Gå till innehåll

Love


JedenTag

Recommended Posts

Obv löjligt som fan att snacka om någon rigg, och skrattar alltid åt folk som gör det, men Stars känns knappt som poker. Kan säga att jag på över 100k händer /1-/2 på SvS aldrig känt mig i närheten lika frustrerad och genuint förbannad som jag känner mig på NL10 på Stars. :lol:

 

Back to SvS

 

edit: point being: spela på stars = inte nöjd, stor frustration. spela svs = nöjd, mindre frustration. Att jag tar mig igenom sjukt mycket varians på Zoom har också med saken att göra, men goes without saying etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Obv löjligt som fan att snacka om någon rigg, och skrattar alltid åt folk som gör det, men Stars känns knappt som poker. Men kan säga att jag på över 100k händer /1-/2 på SvS aldrig känt mig i närheten lika frustrerad och genuint förbannad som jag känner mig på NL10 på Stars. :lol:

 

Back to SvS

 

Jag känner exakt tvärtom. Finns ingen annan sajt som är ens i närheten av samma tiltfaktor som SVS. Man blir ju penetrerad i arslet med jämna mellanrum av trubbiga föremål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner exakt tvärtom. Finns ingen annan sajt som är ens i närheten av samma tiltfaktor som SVS. Man blir ju penetrerad i arslet med jämna mellanrum av trubbiga föremål.

 

hahahahahahahahahahhahashfdsdgjhghkökläö

ööjlg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten break från pokern, men nu är det dags igen. Funderade på att testa ett euronätverk med 45% rb eftersom jag trycker in löjlig volym, men klienten är horribel så det blir inget med det. Kommer nog enbart bli SvS /1-/2 månaden ut, och kanske lite högre om det flyter på. Slängde in $ häromdan och nu blir det att pumpa händer.

 

Satte ett ambitiös mål på 30k SEK i augusti, men vi lär väl se hur det går med det. Kommer såklart handla om vilken nivå jag lägger mest timmar på. Siktar på 100k händer, också ambitiöst men tvivlar inte på att jag kommer sätta det.

 

Kommer även gymma 5-6 dagar i veckan, kör en 5-day split med cardio efter varje session. Har varit igång nu i ~2 veckor och formen känns extremt bra. Är väl i princip uppe på ATH vad det gäller "aesthetics", men självklart inte styrka där jag är lol-långt borta från ATH. Min diet är också ganska LCHF-aktig, men är väl mer eller mindre en coincidence. Käkar stora mängder kyckling dagligen + typ lite bacon här och där. Kommer bli en väldigt ensidig diet augusti ut. Inget skitkäk.

 

Även sett klart Sopranos. Bra serie. Lite överskattad, men är ändå bra HBO (dock inte i närheten av Oz & The Wire). Nu måste jag hitta nån mer serie att glo på medans jag grindar, men är clueless. Får typ bli NCIS eller nåt annat cheap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig känt mig mer tiltad och frustrerad än nu. Back 1k som mest, men jobbar och krigar upp det till +100 trots konstant motvind. Sitter med ~700 kr på ett bord, enda bordet jag är överdrivet djup på (700 bbs). Då förlorar jag en 1400bb pott mot en fiskhora som lirar 80/24 över 400 händer med A3 på A33J4. Han har JJ. Spyr.

 

Nya tag sen, kanske får springa mediokert nångång i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig känt mig mer tiltad och frustrerad än nu. Back 1k som mest, men jobbar och krigar upp det till +100 trots konstant motvind. Sitter med ~700 kr på ett bord, enda bordet jag är överdrivet djup på (700 bbs). Då förlorar jag en 1400bb pott mot en fiskhora som lirar 80/24 över 400 händer med A3 på A33J4. Han har JJ. Spyr.

 

Förövrigt var det här faktiskt en kvinna, som satt och drog skämt om ubåtar i chatten. :-D

 

Laddar ner 4 filmer nu, länge sen jag såg nåt vettigt.

 

Intouchables - http://www.imdb.com/title/tt1675434/

Hunger Games - http://www.imdb.com/title/tt1392170/

Battleship (lol-film, och lol att Rihanna är med. Men Skarsgård + Neeson, varför inte) - http://www.imdb.com/title/tt1440129/

Alzheimer Case - http://www.imdb.com/title/tt0374345/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten break från pokern, men nu är det dags igen. Funderade på att testa ett euronätverk med 45% rb eftersom jag trycker in löjlig volym, men klienten är horribel så det blir inget med det. Kommer nog enbart bli SvS /1-/2 månaden ut, och kanske lite högre om det flyter på. Slängde in $ häromdan och nu blir det att pumpa händer.

 

Satte ett ambitiös mål på 30k SEK i augusti, men vi lär väl se hur det går med det. Kommer såklart handla om vilken nivå jag lägger mest timmar på. Siktar på 100k händer, också ambitiöst men tvivlar inte på att jag kommer sätta det.

