Gå till innehåll

Varning till folk som spelar eller tänkt spela på Microgaming


Metaddict

Recommended Posts

Eller så har rb-skinsen,däribland 5050, ignorerat MG's hot om böter/sanktioner under en längre tid varpå MG tröttnat och de facto kastat ut dom? Ser ut som 5050 försöker ta på sig offer-rollen men köper det inte för fem öre.

 

Som jag nyss skrev har Nordicbet haft precis samma deals och dem har då inte blivit utkastade. Konstigt att båda sidorna har likadana deals och det bara är en av dem som blivit utkastade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är väl inte det minsta konstigt - det är skillnad på folk och folk.

 

*edit* Och med det menar jag att det troligen är rätt stor skillnad på den volym spelare som nordicbet och 5050 drar till MG. Där NB troligen drar en mer diversifierad ström så lär väl merparten av 5050's kunder vara av det rb-horande slaget. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte det minsta konstigt - det är skillnad på folk och folk.

 

Men seriöst svar. Vi snackar om spelares pengar här. Självklart kan man som nätverk inte bete sig sådär. Eller du tycker det är ok att det är massa folk som kan förlora sina pengar pga detta?

 

Kom med nån gångbar info istället.

 

 

 

Jag tror inte 5050 har skött allt perfekt och att deras ekonomi var skitbra, bara så ingen tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara vara en motpol till dina poster som, hyggligt okritiskt, verkar ta 5050's sida (ja, jag förstår att du menar spelarna som riskerar att förlora pengar men det är ju främst 5050 som är part gentemot MG här om det nu är så att de har agerat utanför MG's regelverk ang. att erbjuda rb).

 

Har ingen gångbar info, däremot en del åsikter. Precis som du och alla andra.

 

Visar det sig i slutändan att det är 5050 som skitet i det blå skåpet - vad gäller att hantera spelarnas pengar åtskiljda från löpande verksamhet/kostnader - är det fortf. MG's fel om spelare tappar kapital?

 

*edit* Och nej, jag tycker aldrig att det är speciellt ok att folk förlorar pengar men jag tenderar att rikta kritiken mot den som bryter reglerna, inte den som sätter upp dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert nätverk som är intresserade att plocka in detta bolag. Förutsatt att de klarar av att fortsätta sin verksamhet. Om det skiter sig är microgaming katalysatorn till gulen... dock inte de ni ska pissa på.

 

Jag kan också se framför mig att 5050 kommer över till t.ex. Entraction (såsom purplelounge) inom en snar framtid, men jag spår isåfall samma öde som purple slutade i, tyvärr.

 

Dock tveksamt om dom kommer ha några kunder öht kvar som INTE vill casha ut sin deg ASAP om det skulle bli möjligt att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nyss skrev har Nordicbet haft precis samma deals och dem har då inte blivit utkastade. Konstigt att båda sidorna har likadana deals och det bara är en av dem som blivit utkastade.

 

Det lär ha något att göra med att Nordic blivit uppköpta och därefter seriösa. Tycker dom visat gång på gång under min tid att dom sköts precis likadant som en vanlig liten skitsida. Sedan Betsson tar/tog över tror jag detta kommer ändras samt regler kommer följas.

 

edit: och ja det har varit känt sedan min deal med unibet sprack att rb är inte tillåtet över 30%. 2 sajter valde att hålla sig till reglerna och tappade enorm omsättning på detta, unibet och lads. De två sajterna som drar in det faktiska värdet på nätverket. Logiskt?

Har känts som en tidsfråga innan något händer med de övriga sajterna som inte hör till de större elefanterna. Förstår inte mig på folk som år 2012 spelar på microsajter där bolaget är värt mindre än rullen man har på sajten. Makes no sense. Men ja självfallet är det tråkigt om spelarna ska gå lidande ur en sådan situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

böter för att ge för hög rb har drabbat även de stora skinsen. summan ska varit samma för varje enskilt fall. hur det är med andra avgifter vet jag inte.

 

Böterna var ju 5k€ per spelare med för hög RB vad jag förstod, och hade man vinnande spelare var det någon liknande summa.

 

Vilket är helt sjukt, men visst förstår jag samtidigt spelbolagen. Pokern tjänar man knappt några pengar på, därför får dem strypa marginalerna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare nämnde så är det betydligt mer fördelaktigt att spela med 60-70% rb än 30-40 i det långa loppet, iaf om man lirar upp till typ nl200 och matar hyfsade volymer. Man behöver såklart inte ha mer liggandes på siten än vad dagsswingsen förutsätter. Säg att man rejkar 3-4k euro varje månad, skillnaden som +20% extra rb gör betalar av sig efter 4-5 månader. Historiskt sett (antar jag iaf, inte 100 här:lol: ) har den genomsnittliga mindre operatören klarat sig längre än så. Går dessutom att fånga upp varningssignaler och därmed minska risken en aning iaf.

