi: raises 80 to 100

bovernaut: folds

fledermaus01: calls 100

srgblrv: folds

temati_76RUS: folds

davidos43: folds

dijolo: folds

*** FLOP *** [Jd Ah Jh]

Deppodi: bets 200

fledermaus01: raises 1200 to 1400 and is all-in

Deppodi: calls 1200 and is all-in

*** TURN *** [Jd Ah Jh] [5s]

*** RIVER *** [Jd Ah Jh 5s] [5h]

*** SHOW DOWN ***

Deppodi: shows [Kh As] (two pair, Aces and Jacks)

fledermaus01: shows [9c Jc] (a full house, Jacks full of Fives)

fledermaus01 collected 3030 from pot

Deppodi finished the tournament in 40th place

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara varians. Räcker esset 50% när du väl får in det på flop så går du plus i längden eftersom det redan finns pengar i potten. Och det händer inte 50%, känns bara som det då man har lättare att komma ihåg förluster än vinster. Sen glömmer du nog bort alla ggr de foldar floppen också när du cbetar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det är att spela på andra nivåer, finns det fortfarande fiskar där? Det jag tror mig se "på andra sidan där gräset är grönare" är folk som inte spelar lika dåligt som folket som spelar på dom lägsta nivåerna..

 

Finns det någon som med hög precision kan avgöra nivå givet en hh?

Jag slutar när jag gular min rulle, och jag spelar för att det är kul. Just nu har jag inte kul!

 

Svarade du inte just på din fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får vara seriös så är det ju helt onödigt att sätta in några $250 i din situation.

 

Är du sugen på att prova så är det ju bara att köra $3 med rullen du har nu. Känner du dig helt överkörd så har du lärt din läxa och lägger av eller sätter in $50 igen och återgår till att grinda $0.5$

 

Förlorar du men känner att det är pga varians och inte att du inte klarar nivån så sätter du in mindre belopp tills det vänder.

 

Bankrulle reglerna gäller i princip inte förrän du inte kan/vill ersätta din rulle från nästa lön eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Som ni kanske vet så spelar jag på 0.5$ 45-manna SNG.

Det går inte jättebra. Jag klarar knappt att slå den här nivån..

 

Vad säger det här om mig? Antagligen att jag är ganska dålig på poker. MEN jag vill ändå upp i nivå.

 

Jag började med 30 inköp. Nu ligger jag mellan 70-110 inköp. Mitt mål var 150 inköp innan jag skulle byta nivå. Just nu tror jag dock att jag är en bättre spelare än vad motståndet på den här nivån erbjuder ändå.

 

Vad tror ni? Är det dumt att banka in 250$ och sen sitta med 100 inköp på 3$ nivån?

 

Har ni någon gång fyllt på eran rulle för att gå upp i nivå? För/Nackdelar?

 

Jag vet inte hur det är att spela på andra nivåer, finns det fortfarande fiskar där? Det jag tror mig se "på andra sidan där gräset är grönare" är folk som inte spelar lika dåligt som folket som spelar på dom lägsta nivåerna..

 

Skulle ni syna ett raise som var 10x bb preflop med Q4 off? Jag vet inte hur jag ska spela när jag sitter med AK och flopen komme A,Q,4.

 

50% av dessa tillfällen så vinner jag för att jag har ett stark ess.

50% av dessa tillfällen så förlorar jag för att någon idiot spelar Q,4.

 

Jag slutar när jag gular min rulle, och jag spelar för att det är kul. Just nu har jag inte kul!

 

Problemet med så låga inköpsnivåer är det stora inflödet av spelare som inte bryr sig att förlora turneringen och är mera inne för adrenalin kicken.

 

Skulle råda dej att gå över till NL Holdem Turbo -18 manna bord med inköp på $3-$7. Där kan man på ett annat sätt lära sig att spela taktiskt, och genom de öka andelen tillfällen som man kommer i pengarna. Pokerstars har bra flöde till dessa bord.

 

Turneringen tar ganska exakt en timma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...