Gå till innehåll

Att bluffa?


Deppodi

Recommended Posts

Hej!

 

Vad tycker ni om att bluffa? Är det något ni gör ofta?

 

Jag kan öppna pre-flop med en stark hand. Få syn på continue-bet och sen försöka att stjäla potten på rivern. Ibland resulterar det i att stacken byggs på och ibland är jag helt ute och cyklar och har lagt in på tok för mycket marker på en hand som jag inte har någon möjlighet att vinna..

 

Hur gör ni och hur tänker ni? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

ja bluffar händer varje session på något sätt o vis.

 

Brukar bara tänka på att inte överbluffa första handen/händer man spelar, ge lite credit o respect för motståndarna i början.

 

C-bet på flopp , sen check check turn och bett river tycker jag personligen är den sämsta "bluffmetoden"

 

den starkaste metoden är helt klart c bet flopp , check raise turn, får du inget bett på turn så får du helt enkelt bedöma river själv om det verkligen är värt o bluffa den sen.

 

Får du syn på checkraisen , så degar du mer på river men inte dumstridigt , du måste få kännslan som säger svaghet hos motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär.

Har läst lite av dina poster så jag utgår från att du spelar SnGs främst?

 

Vi utgår iaf från det.

Bluffa är något man gör x% av gångerna man hamnar i ett läge för att motståndaren inte ska kunna folda medelstarka händer eftersom du annars alltid bara har bra händer.

 

Som ditt exempel, du öppnar preflopp och ser floppen.

Säg du öppnar 20% från givna position och läge, om du bara bettar säg toppar och bättre kommer motståndaren alltid kunna folda sina mellanpar och sämre alt spela vidare med en god insikt i vilka händer du har på senare gator.

Om du istället cbetar med en mix av värdehänder, bluffar (drag, överkort osv) så måste motståndaren börja spela tillbaka med fler antal händer för att inte läcka pengar till dig.

 

Skulle rekommendera pokerns bibel till dig som kanske är lite komplicerad men ändå väldigt givande. Helst i de lite enklare spelen (Sngs, grunda stackar osv), mathematics of poker heter den. En god investering om du vill ha en bra teoriskt grund att stå på när du lär dig spelet i praktiken.

 

Nu den grejen som skiljer väldigt mkt i SnGs mot CG. Eftersom du inte kan reloada som man kan i cashgame så blir bluffar AI ett väldigt potent spel.

Att syna sig all in med en marginell hand i en SnG är döden, vilket i sin tur leder till att man kan dega väldigt profitabelt bluffar (semibluffar, bluffar AI-preflopp och annat med hyfsad equity).

 

Hoppas jag inte flummade iväg för långt.

Men i grund och botten bluffar man för att kunna värdebetta sina bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang vilka linjer som är bäst att bluffa i så ska man ha en anpassad bluff-frekvens i alla linjer som stämmer med hur mycket man bettar för värde.

 

Kommer du till river och har en stark range med mycket värdehänder kan du även bluffa oftare än om du hamnar där med en range som har få värdehänder och exempelvis många bustade drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...