 

Varför man som storspelare med betydligt högre dagsomsättning och siterullekrav använder sig av ett litet skin är dock svårt att förstå...

 

Hoppas allt löser sig för 5050s spelare. riktig skandal att microgaming och de ansvariga på licensutgivaren LGA fortfarande tillåts behandla spelare på detta sätt år efter år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PRESSRELEASE

 

5050 Poker: På grund av nätverket Microgamings agerande har spelarnas förtroende för 5050 Poker skadats

På grund av nätverket Microgamings oetiska agerande har spelarnas förtroende för 5050Poker skadats med stora negativa ekonomiska konsekvenser som följd.

 

Möjligheten att bedriva verksamheten på ett affärsmässigt sätt har på kort sikt allvarligt begränsats.

 

Ovanstående medför sammantaget att bolagets tillgångar och skulder kan befaras vara i en sådan obalans att styrelsen har beslutat att avvakta med ytterligare utbetalningar samt att upprätta en kontrollbalansräkning.

 

Styrelsen beslutade vidare att undersöka möjligheten att ställa ekonomiska krav mot Microgaming motsvarande den skada som tillfogats 5050 Poker.

 

---

 

Ser verkligen inte bra ut för bolaget eller spelare med pengar där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm,

 

ännu en "ny" forumpostare. Nåja, poängen är väl att 5050s proffsteam inte har haft något personligen att göra med driften av sajten. Om du ska rikta dina ansträngningar någonstans (legala sådana) bör det rimligtvis vara mot ägarna av 5050 (bara några få av proffsteamet hade ägarandelar) eller möjligen mot Microgaming?

 

MVH

 

Murat

 

Ok, vilka är ansvariga då? Har dem ens rätt att hålla i pengarna?? Mina pengar är väl mina pengar, right? Kommer inte agera annorlunda än om någon personligen stal ens pengar,, vilket är samma sak om de ej betalar ut..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm,

 

ännu en "ny" forumpostare. Nåja, poängen är väl att 5050s proffsteam inte har haft något personligen att göra med driften av sajten. Om du ska rikta dina ansträngningar någonstans (legala sådana) bör det rimligtvis vara mot ägarna av 5050 (bara några få av proffsteamet hade ägarandelar) eller möjligen mot Microgaming?

 

MVH

 

Murat

 

Skärp dig nu Murat.

 

Om HM har barnarbetare i Kina, eller om Swedbank gamblar bort pengar i baltikum är det då aktieägarnas fel?

 

Aktieägare har såvitt jag vet inte operativt, juridiskt eller ekonomiskt ansvar.

 

ManiaCAA; det är de VD och övriga ansvariga du skall kontakta, inte någon i Team5050, inte någon av aktieägarna (även om de nu i detta fall är så att VISSA av aktieägarna även har operativt ansvar, vilket således gör vissa av dem ansvariga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äger man ett företag har man ägaransvar.

Att äga aktier är att äga ett företag.

 

Så även om man inte kanske har juridiskt ansvar (vilket jag inte är så säker på) så har man åtminstone ett moraliskt ansvar, med tanke på att man har möjlighet att avsätta styrelse, och därigenom avskeda folk, ändra inriktning på verksamheten etc.

 

/Slaskpelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äger man ett företag har man ägaransvar.

Att äga aktier är att äga ett företag.

 

Så även om man inte kanske har juridiskt ansvar (vilket jag inte är så säker på) så har man åtminstone ett moraliskt ansvar, med tanke på att man har möjlighet att avsätta styrelse, och därigenom avskeda folk, ändra inriktning på verksamheten etc.

 

/Slaskpelle

 

Det stämmer mycket väl, men så länge du inte har majoritet så kan du ju ändå inte påverka det i den utsträckningen.

 

Äger man aktier så tror man i stort sett alltid på att sittande styrelse sköter sitt jobb.

 

Det är ju fortfarande inte aktieägarnas fel att det blev som de blev eller team 5050. Det är väl 50/50 Microgaming/Sittande styrelse/ledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärp dig nu Murat.

 

Om HM har barnarbetare i Kina, eller om Swedbank gamblar bort pengar i baltikum är det då aktieägarnas fel?

 

Aktieägare har såvitt jag vet inte operativt, juridiskt eller ekonomiskt ansvar.

 

ManiaCAA; det är de VD och övriga ansvariga du skall kontakta, inte någon i Team5050, inte någon av aktieägarna (även om de nu i detta fall är så att VISSA av aktieägarna även har operativt ansvar, vilket således gör vissa av dem ansvariga).

 

Skärpa mig? Vad är det för sätt att påbörja ett inlägg på? Om du tycker jag har sakfel så säg det och låt mig bemöta det.