 

Kommer även gymma 5-6 dagar i veckan, kör en 5-day split med cardio efter varje session. Har varit igång nu i ~2 veckor och formen känns extremt bra. Är väl i princip uppe på ATH vad det gäller "aesthetics", men självklart inte styrka där jag är lol-långt borta från ATH. Min diet är också ganska LCHF-aktig, men är väl mer eller mindre en coincidence. Käkar stora mängder kyckling dagligen + typ lite bacon här och där. Kommer bli en väldigt ensidig diet augusti ut. Inget skitkäk.

 

Även sett klart Sopranos. Bra serie. Lite överskattad, men är ändå bra HBO (dock inte i närheten av Oz & The Wire). Nu måste jag hitta nån mer serie att glo på medans jag grindar, men är clueless. Får typ bli NCIS eller nåt annat cheap.

Suboptimalt med cardio om du ska tappa fett-% och suboptimalt att träna cardio nära styrka oavsett om du vill öka styrke/muskelmassa/kondition så vad är din rational?

 

Heja dina SVS-mål, glgl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suboptimalt med cardio om du ska tappa fett-% och suboptimalt att träna cardio nära styrka oavsett om du vill öka styrke/muskelmassa/kondition så vad är din rational?

 

Heja dina SVS-mål, glgl!

 

Suboptimalt med cardio om du ska tappa fett%? I princip första gången jag nånsin hört det. Och då hänger jag extremt mycket på bb.com och har tränat väldigt länge. Cardio är ingen nödvändighet, men det är verkligen inte suboptimalt. Ganska enkel approach för att lyckas -> lyfta (lättare), käka rätt och ligga på deficit. Cardio gör knappast saker och ting värre.

 

Andra grejen du säger stämmer inte heller så vitt jag vet. Är kanske inte optimalt att köra 45-60 min extremcardio kombinerat med dålig diet om man ska bulka upp/maximera muscle gain, men annars är det den period då man bränner mest fett. Alltså optimalt för cardio då i mitt fall.

 

Sen finns det oändligt med åsikter om det här och alla tycker att olika saker är "optimala". Men har jag fel här får du gärna länka mig till någon superstudie som visar att du har rätt i det du säger.

 

Spelar otroligt dåligt samtidigt som jag skriver det här. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår & idag, suicide watch

 

 

 

Det är väl ingen ovanlig swing på /2 eller /4 eller vad du nu spelar? På dina ord låter det som att du har tiltproblem och lätt förbannad på alla "80/10" fiskar osv.

 

Kanske du bör sänka ditt krav på händer för Augusti, och fokusera på bra spel och att lära dig ta motgångar? Du kanske spelar bra, vad vet jag, men släpp tankarna kring resultat för varje dag. Om du lyckas få in 100k händer på en månad, bör resultatet vid månadens slut visa hur bra ditt spel är.

 

Posta händer du åker dit på och fråga pf om du verkligen borde ha synat den där rivern? Ta paus någon dag då och då, gör mycket tror jag!

 

GL ! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen ovanlig swing på /2 eller /4 eller vad du nu spelar? På dina ord låter det som att du har tiltproblem och lätt förbannad på alla "80/10" fiskar osv.

 

Kanske du bör sänka ditt krav på händer för Augusti, och fokusera på bra spel och att lära dig ta motgångar? Du kanske spelar bra, vad vet jag, men släpp tankarna kring resultat för varje dag. Om du lyckas få in 100k händer på en månad, bör resultatet vid månadens slut visa hur bra ditt spel är.

 

Posta händer du åker dit på och fråga pf om du verkligen borde ha synat den där rivern? Ta paus någon dag då och då, gör mycket tror jag!

 

GL ! :-)

 

Det här är /1, som jag tänkte börja med för att "värma upp". Så jo, såna här swings på /1 är relativt ovanliga med ~100bb-inköp. Spelade 60k händer på /1 i juli med en winrate på ~16bb/100, och ungefär samma på /2. Så jag vet att jag slår nivån ganska enkelt, och jag kan identifiera en dålig period väldigt lätt. Och missförstå mig inte, älskar självklart folk som lirar 80/10 osv eftersom dom tappar sina pengar förr eller senare, men när jag tappar 13 inköp på 500 händer mot dom så blir jag irriterad tillfälligt ("inköp", satt halvdjupt på många bord). Mest för att du säkert kan föreställa dig hur såna inköpstapp ser ut mot såna spelare. ;-) Är ingen robot, förstår rent logiskt att det är bra in the long run, men det gör det inte bättre när det händer.

 

Lol. :lol: Tack för din concern! Men du kan vara lugn, vet hur det är med mitt spel och vad jag klarar av volymmässigt. Men vad vet jag, kanske bara sprungit bra över ~200k händer på /1 totalt, och /2 för den delen. :-D Vi lär väl se, återigen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skeppa 700BB på A33J4 med A3 skulle jag säga är väldigt borderline för ett EV+ spel, oavsett vem man möter.