 

Nu till själva sakfrågan. Vad jag försökte påpeka med mitt inlägg är att proffsteamet inte kan avkrävas något ansvar för det som har hänt, möjligen bortsett från de som är delägare, och om de inte är med i styrelsen då endast något slags moraliskt ansvar. Jag rör mig på osäker mark här men jag har för mig att om man äger aktier och sitter i styrelsen för ett bolag så har man ett visst ansvar.

 

Hursomhaver så var syftet med mitt inlägg att belysa att det inte är proffsteamet som bör "jagas", om någon överhuvudtaget dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej får bli stars & äckliga svs i fortsättningen,, Jag får Rage på sånt här,,

Hoppas det löser sig dock, Jag kan dock fortfarande inte förstå hur dem kan ha rätt i att hålla tillbaka withdrawals??? Kan någon förklara hur det är möjligt. Som att jag skulle vägra betala mina skulder/räkningar....."nej ni får vänta tills jag ser hur min ekonomi ser ut"......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej får bli stars & äckliga svs i fortsättningen,, Jag får Rage på sånt här,,

Hoppas det löser sig dock, Jag kan dock fortfarande inte förstå hur dem kan ha rätt i att hålla tillbaka withdrawals??? Kan någon förklara hur det är möjligt. Som att jag skulle vägra betala mina skulder/räkningar....."nej ni får vänta tills jag ser hur min ekonomi ser ut"......

 

spot on, exakt så, w2g man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej får bli stars & äckliga svs i fortsättningen,, Jag får Rage på sånt här,,

Hoppas det löser sig dock, Jag kan dock fortfarande inte förstå hur dem kan ha rätt i att hålla tillbaka withdrawals??? Kan någon förklara hur det är möjligt. Som att jag skulle vägra betala mina skulder/räkningar....."nej ni får vänta tills jag ser hur min ekonomi ser ut"......

 

Ska man vara petig så borde dom inte få eller åtminstone inte kunna hålla inne spelarnas pengar i.o.m. deras Maltalicens. LGA Malta kräver nämligen att spelarmedel hålls på separata konton just för att spelbolag inte ska kunna använda spelarmedel till verksamhetens drift.

 

Men, och det är ett stort men nu pratar vi ju om syltryggarna LGA som genom sin historia visat att dom skiter fullständigt i spelarna. Så även om det finns regler för att skydda spelare så är dom precis som myndigheten själv blott en papperstiger eftersom LGA verkar totalt ointresserade av att aktivt övervaka sina licensinnehavare.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpa mig? Vad är det för sätt att påbörja ett inlägg på? Om du tycker jag har sakfel så säg det och låt mig bemöta det.

 

Nu till själva sakfrågan. Vad jag försökte påpeka med mitt inlägg är att proffsteamet inte kan avkrävas något ansvar för det som har hänt, möjligen bortsett från de som är delägare, och om de inte är med i styrelsen då endast något slags moraliskt ansvar. Jag rör mig på osäker mark här men jag har för mig att om man äger aktier och sitter i styrelsen för ett bolag så har man ett visst ansvar.

 

Hursomhaver så var syftet med mitt inlägg att belysa att det inte är proffsteamet som bör "jagas", om någon överhuvudtaget dvs.

 

Så som du skrev din text, så tolkade jag det som att du ville kräva ansvar från ägarna som var några ur 5050s proffsteam, och inte "majoritetsägarna"/operativa ledningen etc.

 

Vilket uppenbarligen inte var det du syftade på, och då ber jag om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äger man ett företag har man ägaransvar.

Att äga aktier är att äga ett företag.

 

Så även om man inte kanske har juridiskt ansvar (vilket jag inte är så säker på) så har man åtminstone ett moraliskt ansvar, med tanke på att man har möjlighet att avsätta styrelse, och därigenom avskeda folk, ändra inriktning på verksamheten etc.

 

/Slaskpelle

lol?

 

Så om jag har aktier i volvo tex. Och volvo gör ett riktigt dåligt affärsmässigt drag eller whatever. Så skall jag ha dåligt samvete?

 

Eller om dem har sponsrat mig med en bil i random tävling. Skall jag då ta ansvar o ge tbx deg te dig för du har köpt en bil som va defekt?

 

Möjligt att det inte är dem bästa av exempel men tror du förstår varför jag vill veta hur du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol?

 

Så om jag har aktier i volvo tex. Och volvo gör ett riktigt dåligt affärsmässigt drag eller whatever. Så skall jag ha dåligt samvete?

 

Eller om dem har sponsrat mig med en bil i random tävling. Skall jag då ta ansvar o ge tbx deg te dig för du har köpt en bil som va defekt?

 

Möjligt att det inte är dem bästa av exempel men tror du förstår varför jag vill veta hur du menar?

 

http://www.va.se/nyheter/amf-ute-ur-lundin-petroleum-402319

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...