 

Tänkt på det. Men mot en extremt aggro 80/34-fisk (eller däromkring) som skulle spelat AJ identiskt, alla 3x, kanske även typ AK/AQ så vet jag inte om det är rätt att lägga. Det finns i princip bara en hand han (hon) kan ha som jag förlorar mot eftersom jag håller ett ess. Men är osäker som sagt. Tror att syn är rätt mot just den spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det hh?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($674)

($555)

UTG ($220)

UTG+1 ($193)

CO ($131)

 

Hero posts (SB) $0.50

 

Dealt to Hero A:heart: 3:heart:

 

UTG raises to $3.50, fold, fold, Hero raises to $9, calls $8, UTG calls $5.50

 

FLOP ($27) A:spade: 3:spade: 3:diamond:

 

Hero checks, bets $12, UTG folds, Hero calls $12

 

TURN ($51) A:spade: 3:spade: 3:diamond: J:diamond:

 

Hero checks, bets $24, Hero calls $24

 

RIVER ($99) A:spade: 3:spade: 3:diamond: J:diamond: 5:club:

 

Hero checks, bets $510 (AI), Hero calls $510

 

shows J:spade: J:club:

(Pre 67%, Flop 8.9%, Turn 97.7%)

 

Hero shows A:heart: 3:heart:

(Pre 33%, Flop 91.1%, Turn 2.3%)

 

wins $1,102

 

Preflop: Hör inte till vanligheten att jag 3bettar A3s SB mot UTG, men han foldade 24/7 mot 3bets (+ ganska lätt att spela mot honom post om han nu skulle syna) så kände mig tvungen.

 

Resten: Tidigare när jag checkat så har jag inducat bluffar från "fisken", som bettat alla 3 gator innan och tungt på river (varefter han visat upp bluffen då jag foldat). Också därför jag har svårt att lägga river, jag skapade situationen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suboptimalt med cardio om du ska tappa fett%? I princip första gången jag nånsin hört det. Och då hänger jag extremt mycket på bb.com och har tränat väldigt länge. Cardio är ingen nödvändighet, men det är verkligen inte suboptimalt. Ganska enkel approach för att lyckas -> lyfta (lättare), käka rätt och ligga på deficit. Cardio gör knappast saker och ting värre.

 

Andra grejen du säger stämmer inte heller så vitt jag vet. Är kanske inte optimalt att köra 45-60 min extremcardio kombinerat med dålig diet om man ska bulka upp/maximera muscle gain, men annars är det den period då man bränner mest fett. Alltså optimalt för cardio då i mitt fall.

 

Sen finns det oändligt med åsikter om det här och alla tycker att olika saker är "optimala". Men har jag fel här får du gärna länka mig till någon superstudie som visar att du har rätt i det du säger.

 

Spelar otroligt dåligt samtidigt som jag skriver det här. :-D

Semipopulärvetenskapligt uttryckt angående konditionsträning nära inpå styrketräning:

http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/

 

Finns källförteckning med peer-review:ade artiklar under texten (om du är intresserad av och kan bedöma fackspråk, vet inte hur insatt du är).

 

När det gäller att tappa fett-% ska du definitivt hålla dig undan cardio. Om det bara handlar om att tappa vikt, sk bantning så spelar det ingen roll. Med cardio menar jag dock seriös konditionsträning och det kanske är där vi tappar varandra? Snabba promenader, lätt jogg/cykling osv går bra om du vill ha mer kalorier att leka per dag men seriös konditionsträning vid ett kaloriunderskott kommer definitivt att göra att muskler utgör en större del av vikten du tappar än om du skippad konditionsträningen och gått promenader för motsvarande kcal-förbrukning alternativt käkat mindre ist.

 

BB.com är brosciencens och sponsrade kosttillskottens mecka men det visste du kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semipopulärvetenskapligt uttryckt angående konditionsträning nära inpå styrketräning:

http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/

 

Finns källförteckning med peer-review:ade artiklar under texten (om du är intresserad av och kan bedöma fackspråk, vet inte hur insatt du är).

 

När det gäller att tappa fett-% ska du definitivt hålla dig undan cardio. Om det bara handlar om att tappa vikt, sk bantning så spelar det ingen roll. Med cardio menar jag dock seriös konditionsträning och det kanske är där vi tappar varandra? Snabba promenader, lätt jogg/cykling osv går bra om du vill ha mer kalorier att leka per dag men seriös konditionsträning vid ett kaloriunderskott kommer definitivt att göra att muskler utgör en större del av vikten du tappar än om du skippad konditionsträningen och gått promenader för motsvarande kcal-förbrukning alternativt käkat mindre ist.

 

BB.com är brosciencens och sponsrade kosttillskottens mecka men det visste du kanske?

 

BB.com-forumen innehåller mycket bra info regardless. Men intressant! Ty för länken. Ska kolla närmare på det här sen. Och nej, det är ingen seriös/tyngre konditionsträning.

 

Medvind idag på pokern, lirar ~1,5h och hittar ett plus på 500 kr. Är nu back in the black, sweet etc. Fortsätter lira lite senare.

 

Edit: http://www.simplyshredded.com/crank-it-up-sprinting-towards-single-digit-body-fat-percentages-with-high-intensity-training.html, också intressant, taget från heltoks db.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...